Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Mød Hendes Majestæt Dronning Margrethe i den nye spændende bog ‘Med dronningen i Det Kongelige Teater’. En ny og spændende biografi om hendes forhold til kunsten på de skrå brædder, som er spækket med flotte illustrationer af blandt andet fotos og kostumetegninger fra Det Kongelige Teater. Dronningen er en eksemplarisk tilskuer til Det Kongelige Teaters forestillinger, som altid har vakt stor interesse hos hende. Hun er vidende og åben til teaterstykkerne, og har samtidig været vidende til utallige opførelser gennem årenene. I bogen bliver du introduceret til en række samtaler mellem dronningen og operadramaturg Nila Parly om 12 forskellige oplevelser om opera, skuespil og ballet på Nationalscenen. Igennem bogen deler dronningen sine oplevelser og erfaringer og inddrager et engageret og sansemættet sprog, for at give stof til eftertanke hos læseren. Nila Parly holder ofte møder med dronningen, og forud for disse foretager hun interviews med en af de mange kunstnere, som på en eller anden måde har været en del af eller gjort en indsats til den udvalgte forestilling. De interviewede er f. eks balletmester Nikolaj Húbbe, operasanger Johan Reuter og skuespiller Ghita Nørby. De vigtigste pointer fra kunstnersamtalerne indgår i samtalen med Dronningen, der på tilsvarende vis også forholder sig til kunstnernes erfaringer fra prøveforløbet og under forestillingerne. Dette medfører at læseren også bliver klogere på mange af de vanskelige og uventede, store personlige oplevelse, kan kan opstå på et levende teater. Bogen er blevet lavet i samarbejde med Det Kongelige Teater som indeholder sande oplysninger om handlingen, rolleindehaverne og den historiske baggrund.
Ballet er en bog om dans og dansere, der vil appellere til både balletfans og et mere bredt publikum. En balletfører, dvs. en introduktion til klassisk ballet – fra hofballettens idealiserende formalisering af den akademiske dans i 1600-tallet til vor tids ekstreme og ekspressive afsøgning af nye udtryk for menneskelig erfaring i fysisk sprog.Ballet - skrevet af balletanmelder og forfatter Alexander Meinertz - er et formidlings- og oplevelsesværk, der vil vække og øge læserens nysgerrighed, interesse og kendskab til ballet. Foruden gennemgang og analyser af kendte balletter gennem tiden og portrætter af koreografer og dansere, indeholder bogen rige billedstudier af balletstjerner og værker samt henvisninger til filmoptagelser, der er tilgængelige på internettet.Med sin analyserende tekst, værkgennemgange og portrætter i kombination med et unikt billedmateriale er Ballet et grundværk om ballet fra hele verden.Langt de fleste balletter er dokumenteret i videoer, der kan købes online og i mange tilfælde ses på YouTube. Bogen indeholder i videst muligt omfang henvisninger til og anbefalinger af disse balletfilm, så læseren kan søge videre og opleve værkerne og kunstnerne på internettet, selv hvis de ikke opføres på Det kgl. Teater i København.Bogens 10 essays beskriver de kunstneriske, kulturelle og sociale kontekster, der har formet kunstartens udvikling. Det gælder også de 100 opslagsemner, hvor kunstartens udtryk fortolkes bredt og mangesidet i interviews med andre danske og internationale anmeldere, kulturskribenter, koreografer og kunstnere.
Alt er, lige som det skal være. Måske har du en rationel tilgang til livet, hvor du prøver at forstå alting med dit hoved. Måske føler du dig utilstrækkelig. Måske savner du at kunne mærke dig selv tydeligere, blive mere sikker på, hvor dine grænser går, og hvad du egentlig gerne vil. Måske sidder du fast i gamle tanke- og adfærdsmønstre og gør kun det, du plejer. Måske har du glemt, du har en krop. Det fantastiske og kraftfulde ved kroppen er, at du fysisk kan opleve, at du er god nok, som du er. Dine tanker kan forsøge at forstå det, men kroppen kan mærke det. I BEVÆG DIT LIV guider Mie Martha Moltke dig til, med teori og konkrete øvelser, at komme fra hovedet ned i kroppen. Hun lærer dig, hvordan en større fornemmelse for og bevægelse af din egen krop kan hjælpe dig til selvudvikling og til at være mere autentisk, fri, modig og selvkærlig.
