Vi bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Håndtering af ADHD

Her finder du spændende bøger om Håndtering af ADHD. Nedenfor er et flot udvalg af over 33 bøger om emnet. Det er også her du finder emner som Opmærksomheds- og hyperaktivitetsforstyrrelse (attention deficit hyperactivity disorder).
Vis mere
Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • - Fra dygtig pige til udbrændt kvinde
    af Lotta Borg Skoglund
    216,95 - 235,95 kr.

    Piger og kvinder med ADHD slås ikke bare med en hård og stresset hverdag. I kraft af deres køn har de også en række ekstra udfordringer, som drenge og mænd med ADHD ikke oplever. F.eks. er diagnosekriterierne baseret på de symptomer, drenge og mænd har, og derfor får piger og kvinder betydeligt mindre hjælp i skolen, i sundhedsvæsenet og i psykiatrien. Lotta Bog Skoglund har som læge og psykiater specialiseret sig i at hjælpe disse piger og kvinder. I bogen gennemgår hun den viden, der er om de særlige udfordringer, piger og kvinder med ADHD er udsat for, og hun beskriver alle aspekter af hverdagen fra at være teenager til at blive pensionist. Dette suppleres med en række eksempler og historier, hun har hørt i sin private praksis. Bogen er blevet kåret til årets populærvidenskabelige bog i Sverige i 2020. Lotta Bog Skoglund skriver i bogens forord bl.a.: ”I løbet af mine år som læge og psykiater har jeg mødt mange piger og kvinder med udiagnosticeret ADHD, som har kæmpet så hjerteskærende hårdt for at få deres liv til at hænge sammen. Desværre har hverken forskningsverdenen eller sundhedsvæsenet været specielt interesseret i de særlige udfordringer, som disse piger og kvinder har, og kendskabet til deres særlige situation, er stadig skræmmende lav. Denne bog er til Jer.”

  • - En håndbog for voksne med ADHD
    af Sverre Hoem
    250,95 - 270,95 kr.

    Denne bog beskriver i et klart og forståeligt sprog konkrete metoder til at klare livet med ADHD og giver indsigt i de udfordringer, der er forbundet med et liv med ADHD.En af bogens pointer er, at den voksne med ADHD må kende til såvel symptomer som behandlingsmuligheder for at blive i stand til at tage ansvar for sit eget liv. Fokus er på muligheder for at blive selvhjulpen og på mestring af de udfordringer, som vanskelighederne medfører. Bogen kommer derved til også at fungere som en selvhjælpsbog, der meget klart formidler praktiske eksempler og erfaringer. Den beskriver med indlevelse, hvordan det er at leve med ADHD, samtidig med at den gennemgår symptomer og giver præcise anvisninger til den professionelle.Livet som voksen med ADHD illustreres levende med tre casehistorier, der viser både vanskeligheder og handlemuligheder. Forfatteren giver en intens beskrivelse af, hvordan det opleves at få en diagnose, hvordan det påvirker ens selvopfattelse – og beskriver mulige følelsesmæssige reaktioner i form af chok, forvirring og tristhed. Hverdagens konkrete udfordringer, irritationsmomenter og glæder illustreres, og forfatteren giver håndfaste råd om, hvordan det kan lade sig gøre at få tingene til at fungere og leve et godt liv med ADHD.Bogen har forord af psykolog Dorte Damm, og professor Per Hove Thomsen har tilpasset afsnittet om medikamentel behandling af ADHD til danske forhold.Oversat fra norsk af Søren Søgaard.

  • - Fortællinger om unge og voksne med ADD
    af Majbritt Augustinus
    195,95 - 253,95 kr.

