Bag om Emotionelle følger af ordblindhed og andre skriftsprogsvanskeligheder
Denne bog handler om følelsesmæssige konsekvenser af ordblindhed.
Den giver både forskningsbaseret viden og konkrete forslag til pædagogisk arbejde, så vi sammen kan løfte den vigtige opgave at give ordblinde børn og unge de samme muligheder for at udvikle
og fastholde deres fremtidsdrømme.
Emotionelle følger af ordblindhed er inddelt i fire dele:
Del 1 gennemgår teori baseret på internationale og danske studier.Del 2 giver indsigt i oplevelser fra børn, unge og voksne med ordblindhed gennem cases, interviews og kreative udtryk, der viser, hvordan ordblindhed har påvirket deres liv.Del 3 præsenterer pædagogiske løsninger til arbejdet med ordblindhed i skolen. Vi præsenterer dialogcaféen som model til at åbne for de svære og betydningsfulde samtaler.Del 4 opfordrer til kontinuerligt at arbejde med emotionelle følger af ordblindhed på den enkelte skole.Bogen henvender sig til studerende og fagfolk inden for pædagogik og undervisning, som fx lærere, pædagoger, skoleledere, læsevejledere, ordblindelærere, konsulenter og talepædagoger.
Vis mere