Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Folk venter i fire år på at komme til hos Rikke Hertz, der arbejder som spirituel erhvervsrådgiver. Rikke er kendt for programmet Nærkontakt og står også bag biografien Spirituel – din sjæl kan lede dig til succes. Vi ønsker alle at være lykkelige. Efter Rikke Hertz’ mening er lykken en menneskeret, og du skal gøre, hvad du kan, for at omgive dig med mest mulig lykke livet igennem. På den måde kan du nemlig give mere af dig selv til andre. Når vi lever i overensstemmelse med karmaloven, lader os guide af synkronicitet og har modet til at tro på, at der er en dybere mening med det hele, skaber vi rammerne for et liv, hvor alting går op i en højere enhed. Rikke Hertz folder de tre spirituelle kernebegreber ud – karmalov, synkronicitet og mod – og lærer os kunsten at give alting videre, så lykken hele tiden cirkulerer. Og har du først fået øjnene op for det karmiske regnskab og lært at integrere det i dit liv, giver det pludselig meget mere mening at stå ud af sengen om morgenen.
12 i alle fag er en fascinerende bog skrevet af Raman Mehrzad. Denne bog, udgivet af Gyldendal i 2019, er en uundværlig ressource for enhver studerende. Genren af bogen er uddannelsesorienteret, og den giver værdifulde indsigter og strategier til at opnå topkarakterer i alle fag. Forfatteren, Raman Mehrzad, har med sin dygtighed og erfaring formået at skabe en bog, der er både informativ og inspirerende. 12 i alle fag er ikke kun en bog, det er en guide til succes i det akademiske liv. Udgivet af den anerkendte danske forlægger Gyldendal, er denne bog et must for enhver studerende, der ønsker at forbedre sine karakterer og samtidig udvikle en dybere forståelse for sine fag.
Hvordan kan du hjælpe dem, du vejleder, til at se flere muligheder, blive mere målrettede, få mere tro på egen kunnen og mere håb for fremtiden? Med en ressourcefokuseret tilgang til vejledning tager man udgangspunkt i den enkeltes ressourcer og styrker. På den måde kan man hjælpe de vejledte til at få øje på det, de kan, og det, der er lykkedes, og til at bruge deres ressourcer i fremadrettede handlinger.Ressourcefokuseret vejledning giver dig både en teoretisk ramme, der har hjemme primært i den positive psykologi, og konkrete arbejdsredskaber, du kan bruge i vejledningsarbejdet.Bogen indeholder bl.a.• bud på, hvordan man kan arbejde med den vejledtes motivation ved at inddrage bl.a. self-efficacy (troen på egen kunnen) og begrebet flow• eksempler på og hjælp til at stille gode spørgsmål• bud på, hvordan man kan arbejde anerkendende og værdsættende• forslag til måder, man kan arbejde med den vejledtes styrker på.Samlet set giver den et godt afsæt for den vejleder, der ønsker at arbejde ressourcefokuseret i både individuelle og/eller gruppevise vejledningssammenhænge.Ressourcefokuseret vejledning henvender sig til alle, der arbejder med vejledning: uddannelses-, erhvervs- og karrierevejledere, fastholdelsesvejledere, AKT-vejledere, kontaktlærere, klasselærere, kollegiale vejledere, jobcentermedarbejdere m.fl.
Børnene er det råstof, Danmarks fremtid skabes af. Derfor er det helt afgørende, at vi som samfund hele tiden gør os klogere på, hvordan vi giver alle vores børn den bedst mulige trivsel, tryghed, læring og udvikling. Det er et rigtig stærkt afsæt for at forske i, hvordan vi som samfund skaber den bedste kvalitet for alle vores børn i deres dagtilbud. Samtidig giver det os en særlig forpligtelse til, at vi som samfund bruger den viden, forskningen stiller til vores rådighed, når vi træffer de afgørende beslutninger om, hvordan dagtilbuddenes indhold og rammer skal være. Bogen her er en revideret og udvidet udgave af "Barndom og pædagogisk kvalitet i dagtilbud 2", der udkom sidste år. Der er nye kapitler om sociale relationer i og omkring skolestart, overgange mellem dagtilbud, skole og SFO, tidlig indsats og sundhed og sundhedsfremme. Endelig er der et nyt metodeafsnit med præsentation af konceptuel ramme og et nyt dialogværktøj, KVALid.