    'Stille ADHD' er et andet navn for den variant af ADHD, der hedder ADD - altså uden H'et for hyperaktivitet. Mennesker med ADD bliver hele tiden forstyrret af både indre og ydre stimuli, og de har ofte tankemylder og indre uro. ADD kan være svær at opdage, fordi symptomerne er utydelige eller bliver misforstået og mange får først diagnosen i ungdomsårene eller som voksne. I bogen kan man møde en række unge og voksne, der fortæller om deres liv med ADD. Undervejs får vi sagkundskabens blik på fortællingerne fra Lene Straarup, der er psykolog på Center for ADHD. Stille ADHD præsenterer også viden om ADD, symptomer, årsager og om udfordringer og positive sider ved diagnosen. Disse afsnit bygger på forskning og interviews med eksperter i ADD, pædagoger og lærere, der møder mennesker med ADD i deres arbejde. Stille ADHD er skrevet til unge og voksne med ADD, deres forældre og andre tæt på. Bogen kan også bruges af lærere, pædagoger og fagfolk, der møder mennesker med ADD. "Bogen er et must for alle, der enten privat eller professionelt kommer i kontakt med mennesker, der har fået diagnosen." – Lene Straarup, psykolog med speciale i klinisk børneneuropsykologi, Center for ADHD "Mennesker med ADD fortjener i højere grad opmærksomhed og fokus, og det får de med denne bog." – Per Hove Thomsen, overlæge, dr.med. og professor i børne- og ungdomspsykiatri ved Aarhus Universitet. Om forfatteren: Majbritt Augustinus er cand.merc. og master i Journalistik. Hun arbejder som journalist, forfatter og foredragsholder med fokus på sundhed, psykiske vanskeligheder og særligt udsatte. Hun formidler og holder foredrag på både dansk og engelsk. Se mere på majbrittaugustinus.dk

  • af Ross W. Greene
    256,95 kr.

    Der er stigende fokus på børn, der er urolige, hyperaktive eller på anden måde adfærdsvanskelige. De skaber uro i klasserne og har svært ved at håndtere moderne pædagogiske metoder med ´ansvar for egen læring´, gruppearbejde og projekter. Læ­rere, pædagoger og forældre står ofte magtesløse, da de ikke har brugbare pædagogiske redskaber til hverken at rumme disse børn inden for skolens normale rammer eller til at hjælpe dem til at løse deres problemer. Samtidigt er udgifterne til specialundervisning vokset, uden at det har haft nogen mærkbar effekt på problemet. På baggrund af mange års forskning og praktiske erfaringer har den amerikanske psykolog Ross W. Greene udviklet en ny og anderledes pæ­dagogisk metode til ikke alene at tackle, men også at hjælpe børn med adfærdsproblemer. Samarbejdsbaseret Problemløsning kalder Greene sin model, og grundantagelsen er, at børnenes adfærdsmæssige udfordringer skyldes, at de ikke mestrer en række kognitive færdigheder og sociale kom­petencer. Ved at kortlægge de manglende færdigheder og derefter målrettet lære børnene at mestre dem eller kompensere for dem, ændres disse børns adfærd i løbet af kort tid mærkbart i positiv retning. Ross W. Greene har tidligere skrevet bogen Det eksplosive barn, hvor Samarbejdsbaseret Problemløsning introduceres. Fortabt i skolen, er en videreudvikling af metoden, og alle eksempler og dialoger stammer fra hver­dagssituationer i skolen med de udfordrende børn. Bogen giver således både teoretisk viden og praktiske værktøjer at arbejde videre med. Hans metode anvendes med succes i USA på både almindelige skoler, specialskoler, institutioner og i ungdomsfængsler. "Det er befriende, at Ross W. Greene vil have os til at se på, hvilke kognitive færdigheder børnene mangler at lære, i stedet for at kata­logisere børn og putte dem i bestemte kas­ser. Der ligger en verden af respekt i Ross W. Greenes to grundholdninger – at børn gør det rigtige, hvis de kan, og at begge parter skal høres og tages alvorligt i en konflikt. Forfatteren viser os, hvordan vi med en kær­lig og empatisk tilgang til de udfordrende børn kan skabe helt anderledes, positive for­andringer. Det er en rigtig god bog."- Renée Toft Simonsen, psykolog, børnebogsfor­fatter og ambassadør for ADHD-foreningen "Fortabt i skolen giver en fremragende indføring i, hvordan vi når frem til aldrig mere at tænke på børn med adfærdsmæssige problemer som vores manipulerende, mobbende og kontrollerende modstandere. Den indeholder konkrete, brugbare værktøjer, og det er en bog, der er svær at slippe. Alle læsere ønskes en rigtig god rejse mod nye erkendelser af de kognitive færdigheder, som disse børn mangler at lære, og som kan være baggrunden for deres sociale, følelsesmæssige og adfærdsmæssige udfordringer."- Karin Lykkegaard, skoleleder på Nordskovens friskole, hvor man arbejder med Samarbejds­baseret Problemløsning. "Bogen bør være bibel for alle, der arbej­der med børn med adfærdsproblemer. Der er bare så mange guldkorn i den. Jeg kan kun anbefale Fortabt i skolen."- Boye Baun, afdelingsleder ved Schuberts Min­de Skolehjem, et behandlingshjem for børn og unge med psykosociale og emotionelle vanskeligheder. "Vi kunne i hvert fald som minimum halvere antallet af børn, der ikke kan rummes i skolen” Torben Juel Sørensen, leder af Nyborg Heldagsskole. "En lærerig bog, der kan anbefales på det varmeste til alle lærere.” Anmeldelse af Jette Kantsø på folkeskolen.dk