Fortællende viser med rødder i middelalderen har siden midten af 1800-tallet været emnet for adskillige banebrydende tekststudier. Men hvordan kommer det fortællende aspekt af disse ballader til udtryk i selve sangen, og hvordan kan vi forstå den mundtlige sangtraditions syngemåde og de personlige sangudtryk? For første gang i dansk viseforskning søges disse spørgsmål systematisk besvaret. Med fem sangere som hovedpersoner, enestående lydoptagelser og et omfattende skriftligt kildemateriale som baggrund introducerer Lene Halskov Hansen begrebet "det fortællende sangudtryk", ligesom begreberne visualisering, overlevering og tilegnelse og betydningen af viserne nuanceres. Ballader knyttes ofte til kædedans når talen falder på middelalderen, men manglen på direkte kilder i denne periode fastholder os i sikker uvished. Hvad ved vi faktisk om kædedans i Danmark? Lene Halskov Hansen giver en fornyende kildekritisk gennemgang af både velkendte og hidtil uudnyttede kilder - såvel kilder der direkte omhandler kædedans, og kilder der lader tolkningen om kædedans stå åben. Resultatet er et nyttigt overblik over kædedansens position i Danmark og ikke mindst et indblik i et rigt folkeliv i og omkring (kæde)dans til sang eller musik i forskellige perioder. Der findes 19 lydoptagelser på den tilhørende cd. Lene Halskov Hansen, mag.art. i Folkloristik fra Københavns Universitet. Siden 2007 tilknyttet Dansk Folkemindesamling, Det Kongelige Bibliotek, som arkivar og med forskningsprojekter om sang, kædedans og humor.
Et pragtværk om de tætte danserelationer mellem USA og Danmark. På 300 sider med over 200 illustrationer fortæller Erik Aschengreen historien om den Kongelige Ballets store amerikanske dansere og koreografer –og om danske dansere, der blev stjerner i USA. Forord af Nikolaj Hübbe om bevægelsesinspiration og dansestrømninger på tværs af Atlanten.
Dans fylder i dag mere i idrætsundervisningen end nogensinde før, men hvordan skal man gribe dansen an?DANS 22 samler baggrundsviden om og instruktioner til 22 forskellige danse- og bevægelsesgenrer og gør det let og overskueligt at udføre og lære om dans – både som kropsligt og som kulturelt fænomen.Dans giver ikke kun øget kropsbevidsthed og indsigt i andre kulturers udtryksformer, den er også et frirum, hvor eleverne kan udtrykke sig kreativt og samtidig lære om vigtigheden af samarbejde.DANS 22 gør det let og inspirerende at lære fra sig og at lære om dans. Bogen indeholder 22 forskellige danse- og bevægelsesgenrer; fra folkedans, ballet og vals til hiphop, yoga, salsa og swingdans. Hvert kapitel rummer:en kort introduktioninstruktioner i basistrin, bevægelser og positionersjove træningsøvelserforslag til variationer eller avancerede øvelseropgaver og koreografisk arbejdespørgsmål til refleksion, diskussion og analyseet eksempel på et undervisningsforløbvigtige begreber og navne.Alle kapitler er desuden illustreret med fotos og bokse med tips og tricks, så alle kan være med. Bogen slutter af med en teoridel, der tilbyder forskellige forskningsperspektiver, analyseskemaer til dans og idræt samt lister med supplerende materiale til hvert kapitel.DANS 22 henvender sig til elever og lærere, der arbejder med dans og bevægelse på ungdomsuddannelserne. Den opfylder kravene til de praktiske eksamener i fagene dans og idræt på C- og B-niveau.Praksiskapitlerne er skrevet af: Andrea Charter Lund, Anne Gry Madsen, Dorte Bjerre Jensen, Dorthe Vinsten Madsen, Karen Kristine Wellendorf, Lotte Inger Nielsen, Mie Lotte Ajspur, Mie Lykke Nielsen, Miriam Fajnburg Hovman Elley og Solveig Løvendahl Gustafsson.Forskningsperspektiverne er skrevet af: Helle Winther, Inger V. Damsholt, Lis Engel og Susanne Ravn.
