Udvidet returret til d. 31. januar 2025

Internetvejledninger og Internettjenester

Her finder du spændende bøger om Internetvejledninger og Internettjenester. Nedenfor er et flot udvalg af over 453 bøger om emnet.
Vis mere
Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • af Merlin P. Mann & Louise Bjerre
    122,95 - 164,95 kr.

    YouTube-stjernen Louliving, Louise Bjerre, fortæller sjovt, levende og i øjenhøjde om alle de dilemmaer, man som teenager kommer til at stå i. Hvad gør du, når din venindes kæreste lægger an på dig? Eller din bedste ven beder dig om at lyve for hende? Eller når alle andre flytter hjemmefra, og du ikke selv ved, om du er klar? Louise Bjerre åbner i en række klummer op for disse problematikker og mange flere spørgsmål, men hvert dilemma er også fortalt igennem en ”vælg-din-egen-vej-historie”, hvor du sammen med karakteren Lou og hendes veninder navigerer disse valg og deres konsekvenser. Så hvem ligner du mest, når det kommer til stykket? Badass-Lou? Pleaser-Lou? Snedige-Lou? Eller Følsomme-Lou? Bliv klogere på dig selv, livet og alle de valg og dilemmaer, som teenagelivet byder på. Bogen er skrevet i samarbejde med Merlin P. Mann, der også står bag bl.a. Bubbi-bøgerne. Bogen er udover fotos illustreret med fine, sjove og skæve tegninger, som tegneren Stinestregen står bag.

  • - Interviews, dilemmaer og citater fra Mads & Monopolet
    af Mads Steffensen
    90,95 - 167,95 kr.

    Ikke et ord om Preben – interviews, dilemmaer og citater fra Mads og Monopolet er et sjældent kig ind i studiet hos Danmarks mest populære radioprogram. Seks af de mest rutinerede gæster i Monopolet, heriblandt Hella Joof og Søren Pind, åbner op for personlige overvejelser om at være med i programmet; hvad de stiller op, når de er i tvivl om et dilemma, og hvad de taler om i studiet, når mikrofonerne er slukkede. De fortæller også om forholdet til de andre i Monopolet og meget mere. 10 udvalgte dilemmaer med spørgsmål og bonus-info giver læserne mulighed for selv at diskutere videre derhjemme, til festen eller på arbejdet. Bogen har fotos fra studiet, fra Mads & Monopoletshows rundt om i landet og selvfølgelig en masse morsomme og skæve citater. Bogen er illustreret med finurlige og originale tegninger af Anders Morgenthaler, som er tegnet live i studiet under optagelserne.

  • af Line Knutzon
    72,95 - 137,95 kr.

    Er du en rasende 65-årig mand med udstående øjne, der vil have lov til at råbe fede kælling til fede kællinger? Er du en tavs og skeptisk 12-årig pige, der nægter at tale med voksne? En storrygende og dehydreret 45-årig kvinde på den yderste venstrefløj? En 87-årig kvinde, der ikke har råd til din egen begravelse? En panikslagen dramatiker, der har bidt fingrene af sig selv. Er du nisse? Ufødt? Slagtesvin? Midt i en aggressiv debat om istidens slutning? Er du faret vild i Sverige, i livet, i mørket uden at kunne finde kontakten, sulten, på randen af sammenbrud, fattig, til grin og tørret i det moderne Danmark? Så spørg Camille Cloud – hun har svar på alt, hun er tidens svar og tidens lyd, for hun har succes og har tænkt på alt, før hun blev født.

  • - Indeks, fonde og ETF’er
    af Michael Karbo
    152,95 kr.

