Vi bøger
Levering: 1 - 2 hverdage
Forlænget returret til d. 31. januar 2025

Jeg må være den dummeste i klassen - Lise Aagaard Kaas - Bog

- Når skolens børn evaluerer sig selv

Bag om Jeg må være den dummeste i klassen

Lærer børn mest, når de er klar over, hvad de har lært, eller hvordan de har lært det? Og opfører børn sig bedst, hvis de er blevet bedt om at reflektere over, hvordan de har det med sig selv og hinanden? ’Ja’, ’måske’, ’i nogle tilfælde’ og ’næppe’. Så forskellige svar kan man møde blandt skolens børn og lærere. Faktum er, at selvevaluering er i skolerne på alle mulige måder. Der evalueres mål, trivsel, humør, kundskaber, læringsstrategier, standpunkter, personligheder og børnefællesskaber. Nogle gange er brugen af selvevaluering lærerfagligt begrundet. Andre gange bestemt af udefrakommende krav. Nogle gange fungerer selvevalueringen godt, men ofte er der nogle utilsigtede konsekvenser forbundet med den. I denne bog ser forfatterne nærmere på, hvordan selvevalueringspraksisser udspiller sig i folkeskolen i dag, og de diskuterer, hvad det vil sige at agere klogt i selvevalueringsjunglen.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788759335222
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 200
  • Udgivet:
  • 26. november 2020
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 173x242x14 mm.
  • Vægt:
  • 436 g.
  På lager
Leveringstid: 1-3 hverdage
Forventet levering: 28. december 2024
Forlænget returret til d. 31. januar 2025
  •  

    Kan ikke leveres inden jul.
    Køb nu og print et gavebevis

Beskrivelse af Jeg må være den dummeste i klassen

Lærer børn mest, når de er klar over, hvad de har lært, eller hvordan de har lært det? Og opfører børn sig bedst, hvis de er blevet bedt om at reflektere over, hvordan de har det med sig selv og hinanden? ’Ja’, ’måske’, ’i nogle tilfælde’ og ’næppe’. Så forskellige svar kan man møde blandt skolens børn og lærere.
Faktum er, at selvevaluering er i skolerne på alle mulige måder. Der evalueres mål, trivsel, humør, kundskaber, læringsstrategier, standpunkter, personligheder og børnefællesskaber. Nogle gange er brugen af selvevaluering lærerfagligt begrundet. Andre gange bestemt af udefrakommende krav. Nogle gange fungerer selvevalueringen godt, men ofte er der nogle utilsigtede konsekvenser forbundet med den.
I denne bog ser forfatterne nærmere på, hvordan selvevalueringspraksisser udspiller sig i folkeskolen i dag, og de diskuterer, hvad det vil sige at agere klogt i selvevalueringsjunglen.

Brugerbedømmelser af Jeg må være den dummeste i klassen



Find lignende bøger
Bogen Jeg må være den dummeste i klassen findes i følgende kategorier:

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.