  • - Historien om, hvordan Anton lærte at tæmme tigeren i maven.
    af Camilla Grann & Claus Riis
    149,95 kr.

    Anton Tigertæmmer er en sjov, lærerig og tankevækkende historie om, hvordan Anton lærer at tæmme den tiger, han har inde i maven, så den nøjes med at knurre lidt, når han bliver vred eller bange. Anton synes, det er svært at have en tiger i maven, for de andre børn bliver bange. Men andre gange er han glad for tigeren, Den kan hjælpe ham til at sige stop, når nogen gør noget, Anton virkelig ikke kan lide. Men det ville være bedre, hvis den ikke var så voldsom og skræmmende. Skrevet med respekt for barnet"Historien er skrevet med respekt for barnet, og gør det tydeligt, at vrede er en naturlig følelse, som altså ikke skal udryddes fuldstændig. Men som skal tæmmes lidt, så banet kan begå sig i sociale sammenhænge uden at skræmme sine venner".(Anmeldelse i Lektørudtalelse til bibliotekerne.)Psykologisk metodeBogen indgår i en serie børnebøger, hvor der bliver talt om et problem, som barnet bøvler med, på en legende måde, så problemet bliver til noget eller nogen, der er uden for barnet og ikke inden i barnet selv. Der giver barnet en lettere tilgang til at lære at mestre noget svært og samtidig blive mindre tynget af problemet.Metoden, der kaldes eksternalisering, forklares bagest i bogen på en måde, så forældre og andre kan anvende den på andre af de problemer og tanker, mange børn bøvler med.

  • af Per Hove Thomsen
    142,95 - 208,95 kr.

    Hvad er ADHD? Hvad sker der, når man har ADHD? Hvorfor får man ADHD? Hvordan stilles diagnosen? Hvordan foregår behandlingen? Hvad kan man selv gøre? Og hvordan kan man hjælpe, hvis man er forældre eller tæt på et menneske med ADHD?Kort & godt om ADHD henvender sig til dig, der har ADHD eller er tæt på et barn, ung eller voksen med ADHD og gerne vil have mere at vide om emnet, hvordan behandlingen foregår, og hvad man selv kan gøre. I bogen finder du kort og klar viden om ADHD, om symptomer, årsager og behandling, særlige forhold for børn, unge og voksne med ADHD, og om hvordan man kan forholde sig til ADHD i hverdagen. Bogen indeholder viden og råd om opmærksomhed, hyperaktivitet, impulsivitet og andre vanskeligheder som søvn- og spiseproblemer mv.Bogen er også relevant for lærere, pædagoger, behandlere, ledere og andre, der er i kontakt med mennesker med ADHD.Serien Kort & godt:Kort & godt-serien er en række bøger, der beskriver det vigtigste, man skal vide om forskellige emner inden for psykologi, sundhed og det gode liv. Bøgerne er skrevet af førende eksperter på området og formidler den vigtigste viden på feltet i et sprog, der er til at forstå. Kort & godt!