Knudåge Riisager (1897–1974) var en af sin samtids mest fremtrædende danske komponister og kulturpersonligheder. Efter som ung at have komponeret en række kammer-musikværker og sange rejste han i 1923 på studieophold i Paris. Her stiftede han bekendtskab med tidens nye musik af bl.a. Satie, Stravinsky, Varèse, Prokofiev, Milhaud og Poulenc, og impulser herfra satte sig stærke spor i hans værker. I 1930’erne mødte han koreografen Harald Lander og skabte med ham en lang række balletværker, af hvilke Etudes, bygget over Carl Czernys klaveretuder, har gået sin sejrsgang over store dele af verden.Et generelt træk ved Riisager var hans åbenhed over for tidens nye strømninger. Den gav sig udslag i nogle originale balletter, som han udarbejdede sammen med Birgit Cullberg: Månerenen og Fruen fra havet. I sine sidste 10 år komponerede Riisager flere værker med modernistiske træk. Det gælder korværket Sangen om det Uendelige og Til Apollon for orkester. Han skrev også populære sange som »Nord og syd og øst og vest«, »Mor Danmark« og »Danmarks Frihedssang«.Riisager var cand.polit. og i en årrække kontorchef i Finansministeriet. I 25 år var han formand for Dansk Komponistforening og fra 1956 til 1967 direktør for Det Kongelige Danske Musikkonservatorium.Livet igennem var Riisager en markant skribent og debattør. Hovedparten af hans kronikker, artikler og debatindlæg drejer sig om musikalske emner som fx diskussionen om Musikradioen i 1963. Det stærke engagement kombineret med en nøgtern og saglig udtryksform gav ham gennemslagskraft og gjorde ham til en kendt og respekteret skikkelse også i offentligheden. Riisager optrådte således flere gange i tegneserien »Radiserne« og Politikens »At tænke sig«.Claus Røllum-Larsen er mag.art. og ph.d. i musikvidenskab fra Københavns Universitet og siden 1997 forskningsbibliotekar og seniorforsker ved Det Kongelige Bibliotek. I 1990 udgav han Kong Frederik IX og musikken. Musikhistoriske studier i det danske kongehus og i 2002 Impulser i Københavns koncertrepertoire 1900-1935. Studier i præsentationen af ny, især udenlandsk instrumentalmusik.
This new collection of essays and interviews assembles research on teaching methods, choreographic processes, and archival material that challenges systemic exclusions and provides practitioners with accessible steps to creating more equitable teaching environments, curricula, classes, and artistic settings.
Seeking a powerful, proven practice that will help you in your day to day life?How about movement?Been going to classes, and wondering how to take that magic home?Pathways Home will give you the foundations needed to make movement your go-to personal resource. You will also learn how to go beyond that, and turn your practice into a resource for the world around you too; so needed in troubled times.Discover how to: choose good timing to fit your schedulenavigate days when you don't have the disciplineturn problems into portalswork with or without musicPathways Home has been endorsed by leading movement facilitators around the world, including 5Rhythms teachers, and founders of Soul Motion, Movement Medicine, Open Floor, Azul and The360Emergence. It gives you a practical guide to using movement and dance as dynamic meditation for modern life - for anything between 3 and 25 minutes a day. Packed with tools and suggestions, down to earth and inspirational, this book has all you need to create a moving path that can deepen, strengthen and clarify your presence, vitality and awareness, enabling you to navigate your way in the world with the spirited zest for life that you can find on a dance floor. Study day by day in your own home with Adam Barley, internationally renowned movement and dance facilitator, and creator of the ZeroOne movement practice.Drawing on over three decades of experience of his own practice and facilitating movement for groups around the world, Adam guides you step by step in creating your own practice.Adam says: "I set out to write this book for my students, and others who love dancing in classes or workshops, but haven't rooted that experience in their day to day home life, because in realised that most people had no idea what they were missing! However, I've added a whole section that covers the basics, so if you're a total beginner, you'll have all the tools you need to get started. May it serve you well."
