Bag om At lære, at huske, at være
Her er der fokus på menneskers kognitive og følelsesmæssige udvikling i sociale samspil.
Udviklingen af hukommelsen er helt central for læring og identitet. Vores evne til at rejse mentalt i fortid og fremtid og til at dele vores erfaringer, erindringer og forestillinger med hinanden udvikles ikke bare af sig selv, men i de mellemmenneskelige relationer.
At lære, at huske, at være - gensyn med fortællingen kombinerer neuropsykologi og socialpsykologi og giver hermed et aktuelt og solidt fundament for en dybere pædagogisk forståelse af relationer, læring og identitet.
Marianne Horsdal er forfatter til bl.a. bestselleren "Livets Fortællinger, en bog om livshistorier og identitet" og "Vilje og Vilkår, Identitet, Læring og demokrati".
Forfatteren er ansat ved Institut for Filosofi, Pædagogik og Religionsstudier, Syddansk Universitet og har udgivet en lang række artikler og bøger om livsfortællinger, identitet og læring.
Vis mere