  • - Viden og redskaber til at mestre livet
    af Kristin Leer
    204,95 kr.

    Kristin Leer var 44 år gammel, mor til tre børn og på vej til at uddanne sig til psykiater, da hun endelig fandt ud af, hvad det var, hun kæmpede med. Til trods for sin lægeuddannelse forstod hun ikke selv, hvorfor simple hverdagsopgaver var uoverkommelige eller hvorfor hun havde problemer med at huske aftaler, at betale regninger til tiden og følge med i børnenes fritidsinteresser. Samtidig var hun så stresset på sit job, at hun overvejede at forlade arbejdsmarkedet.Det var en stor lettelse for forfatteren at få at vide, at det er fordi, hun har ADHD. Og et af hendes budskaber i denne bog er, at man får et bedre liv med en diagnosticeret og behandlet ADHD. En ubehandlet ADHD kan let føre til, at man som voksen bliver ensom, ikke får en uddannelse, glider ud af arbejdsmarkedet og bruger alkohol eller stoffer som selvmedicinering. ADHD kan have nogle forbløffende positive sider, men kan også betyde et liv med mange svære udfordringer, og spændet i funktionssvigt kan være meget stort. Kristin Leers bog giver nye indfaldsvinkler til, hvordan ADHD kan forstås, den gennemgår diagnosekriterier og behandlingsformer og tilbyder fremragende mestringsstrategier for hverdagen. Bogen er skrevet til dig der har ADHD, din kæreste, forældre, søskende, lægen, læreren og alle andre, der gerne vil være klogere på, hvordan et liv som barn, ung og voksen med ADHD kan leves og mestres. Kristin Leer er fra Trondheim og er uddannet psykiater og psykofarmakolog. Hun arbejder i dag med misbrugere og underviser sundhedspersonale og pårørende om ADHD.

  • - Social læring for børn med autisme, adhd og andre udviklingsforstyrrelser.
    af Hanne Bendix
    216,95 kr.

    Legetræning er kongevejen til at hjælpe et barn med autisme, adhd og andre udviklingsforstyrrelser. At lege er sjovt og motiverer barnet til at forblive i kontakten med den voksne. Den forbedrede kontakt sætter gang i barnets udvikling. Dermed kan legetræningen vise barnets stærke sider og afdække problematikker og huller i barnets udvikling, som der så kan arbejdes målrettet med gennem legen. Forskning viser, at en tidlig, målrettet indsats centreret om leg gør en verden til forskel for det enkelte barns udvikling og markant forbedrer barnets sociale, relationelle og følelsesmæssige kompetencer. I bogen beskriver forfatteren, hvordan man som lærer, pædagog eller forælder kan gribe legetræningen an med udgangspunkt i barnets aktuelle udviklingsniveau.Bogen er spækket med konkrete eksempler fra de over 25 år, hun har arbejdet med børn med udviklingsforstyrrelser. De demonstrerer overbevisende, hvor meget barnet kan udvikle sig på denne måde. Bogen indeholder desuden beskrivelser af, hvordan en psykolog, en mor, en elev, en lærer og en pædagog har oplevet legetræningen. Om forfatteren:Hanne Bendix er uddannet lærer, og efter 10 år i den almindelige folkeskole har hun i mere end 25 år undervist børn og unge med autisme og andre udviklingsforstyrrelser. I 2008 tog hun til USA for at lære mere om legetræning af børn og blev uddannet som konsulent i ”PLAY Project”, som er et legetræningsprogram specielt beregnet til børn med autisme, adhd og andre udviklingsforstyrrelser.