Dance Your Way Home is a captivating novel penned by the talented Emma Warren. Published by Faber & Faber in 2023, this book is a must-read for all literary enthusiasts. The story unfolds in a unique genre, blending elements of drama, romance, and dance, creating a mesmerizing narrative that will keep you hooked from beginning to end. Dance Your Way Home is more than just a book; it's an experience. It takes you on a journey of self-discovery, love, and the transformative power of dance. The author, Emma Warren, has a knack for creating vivid imagery and relatable characters that will stay with you long after you've turned the last page. Published by Faber & Faber, known for their commitment to quality literature, Dance Your Way Home is a testament to their reputation. Don't miss out on this gem of a book; it's time to dance your way home.
Balletdanser, skoleleder, førstedame, underviser, koreograf og instruktør. Anne Marie Vessel Schlüter er dedikeret til balletten. Hun har været tilknyttet Det Kongelige Teater i 66 år, og hun arbejder stadig.Anne Marie Vessel Schlüter fortæller i erindringsbogen På skrå brædder og bonede gulve til journalist Trine Munk-Petersen om sin opvækst i en teaterfamilie, om skiftende balletmestre, verdenskendte dansere, turneer, det daglige arbejde bag kulisserne og ikke mindst om Danmarks store koreograf, som hun gør alt for at holde levende: Auguste Bournonville. Hun fortæller om sit private liv, ikke mindst om statsminister Poul Schlüter, som hun efter en kort og hektisk forelskelse giftede sig med i 1989, et ægteskab, der varede til hans død i 2021.
Mag.art. Karen Vedel har skrevet levende og engagerende om Moderne dans. Hun dykker ned i de mange æstetiske nybrud op gennem 1900-tallet, hvor de kommer fra, og hvordan de præger det nye danske danseteater. Hun giver også et bud på kulturpolitiske tiltag.Iscenesat-serien blev lanceret i 2022 i forbindelse med 300-året for dansk teater på initiativ af Selskabet for Dansk Teaterhistorie og udgives i samarbejde med Forlaget Kronstork.
