Bag om Dansk Markedsret
Dansk markedsret behandler primært konkurrencebegrænsningsretten og markedsføringsreguleringen. Fremstillingen beskæftiger sig primært med den del af lovgivningen, der kommer til udtryk i konkurrenceloven og markedsføringsloven. Bogen er både tiltænkt anvendt i undervisningen på højere læreanstalter og af praktikere og andre med interesse for markedsret, erhvervsregulering og forbrugerforhold. Bogen er således opdelt i emner, der relaterer sig til reguleringen, ligesom der er udfærdiget et stikordsregister med henblik på, at bogen også kan anvendes som opslagsværk. Siden udgivelsen af 3. udgaven i 2011 er bl.a. konkurrencelovens regler om sanktioner for overtrædelse af lovens forbud blevet skærpet, både i forhold til bødernes størrelser og ved introduktionen af fængselsstraf ved grovere kartelovertrædelser. Derudover er der også nye regler i forhold til anmeldelser og offentlighed ved behandling af konkurrencesager. Indholdsoversigt Forord Dansk markedsret – Generelt om fremstillingen DEL I: KONKURRENCERET Kapitel 1. Dansk konkurrenceret generelt Kapitel 2. Konkurrencebegrænsende aftaler Kapitel 3. Misbrug af dominerende stilling Kapitel 4. Fusionskontrol Kapitel 5. Offentlig støtte Kapitel 6. Håndhævelse DEL II: MARKEDSFØRINGSRET Kapitel 7. Markedsføringsbegrebet og regulering af markedsføring Kapitel 8. Dansk markedsføringslovgivning Kapitel 9. Markedsføringslovens bestemmelser Kapitel 10. Særlige emner Kapitel 11. Håndhævelse af markedsføringsretlige bestemmelser BilagLitteratur og retsakter Doms- og afgørelsesregister Stikordsregister
Vis mere