Vi bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Dansk Markedsret - Michael Steinicke - Bog

Bag om Dansk Markedsret

Dansk markedsret behandler primært konkurrencebegrænsningsretten og markedsføringsreguleringen. Fremstillingen beskæftiger sig primært med den del af lovgivningen, der kommer til udtryk i konkurrenceloven og markedsføringsloven. Bogen er både tiltænkt anvendt i undervisningen på højere læreanstalter og af praktikere og andre med interesse for markedsret, erhvervsregulering og forbrugerforhold. Bogen er således opdelt i emner, der relaterer sig til reguleringen, ligesom der er udfærdiget et stikordsregister med henblik på, at bogen også kan anvendes som opslagsværk. Siden udgivelsen af 3. udgaven i 2011 er bl.a. konkurrencelovens regler om sanktioner for overtrædelse af lovens forbud blevet skærpet, både i forhold til bødernes størrelser og ved introduktionen af fængselsstraf ved grovere kartelovertrædelser. Derudover er der også nye regler i forhold til anmeldelser og offentlighed ved behandling af konkurrencesager. Indholdsoversigt Forord Dansk markedsret – Generelt om fremstillingen DEL I: KONKURRENCERET Kapitel 1. Dansk konkurrenceret generelt Kapitel 2. Konkurrencebegrænsende aftaler Kapitel 3. Misbrug af dominerende stilling Kapitel 4. Fusionskontrol Kapitel 5. Offentlig støtte Kapitel 6. Håndhævelse DEL II: MARKEDSFØRINGSRET Kapitel 7. Markedsføringsbegrebet og regulering af markedsføring Kapitel 8. Dansk markedsføringslovgivning Kapitel 9. Markedsføringslovens bestemmelser Kapitel 10. Særlige emner Kapitel 11. Håndhævelse af markedsføringsretlige bestemmelser BilagLitteratur og retsakter Doms- og afgørelsesregister Stikordsregister

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788757452570
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Udgivet:
  • 13. Januar 2022
  • Udgave:
  • 6
  • Størrelse:
  • 158x232x37 mm.
  • Vægt:
  • 850 g.
  • 1-2 hverdage.
  • 5. Oktober 2023
På lager

Normalpris

Medlemspris

Prøv i 30 dage for 45 kr.
Herefter fra 79 kr./md. Ingen binding.

Beskrivelse af Dansk Markedsret

Dansk markedsret behandler primært konkurrencebegrænsningsretten og markedsføringsreguleringen. Fremstillingen beskæftiger sig primært med den del af lovgivningen, der kommer til udtryk i konkurrenceloven og markedsføringsloven. Bogen er både tiltænkt anvendt i undervisningen på højere læreanstalter og af praktikere og andre med interesse for markedsret, erhvervsregulering og forbrugerforhold. Bogen er således opdelt i emner, der relaterer sig til reguleringen, ligesom der er udfærdiget et stikordsregister med henblik på, at bogen også kan anvendes som opslagsværk. Siden udgivelsen af 3. udgaven i 2011 er bl.a. konkurrencelovens regler om sanktioner for overtrædelse af lovens forbud blevet skærpet, både i forhold til bødernes størrelser og ved introduktionen af fængselsstraf ved grovere kartelovertrædelser. Derudover er der også nye regler i forhold til anmeldelser og offentlighed ved behandling af konkurrencesager. Indholdsoversigt Forord Dansk markedsret – Generelt om fremstillingen DEL I: KONKURRENCERET Kapitel 1. Dansk konkurrenceret generelt Kapitel 2. Konkurrencebegrænsende aftaler Kapitel 3. Misbrug af dominerende stilling Kapitel 4. Fusionskontrol Kapitel 5. Offentlig støtte Kapitel 6. Håndhævelse DEL II: MARKEDSFØRINGSRET Kapitel 7. Markedsføringsbegrebet og regulering af markedsføring Kapitel 8. Dansk markedsføringslovgivning Kapitel 9. Markedsføringslovens bestemmelser Kapitel 10. Særlige emner Kapitel 11. Håndhævelse af markedsføringsretlige bestemmelser BilagLitteratur og retsakter Doms- og afgørelsesregister Stikordsregister

Forlagets beskrivelse af Dansk Markedsret

Dansk markedsret behandler primært konkurrencebegrænsningsretten og markedsføringsreguleringen. Fremstillingen beskæftiger sig primært med den del af lovgivningen, der kommer til udtryk i konkurrenceloven og markedsføringsloven.

Bogen er både tiltænkt anvendt i undervisningen på højere læreanstalter og af praktikere og andre med interesse for markedsret, erhvervsregulering og forbrugerforhold. Bogen er således opdelt i emner, der relaterer sig til reguleringen, ligesom der er udfærdiget et stikordsregister med henblik på, at bogen også kan anvendes som opslagsværk.

Siden udgivelsen af 5. udgaven i 2018 er GDPR trådt i kraft, og erhvervshemmeligheder (nu forretningshemmeligheder) er skrevet ud af markedsføringsloven. I konkurrenceloven er der kommet en definitionsbestemmelse, lige som der er sket tilpasning til håndhævelse af EU-konkurrenceretten. Desuden er bødereglerne opdaterede.

Bent Ole Gram Mortensen er ansat som professor ved Juridisk Institut, Syddansk Universitet og Michael Steinicke er ansat som professor ved Juridisk Institut, Aarhus Universitet. Begge forsker og underviser i markedsretlige emner.

Brugerbedømmelser af Dansk Markedsret



Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.