Bag om Fortællinger i organisationer
Medarbejdere og virksomheder indeholder ofte større potentialer end det aktuelle niveau viser. Narrativ praksis er en metode til at frigøre konstruktive og mere kreative historier til glæde for det enkelte menneske og organisationen.
Siden 1. udgave udkom i 2004 er der kommet yderligere fokus på narrativ praksis. I uddannelser hvor organisation og menneske er tema – hos virksomhedsledere og konsulenter er man blevet opmærksomme på, at nye fortællestrategier kan ændre det enkelte menneskes vaner, holdninger og handlinger. Nye perspektiver kan løsne op for problematiserende historier og konflikter.
I denne reviderede 2. udgave er bogen udbygget med et nyt kapitel om Forandringer og det menneskelige. Forfatteren har valgt en særlig vinkel på forandringer i organisationer ud fra et psykologisk og narrativ perspektiv. Der er blevet strammet op på flere af begreberne og fokuseret på at undlade at blande det narrative sammen med historiefortælling.
Bogen er skrevet til mellemlange og videregående uddannelser, hvor udvikling og forandring af organisationer er en del af pensum. Den kan også bruges af personaleledere i praksis, som ønsker at få ny indsigt eller inspiration til arbejdet med udvikling og forandring i organisationer.
Vis mere