  • af Christina Wex & Charlotte Jokumsen
    208,95 kr.

    En inspirationsguide med konkrete tiltag og anbefalinger til at gøre hverdagen nemmere for piger og kvinder med ADHD/ADD.Bogen beskriver de typiske kønsspecifikke symptomer ved ADHD/ADD med fokus på hormonelle forandringer i puberteten, ved menstruation og graviditet samt i klimakteriet, men også de stresslignende symptomer som angst, depression og spiseforstyrrelser, som ofte følger med diagnosen ADHD/ADD. Sideløbende diagnoser som autisme, bipolar lidelse og misbrug vil også blive berørt.I bogen fortæller en række kvinder om deres udfordringer i hverdagen i forhold til bl.a. uddannelse, arbejdsliv, parhold, morrollen, psykisk velbefindende og selvfølelse og om deres kamp om at blive udredt med den korrekte diagnose.Bogen henvender sig til dig, som har mistanke om at have en opmærksomhedsforstyrrelse, dig som allerede er diagnosticeret samt til dine pårørende og andre i dit netværk. Fagpersoner, som er i berøring med ADHD/ADD, vil også have stor glæde af bogen, som er baseret på danske forhold og videnskabelig litteratur.

  • af Chloé Hayden
    148,95 kr.

    Fierce, unapologetic and joyous . . . This book is a marvel.'-Jordon Steele-John, Disability Rights Advocate and Australian SenatorGrowing up, Chloé Hayden felt like she'd crash-landed on an alien planet where nothing made sense. Eye contact? Small talk? And why are you people so touch-oriented? She moved between 10 schools in 8 years, struggling to become a person she believed society would accept, and was eventually diagnosed with autism and ADHD. When a life-changing group of allies showed her that different did not mean less, she learned to celebrate her true voice and find her happily ever after.This is a moving, at times funny story of how it feels to be neurodivergent as well as a practical guide, with advice for living with meltdowns and shutdowns, tips for finding supportive communities and much more.Whether you're neurodivergent or supporting those who are, Different, Not Less will inspire you to create a more inclusive world where everyone feels like they belong.

  • - Se hvordan deres muligheder afhænger af de valg, de træffer
    af Michelle Winner & Pamela Crooke
    130,95 kr.

    Ved hjælp af små tegneserier i japansk animé-tegneseriestil lærer de unge at forstå sociale koder og at tyde de uskrevne regler, der gælder i forskellige sociale sammenhænge. Hver episode er på 1 side og findes i to varianter: én, hvor de unge reagerer ”rigtigt” og dermed undgår konflikter, skænderier og dårlig stemning, og én, hvor de går ned ad vejen mod ”sociale unoder”. Bogen kan således vendes om og bogstavelig talt læses både forfra og bagfra!De enkelte episoder handler om typiske hverdagsoplevelser i skolen: at kede sig, at vente med at tale til det er ens tur, at blive enige om, hvordan man løser en opgave i en gruppe og ikke altid at buse ud med, hvad man mener – f.eks. hvis en kammerat har fået en ny frisure, man synes er grim. Ved hver episode er der en kort forklaring på, hvad den unge skal være opmærksom på, og en beskrivelse af forskellige begreber og redskaber, de kan tage i brug. Det kan være TOV (Tænk Over Valgmulighederne), RERU (Regn Reglerne Ud) eller MIRP (Minimer Reaktionen på Problemet). Forrest i bogen er der en indledende gennemgang af, hvad det vil sige at tænke og reagere socialt, der er skrevet i et mundret sprog tilpasset de unge. Bogen er baseret på konceptet Social Tænkning, der er udviklet af amerikanske Michelle Winner, og hvis positive effekt efterhånden er dokumenteret i flere forskningsrapporter. Målgruppen er unge med autisme, ADHD og lignende diagnoser og udfordringer.

