Udvidet returret til d. 31. januar 2025
Bag om Inklusion, leg og empati

Inklusion, leg og empati er skrevet til lærere, pædagoger, psykologer og andre, der arbejder med børn, og som gerne vil etablere følelsesmæssigt modnende gruppefællesskaber med 4-12-årige børn. Bogens forfattere er fagpersoner fra mange steder i verden, som alle har støttet børns udviklingsproces gennem kreative tilgange, så børnene har fået mulighed for at udvikle sig til personer med en høj mentaliseringskapacitet, som kan indgå i konstruktive fællesskaber. Alle bogens kapitler handler om, hvordan gruppeoplevelser bidrager til og understøtter børns voksende kapacitet til at indgå i konstruktive og livsbekræftende samspil med andre. I denne nye udgave af bogen er kapitlet om det udviklingsbaserede børnegruppeprogram NUSSA blevet omskrevet, da programmet er overtaget af Susan Hart og tilpasset neuroaffektiv udviklingspsykologi. ”Når børn kommer i skole, møder de udfordringen i at tilegne sig nye kognitive færdigheder, men en lige så vigtig udfordring ligger i at tilegne sig nye former for samspil med en bredere gruppe af andre børn og voksne […] Kapitlerne i denne bog inviterer os til at se på de mange kreative metoder, forfatterne har fundet til at udstrække de kvaliteter og fordele, der kendetegner tidlige, legende og afstemte dyadiske relationer, til arbejdet med større børn i grupper.” Phyllis Booth i bogens forord

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788741264165
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 345
  • Udgivet:
  • 9. november 2015
  • Udgave:
  • 2
  • Størrelse:
  • 160x232x24 mm.
  • Vægt:
  • 533 g.
  • 1-3 hverdage.
  • 25. november 2024
På lager

Normalpris

  • BLACK NOVEMBER

Medlemspris

Prøv i 30 dage for 45 kr.
Herefter fra 79 kr./md. Ingen binding.

Beskrivelse af Inklusion, leg og empati

Inklusion, leg og empati er skrevet til lærere, pædagoger, psykologer og andre, der arbejder med børn, og som gerne vil etablere følelsesmæssigt modnende gruppefællesskaber med 4-12-årige børn. Bogens forfattere er fagpersoner fra mange steder i verden, som alle har støttet børns udviklingsproces gennem kreative tilgange, så børnene har fået mulighed for at udvikle sig til personer med en høj mentaliseringskapacitet, som kan indgå i konstruktive fællesskaber.
Alle bogens kapitler handler om, hvordan gruppeoplevelser bidrager til og understøtter børns voksende kapacitet til at indgå i konstruktive og livsbekræftende samspil med andre.
I denne nye udgave af bogen er kapitlet om det udviklingsbaserede børnegruppeprogram NUSSA blevet omskrevet, da programmet er overtaget af Susan Hart og tilpasset neuroaffektiv udviklingspsykologi.
”Når børn kommer i skole, møder de udfordringen i at tilegne sig nye kognitive færdigheder, men en lige så vigtig udfordring ligger i at tilegne sig nye former for samspil med en bredere gruppe af andre børn og voksne […] Kapitlerne i denne bog inviterer os til at se på de mange kreative metoder, forfatterne har fundet til at udstrække de kvaliteter og fordele, der kendetegner tidlige, legende og afstemte dyadiske relationer, til arbejdet med større børn i grupper.”
Phyllis Booth i bogens forord

Brugerbedømmelser af Inklusion, leg og empati



Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.