Udvidet returret til d. 31. januar 2025

Interkulturel didaktik - Peter Hobel - Bog

Bag om Interkulturel didaktik

Interkulturel didaktik giver teori bag og konkrete eksempler på, hvordan lærere på ungdomsuddannelserne kan bringe spørgsmål om kultur, kulturmøder og forskellighed op i undervisningen. Bogens tilgang er inspireret af en række forskere, der på forskellig vis diskuterer relationer mellem kultur, etnicitet, race og uddannelse. De lægger vægt på uddannelse af lærere, der kan bygge bro mellem kulturelle, etniske og religiøse grænser og behovet for en interkulturel pædagogik, der arbejder med en transkulturel forståelse som udgangspunkt for dialog. Med dette som udgangspunkt gør bogen klart, at lærere spiller en helt afgørende rolle i det daglige møde med eleverne og formidlingen af skolens fag. I den optik er enhver lærers opgave af både faglig og social karakter. Bogens første del diskuterer teoretiske tilgange og perspektiver. Anden del ser konkrete cases nærmere på den didaktiske praksis. Den henvender sig til undervisere på landets gymnasier og højskoler, men også lærere i grundskolen og på videregående uddannelser kan læse med, få inspiration til egen undervisning og blive klogere.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788772161242
  • Indbinding:
  • Paperback
  • Sideantal:
  • 185
  • Udgivet:
  • 29. september 2020
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 154x220x11 mm.
  • Vægt:
  • 320 g.
  • 1-3 hverdage.
  • 27. november 2024
På lager

Normalpris

  • BLACK NOVEMBER

Medlemspris

Prøv i 30 dage for 45 kr.
Herefter fra 79 kr./md. Ingen binding.

Beskrivelse af Interkulturel didaktik

Interkulturel didaktik giver teori bag og konkrete eksempler på, hvordan lærere på ungdomsuddannelserne kan bringe spørgsmål om kultur, kulturmøder og forskellighed op i undervisningen.
Bogens tilgang er inspireret af en række forskere, der på forskellig vis diskuterer relationer mellem kultur, etnicitet, race og uddannelse. De lægger vægt på uddannelse af lærere, der kan bygge bro mellem kulturelle, etniske og religiøse grænser og behovet for en interkulturel pædagogik, der arbejder med en transkulturel forståelse som udgangspunkt for dialog.
Med dette som udgangspunkt gør bogen klart, at lærere spiller en helt afgørende rolle i det daglige møde med eleverne og formidlingen af skolens fag. I den optik er enhver lærers opgave af både faglig og social karakter.
Bogens første del diskuterer teoretiske tilgange og perspektiver. Anden del ser konkrete cases nærmere på den didaktiske praksis.
Den henvender sig til undervisere på landets gymnasier og højskoler, men også lærere i grundskolen og på videregående uddannelser kan læse med, få inspiration til egen undervisning og blive klogere.

Brugerbedømmelser af Interkulturel didaktik



Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.