dk-flag   Stort fødselsdagsudsalg   dk-flag
dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag   Vi fejrer fødselsdag med stort udsalg   dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag

Læring og udvikling i pædagogisk praksis - Mads Thomsen - Bog

Bag om Læring og udvikling i pædagogisk praksis

Dygtige pædagoger kan analysere og reflektere over deres daglige virke. Denne bog introducerer væsentlige teorier inden for læring og udvikling, og samtidig viser den, hvordan pædagogen kan bruge disse teorier som grundlag for analyse og refleksion. Hvert kapitel tager udgangspunkt i situationer fra praksis. Først giver forfatterne et bud på umiddelbare indtryk og tolkninger. Derpå inddrager de en teori, der bruges til at analysere en given situation, og viser på den måde, hvordan systematisk refleksion på et teoretisk grundlag kan udvide pædagogens forståelse af en situation og dermed handlingsrum. Læring og udvikling i pædagogisk praksis er skrevet til arbejdet med første kompetencemål på pædagoguddannelsens fællesdel samt de moduler på specialiseringsdelen, der vægter brugerperspektiver og praksisnære faglige vurderinger. Bogen er også oplagt at bruge i forbindelse med det målrettede arbejde med at tilrettelægge pædagogiske miljøer, der understøtter børns, unges og voksnes læring og udvikling. Med bidrag af Marianne Eskebæk Larsen.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788750050711
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 172
  • Udgivet:
  • 1. Maj 2017
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 135x211x15 mm.
  • Vægt:
  • 264 g.
  • dk-flag   FØDSELSDAGSUDSALG   dk-flag
  På lager
Leveringstid: 1-2 hverdage
Forventet levering: 18. April 2024

Beskrivelse af Læring og udvikling i pædagogisk praksis

Dygtige pædagoger kan analysere og reflektere over deres daglige virke. Denne bog introducerer væsentlige teorier inden for læring og udvikling, og samtidig viser den, hvordan pædagogen kan bruge disse teorier som grundlag for analyse og refleksion.

Hvert kapitel tager udgangspunkt i situationer fra praksis. Først giver forfatterne et bud på umiddelbare indtryk og tolkninger. Derpå inddrager de en teori, der bruges til at analysere en given situation, og viser på den måde, hvordan systematisk refleksion på et teoretisk grundlag kan udvide pædagogens forståelse af en situation og dermed handlingsrum.

Læring og udvikling i pædagogisk praksis er skrevet til arbejdet med første kompetencemål på pædagoguddannelsens fællesdel samt de moduler på specialiseringsdelen, der vægter brugerperspektiver og praksisnære faglige vurderinger. Bogen er også oplagt at bruge i forbindelse med det målrettede arbejde med at tilrettelægge pædagogiske miljøer, der understøtter børns, unges og voksnes læring og udvikling.

Med bidrag af Marianne Eskebæk Larsen.

Brugerbedømmelser af Læring og udvikling i pædagogisk praksis



Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.