Vi bøger
Levering: 1 - 2 hverdage
Forlænget returret til d. 31. januar 2025

Pædagogisk ledelse i teori og praksis - Dorte Ågård - E-bog

- Inspiration til ledere i ungdomsuddannelserne

Bag om Pædagogisk ledelse i teori og praksis

Denne bog viser, at den bedste vej til at udvikle skoler og undervisning er at foretage et perspektivskifte hen imod mere og bedre pædagogisk ledelse, hvor blikket er rettet mod elevers læring i alle hjørner af organisationen. Bogen vil bidrage til at kvalificere dit pædagogiske ledelsesarbejde og udvide det repertoire, du som leder har at trække på i dit daglige arbejde. Den fremlægger den omfattende forskning på området - bragt ned til et overskueligt omfang. Samtidig bringer den beskrivelser af konkrete erfaringer med pædagogisk ledelse i praksis fra danske ungdomsuddannelser for at give dig indsigt i andres dilemmaer, udfordringer og bud på løsningsmuligheder. Bogens primære målgruppe er de mellemledere, der har mange opgaver tæt på lærerne og undervisningen, det vil sige uddannelsesledere, pædagogiske ledere, pædagogiske chefer, vicerektorer, kursusledere, pædagogiske konsulenter mv. Om serien Serien 'Unge i udvikling' præsenterer udgivelser, der sætter spot på unges trivsel, mentale sundhed, udvikling og læring. For at kunne lære og være i fællesskab med andre kræver det, at man trives og er i en god udvikling. Derfor er det vigtigt, at de undervisere, ledere og andre fagpersoner, som hver dag har medansvar for unges liv og læring, er relationskompetente og fagligt stærke. Kun ved hjælp af tydelige og omsorgsfulde voksne, der er didaktisk velfunderede og formår at skabe faglig mening i de unges liv. Serien henvender sig til ledere og undervisere på alle ungdomsuddannelser samt andre fagpersoner, der arbejder med unge i det daglige.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788772340609
  • Beskyttelse:
  • DRM
  • Udgivet:
  • 22. september 2020
  • Straks på e-mail.

Normalpris

Medlemspris

Prøv i 30 dage for 45 kr.
Herefter fra 79 kr./md. Ingen binding.

Beskrivelse af Pædagogisk ledelse i teori og praksis

Denne bog viser, at den bedste vej til at udvikle skoler og undervisning er at foretage et perspektivskifte hen imod mere og bedre pædagogisk ledelse, hvor blikket er rettet mod elevers læring i alle hjørner af organisationen.
Bogen vil bidrage til at kvalificere dit pædagogiske ledelsesarbejde og udvide det repertoire, du som leder har at trække på i dit daglige arbejde. Den fremlægger den omfattende forskning på området - bragt ned til et overskueligt omfang. Samtidig bringer den beskrivelser af konkrete erfaringer med pædagogisk ledelse i praksis fra danske ungdomsuddannelser for at give dig indsigt i andres dilemmaer, udfordringer og bud på løsningsmuligheder.
Bogens primære målgruppe er de mellemledere, der har mange opgaver tæt på lærerne og undervisningen, det vil sige uddannelsesledere, pædagogiske ledere, pædagogiske chefer, vicerektorer, kursusledere, pædagogiske konsulenter mv.
Om serien
Serien 'Unge i udvikling' præsenterer udgivelser, der sætter spot på unges trivsel, mentale sundhed, udvikling og læring. For at kunne lære og være i fællesskab med andre kræver det, at man trives og er i en god udvikling. Derfor er det vigtigt, at de undervisere, ledere og andre fagpersoner, som hver dag har medansvar for unges liv og læring, er relationskompetente og fagligt stærke. Kun ved hjælp af tydelige og omsorgsfulde voksne, der er didaktisk velfunderede og formår at skabe faglig mening i de unges liv.
Serien henvender sig til ledere og undervisere på alle ungdomsuddannelser samt andre fagpersoner, der arbejder med unge i det daglige.

Brugerbedømmelser af Pædagogisk ledelse i teori og praksis



Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.