  • - En effektiv metode til at afhjælpe ubalancer i hjernen
    af Meike Wiedemann & Kirsten Segler
    203,95 kr.

    Neurofeedback er en let, behagelig og effektiv måde at træne hjernen, så den bliver bedre til at afhjælpe en lang række forskellige ubalancer i hjernen. I et letforståeligt sprog gennemgår de to forfattere, hvad neurofeedback ”går ud på”, og hvordan det kan hjælpe i forbindelse med en lang række lidelser. Det gælder bl.a.: ADHD og ADD Autismespektrumforstyrrelser Stress Spiseforstyrrelser Depression og bipolare forstyrrelser Angsttilstande PTSD Afhængighed Epilepsi Migræne Kroniske smerter Neurofeedback er en behandlingsform, der er på vej frem overalt i verden, og bogen er den første om emnet på dansk. Lektørudtalelse:"Forfatterne beskriver emnet entusiastisk og i et letforståeligt sprog, og specielt i baggrundsafsnittet om hjernen og nervesystemet også med et glimt i øjet."Fra bogens forord: ”Mange mennesker reagerer skeptisk, når de hører om den omfangsrige liste af symptomer og tilstande, som neurofeedback med held kan anvendes ved.Der kan hurtigt opstå et indtryk af, at metoden markedsføres som et vidundermiddel. Men det er let at forklare, hvorfor så mange forstyrrelsestilstande kan påvirkes positivt af metoden. De har alle en afgørende ting til fælles: Stimuleringen af nervesystemet bliver ikke reguleret optimalt. Hvis du leder efter en ny behandlingsform for en psykisk lidelse, en neurologisk forstyrrelse eller andre kroniske problemer, så kan neurofeedback måske være det rigtige for dig. Med denne bog kan du finde ud af, om du har lyst til at afprøve denne terapiform på dig selv eller dit barn eller en slægtning.”

  • - Bliv en god forælder i en familie med udfordrede børn
    af Lotta Borg Skoglund & Martina Nelson
    216,95 - 252,95 kr.

    Madvaner, søvn, skole, lektier, skærmtid, venner, søskendeskænderier, seksualitet, risikoadfærd. Der er meget at forholde sig til som forælder. Hver familie har sine egne unikke vilkår, og i familier, hvor et eller flere børn har ADHD, autisme eller andre diagnoser, er forældreskabet ofte ekstra krævende.Det er som regel netop de udfordringer, som en neuropsykiatrisk diagnose som autisme, ADHD og OCD i sig selv medfører, der gør det særlig svært at etablere rutiner.Denne bog er til dig, der måske føler, at hverdagen med sådanne børn og unge er svær at navigere i. Her blandes forældres egne erfaringer med de mest almindelige spørgsmål, forfatterne møder dagligt som henholdsvis psykiater og psykolog.Forældrenes egne tips og forslag suppleres med den nyeste viden fra forskningen og videnskabeligt baserede råd.Bogen er ikke en guide til at blive en perfekt forælder! Forfatternes håb er, at du vil finde tips og strategier til i samspil med dit barn at skabe et velfungerende familieliv med mere energi og glæde.Lotta Borg Skoglund har tidligere udgivet bogen "ADHD hos piger og kvinder", der er blevet en stor succes.

  • af Manu Sareen
    236,95 kr.

    Børn, unge og deres forældre fortæller modigt og reflekteret om livet med ADHD og ADD. I Der er ALT for meget i mit hoved fortæller Manu Sareen om sin egen barndom og ungdom med uopdaget ADHD, og han bliver inviteret indenfor hos 15 børn mellem 8 og17 år, der åbner op om deres liv med ADHD eller ADD.

  • af Bo Hejlskov Elvén
    281,95 - 329,95 kr.