    Danskerne er gode til opsparing, men renten, de får, er desværre tæt på nul. Det er da ærgerligt! Ved at følge denne bog kan du se frem til et noget bedre afkast. Du lærer nemlig at investere på egen hånd med de billige onlineløsninger. Bogen er er rigt illustreret og giver letlæste, men grundige forklaringer på vigtige begreber som risiko, aktieeksponering og markedskorrektioner. Du læser om at have realistiske forventninger og lærer at vurdere forskellige typer investeringsforeninger og fonde. Og så lærer du en masse om, hvordan markedet fungerer! Bogen giver de nødvendige redskaber til at designe en balanceret portefølje af fonde, som passer til dine helt personlige forhold og tidshorisont. Løsningerne rækker fra det meget enkle, nærmest på autopilot, til det mere aktive og dynamiske. Bogen kan benyttes af alle, uanset om man lige har påbegyndt en opsparing, om man har frie midler fx fra et hussalg, eller om det er en børneopsparing, der skal sættes i gang. Uddrag af bogen Et andet aspekt er, at du skal kende og respektere din personlighed med de begrænsninger, det kan give. For når folk taber penge – og det er der mange, som gør – så skyldes det i høj grad følelser og emotionelle handlinger. Følelserne vil altid være meget aktive, når du investerer, og mange har svært ved at styre dem. Jeg har en ven, som opkøber tyske enkeltaktier. Han køber dem og beholder dem, som han nu har gjort gennem mere end 20 år – noget, jeg selv aldrig ville have kunnet finde ud af. Strategien passer perfekt til hans rolige temperament, hvor jeg selv er en noget mere emotionel og volatil type. Om forfatteren Michael Karbo (f. 1957) er professionel fagbogsforfatter med en række udgivelser bag sig om IT, om internettet, om digitale teknikker, om privatøkonomi mv. Michael Karbos bøger har altid læseren i centrum, de er godt illustrerede og giver en let tilgængelige formidling af fagstof, der ellers kan være kompliceret. Hans bøger er oversat og udgivet i 20 europæiske lande.

  • af Jakob Hebsgaard, Anders Hingeberg & Camilla Kjærsgaard Pedersen
    437,95 kr.

    Online markedsføring er relevant for alle virksomheder. Der findes i dag mange muligheder for at målrette markedsføringen på nettet mod en given målgruppe, samt at gøre brug af forskellige teknikker og værktøjer for at tilegne en brugbar viden om forbrugerne. Hvis ikke du er i stand til at påvirke de ting, som foregår online omkring din virksomhed, mister du et vigtigt konkurrencemæssigt parameter. Det er derfor afgørende, at du begiver dig ud i den digitale verden, så du skaber de bedste vilkår for, at din virksomhed kan opnå succes.I denne bog vil du lære alt, hvad der er relevant for at kunne arbejde professionelt med online markedsføring.Du lærer, hvordan du skaber positive resultater i din virksomhed gennem flere forskellige redskaber og programmer.Bogen er udformet som en praktisk guide, som du kan have ved hånden, når du begiver dig ud i den digitale verden. I bogen vil du kunne læse og lære om blandt andet:- Online annoncering med Google AdWords- Søgemaskineoptimering- Webanalyse i Google Analytics- Konverteringsoptimering- Sociale medier- Kundeloyalitet og e-mail markedsføring- Strategiske råd om online markedsføring…og meget mere.Denne bog er relevant for alle, der gerne vil arbejde med online markedsføring. Hvis du er ny på området, er bogen et godt udgangspunkt for dit videre arbejde. Efter du har læst bogen, vil du vide, hvordan du kan forbedre din virksomheds online aktiviteter og skabe positive resultater.

  • - Fremtidens penge
    af Peter Hertz & Alexander Sonne Wulff
    72,95 - 206,95 kr.

    Er Bitcoin og de andre kryptovalutaer den vigtigste opfindelse siden internettet eller blot en spekulativ boble?Meningerne er mange, men ikke desto mindre er de fleste eksperter enige om, at kryptoteknologien vil komme til at ændre fundamentalt på mange af verdens industrier.BITCOIN giver læseren en pædagogisk og letforståelig introduktion til kryptovalutaernes verden: Hvor kommer de digitale valutaer fra? Hvordan fungerer teknologien bag? Og hvorfor har de digitale valutaer måske potentialet til at revolutionere vores pengesystem?Forfatterne stiller skarpt på emnet, gennemgår den seneste udvikling på området og vejer fordele og udfordringer.