Har eleverne på din skole knækket gymnasiekoden?Mangler din skole inspiration til grundforløbet og elevernes arbejde med studieteknik?Sætter din skole også fokus på løfteevne?KODEKNÆKKEREN - din vej ind i gymnasiet er en ny bog der skal hjælpe eleverne til at knække gymnasiekoden og skolens redskab til at understøtte løfteevnen i gymnasiet.Bogen kan anvendes af eleverne i grundforløbet og løbende som opslagsværk. Den er en indføring i den akademiske verden og er skrevet i et sprog der henvender sig direkte til eleverne.KODEKNÆKKEREN indeholder 8 letforståelige kapitler der omhandler alt fra abstrakte aspekter som taksonomi, metodisk bevidsthed og mindset til mere konkrete elementer som tekstbearbejdning, notetagning og skriftlighed.Kapitlerne præsenterer begrebsforklaringer, anvendelige sprogbilleder og helt konkrete værktøjer til at understøtte nye elevers vej ind i gymnasiet.Bogen er oplagt som en del af elevernes egenbetalingspakke.Om forfatterne:Mette Louise Graah Rasmussen er uddannet cand.mag. og gymnasielærer.Ronja Billum Skovsbøl er uddannet cand.pæd.psych. med en baggrund som lærer.
Vejledning er kommet i fokus i alle aspekter af karriere- og uddannelsesvalg, og pædagogiske forskere taler ligefrem om en vejledningsekspansion. Denne nye og opdaterede udgave af Vejledningsdidaktik gør det nemt at tilrettelægge vejledning i et læringsperspektiv. Det handler om kompetencer og Career Management Skills udfra den tanke, at vi alle har en karriere, som vi skal lære at tage vare på. Vejledning er efterhånden indlejret over alt, og der er derfor i højere grad end nogensinde før brug for en læringsorienteret og didaktisk tilgang til vejledning. Vejledningsdidaktik tager studie- og uddannelsesvejledere i hånden og hjælper dem med at perspektivere, reflektere over og evaluere deres vejledningspraksis. Bogen undersøger vejledningsdidaktik som begreb og dets potentialer fra forskellige teoretiske ståsteder, i forskellige kontekster og i forhold til forskellige metoder og målgrupper. Bogen indledes og afsluttes med et videnskabsteoretisk blik på vejledningsdidaktik og læring. Vejledningsdidaktik henvender sig til vejledere og lærere i grundskolen og på ungdomsuddannelser, til vejledere i Studievalg Danmark samt A-kasser, fagforeninger og jobcentre, til professionelle i den kommunale ungeindsats og på FGU-institutioner. Endelig henvender bogen sig til studerende på diplom- og masteruddannelser i vejledning. Bogens forfattere er Grethe Fogh Nielsen, Peter Plant, Randi Skovhus, Trine Harck, Rita Buhl, Christian Tang Lystbæk og Finn Thorbjørn Hansen.
