Bag om Pi tager et kvantespring
Pi tager et kvantespring er den anden bog i serien om Pi og hendes rejse fra børnehaven til tidlig SFO og skole. I denne bog tager Pi springet fra at være børnehavebarn i børnehaven til at være forårsbarn i en SFO. Det er et kæmpe spring. Hun oplever mange nye ting på en gang: Hun får nye venner, møder nye voksne, mens hun lærer nye regler og omgivelser at kende. Pi elsker at lære nyt, men det kræver også meget energi. Rigtig meget energi.
Denne bog er en del af serien om Pi, der handler om overgangen fra børnehave til tidlig SFO og skole. I serien følger vi Pi fra den dag, hun får beskeden om, at hun snart skal i SFO. En besked, som hun modtager med ambivalente følelser. På den ene side er hun ved at vokse fra børnehaven, men på den anden side er SFO og skolen en ukendt størrelse. Vi følger Pi og hendes udvikling helt frem til afslutningen på børnehaveklassen.
Pi-bøgerne er skræddersyet til at hjælpe børn med at forstå og sætte ord på deres følelser, samtidig med at de fremmer empati og selvudtryk. Hver bog fokuserer på at hjælpe børn med at sætte ord på de følelsesmæssige udfordringer de oplever, når de siger farvel til en lille tryg hverdag i børnehaven og træder ind i en ny, stor verden. Pi-bøgerne er meget mere en blot højtlæsningsbøger.
"Et helstøbt materiale til pædagogers arbejde med overgange." Børn og Unge 6/2024
"En række fine fortællinger, som kan være med til at skabe en god og mere tryg overgang fra børnehave til SFO og skole." Lektørudtalelse, DBC.
3 i 1 børnebøger
Lærerige højtlæsningsbøger:
Bøgerne kan læses som helt almindelige højtlæsningsbøger hjemme i sofaen. De kan hjælpe børn med at sætte ord på alt det, de oplever – det sjove, det dumme og alt det som er anderledes.
Teoribøger i børnehøjde:
Bøgerne giver et børneperspektiv på overgangen fra børnehave til tidlig SFO og skole, og giver et bud på, hvordan forberedelses-, separations- og integrationsfasen samt begreber som læringstab og sense of belonging kan opleves for et barn.
Et pædagogiske materiale:
Bøgerne kan i sig selv fungere som et overgangsmateriale i overgangen fra børnehave til tidlig SFO og skole, da de foregår i hver sin læringsarena.
Vis mere