Vi bøger
Levering: 1 - 2 hverdage
Bag om Pædagogens bog om individ, institution og samfund

Denne bog er målrettet pædagoguddannelsen. Fra forskellige vinkler udfoldes de tre begreber individ, institution og samfund med en kobling til begrebernes relevans for praksis inden for forskellige pædagogiske områder. Bogens første del har et teoretisk udgangspunkt med kobling til praksis. Her præsenteres Michel Foucaults teori om diskurser og magt, Pierre Bourdieus teori om habitus, Zygmunt Baumanns tanker om globaliseringen, der ses i forhold til det pædagogiske arbejde samt Anthony Giddens syn på det senmoderne samfund, som relateres til den danske institutionskultur. Andre emner er barnets inklusion og de forskellige børnesyn, der hersker i skolefritidsordning og skole, forældresamarbejde og unge nye danskeres syn på det at vokse op i Danmark. Bogens anden del giver indblik i pædagogisk arbejde med henholdsvis mennesker med nedsat funktionsevne, mennesker med sociale problemer, børn i daginstitutioner og unge i ungdomsskolen. Kapitlerne er skrevet af praktikere med indgående kendskab til områderne, som alle forholder sig til arbejdet med individet i institutionen og samfundet.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788750042068
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 248
  • Udgivet:
  • 16. september 2011
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 156x231x22 mm.
  • Vægt:
  • 472 g.
  På lager
Leveringstid: 1-3 hverdage
Forventet levering: 28. december 2024

Beskrivelse af Pædagogens bog om individ, institution og samfund

Denne bog er målrettet pædagoguddannelsen. Fra forskellige vinkler udfoldes de tre begreber individ, institution og samfund med en kobling til begrebernes relevans for praksis inden for forskellige pædagogiske områder.
Bogens første del har et teoretisk udgangspunkt med kobling til praksis. Her præsenteres Michel Foucaults teori om diskurser og magt, Pierre Bourdieus teori om habitus, Zygmunt Baumanns tanker om globaliseringen, der ses i forhold til det pædagogiske arbejde samt Anthony Giddens syn på det senmoderne samfund, som relateres til den danske institutionskultur. Andre emner er barnets inklusion og de forskellige børnesyn, der hersker i skolefritidsordning og skole, forældresamarbejde og unge nye danskeres syn på det at vokse op i Danmark.
Bogens anden del giver indblik i pædagogisk arbejde med henholdsvis mennesker med nedsat funktionsevne, mennesker med sociale problemer, børn i daginstitutioner og unge i ungdomsskolen. Kapitlerne er skrevet af praktikere med indgående kendskab til områderne, som alle forholder sig til arbejdet med individet i institutionen og samfundet.

Brugerbedømmelser af Pædagogens bog om individ, institution og samfund



Find lignende bøger
Bogen Pædagogens bog om individ, institution og samfund findes i følgende kategorier:

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.