Som vejleder kan det være en udfordring at balancere mellem individets og samfundets behov – uden at slippe sin humanistiske grundholdning af syne.SAMSKABENDE VEJLEDNING er et redskab i dette arbejde. Målet er at skabe udvikling og understøtte den vejledtes dannelse som et handlekompetent individ, der kan tage medansvar for eget liv. SAMSKABENDE VEJLEDNING giver brugbar viden og nye gode redskaber til alle, der arbejder med vejledning. Bogen er en håndsrækning til vejledere, der skal navigere i feltet af udefrakommende styring i form af karakterkrav, uddannelsespålæg mv. Den er også til vejledere, som gerne vil afstemme deres egen rolle og selv måske har tendens til at tage for meget styring i vejledninger. Bogen støtter vejlederen i arbejdet med at involvere de vejledte, så de tager aktivt, samskabende del i vejledningen. Til det arbejde introducerer bogen en nye procesmodel – den samskabende vejledningsmodel – og 24 tilhørende vejledningsmetoder. Modellen er udviklet på baggrund af et fællesnordisk udviklingsprojekt og bygger på teori, forskning og projektets resultater. Metoden er afprøvet og evalueret positivt af både vejledere og vejledte. Den samskabende vejledningsmodel er et praksisorienteret redskab, der understøtter en samskabende vejledning, hvor processen er tydelig for alle parter, og hvor der løbende skrives noter, så alle har overblik over, hvad der udvikles og besluttes. Målet er, at man arbejder hen imod at ændre adfærd eller forståelser hos vejledte. Bogen er skrevet til alle, der vejleder: i kommunernes vejledning af unge (KUI), i alle former for gennemførelses- og fastholdelsesvejledning i grundskoler, ungdomsuddannelser samt videregående uddannelser, foruden i jobcentre og hos anden aktør i arbejdet med at få borgere i arbejde. Den kan også bruges i vejledning i forbindelse med kompetenceudvikling.Marianne Tolstrup er lærer og cand.pæd.pæd. med sidefag i psykologi, master i positiv psykologi. Har arbejdet i vejledningsfeltet i mere end 20 år og underviser bl.a. på Diplomuddannelsen i uddannelse, erhvervs- og karrierevejledning på UCL, Erhvervsakademi og Professionshøjskole.
Om at undervise er en værktøjsbog, der i tyve kapitler hjælper læseren til at blive en bedre, mere effektiv og mindre stresset underviser.Bogen indeholder en række enkle, konkrete og umiddelbart anvendelige forslag til, hvordan man kan skabe positive forandringer i skolen og i sit liv som lærer. Den tager fat i temaer som ro i klassen, variation i undervisningen, lærerens tid til forberedelse, videndeling og meget mere.Bogen beskriver en række nyere pædagogiske tendenser, bl.a. Cooperative Learning, flow, innovationspædagogik og classroom management. Bogen præsenterer også en række af de bedste Web 2.0-værktøjer, der kan medvirke til at styrke elevernes engagement i undervisningen. Hvert af bogens tyve skridt afsluttes med fire øvelser, som læseren straks kan bruge sammen med eleverne og dermed omsætte bogens indhold til bedre undervisning. Fremstillingen er illustreret med eksempler fra forfatterens egen praksis som lærer på en ungdomsuddannelse.Om at undervise henvender sig til undervisere på ungdomsuddannelserne, herunder grundskolens ældste klasser, de gymnasiale uddannelser, erhvervsskolerne og de korte videregående uddannelser, samt til lærer- og pædagogikumstuderende.Forfatteren Ole Ditlev Nielsen (f. 1975) er cand.mag. i dansk og historie. Han underviser på Handelsskolen København Nord og arbejder desuden med kompetenceudvikling for undervisere. Ved siden af sin undervisning driver han kursusvirksomheden 20skridt, der også omfatter onlineuniverset www.20skridt.dk. Han har siden foråret 2010 holdt en lang række kurser og seminarer for undervisere i hele Danmark. Disse kurser fokuserer ligesom denne bog på at give lærere værktøjer til at løse konkrete problemer i undervisningen.