Denne bog er det første bind ud af i alt seks i min anmeldelsessamling ”Set sådan! Et dansehistorisk vue”.Hvert af de seks bind indeholder fem års danseanmeldelser. I et kronologisk forløb giver bogserien et bredt og omfattende overblik over scenedansens udvikling i Danmark igennem 30 år fra 1990 til 2020.Dette bind indledes med en oversigtsartikel om mine første møder med dans, sådan som jeg har set og oplevet det. Som et historisk vue bagud til de sene 1960ere og frem til anmeldelsernes start i 1990 belyses det moderne gennembrud for dansen i Danmark; påvirkningerne fra udlandets nye fremstormende koreografer, der hurtigt viste, at scenedans i Danmark ikke kun var ensbetydende med Bournonville, men havde mange flere og vidt forskellige udtryk at byde på.Et hjemligt alternativt dansemiljø spirede frem op gennem 1970erne og 1980erne, de fleste ledet af kvindelige, udenlandske koreografer med inspiration fra USA i bagagen. Desuden gav en strøm af udenlandske gæstespil og diverse festivaler et overdådigt udbud af dans fra det meste af verden, blandt andet Fools, Images of Africa og Dancin' City.Rigt illustreret. Fyldigt register.Dette første bind indeholder mine anmeldelser fra Kristeligt Dagblad fra 1990-94 og tillige fra tidsskriftet Teater Et fra 1991-94.MAJBRIT HJELMSBO (f. 1956). Uddannet bibliotekar og ballethistoriker fra Københavns Universitet, Dansens Æstetik og Historie. Balletanmelder ved Weekendavisen siden 1995, fra 1990-95 ved Kristeligt Dagblad. Danseredaktør ved tidsskriftet Teater Et 1991-97 og 1999-2000. Korrespondent for Dancing Times i London fra 2015-21. Har skrevet i danseantologierne ”Fools 25” (2004) og ”Dansen er en kunst” (2005). Har desuden udgivet digtsamlingerne ”Ovenfra og ned” (2012) og ”U-vending – og andre retningsskift over tid” (2019). Bidragsyder til antologien ”Et vigtigt brev” (2023). Har desuden skrevet digte, debatindlæg og kronikker til Hvedekorn, Tidsskriftet Lyrik, Ekstra Bladet, Politiken og Weekendavisen.
Da Edmund bliver bedt om at vælge, hvilken forestilling Stardust skal opføre til gallaaftenen, glæder han sig til at skabe noget originalt, noget helt fantastisk og noget virkelig dristigt! Edmund håber, at hans store planer for gallaen vil gøre hans far stolt. Men kan Edmunds familie overhovedet nå at komme med til gallaen, når der sker så meget på hans fars restaurant? Og vilEdmund lykkedes med sine store planer?Tredje bind i serien om danseskolen Stardust.
Priya elsker dyr og dans, og derfor bliver hun glad, da madam Martine beder hende stå i spidsen for en danseforestilling, der skal samle penge ind til at hjælpe dyr! Men Priya skal have ekstralæsetimer i stedet. Alligevel kan hun ikke lade være med at tænke på alle de dyr, der har brug for hendes hjælp. Måske, kun måske, kan Priya alligevel stå i spidsen for sinev enner fra Stardust til velgørenhedsforestillingen, hvis hun altså arbejder rigtigt hårdt på at blive bedre til at læse?Fjerde bind i serien om danseskolen Stardust.
Har du det, der skal til for at blive en stjerne?Velkommen til Stjernefrø – skolen for teater og dans!Sara er vildt begejstret for at skulle til audition på opførelsen af musicalen Mary Poppins på Det Kongelige Teater. Det kan være hendes store chance! Men en anden elev går efter den samme rolle i musicalen, og hun er villig til at gøre alt for at få den. Kan Sara vinde sin drømmerolle?
Har du det, der skal til for at blive en stjerne? Velkommen til Stjernefrø – skolen for teater og dans!Clara har altid drømt om at gå på den verdensberømte teater- og danseskole. Men når alle er lige så talentfulde, som du er, hvordan skiller du dig så ud fra mængden? Snart er Claras navn på alles læber ... af de helt forkerte grunde. Kan hun rette op på det, før det er for sent?
En forskningsbaseret undervisningsbog om bevægelse, rytmisk gymnastik og dans skrevet til studerende ved universiteter, professionshøjskoler, terapi- og træneruddannelser. Bogen henvender sig også til bevægelsesundervisere på ungdomsuddannelser, i folkeskolen, på højskoler og i den frivillige idræt. Sproget er levende og alle kapitler er forankrede i et helhedsorienteret syn på krop og bevægelse. Bogens berør temaer som dansens stilarter, kunsten at undervise, krop og lederskab samt bevægelsens eksistentielt udviklende muligheder for både undervisere og deltagere.Der indgår en lang række praktiske øvelser, som kan bruges til børn, unge, voksne og mange forskellige målgrupper. Denne opdaterede udgave indeholder desuden helt nye kapitler om kropsbasis og bevægelsespsykologi. Fodfæste og himmelkys giver læseren brugbare, praksisnære redskaber og åbner for indsigt i relation til den enkeltes undervisningspraksis.
bursting with extraordinary characters and anecdotes.' Sunday Telegraph'An extraordinary tale, enthrallingly told.' GramophoneSuch was the credo of the ruthlessly manipulative and resourceful Serge Diaghilev - the Russian impresario who created the modern art form of ballet.
