Udvidet returret til d. 31. januar 2025

Teknologiforståelse i skolen - Peter Sippel - Bog

- forløb og refleksioner

Bag om Teknologiforståelse i skolen

Siden årtusindskiftet har der hersket en forventning om, at de såkaldt digitalt indfødte automatisk vil lære at omgås teknologien på en hensigtsmæssig måde. Det har imidlertid vist sig ikke at være tilfældet. Forståelse af teknologien indebærer, at børn og unge ikke bare lærer at være forbrugere, men også bliver skabere og kritikere af den. Bogen her er en samling af undervisningsforløb til de lærere, der vil give deres elever en introduktion til de digitale platformes mange problemstillinger. Det handler om digital dannelse, og bogen giver en lang række konkrete værktøjer til at undervise skolebørn fra 1. til 9. klasse i teknologiforståelsens basale, komplekse, etiske og tekniske dimensioner. Du finder forløb, der lærer eleverne i indskolingen basal forståelse for computere og styre­systemer, og som med lege og lettilgængelige programmer illustrerer, hvordan vi mennesker sender beskeder til og imellem computere. Til mellem­trinnet og ud­skolingen er der desuden forløb om at kode og programmere, og forløb, der præsenterer eleverne for relevante overvejelser om, hvordan de lærer at tage vare på deres privatliv på inter­nettet. Teknologiforståelse i skolen er en undervisningsbog til lærere i faget Teknologiforståelse på alle klassetrin, men rummer også forløb, der kan bruges i matematik, samfundsfag eller dansk. Hvert forløb er sat op i overskuelige trin med illustrationer og links til gratis programmer og videoer undervejs.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788772161273
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 110
  • Udgivet:
  • 31. januar 2020
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 152x221x9 mm.
  • Vægt:
  • 202 g.
  • 1-3 hverdage.
  • 26. november 2024
På lager

Normalpris

  • BLACK NOVEMBER

Medlemspris

Prøv i 30 dage for 45 kr.
Herefter fra 79 kr./md. Ingen binding.

Beskrivelse af Teknologiforståelse i skolen

Siden årtusindskiftet har der hersket en forventning om, at de såkaldt digitalt indfødte automatisk vil lære at omgås teknologien på en hensigtsmæssig måde. Det har imidlertid vist sig ikke at være tilfældet. Forståelse af teknologien indebærer, at børn og unge ikke bare lærer at være forbrugere, men også bliver skabere og kritikere af den.
Bogen her er en samling af undervisningsforløb til de lærere, der vil give deres elever en introduktion til de digitale platformes mange problemstillinger. Det handler om digital dannelse, og bogen giver en lang række konkrete værktøjer til at undervise skolebørn fra 1. til 9. klasse i teknologiforståelsens basale, komplekse, etiske og tekniske dimensioner.
Du finder forløb, der lærer eleverne i indskolingen basal forståelse for computere og styre­systemer, og som med lege og lettilgængelige programmer illustrerer, hvordan vi mennesker sender beskeder til og imellem computere. Til mellem­trinnet og ud­skolingen er der desuden forløb om at kode og programmere, og forløb, der præsenterer eleverne for relevante overvejelser om, hvordan de lærer at tage vare på deres privatliv på inter­nettet.
Teknologiforståelse i skolen er en undervisningsbog til lærere i faget Teknologiforståelse på alle klassetrin, men rummer også forløb, der kan bruges i matematik, samfundsfag eller dansk. Hvert forløb er sat op i overskuelige trin med illustrationer og links til gratis programmer og videoer undervejs.

Brugerbedømmelser af Teknologiforståelse i skolen



Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.