Bag om Immaterialret
Hermed foreligger 8. udgave af »Immaterialret – Markedsret Del 3«, der omhandler
de lovbestemte enerettigheder. Sådanne rettigheder kan være knyttet
til udnyttelsen af bestemte nyskabelser i forbindelse med f.eks. fremstilling,
salg og anden tilgængeliggørelse af varer og tjenesteydelser såvel som til brugen
af særlige varemærker og andre forretningskendetegn.
Der er tale om et særdeles omfattende og vidt forgrenet regelkompleks. Sigtet
er at tegne et billede af hele immaterialretten, men fokus er især rettet mod
de dele, som er mest relevante for samspillet med konkurrence- og markedsføringsretten.
Trilogien skal ses som et hele, og kapitlerne er nummereret fortløbende,
således at denne Del 3 starter med kapitel 5. Fremstillingerne i de enkelte dele
kan dog også læses og benyttes hver for sig – i praktisk advokat-, domstolseller
erhvervsvirksomhed eller som undervisningsgrundlag for højere eller videregående
uddannelser – men der er lagt vægt på at tegne et tværgående helhedsbillede
af markedsrettens forskellige forgreninger.
Vis mere