Ballerina Kittina is back! And she brought a friend! Poulette, the dancing chicken, photobombs while Ballerina Konora and Kittina offer advice in this highly entertaining book for aspiring young ballet dancers. The mother-daughter team of Once Upon a Dance talks technique, ballet goals, and choreographic process, plus straight talk on how to prepare for a ballet career. Falling into Dance follows Dance Stance, winner of three first-place book awards and a Kirkus Reviews Starred Review.
Social Foxtrot is a ballroom dance to be embraced and enjoyed by all, irrespective of age, ability, or experience. This comprehensive reference is suitable for all levels of dancer, from novices to professional. It introduces new figures, as well as adapting ones from other dances. Easy to understand, it explains principles, techniques and terminology which are also applicable to other ballroom dances. Dozens of step by step charted figures include timing of each step, foot position, alignment, footwork, and amounts of turn. Preceding and following figures are also suggested. This 72 page ballroom handbook is an essential guide for beginners, an inspiration for more experienced dancers, a diversion for competitors, and a valued resource for dance teachers.
For the price of just one group class, this book is a practical guide for learning the leader's part of the swing dance known as Lindy Hop. Includes information on swing music and swing dancing, description of basic and intermediate 8-count and 6-count steps, Charleston steps, break steps and footwork variations, dancing to fast and slow music, tips on learning to dance, group classes, practicing and social dancing. It will greatly add to your understanding of Lindy Hop and help you move along the learning curve. Read it before your first Lindy class.
Artist Rebecca Horn sees herself as an inventor, director, author, composer, poet, and, first andforemost, a choreographer. She uses the idea of embodiment and creates symbols to expressthe interconnectedness, at a technical and physical level, between her first works on paper in the1960s, her early performances and films of the 1970s, her mechanical sculptures from the 1980son, and the large-scale installations she embarked on in the 1990s. Horn repeatedly uses thelanguage of dance as a medium and catalyst for her choreographic fictions. The catalogue showsa selection of her works spanning six decades and includes installation shots of her artworks inthe exhibition, and unpublished historical images.Rebecca Horn, b. 1944, is one of the most important contemporary artists on the internationalscene by virtue of her transdisciplinary work. She has featured in numerous editions of documenta,the Venice Biennale, the Biennale of Sydney, the Tokyo Biennale, the São Paulo Biennale, andCarnegie International. Hendrik Folkerts is Curator of international contemporary art and ExhibitionDirector at Moderna Museet in Stockholm. Jack Halberstam is Director of the Institute for Researchon Women, Gender and Sexuality at Columbia University. Jana Baumann is Senior Curator atHaus der Kunst in Munich. Nancy Spector is a Curator, who has held positions at the Solomon R.Guggenheim Museum in New York and the Brooklyn Museum. Timothy Baum, expert on Dadaand surrealism, was a companion and performer in Rebecca Horn's films.