Hvad kan en cannabisdronning, en ex-minister, en professionel fodboldspiller med strygebrætskade, en negletekniker og en trommeslager fortælle dig om et sjovt, meningsfuldt og succesrigt arbejdsliv?Snoede Leveveje fortæller gennem interviews med 19 interessante og kendte mennesker, at vejen til et lykkeligt, sjovt og succesrigt arbejdsliv – uanset branche – sjældent er opnået ved at gå én lige vej mod ét mål.Drop idealet om det perfekte, fejlfrie og tilrettelagte. Hvorfor skal stress og præstationsangst være en del af fortællingen om uddannelse og karriere?Vejen til økonomisk, samfundsmæssig og menneskelig succes er nemlig fantastisk kroget og broget. Den går gennem underlige uddannelser og jobs. Den er fuld af berigende fejltrin, uforudsigeligheder og tilfældigheder. Den rummer fordybelse og læring – og gradvis brug af den opnåede erfaring til at få klarhed over, hvad man egentlig har lyst til og er god til.Bogen her er til dig, der – uanset alder – står klar til at vælge uddannelse eller skifte job. Til dig, der har fået ondt i maven over en dårlig karakter. Til dig, der i 50erne, lidt skræmt, har lyst til at sadle om. Til forældre, lærere og studievejledere – til alle.Slip karakterræset, slip præstationsangsten, slip fremtidsangsten. Læs bogen, og find ud af, at dét, der gør dig glad, kan blive et fantastisk arbejdsliv.Medvirkende i interviews:Tina Horsted Christian og Karin Friis BachKresten Schultz JørgensenFarnaz Rasoulinia ElbækMichael StensgaardSanne GottliebJens FredslundRikke Wichmann-BruunPer ØstergaardJakob Kjærgård Carina Due Morten Kornbech Larsen Søren PjedstedLis Hartvig Holm Audra Dyring-AndersenSofie De NardiCharlotte BohnsenAnita Foged Rasmussen
Bogen er en vejledning i justering af rørblade til saxofon og klarinet - til begyndere og øvede. Der er kun to tekniske hindringer, hvis man vil spille saxofon eller klarinet. Man skal råde over et instrument, der er tæt. Og man skal have et rørblad, som er klargjort, balanceret og justeret til mundstykke og musiker. Ellers bliver det svært. Et rørblad er ALDRIG i optimal tilstand, når man køber det. Så man må selv lære at justere det. Det bliver lettere at spille, når du kan. Så kan du koncentrere dig helt om musikken. Justering ligner måske heksekunst, mend det kan gøres med en smule værktøj og lidt øvelse. Færre blade skal kasseres, så denne vejledning tjener sig selv ind gennem sparede rørblade og større glæde ved din egen musik.
Mange praktikere skal undersøge, dokumentere og formidle deres eget eller andres arbejde. Men hvordan designer man en god videnskabelig undersøgelse? Hvordan får man styr på undersøgelsens elementer? På forskningsspørgsmål, disposition, metode, evidens, referencer, krav til videnskabelighed, effekt og implikationer for praksis mv. Og hvordan formidler man resultaterne på en tilfredsstillende måde? Det giver denne bog svar på. UNDERSØG beskriver lettilgængeligt, kort og overskueligt, hvordan man kommer godt i gang med opgaven. Bogen præsenterer en model for design af undersøgelser, metoder til vurdering af undersøgelsers evidensniveau, idéer til udarbejdelse af projektbeskrivelser og ansøgninger samt en oversigt over de formelle regler, der gælder for henvisninger og referencer, herunder elektroniske. Den afsluttende formidling af undersøgelsens resultater er i fokus hele vejen. UNDERSØG henvender sig til dig, der er travl praktiker og ønsker at genopfriske din viden, før du giver dig i kast med at undersøge egen praksis. Bogen henvender sig også til dig, der er studerende og står foran en empirisk baseret opgave – uden helt at vide, hvordan du skal gribe den an.
