Vi bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Man skal høre meget - Claus Røllum-Larsen - Bog

- en antologi om musikkritik

Bag om Man skal høre meget

ANMELDELSER HAR VÆRET en del af den offentlige samtale om kunsten, siden oplysningstiden fejede hen over Europa og omdannede enevælde til demokrati. I dag er dagblade og ugeaviser, som siden 1700-tallet har tilbudt anmeldelser som udgangspunkt for en offentlig diskussion af kunsten, under hastig forandring. Trykte aviser forvandles til netmedier, og mængden af anmeldelser er dalende. Det gælder også på kompositionsmusikkensområde – er det godt eller skidt? De 16 tekster, der udgør denne antologi, belyser og diskuterer musikkritikkens opkomst, udvikling og formål med fokus på klassisk og ny kompositionsmusik i Danmark. Foruden debatskabende tekster af musikpersonligheder som Nikolaj Szeps-Znaider og Karl Aage Rasmussen og portrætter af berygtede musikkritikere som Hansgeorg Lenz rummer antologien skønlitterære bidrag af bl.a. UrsulaAndkjær Olsen. Med tekster af anmeldere og forskere giver den eksempler på, hvordan musikkritik har været udøvet, bør udøves – og kunne udøves i fremtiden.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788779176430
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 224
  • Udgivet:
  • 10. April 2024
  • Udgave:
  • 1
  På lager
Leveringstid: 1-5 hverdage
Forventet levering: 3. Maj 2024

Beskrivelse af Man skal høre meget

ANMELDELSER HAR VÆRET en del af den offentlige samtale om kunsten, siden oplysningstiden fejede hen over Europa og omdannede enevælde til demokrati.

I dag er dagblade og ugeaviser, som siden 1700-tallet har tilbudt anmeldelser som udgangspunkt for en offentlig diskussion af kunsten, under hastig forandring. Trykte aviser forvandles til netmedier, og mængden af anmeldelser er dalende. Det gælder også på kompositionsmusikkensområde – er det godt eller skidt?

De 16 tekster, der udgør denne antologi, belyser og diskuterer musikkritikkens opkomst, udvikling og formål med fokus på klassisk og ny kompositionsmusik i Danmark.

Foruden debatskabende tekster af musikpersonligheder som Nikolaj Szeps-Znaider og Karl Aage Rasmussen og portrætter af berygtede musikkritikere som Hansgeorg Lenz rummer antologien skønlitterære bidrag af bl.a. UrsulaAndkjær Olsen. Med tekster af anmeldere og forskere giver den eksempler på, hvordan musikkritik har været udøvet, bør udøves – og kunne udøves i fremtiden.

Brugerbedømmelser af Man skal høre meget

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.