Udvidet returret til d. 31. januar 2025

Grundsten til en Ordblindevenlig skole - Birgit Dilling Jandorf - Bog

Bag om Grundsten til en Ordblindevenlig skole

I alle danske skoleklasser sidder der i snit mindst ét barn, som risikerer at opleve alvorlige læsenederlag på grund af ordblindhed. Skolens opgave er at møde disse børn med en struktur og pædagogik, der giver dem mulighed for en optimal udvikling på lige fod med alle andre børn. Grundsten til en ordblindevenlig skole giver en bred introduktion til begrebet ordblindhed, og hvordan vi møder det i skolen. Den fungerer desuden som opslagsbog med svar på specifikke spørgsmål og praktiske udfordringer i hverdagen. Bogen gennemgår overskueligt og systematisk alle de grundlæggende forhold, skolen skal have styr på for at blive ordblindevenlig, herunder: Hvad er ordblindhed - og hvad er det ikke? Tegn på og test af ordblindhed Ordblindhed og andre sproglige vanskeligheder Ordblindhed og andre indlæringsvanskeligheder Elevplaner og individuelle handleplaner Tilrettelæggelse af ordblindevenlig undervisning Nationale test og afgangsprøver Skole-hjem-samarbejde Bogen henvender sig til skolens lærere, ledelse og specialfunktioner, til skoleforvaltning samt til lærer- og pædagogstuderende.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788750056485
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 220
  • Udgivet:
  • 18. august 2021
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 174x240x18 mm.
  • Vægt:
  • 478 g.
  • 1-2 hverdage.
  • 25. november 2024
På lager

Normalpris

  • BLACK NOVEMBER

Medlemspris

Prøv i 30 dage for 45 kr.
Herefter fra 79 kr./md. Ingen binding.

Beskrivelse af Grundsten til en Ordblindevenlig skole

I alle danske skoleklasser sidder der i snit mindst ét barn, som risikerer at opleve alvorlige læsenederlag på grund af ordblindhed.
Skolens opgave er at møde disse børn med en struktur og pædagogik, der giver dem mulighed for en optimal udvikling på lige fod med alle andre børn.
Grundsten til en ordblindevenlig skole giver en bred introduktion til begrebet ordblindhed, og hvordan vi møder det i skolen. Den fungerer desuden som opslagsbog med svar på specifikke spørgsmål og praktiske udfordringer i hverdagen.
Bogen gennemgår overskueligt og systematisk alle de grundlæggende forhold, skolen skal have styr på for at blive ordblindevenlig, herunder:
Hvad er ordblindhed - og hvad er det ikke?
Tegn på og test af ordblindhed
Ordblindhed og andre sproglige vanskeligheder
Ordblindhed og andre indlæringsvanskeligheder
Elevplaner og individuelle handleplaner
Tilrettelæggelse af ordblindevenlig undervisning
Nationale test og afgangsprøver
Skole-hjem-samarbejde
Bogen henvender sig til skolens lærere, ledelse og specialfunktioner, til skoleforvaltning samt til lærer- og pædagogstuderende.

Brugerbedømmelser af Grundsten til en Ordblindevenlig skole



Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.