    Gennemrevideret udgave af klassikeren på det specialpædagogiske område.Problemadfærd kan fylde meget i relationen til mennesker med særlige behov. Voldsomme vredesudbrud, ulydighed, selvskadende adfærd, bizar optræden mv. er ofte et problem i skolen, på institutioner og i familien.PROBLEMADFÆRD er en praktisk og teoretisk bog om, hvordan man håndterer, forstår og forebygger de vanskeligheder, man typisk oplever som personale eller forældre til en person med fx autisme, ADHD og Tourettes syndrom.Denne nye udgave af Problemskabende adfærd ved udviklingsforstyrrelser eller udviklingshæmning er opdateret med ny viden og forskning og tager udgangspunkt i affektteori, mentalisering og low arousal – og har kapitler om tilpasning af krav, stress, advarselstegn, motivation, struktur mv. Bogen gør op med konsekvenspædagogikken og giver metoder, som afspejler det humanistiske menneskesyn, der er grundlaget for specialpædagogik i dag.Bo Hejlskov Elvén forsvarer også i denne bog et klart fokus på rettigheder for personer med særlige behov, respekt for alle menneskers ligeværd og holdbare pædagogiske metoder – og bandlyser alle former for overgreb.Bogen har et nyudviklet studiemateriale til supervision og faglig udvikling – og rummer et væld af cases om både børn og voksne, der viser, hvordan man kan få hverdagen til at hænge bedre sammen.PROBLEMADFÆRD henvender sig til pædagoger, lærere, psykologer og alle andre professionelle på social- og sundhedsområdet – og til forældre og andre pårørende.

  • af Cecilie Kondrup Michelsen
    155,95 - 217,95 kr.

    Alex er 16 år og går i 1.g. Han føler ikke, at han hører til i gymnasiet og har isoleret sig fra sine jævnaldrende. I skolen kæmper han med koncentrationsbesvær og mobning samt en meget kontrollerende mor. Det eneste Alex drømmer om er at blive professionel danser. Han bruger derfor al sin fritid på at danse hiphop og underviser også på det lokale danse­studie. Da Nana fra klassen begynder at vise inte­resse for ham, finder Alex langsomt modet til at åbne op og betro sine problemer til hende.Alt det jeg aldrig fik sagt er en historie om at finde sig selv og turde være den, man er.

  • af Janice Perry-Kennedy Lmft
    151,95 - 222,95 kr.

  • af Amanda Allan
    151,95 - 233,95 kr.

  • af Margaret Hampton
    276,95 kr.

  • af Dora Dayson
    243,95 - 334,95 kr.

  • af Jasmin Haddad
    142,95 kr.

    Seminar paper from the year 2020 in the subject English Language and Literature Studies - Linguistics, grade: 1,7, University of Heidelberg, language: English, abstract: This paper examines the meaning of context for people with Autism Spectrum Disorder (ASD) by utilizing and transferring the meaning of context in Grice¿s cooperative principle and Sperber and Wilsons Relevance Theory. To get into the topic, the common understanding of the term ¿context¿, the variety in which this term can be used and its typical function in linguistics will be observed in the first chapter. The main part of this paper will be concerned with Autism Spectrum Disorder.In order to investigate the meaning of context for affected people, the diagnostic symptoms and associated communication disorders have to be analyzed at first. Afterwards, these impairments will be applied to Grice¿s cooperative principle and Sperber and Wilsons Relevance theory, which both provide a framework for getting to the bottom of the meaning of context for people with ASD. Afterwards, empirical data, in the form of interview transcripts, will be used to substantiate the previous discoveries. A summary of all findings and their connections will be provided in the conclusion.

  • af Melody Dawson
    274,95 - 315,95 kr.

  • af Dawn Kamilah Brown MD
    410,95 kr.

    Have you been searching for proven strategies to manage your child's ADHD symptoms? If so, The ADHD Lifestyle Series, Volume 1 by Dawn Kamilah Brown, MD, contains vital information to help your child champion their ADHD and function at their optimal level. After uncovering key factors while seeking ways to manage her own ADHD, Dr. Dawn now exposes food myths, replaces them with facts, and recommends the foods, nutrients, vitamins, and minerals necessary for your child's ADHD mind. Through easy-to-follow recipes, illustrations, and examples of recreational activities and organized sports, Dr. Dawn shows you how to incorporate healthy diet routines and encourage age-appropriate exercises. The ADHD Lifestyle Series, Volume 1 will motivate you to look at ADHD as a creative experience through which you can develop the essential structure, routines, and confidence that lead to your child's success!

