Vi bøger
Levering: 1 - 2 hverdage
Forlænget returret til d. 31. januar 2025

At lære, at huske, at være - Marianne Horsdal - E-bog

- - gensyn med fortællingen

Bag om At lære, at huske, at være

Her er der fokus på menneskers kognitive og følelsesmæssige udvikling i sociale samspil. Udviklingen af hukommelsen er helt central for læring og identitet. Vores evne til at rejse mentalt i fortid og fremtid og til at dele vores erfaringer, erindringer og forestillinger med hinanden udvikles ikke bare af sig selv, men i de mellemmenneskelige relationer. At lære, at huske, at være - gensyn med fortællingen kombinerer neuropsykologi og socialpsykologi og giver hermed et aktuelt og solidt fundament for en dybere pædagogisk forståelse af relationer, læring og identitet. Marianne Horsdal er forfatter til bl.a. bestselleren "Livets Fortællinger, en bog om livshistorier og identitet" og "Vilje og Vilkår, Identitet, Læring og demokrati". Forfatteren er ansat ved Institut for Filosofi, Pædagogik og Religionsstudier, Syddansk Universitet og har udgivet en lang række artikler og bøger om livsfortællinger, identitet og læring.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788778424563
  • Udgivet:
  • 17. januar 2019
  • Straks på e-mail.

Normalpris

Medlemspris

Prøv i 30 dage for 45 kr.
Herefter fra 79 kr./md. Ingen binding.

Beskrivelse af At lære, at huske, at være

Her er der fokus på menneskers kognitive og følelsesmæssige udvikling i sociale samspil.
Udviklingen af hukommelsen er helt central for læring og identitet. Vores evne til at rejse mentalt i fortid og fremtid og til at dele vores erfaringer, erindringer og forestillinger med hinanden udvikles ikke bare af sig selv, men i de mellemmenneskelige relationer.
At lære, at huske, at være - gensyn med fortællingen kombinerer neuropsykologi og socialpsykologi og giver hermed et aktuelt og solidt fundament for en dybere pædagogisk forståelse af relationer, læring og identitet.
Marianne Horsdal er forfatter til bl.a. bestselleren "Livets Fortællinger, en bog om livshistorier og identitet" og "Vilje og Vilkår, Identitet, Læring og demokrati".
Forfatteren er ansat ved Institut for Filosofi, Pædagogik og Religionsstudier, Syddansk Universitet og har udgivet en lang række artikler og bøger om livsfortællinger, identitet og læring.

Brugerbedømmelser af At lære, at huske, at være



Find lignende bøger

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.