At skabe meningsfuld forandring i menneskers liv.Vejledere stiller typisk spørgsmål som „hvad kunne du godt tænke dig?“, „hvad har du lyst til?“ og „hvad drømmer du om?“. Men vejledning handler om meget mere end valg i forbindelse med uddannelse og arbejde. Vejledning handler i lige så høj grad om at hjælpe vejledte med at tilegne sig meningsfulde livsstrategier, så de kan overkomme de udfordringer, de møder på uddannelsen, i løbet af arbejdslivet eller i seniortilværelsen. Og det gør man bedst i læringsrum, hvor vejledte sammen med vejleder sætter ord på tvivl, barrierer, ressourcer, værdier og drømme.Eksistentiel vejledning er en inspirations- og brugsbog, der viser hvordan man arbejder med eksistentiel vejledning, og hvordan man i vejledningen inddrager de spørgsmål, vi alle stiller os i livet. Bogen giver en samlet introduktion og værktøjer til eksistentiel vejledning med fokus på, hvordan vejledning i fællesskab kan skabe mening og føre til et mere bæredygtigt liv.Bogen er for alle, der arbejder med vejledning af børn, unge, voksne og ældre i forhold til skole, uddannelse, karriereveje og den tredje alder. Bogen er relevant på bl.a. diplom- og masteruddannelser og kan tjene som inspiration til fagprofessionelle i jobcenterregi, KUI (den kommunale ungeindsats), uddannelsessystemet, fagforeninger, ældreorganisationer m.m.Om forfatteren:Inger-Lise Lund Petersen er lektor på Københavns Professionshøjskole, hvor hun arbejder med efter- og videreuddannelse af vejledere. Hun er fagansvarlig og underviser på diplomuddannelserne i uddannelses-, erhvervs- og karrierevejledning samt vejledning og supervision. Hun har arbejdet inden for vejledningsområdet i 25 år med praksiserfaring fra grund- og erhvervsskolen samt UU, Ungdommens Uddannelsesvejledning.
El término formación es uno de los más utilizados en el ámbito educativo. Sin embargo, nos sigue generando hoy día una multiplicidad de preguntas acerca de su naturaleza y alcance. ¿Qué implica formarse? ¿Es un concepto netamente académico o es mas bién una concepción formal acerca de mi propia historia? Con ésta y otras reflexiones nos encontraremos en las páginas de ésta publicación, acompañado de los resultados de una entrevista, la cual ha sido analizada a la luz de los aportes de distintos autores. Espero sea de su agrado.
En el libro, en un primer momento se aborda la idea de integrar el dibujo a mano alzada como fuente de creación manual en la escuela y en la sociedad a través del proceso de diseño, construcción y confección de objetos con perfiles irregulares como premisas para desarrollar la observación y ubicación en el espacio, la capacidad creadora del pensamiento, la abstracción y la imaginación. Se presentan diferentes procedimientos para el trazado de ángulos y su división, cuadrados, rectángulos, óvalos, circunferencias y su división en diferentes partes, todos a mano alzada, es decir, sin la intervención de instrumentos, así como los métodos de calcado y de las cuadrículas para ampliar o reducir figuras.En un segundo momento el libro presta esmerada atención a las manualidades y su incorporación en los planes de estudio y programas de Educación Laboral para las escuelas del subsistema de enseñanza general y en la formación de profesores de Educación Laboral en la universidad. Se reflexiona además, sobre la actividad de planificar como cualidad y habilidad jerárquica, única de los seres humanos en el proceso de construcción de objetos.
El proyecto ¿Diseño de Sube y baja para Niños con Capacidades Diferentes¿ consta en diseñar y estructurar un juego mecánico sube y baja (balancín) para niños con problemas psicomotrices en silla de ruedas especiales, que requieren de entretenimiento durante el tiempo de recreo dentro del Centro de Atención Múltiple #19 (CAM #19). El diseño del dispositivo representa un reto bastante complejo pues no sólo consiste en el diseño mecánico del dispositivo, sino también existen variables que controlarán el diseño final. Estas variables son la seguridad tanto física como psicológica del niño en silla de ruedas que usará sobre el dispositivo. Obteniendo datos psicológicos del comportamiento y estimulaciones de los niños se podrán definir parámetros físicos, estáticos y dinámicos para el diseño del mecanismo.
