Bag om Vejledningsdidaktik
Vejledningsdidaktik hjælper dig, som er studie- og uddannelsesvejleder med at perspektive, reflektere over og evaluere din vejledningspraksis. Ambitionen med bogen er at tydeliggøre og udfolde vejledningsdidaktik som fænomen og praksis.
Bogen undersøger vejledningsdidaktik som begreb og dets potentialer fra forskellige teoretiske ståsteder, i forskellige kontekster og i forhold til forskellige metoder og målgrupper. Bogen indledes og afsluttes med et videnskabsteoretisk blik på vejledningsdidaktik og læring.
Vejledningsdidaktik henvender sig til vejledere og lærere i grundskolen og på ungdomsuddannelser, til vejledere i Studievalg Danmark samt A-kasser, fagforeninger og jobcentre, til professionelle i den kommunale ungeindsats og på FGU-institutioner. Endelig henvender bogen sig til studerende på diplom- og masteruddannelser i vejledning.
Forfatterne er Christian Tang Lystbæk, Peter Plant, Randi Skovhus, Trine Harck, Rita Buhl og Finn Thorbjørn Hansen og Grethe Fogh Nielsen. De er alle tilknyttet universiteter og professionshøjskoler i Danmark og Norge som forskere og undervisere.
Vis mere