  • - web-tekster der virker
    af Nanna Friis
    237,95 kr.

    Kæmper du med at skrive tekster til nettet? Og savner du grundlæggende viden om, hvad der virker - og hvad der ikke gør? Vil du gerne blive bedre til at skrive effektive web-tekster i et sprog, alle kan forstå?Der er hjælp at hente fra Kort, klart og klikbart , der lærer dig at skrive tekster, som bakker op om din virksomheds værdier og målsætning og opfylder din brugers behov.Med denne praktiske og pædagogiske håndbog kommer du hele vejen rundt om at skrive godt til nettet. Du bliver taget ved hånden og får en grundig gennemgang af de helt særlige præmisser, der hersker på nettet. Du får tjeklister, trin-for-trin-guides, gode argumenter til chefen og masser af eksempler og øvelser, som gør dig i stand til at skrive korte, klare og klikbare tekster.IndholdsoversigtIndledningKAPITEL 1Kend dit medieForskellige typer hjemmesiderHvad er nettet for noget?Din bruger læser i F-formForskellige typer indholdssiderBrugervenlighed og konventionerBrugervenlighed og troværdighedSEO eller min chef insisterer på, at jeg skal skrive SEO-teksterOpsamlingKAPITEL 2Kend din modtagerHånden på hjertet: Ved du, hvem du skriver til?Hvordan ser den typiske web-bruger ud?Irriter din bruger3 spørgsmål, du skal kende svaret påUndgå fagudtryk, forkortelser og fremmedord (de 3 f'er)OpsamlingKAPITEL 3Kend din modelOverlad aldrig det hårde arbejde til læseren2 effektive dispositionsmodellerDine 8 geniale genveje til struktur og overblikKAPITEL 4Kend dine sproglige (virke-) midlerSkriv aktivt (andet kan ikke betale sig)Skriv kort og lige ud ad landevejenSkriv konkret (hold dig til de nederste trin af abstraktionsstigen)Skriv nutidigt - drop papirklichéerUndgå klichéer, banaliteter og bullshit-bingoOpsamlingFacitLitteraturlisteStikord

  • - uden filter
    af Kenneth Dyrlund & Vibe Jørger Jensen
    223,95 kr.

    Albert Dyrlund er en fascinerende bog skrevet af den talentfulde forfatter Kenneth Dyrlund. Bogen, der blev udgivet af Wadskjær Forlag i 2023, tager læserne med på en uforglemmelig rejse gennem forskellige genrer. Kenneth Dyrlund har med stor dygtighed formået at skabe en bog, der er både spændende og tankevækkende. Gennem sin unikke skrivestil formår han at holde læserne fanget fra første til sidste side. Albert Dyrlund er en bog, der vil appellere til alle læsere, uanset alder eller genre præference. Den er fyldt med spændende plot twists og uforglemmelige karakterer, der vil holde dig på kanten af din stol fra start til slut. Hvis du er på udkig efter en bog, der vil underholde dig og samtidig udfordre dine tanker, så er Albert Dyrlund det perfekte valg for dig. Udgivet af Wadskjær Forlag, denne bog er et must-read for enhver bogelsker.

  • - Egernrygning
    af Jakob Fredslund
    167,95 kr.

    Hjemmesiden www.godt-ord-igen.dk skaber nye ord ved at sætte to tilfældige ord sammen – fx ”stræber” og ”trevl” – og brugerne giver de nye ord deres forklaring. Stræbertrevl er selvfølgelig bare et andet ord for slips. Ordbogen har nu over 23.000 ord, og denne bog er en samling af de sjoveste og mest originale ord og ordforklaringer. Fx kan du finde forklaringen på de nye ord millimeteralmægtig, ædedolkasfalt og morfar-efeu.