La Universidad de Guadalajara se encuentra en un proceso de constante actualización en todos los ámbitos académicos, tal es el caso de la adopción del enfoque por competencias como parte estratégica para la actualización general de todos sus programas educativos; esto conlleva a que el CUNorte se encuentre trabajando en la actualización de su oferta educativa bajo esta estrategia. Derivado de ello es necesario actualizar el abordaje de los contenidos temáticos, teniendo como objetivo general el Facilitar la generación de conocimientos del estudiante de la unidad de aprendizaje ¿Contribuciones Estatales y Municipales¿, a través del diseño instruccional del curso en línea bajo el enfoque por competencias. Para el diseño de este curso se empleó el modelo ADDIE, haciendo uso de diversas herramientas tecnológicas que brinda la plataforma educativa Moodle, en la cual se hospeda, además se ha utilizado una metodología en la que se contemplan las tendencias educativas, el modelo y modalidad educativa del CUNorte, las competencias, sus contenidos temáticos, recursos educativos, estrategias de aprendizaje, guías de actividades e instrumentos de evaluación, a lo largo de los cuatro capítulos.
En el contexto de la educación en el Ecuador, el programa de Evaluación Internacional de Estudiantes enfocado en el rendimiento escolar resalta que el 49% de los estudiantes alcanzaron el nivel 2 en lectura, el 43% en Ciencias y solo el 29% en Matemática, lo que se puede evidenciar un nivel bajo de aprendizaje. Esta deficiencia repercute en la adquisición de habilidades matemáticas como el razonamiento lógico matemático, y puede desencadenar un abandono escolar por las bajas calificaciones, este libro tiene como objetivo implementar estrategias lúdicas para el mejoramiento del aprendizaje de las matemáticas y de esa manera mejorar el aprendizaje de las mismas de manera creativa y divertida.
Ziel dieser Untersuchung ist es, den Grad der Zufriedenheit der Studenten zu ermitteln, die die von PRONATEC am SENAI in Ponta Grossa-PR angebotenen Kurse absolvieren. Sie analysiert die konzeptionelle, theoretische und empirische Frage der Umsetzung der öffentlichen Politik durch berufliche Qualifizierungskurse. Vergleich von PRONATEC und der Politik des produktiven Sektors und des Arbeitsmarktes im aktuellen Kontext. Bewertung der Bildung, der Entwicklung von Fähigkeiten und der technischen Ausbildung und der Frage, ob die öffentlichen Maßnahmen tatsächlich die Beschäftigungsmöglichkeiten für Jugendliche verbessern und ob die Grundrechte der Arbeitnehmer respektiert werden, wodurch die Beschäftigungsmöglichkeiten verbessert werden.
La necesidad de elevar la calidad en la Educación Superior ha dado lugar al surgimiento de la figura del tutor, al que se le ha establecido formalmente la tarea de guiar y acompañar a los estudiantes, aspecto que se aborda en la investigación Acciones didácticas para la preparación de los tutores en la enseñanza del método clínico, lo que constituye un problema, el cual necesita atención sistemática y respuesta desde la ciencia. Por lo que se propuso como objetivo, diseñar acciones didácticas para la preparación de los tutores de quinto año de la carrera de Medicina en la enseñanza del método clínico. A partir de lo anterior se diseñaron las acciones didácticas, evaluadas por el criterio de los especialistas como pertinentes y de adecuado acierto científico metodológico, lo que se manifestará en los diferentes escenarios de la Atención Primaria de Salud.
The Princeton Review's comprehensive study guide. Includes 8 full-length practice tests, plus thorough content reviews, targeted test strategies, and access to online extras.