  • af Brian J. Robinson
    271,95 kr.

  • af Mary Fowler
    235,95 kr.

  • - En guide til dig, der er flyttet hjemmefra
    af Lene Straarup
    185,95 kr.

    Guldkorn og gode råd - lige til at gå i gang med!Når man er flyttet hjemmefra, skal man klare alt det hårde arbejde selv: stå op, købe ind og betale regninger. Det kan være ekstra svært, hvis man har ADHD eller ADD. Men der er hjælp at hente.Bogen er fuld af gode råd, lifehacks og redskaber til at få en god hverdag:- Få hjælp og gode rutiner- Få styr på tiden og struktur på tingene- Håndter dine følelser og få styr på dit temperament- Få hold på økonomien og alt det med småtDe korte kapitler og oversigter er overskuelige og lige ud af posen. Der er masser af forståelse – ikke noget med skældud og løftede pegefingre Bogen løser ikke alle problemer. Vasketøj og regninger bliver ikke mere spændende, men det er ret rart at have (nogenlunde) styr på sine ting og klare sig selv.GOD HVERDAG er skrevet særligt til unge med ADHD, ADD og almindeligt roderi. Den er også til forældre og andre, der vil give en hjælpende hånd. Så kan man jo tage en kop kaffe eller et slag kort i stedet for. Det hele står i bogen!

  • af Richard Bass
    202,95 kr.

  • - fra børnehave til bosted
    af Dorthe Ørsig
    244,95 kr.

    Hvordan får man en familie til at fungere, når ens barn har infantil autisme og derudover får konstateret ADHD? Bogen her følger Frederik, fra han er fem år, til han som 21-årig flytter hjemmefra. Frederiks mor, Dorthe Ørsig, fortæller om alle de tiltag, hun har lavet for at hjælpe sin søn bedst muligt igennem hverdagen og livet. For hvordan får man bedst muligt sit barn til at sidde stille ved frisøren, spise sin madpakke og give sin søster plads? Og hvordan håndterer man, at han bliver teenager og snart voksen og derfor skal lære at være mere selvstændig? En families liv med autisme og ADHD er fuld af konkrete råd og tips til andre familier i samme situation. Små belønninger, KAT-kassen, Boardmaker, 'trappen' og en god portion kærlighed og tålmodighed har hjulpet Frederik og hans familie. Bliv inspireret og find den hjælp, der passer til lige netop din familie, hvis I også har børn med autisme, ADHD eller andre særlige behov. Dorthe Ørsig er fotograf, forfatter, lærer og familiebehandler. Hun holder foredrag om autisme og familieliv. Hun er mor til Frederik, der har autisme og ADHD, og Freja.

  • af Philip Newton M. Psych Lpc
    206,95 kr.

    Attention-deficit/hyperactivity disorder (ADHD) is a prevalent condition affecting millions of children globally. Boys are more prone to this condition than girls, so this workbook's tone is mostly masculine. Children with ADHD are hyperactive and often show impulsive behavior. They can't maintain their focus for a longer duration, which is why these children are often lagging back in their schools.As a rehabilitation expert, I know how to deal with ADHD children. The treatment requires a non-tradition approach. You cant engage your ADHD children in long boring lectures. That is why I added many playful science-backed activities with proven results for their long-term rehabilitation.You will find activities that target your ADHD child's¿ Performance in school¿ Behavioral modification¿ Ability to make friends¿ Confidence and self-esteemI respect the fact that raising an ADHD child can be very stressful. So, you will find fantastic strategies in the latter part of the book that can help you prevent the symptoms of burnout and depression.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.