  • af Jordan Belfort
    187,95 - 195,95 kr.

  • af Frances Haugen
    165,95 kr.

  • - Mit møde med had og mobning på sociale medier og hvordan vi lærer at håndtere det
    af Silas Holst
    72,95 - 207,95 kr.

    En dag lægger Silas Holst et billede op på sin Facebookside af sig selv i bar overkrop, hvor han stolt fortæller, at han har tabt 14 kilo. Men minuttet efter begynder det. De hadske kommentarer og vrede beskeder vælter ind. Vildtfremmede mennesker skriver til Silas Holst, at han ligner en kz-fange og er et bøssesvin, der helst skal dø. Én håber endda, at han har AIDS.Silas Holst er vant til, at folk skriver grove ting om ham på sociale medier, og at nogle decideret mobber ham. Men den dag ændrer alt for den populære danser og skuespiller. Han har fået nok!I NOK undersøger Silas Holst, hvorfor der er så meget had og mobning på de sociale medier og hvad der skal til, for at vi ændrer tonen. Han fortæller ærligt om de mange episoder, hvor han selv er blevet skudt verbalt sønder og sammen i den virtuelle verden, og så taler han med en lang række mennesker om vreden på Instagram, Facebook og alle de andre platforme. Hvad skal forældre for eksempel gøre, når deres børn bliver udsat for rå mobning i den digitale verden?I bogen medvirker også børnepsykologen Ulla Dyrløv, politikeren Søren Pape, præsten Michael Brautsch, debattøren Özlem Cekic, en skolelærer, politibetjenten og mange flere. Tilsammen bidrager de med vigtige råd og fortællinger i en debat, der aldrig har været mere aktuel end nu.

  • - Lokumsstruds
    af Jakob Fredslund
    167,95 kr.

    Godt Ord Igen er en helt specielt ordbog, som du kan finde på inter- nettet. Alle ord er nemlig genereret af en computeralgoritme, mens det er hjemmesidens brugere, som finder på, hvad ordene betyder.Når man besøger www.godt-ord-igen.dk, sætter algoritmen to ord sammen til et nyt, sammensat ord. Det kunne fx være “bjerg” og “jolle”. Herefter kan man give det nye ord bjergjolle en forklaring og gemme den i ordbogen.Bogen her er den tredje samling af de bedste og sjoveste af hjemmesidens over 26.000 ord. Den første samling, “Godt ord igen - Egernrygning”, udkom i 2018 og den anden, “Godt ord igen - Landmandsflygel”, i 2019.Denne gang kan du finde uundværlige nye ord som backslashcoupé, øseskrædder, boksesolbrille, smældkarbonade, nougatkaleche og gymnastikhavre. Og bjergjolle; en bjergjolle er en kælk.Bogen er den anden samling af de bedste og sjoveste ord og ordforklaringer ud af de godt 25.000, som ordbogen rummer. Den første samling udkom i 2018: “Godt ord igen - Egernrygning”.

  • - Landmandsflygel
    af Jakob Fredslund
    167,95 kr.

    Godt Ord Igen er en ordbog på internettet, hvor ordene er skabt af en algoritme, men hvor hjemmesidens brugere har givet ordene deres mening. Hvis man går ind på hjemmesiden www.godt-ord-igen.dk, sætter den to tilfældigt valgte ord sammen, så man får et spritnyt, sammensat ord. Det kunne fx være “drible” og “piphans”, som hjemmesiden sætter sammen til “driblepiphans”. Herefter kan man give det nye ord en forklaring og gemme ord og ordforklaring i ordbogen.Bogen er den anden samling af de bedste og sjoveste ord og ordforklaringer ud af de godt 25.000, som ordbogen rummer. Den første samling udkom i 2018: “Godt ord igen - Egernrygning”.

  • - Den sprængfarlige fortælling om Putins terrorregime
    af John Sweeney
    237,95 - 297,95 kr.