The book: Formação do professor de matemática e sua atuação no ensino remoto durante a pandemia: comparativo escola pública e escola privada presents a comparative study between a public school and a private school.The study is based on the assumptions of the legislation that organized and guided the implementation of remote teaching - legal devices of the Federal Government, the State Government of São Paulo, and the municipal government. It is also based on authors who deal with teacher training, such as Nóvoa, Libâneo, Tardiff, and Shulman, as well as authors such as Barcelos, Behar, Passerino, Miranda, Ponte, and Canavarro, who discuss the relationship between technology and teaching, and between mathematics teaching and the resources used. The objective of this research is to compare how a state public school and a private school offered remote teaching, comparing aspects of infrastructure, training and teaching performance of the mathematics teacher and contributing to a reflective and amancipatory practice in the process of knowledge construction.
Les mathématiques discrètes ont connu un regain de popularité au cours des dernières décennies en raison de leur utilité dans la technologie informatique, ce qui les rend essentielles à l'informatique et à l'ingénierie. En effet, l'étude de très petits ensembles de nombres est l'objectif principal des mathématiques discrètes. Cependant, les implémentations informatiques jouent un rôle essentiel dans le transfert des concepts de mathématiques discrètes vers des applications du monde réel, comme la recherche opérationnelle. Dans tous les domaines de l'informatique, y compris le développement d'algorithmes informatiques, de langages de programmation, de cryptographie, d'organigrammes, de réseaux informatiques utilisant des graphes, la construction logique, la démonstration automatisée de théorèmes et le développement de logiciels, les concepts et les notations des mathématiques discrètes sont utiles dans l'étude et la description des objets et des problèmes. Les mathématiques discrètes traitent principalement des ensembles, des graphes, de la combinatoire, des énoncés logiques et d'autres sujets connexes
A matemática discreta tem registado um aumento de popularidade nas últimas décadas devido à sua utilidade na tecnologia informática, o que a torna essencial para a informática e a engenharia. Isto deve-se ao facto de o estudo de conjuntos de números muito pequenos ser o foco principal da matemática discreta. No entanto, as implementações informáticas desempenham um papel fundamental na transferência dos conceitos da matemática discreta para aplicações no mundo real, como a investigação operacional. Em todas as áreas da informática, incluindo o desenvolvimento de algoritmos informáticos, linguagens de programação, criptografia, fluxogramas, redes de computadores usando gráficos, construção lógica, prova automática de teoremas e desenvolvimento de software, os conceitos e notações da matemática discreta são úteis no estudo e descrição de objectos e questões. A matemática discreta trata principalmente de conjuntos, gráficos, combinatória, enunciados lógicos e outros tópicos relacionados.
Za poslednie neskol'ko desqtiletij populqrnost' diskretnoj matematiki wozrosla blagodarq ee ispol'zowaniü w komp'üternyh tehnologiqh, chto delaet ee nezamenimoj w informatike i inzhenerii. Jeto ob#qsnqetsq tem, chto izuchenie ochen' malyh naborow chisel qwlqetsq osnownym naprawleniem diskretnoj matematiki. Odnako komp'üternye realizacii igraüt wazhnejshuü rol' w perenose koncepcij diskretnoj matematiki w real'nye prilozheniq, takie kak issledowanie operacij. Vo wseh oblastqh informatiki, wklüchaq razrabotku komp'üternyh algoritmow, qzykow programmirowaniq, kriptografii, blok-shem, komp'üternyh setej s ispol'zowaniem grafow, postroenie logiki, awtomaticheskoe dokazatel'stwo teorem i razrabotku programmnogo obespecheniq, ponqtiq i oboznacheniq iz diskretnoj matematiki polezny pri izuchenii i opisanii ob#ektow i problem. Diskretnaq matematika w osnownom zanimaetsq mnozhestwami, grafami, kombinatorikoj, logicheskimi wyskazywaniqmi i drugimi smezhnymi temami.