With the first appointment of the outstanding performance artist Marina Abramovic to the Pina Bausch Professorship at the Folkwang University of the Arts, the focus in the 2023-23 academic year was placed on transdisciplinarity, artistic daring and social awareness.The project supervised by Abramovic, entitled "Free Interdisciplinary Performance Laboratory (FIPL)", was realised in a class put together by her, in which she brought together over 20 students from the fields of music (classical and jazz, instrumental, vocal and composition), dance, design, photography, (physical) theatre and directing. The students developed individual or collective concepts for performances and learnt how to develop a long-term performative work form in an experience-based process. In a workshop entitled "Cleaning the House", which was organised according to a method developed by Marina Abramovicmethod developed by Marina Abramovic, the students developed a sense of the presence required in performances, including the exploration of their individual physical and mental limits. The outstanding performance artist Marina Abramovic was the first holder of the new Pina Bausch Professorship at the Folkwang University of the Arts in Essen in 2022/23. She focused on transdisciplinarity, artistic daring and social awareness. In her Free Interdisciplinary Performance Laboratory (FIPL), Abramovic brought together over twenty students from the fields of music, dance, design, photography, (physical) theater and directing. Over two semesters, they realized artistic-performative projects that dealt with agency, resilience and body awareness and explored physical and mental boundaries.
Dorothea Eitel versteht das Choreografieren als einen Akt, der auf einer bewusst entschiedenen Lebenshaltung als Künstler:in, Unternehmer:in und Mensch basiert, um als einzigartige Künstlerpersönlichkeit mit Hilfe methodischer und unternehmerischer Werkzeuge und Skills, genuine Gestaltungen hervorzubringen. Durch Experimente und Momentaufnahmen können Leser:innen für sich selbst herausfinden, wer sie als Mensch sind, was sie als Künstler:innen in die Welt bringen möchten und wie sie mit Hilfe von kollaborativen, co-kreativen und kollektiven Methoden und Werkzeugen aus dem agilen Management und dem intentionalen Gemeinschaftsleben teamorientiert planen, arbeiten und gestalten können.Dieses Buch wurde von einer Choreografin, jedoch nicht ausschließlich für Choreograf:innen geschrieben. Auch andere Künstler:innen und selbst andere Branchen können hier fündig werden für ihre Arbeit als Kreative, Lehrende, Raumhalter:innen und Visionär:innen.Das Buch ist ein Füllhorn, um neue Praktiken kennenzulernen und noch unerforschte Wege zu beschreiten. Es ist Anleitung, Fragenkatalog, philosophische Abhandlung, Autobiografie, Erfahrungsbericht, Ideen- und Materialsammlung sowie Quelle für die eigene weiterführende Forschung. Es ist Impulsgeber, Mutmacher, ein Tritt in den Hintern, Inspiration, Provokation, Wissensquelle.
Does your child love music? Are they always on the move? Then Dancing Shoes is the perfect FUN and RHYTHMIC read, for you and your little one.
The moral dangers of the too common and too fashionable amusements of dancing are pointed out, with as much force as clearness and learning, in this small but valuable book. The author extracts proofs from the Holy Scriptures, the Holy Fathers, Holy Councils, and from the theologians most renowned for their piety and learning.Familiarity removes, often, a due appreciation of the dangers of the dance. There are Catholics who seem to have become skeptical as to the very existence of the danger attendant on their supposed innocent recreations.We hope that these collected proofs will enlighten the mind and change the heart of those who have been the advocates of dancing, solely because they have never sufficiently considered the evils of which it is the cause and the occasion."But, you will say, the Commandments of God do not forbid dancing, nor does Holy Scripture, either. Perhaps you have not examined them very closely. Follow me for a moment and you will see that there is not a Commandment of God which dancing does not cause to be transgressed, nor a Sacrament which it does not cause to be profaned."- St. John Vianney
Movement Notation is considered the first publication of the "Eshkol-Wachman Movement Notation" (EWMN), developed by Noa Eshkol and Abraham Wachmann. With this polyphonic notation system, Eshkol and Wachmann centered dance on its basic element: the movement of the human body. They treated the different parts of the body as separate instruments, similar to the musical instruments of an orchestra - each with its own rules for performing movement. This new edition of the 1958 publication is supplemented with contributions from Eshkol's collaborators and additional archive material, which contextualizes and expands on the genesis of the EWMN and embeds it in contemporary discourses on dance and movement.Ed.: Krist Gruijthuijsen. Text: John G Harries, Michal Shosani and Humi Einbinder, Mor Bashan and Dror Shoval.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.