  • - En far og forskers syn på, hvordan vi slutter fred med vores børn, os selv og alle de forbandede skærme
    af Andreas Lieberoth
    197,95 - 267,95 kr.

    Drop kampene om skærmtid. Skrot unødig stress og skam. Brug krudtet på de gode ting …DEN STORE SKÆRMKAMP er i fuld gang – i medierne, i børnefamilierne, på skolerne og i os selv. Skærmene får skylden for alverdens ulykker, trivselskrisen hos børn og unge, psykiske lidelser og moralsk forfald.Det er klogt at være kritisk over for nye teknologier. Men det er uklogt at stirre sig blind på simple løsninger på komplekse problemer.Er skærmskammen berettiget? Er det opblæst mediehysteri? Hvordan sorterer vi vrøvl fra videnskab? Hvad ved vi rent faktisk?Det har forsker og familiefar Andreas Lieberoth sat sig for at undersøge. Forfatteren tager os med på en veloplagt faglig og personlig rundtur i forskningen og sine erfaringer som far i en digital verden. Det er den store jagt efter svarene på, hvad skærme gør ved os selv, vores børn og deres trivsel og udvikling. Ved vores liv, relationer og kultur.Det digitale liv væver sig ind i vores adfærd og vores tanker. Det fylder i hverdagen, påvirker os og forandrer os. Det kræver en ny forståelse hos forældre, lærere, ja, os alle sammen.DEN STORE SKÆRMKAMP giver nuancer og ny viden – og inspiration til, hvordan man kan finde sin egen vej, bygge bro over generationskløften og navigere som forældre i en digital tid.

  • af Scott Galloway
    165,95 kr.

    'You need this book.' Steven Bartlett, author of The Diary of a CEOThe world is changing. It's time for a new financial playbook.In this must-have guide to optimizing your life for wealth, success and happiness, you'll learn:¿ how to find and follow your talent¿ what small steps you can take now that pay big returns later¿ how to develop better financial habitsBursting with practical, game-changing advice from one of the world's most popular business school professors, The Algebra of Wealth is the practical guidebook you need to win today's wealth game.Today's workers have more opportunities and mobility than any previous generation. They also face unprecedented challenges, including inflation, labour and housing shortages, and climate volatility.Even the notion of 'retirement' is undergoing a profound rethink, as our lifespans extend and our relationship with work evolves. In this environment, the tried-and-true financial advice our parents followed no longer applies.In The Algebra of Wealth, Galloway lays bare the rules of financial success in today's economy. In characteristic unvarnished, no-BS style, he explains you what you need to know in order to improve your chances of achieving economic security no matter what.

  • - Medier, magt & Messershit
    af Poul Madsen
    187,95 - 207,95 kr.

    Poul Madsen stod i 14 år i spidsen for Ekstra Bladet. I Bag forsiden – som han selv har indlæst som lydbog – fortæller han insiderhistorien om de afsløringer og shitstorme, som avisen var igennem i hans tid som chef, og krydrer det med underholdende anekdoter, skarpe hug til magteliten – og et kritisk blik på sig selv.Bag forsiden er Poul Madsens personlige fortælling om sine vanvittige år som øverste chef for det stormomsuste Ekstra Bladet. Han tager læseren med ind bag facaden på de opsigtsvækkende afsløringer og shitstorme, som avisen var igennem.Han giver også eksempler på de kontroversielle midler, han tog i brug for at hvirvle en debat op eller tiltrække læsere, og i de fejl, han begik undervejs.Poul Madsen er kendt som ’en no bullshit type’, der siger tingene ligeud, som han ser dem. Derfor er der også krasse ord til magtfuldkomne politikere og sløve medier i Bag forsiden. Det politiske spinvælde er ved at dræbe medierne, og offentlighedens mulighed for at kontrollere, hvordan magten udøves, lader sig villigt manipulere.Bogen er dog også en hyldest til den undersøgende, magtkritiske journalistik og udspiller sig i en af de mest dramatiske perioder i danske mediers historier, hvor de traditionelle papiraviser skulle transformeres til digitale medier.Det er både underholdende og skræmmende lytning.