La matematica discreta ha conosciuto un aumento di popolarità negli ultimi decenni grazie alla sua utilità nella tecnologia informatica, che la rende essenziale per l'informatica e l'ingegneria. Questo perché lo studio di insiemi di numeri molto piccoli è l'obiettivo principale della matematica discreta. Tuttavia, le implementazioni al computer svolgono un ruolo fondamentale nel trasferire i concetti della matematica discreta alle applicazioni del mondo reale, come la ricerca operativa. In tutte le aree dell'informatica, compreso lo sviluppo di algoritmi informatici, linguaggi di programmazione, crittografia, diagrammi di flusso, reti di computer che utilizzano grafici, costruzione di logiche, dimostrazione automatica di teoremi e sviluppo di software, i concetti e le notazioni della matematica discreta sono utili nello studio e nella descrizione di oggetti e problemi. La matematica discreta si occupa principalmente di insiemi, grafi, combinatori, enunciati logici e altri argomenti correlati.
El proceso formativo académico de profesionales en ciencias de la educación, debe ser concebido, además del abordaje curricular de contenidos específicos de esta importante área de conocimientos, como un proceso integral de formación, tomando en cuenta aspectos relacionados a la condición humana como su valoración personal, la concienciación, el intercambio y la modificación estructural de las emociones. Esta significativa transformación tiene como finalidad que el cuerpo docente y el estudiantado gestionen en armonía el aspecto emocional, de modo que la conciliación de las emociones y el desarrollo favorable de lo socio-profesional y personal se alcancen apropiadamente. Por ello, en el presente libro se tratan aspectos fundamentalmente relacionados intrínsecamente con la inteligencia emocional como un aspecto determinante en el alcance de competencias y su papel cronológico en la construcción de las emociones. Igualmente, se aborda desde diferentes criterios científicos la relevancia del manejo adecuado de las emociones para el progresivo alcance de competencias académicas en un marco sinérgico dual entre la emocionalidad y la intelectualidad.
Los procesos formativos en el marco de una educación crítica, de oposición, de resistencia, están llamados a discutir sobre el debate que se debe generar cuando se forma para la aceptación, la prescripción y la obediencia que, en esencia, sería formar para la perpetuación y la encarnación de las ideas que nos dominan. Por el contrario, la formación para la resistencia permite encontrar la salida a un mundo que no tiene por qué ser así. En este sentido, se motiva a reflexionar sobre una educación con principios críticos ¿ reflexivos, en el que se reconozca al ser humano, por sobre todo, como un sujeto en constante búsqueda de realización. Por ello, se invita a trabajar por las acciones más pequeñas de la vida institucional de las escuelas, universidades, centros de estudios y de formación, con el propósito de problematizar de manera permanente otras posibles alternativas del mundo de la vida y, a su vez, las dinámicas y procesos cotidianos.
This work is devoted to the problem of increasing the effectiveness of teaching students in the middle and senior classes of a general education school productive types of speach activity in English language. The topic of the study is relevant because at the present moment which is characterized by the importance of practical mastery of the English language as one of the international languages any this problem corresponds to the current situation. The need for qualitative improvement of knowledge of a foreign language is contradicted by the small number of hours of study load allocated to the study of this school subject grammar. Thus, within the framework of the educational process, it is possible to achieve a level of practical language as quisition through activating the learning process, which is achieved through increasing the motivation of students, on one side and providing them with the opportunity to take part in simulated speach situations with the other. The work proves that a business game has these capabilities.
Discrete mathematics has witnessed a rise in popularity over the past few decades due to its utility in computer technology, which makes it essential to computer science and engineering. This is thus because the study of very small sets of numbers is the main focus of discrete mathematics. However, computer implementations play a critical role in transferring discrete mathematics concepts to real-world applications, like operations research. In all areas of computer science, including the development of computer algorithms, programming languages, cryptography, flow charts, computer networks using graphs, logic building, automated theorem proving, and software development, concepts and notations from discrete mathematics are useful in the study and description of objects and issues. Discrete mathematics mostly deals with sets, graphs, combinatorics, logical statements, and other related topics.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.