  • - - En guide af Anders Hemmingsen
    af Anders Søby Hemmingsen & Thomas Halvor Jensen
    153,95 kr.

    Sådan får du følgere på Instagram er en bog til alle unge med en influencer i maven, men kan også læses af deres forældre, der stadig ikke aner, hvad dét der Instagram er, og om der overhovedet er en vaccine imod det.Sådan får du følgere på Instagram er en sjov guide til at begå sig på de sociale medier, spækket med illustrationer, der giver en masse tips til at få succes på Instagram, men er samtidig et underholdende indblik ind i, hvordan branchen fungerer.SoMe-guruen Anders Hemmingsen guider læseren og giver tips og tricks til, hvordan alle, der drømmer om en karriere som influencer, kan gå fra at være en lille anonym larve i kommentarfeltet til en landskendt sommerfugl med hundredtusindvis af følgere. Med no nonsens guidelines, faktabokse om teknikken bag de sociale medier og masser af input fra andre instagrammere forklarer Anders Hemmingsen i lettilgængelige råd, hvordan man kan opbygge sin instagramprofil, hvad man skal holde sig fra, og hvilke faldgruber man skal være opmærksom på. Hvordan kommer du godt fra start? Hvilken type vil du være? Hvordan håndterer du en shitstorm? Og meget, meget mere.

  • af Tom Peder Olsen
    99,95 - 187,95 kr.

    En kendt erhvervsmands barnebarn myrdes brutalt, enlangturschauffør forsvinder sporløst og en voldsom henrettelsesender chokbølger gennem politiet. Sporene pegermod tidligere militærveteraner, fremmedlegionen og tyskekriminelle med en fortid i et elitekorps, der er kendt for sinenazistiske sympatier.Politikommissær Magnus Rhode er på sagen, og samtidigefterforsker han stadig sin morfars mystiske død – en sag, dertrækker tråde tilbage til den kolde krig og Berlin i 1970’erne.Er det mon her Magnus skal finde årsagen til sin morfars død?Oveni efterforskningsarbejdet kæmper den livslystne politikommissærmed både en forflyttelse og en metoo-sag. For somsædvanligt kan Magnus Rhode modstå alt – undtagen fristelser.

  • - How to Observe Users, Influence Design, and Shape Business Strategy
    af London, Philip Hodgson, UK) Travis & mfl.
    596,95 - 1.689,95 kr.

  • af Michelle Min Sterling
    97,95 - 165,95 kr.

  • af James Acaster
    105,95 - 210,95 kr.

  • - Psykologens guide til at finde kærligheden på nettet – uden at miste sig selv
    af Heidi Sahlgreen
    73,95 - 164,95 kr.

    320.000 danskere er lige nu i gang med at søge kærligheden digitalt – måske også dig? Psykolog Heidi Sahlgreen giver konkrete råd til digital dating og indsigt i kærlighedens psykologi, så du fremover kan undgå sår på sjælen, når du på nettet søger det mest sårbare og intime: kærlighed, nærhed og sex. Du lærer at passe på dig selv og se på kærlighed og dating med åbne, realistiske og varme øjne. DIGITAL KÆRLIGHED har forord af en dansk superbruger af Tinder, nemlig sexolog Katrine Berling.

  • - Mennesker og organisationer fra forskning til digital praksis
    af Natasha Friis Saxberg
    111,95 - 232,95 kr.

    Med internettet fik vi mulighed for at søge, se og dele information i en virtuel verden. Efter web 2.0-bølgen er de sociale netværk nu omdrejningspunktet, med alle de udfordringer og paradokser, det indebærer. I Homo digitalis ses det digitale univers som et spejlbillede af menneskets eksistens, fyldt med meninger og modsætninger, muligheder og begrænsninger, hvor skabelse af formål og værdi er overladt til den enkelte. Bogen anlægger et bredt perspektiv på digital adfærd, som belyses gennem en række interview med forskere, professorer og eksperter inden for kognitiv og social neurovidenskab, sociologi, psykologi og filosofi. Derigennem videreformidles et indblik i menneskets basale behov samt deres adfærd og digitale bevægelser og ikke mindst, hvordan disse påvirkes. Første del er en introduktion til det digitale landskab, herunder teknologier, medier og tendenser.Anden del handler om menneskets behov, adfærd og eksistens - og hvordan vi overfører dette til et digitalt univers på både individplan og socialt.Tredje del giver et bud på, hvordan de digitale medier kan anvendes i forbindelse med organisationer.

  • - Fra socialt netværk til metamedie
     
    97,95 kr.

    Ny antologi om det globale fænomen Facebook. Sociale medier, ikke mindst Facebook, spiller en stigende rolle i hverdagslivet, på den politiske dagsorden og i virksomheder og organisationer. Fra at være et amerikansk netværk for collegestuderende er Facebook blevet et globalt socialt og kulturelt fænomen. Danmark er et af de lande, hvor Facebook har den største udbredelse og brug; således har mere end halvdelen af den danske befolkning en profil på Facebook.

  • - Digital Childhood and Youth in the Nordics
    af Malene Charlotte Larsen & Stine Liv Johansen
    287,95 kr.

    More than anywhere else in the world, social media platforms are integrated into everyday life in the Nordic welfare states. This book examines the role of social media in the everyday lives of children and young people in the Nordics. Through a practice theoretical lens, the book offers a nuanced examination of the complex relationship between children, young people and social media.The book covers themes related to play, learning, social relations, identity, self-presentation, sexuality, gaming and datafication, and discusses these themes in the light of ongoing debates, including current as well as future ethical considerations. The book is co-authored by associate professors Malene Charlotte Larsen and Stine Liv Johansen, who both have extensive research experience in the field of social media and digital childhood and youth. The book includes contributions from guest authors, each possessing significant expertise in specific areas related to the overarching topic.Social Media Across Everyday Contexts – Digital Childhood and Youth in the Nordics is relevant for students and practitioners with an interest in children and young people’s digital media use.

  • - Når medarbejderne får en stemme i organisationen
    af Vibeke Thøis Madsen
    267,95 kr.

    Interne sociale medier vinder frem i nutidens organisationer, og de har potentialet til at blive medarbejdernes kommunikationsarena. Når medarbejdere får en stemme i organisationen, får ledere og medarbejdere en mulighed for at lytte til og forstå hinanden. Men det kræver, at organisationen skaber rammerne for det.Interne sociale medier er den første grundbog på dansk, som giver en samlet indføring i det faglige arbejde med interne sociale medier. Den giver brugbare teoretiske perspektiver og gør denne viden konkret og anvendelig gennem eksempler, praktiske anvisninger og en række aktuelle cases fra bl.a. LEGO, Velux, Jyske Bank, Dansk Flygtningehjælp og Frederikshavn Kommune.Bogen giver bl.a. viden om:Interne sociale medier som en multivokal kommunikationsarenaPsykologisk tryghed og åbent kommunikationsmiljø som forudsætninger i organisationenRollen som ansvarlig for interne sociale medierBrugertyper og kommunikationsrollerStrategisk intern lytningMedarbejderne som kommunikatørerKommunikativt leder- og medarbejderskab.Interne sociale medier henvender sig til studerende i kommunikation, ledelse eller IT på videregående uddannelser samt til ledere, kommunikatører og ansvarlige for interne sociale medier, som ønsker at forstå og udvikle kommunikationen på interne sociale medier. Bogen er solidt funderet i den nyeste forskning i intern kommunikation, interne sociale medier og medarbejderne som kommunikatører.

  • - Sådan bruger du sociale medier professionelt og autentisk
    af Camilla Stemann
    277,95 kr.

    SoMe-eksperten Camilla Stemann guider læseren gennem de essentielle elementer til at skabe større synlighed, salg og trafik på en virksomheds sociale medier – alt sammen på letforståelig og pædagogisk vis. Læseren bliver udstyret med de nødvendige redskaber til at skabe stærke forbindelser til og indflydelse blandt sine følgere: Det drejer sig i høj grad om, hvor personlig man tør være – for jo mere personlig og autentisk profilerne fremstår, jo flere følgere resulterer det i.Camilla trækker på sin solidt forankrede viden, erfaring og data og præsenterer læseren for både teori og strategier og hands on-værktøjer, der er afgørende for at skabe overbevisende og konsekvent indhold. Vigtigst af alt lærer Camilla læseren kunsten at finde den perfekte balance mellem professionalisme og autenticitet. Bogen henvender sig til alle lige fra indehaveren af et personligt brand og den nyuddannede social media-manager til den ambitiøse virksomhedsleder. CAMILLA STEMANN er cand.comm. med speciale i autentisk brug af sociale medier og har mere end 12 års erfaring på området. Hun har hjulpet over 3000 personlige brands og virksomheder med at få succes på de sociale medier og er fast underviser på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole med "Det ultimative SoMe-kursus". Camilla har 45.500 følgere på Instagram og flere end 10.000 abonnenter på sit nyhedsbrev.

  • af Tammie Lister
    429,95 kr.

    Embrace WordPress to unlock creative possibilities, discovering new design tools and patterns that will elevate your website's aestheticKey FeaturesExplore WordPress pattern directory for free patterns and create captivating designs with less codingLearn to use design tools effectively, stay updated on their evolution, and find tools for third-party blocksMaster block styles by understanding their concepts, applications, and seamless theme integrationPurchase of the print or Kindle book includes a free PDF eBookBook DescriptionExperience a revolutionary WordPress styling transformation with WordPress Styling with Blocks, Patterns, Templates, and Themes by uncovering a wealth of features that redefine the future of WordPress. This guide introduces you to full-site editing and block design tools that enable you to shape the overall aesthetics and layout of your dream website with unprecedented ease. Get ready to harness the power of diverse cutting-edge features as you delve into this WordPress book, focusing on the Gutenberg editing experience. Guided by examples that demonstrate effortless customization entirely suited to your preferences, you'll master the design tools, patterns, and full site editing capabilities to shape impactful websites that mirror your distinct vision and creativity. As you immerse yourself in the core of WordPress styling, you'll understand the rationale and terminology underpinning each element and how to use it to its full potential.By the end of this book, you'll be equipped to build your dream website, reflecting your distinctive style.What you will learnAcquire skills in block recognition, CSS-free customization, and identifying supported block design toolsRecognize the significance of global styles in modern WordPress themesLocate sources for block themes and kickstart personal creationsDiscover, create, and share editor patterns and integrate them into themesComprehend the WordPress Pattern Directory, locating and adding patternsMaster the effective use, availability, and implementation of website design toolsWho this book is forThis book is your go-to resource for exploring and unleashing your creative potential using the latest styling features available in WordPress. Whether you're a non-coder, a hobbyist, or a seasoned WordPress user, this guide will help you discover the full range of new options. With no prior knowledge assumed, each step is carefully explained to ensure that you make the most of the latest version. Starting with a no-code approach, the book progressively introduces some coding for those interested in taking their learning further.Table of ContentsIntroducing blocksBlock design toolsBlock stylesBlock and styles wrap-upUnderstanding block patternsDiscovering and creating block patternsDiscovering the WordPress Pattern DirectoryWrapping up patternsAn introduction to full site editingDiscovering and creating template partsDiscovering and creating templatesTemplates wrap-upUnderstanding how themes have changedDiscovering stylesDiscovering WordPress block themesWrapping up themes

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.