Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Hvordan kan du hjælpe dem, du vejleder, til at se flere muligheder, blive mere målrettede, få mere tro på egen kunnen og mere håb for fremtiden? Med en ressourcefokuseret tilgang til vejledning tager man udgangspunkt i den enkeltes ressourcer og styrker. På den måde kan man hjælpe de vejledte til at få øje på det, de kan, og det, der er lykkedes, og til at bruge deres ressourcer i fremadrettede handlinger.Ressourcefokuseret vejledning giver dig både en teoretisk ramme, der har hjemme primært i den positive psykologi, og konkrete arbejdsredskaber, du kan bruge i vejledningsarbejdet.Bogen indeholder bl.a.• bud på, hvordan man kan arbejde med den vejledtes motivation ved at inddrage bl.a. self-efficacy (troen på egen kunnen) og begrebet flow• eksempler på og hjælp til at stille gode spørgsmål• bud på, hvordan man kan arbejde anerkendende og værdsættende• forslag til måder, man kan arbejde med den vejledtes styrker på.Samlet set giver den et godt afsæt for den vejleder, der ønsker at arbejde ressourcefokuseret i både individuelle og/eller gruppevise vejledningssammenhænge.Ressourcefokuseret vejledning henvender sig til alle, der arbejder med vejledning: uddannelses-, erhvervs- og karrierevejledere, fastholdelsesvejledere, AKT-vejledere, kontaktlærere, klasselærere, kollegiale vejledere, jobcentermedarbejdere m.fl.
Englische Ausgabe des vielfach bewährten Tabellenbuchs Metall, 47. Auflage.
"Karrierevejledning" af Lisbeth Højdal omhandler hvordan den gode, konstruktive karrierevejledning kan tilrettelægges."Karrierevejledning" består af tre dele. Delene er pædagogisk opbygget og præsenterer konkrete forslag til det indholdsmæssige fokus i vejledningssamtaler og til gennemførelse af et vejledningsforløb. Læseren introduceres til forskellige karriereteoretiske perspektiver på forståelse af menneskers valg og valgprocesser og til metoder der kan knytte sig hertil. Lisbeth Højdal har skrevet "Karrierevejledning" til undervisningsbrug på diverse vejlederuddannelser, og til professionelle som til daglig arbejder med vejledning. Bogen præsenterer karrierevejledningens grundbegreber og metoder der kan understøtte forskellige typer vejledningsbehov.
Har eleverne på din skole knækket gymnasiekoden?Mangler din skole inspiration til grundforløbet og elevernes arbejde med studieteknik?Sætter din skole også fokus på løfteevne?KODEKNÆKKEREN - din vej ind i gymnasiet er en ny bog der skal hjælpe eleverne til at knække gymnasiekoden og skolens redskab til at understøtte løfteevnen i gymnasiet.Bogen kan anvendes af eleverne i grundforløbet og løbende som opslagsværk. Den er en indføring i den akademiske verden og er skrevet i et sprog der henvender sig direkte til eleverne.KODEKNÆKKEREN indeholder 8 letforståelige kapitler der omhandler alt fra abstrakte aspekter som taksonomi, metodisk bevidsthed og mindset til mere konkrete elementer som tekstbearbejdning, notetagning og skriftlighed.Kapitlerne præsenterer begrebsforklaringer, anvendelige sprogbilleder og helt konkrete værktøjer til at understøtte nye elevers vej ind i gymnasiet.Bogen er oplagt som en del af elevernes egenbetalingspakke.Om forfatterne:Mette Louise Graah Rasmussen er uddannet cand.mag. og gymnasielærer.Ronja Billum Skovsbøl er uddannet cand.pæd.psych. med en baggrund som lærer.
Vejledning er kommet i fokus i alle aspekter af karriere- og uddannelsesvalg, og pædagogiske forskere taler ligefrem om en vejledningsekspansion. Denne nye og opdaterede udgave af Vejledningsdidaktik gør det nemt at tilrettelægge vejledning i et læringsperspektiv. Det handler om kompetencer og Career Management Skills udfra den tanke, at vi alle har en karriere, som vi skal lære at tage vare på. Vejledning er efterhånden indlejret over alt, og der er derfor i højere grad end nogensinde før brug for en læringsorienteret og didaktisk tilgang til vejledning. Vejledningsdidaktik tager studie- og uddannelsesvejledere i hånden og hjælper dem med at perspektivere, reflektere over og evaluere deres vejledningspraksis. Bogen undersøger vejledningsdidaktik som begreb og dets potentialer fra forskellige teoretiske ståsteder, i forskellige kontekster og i forhold til forskellige metoder og målgrupper. Bogen indledes og afsluttes med et videnskabsteoretisk blik på vejledningsdidaktik og læring. Vejledningsdidaktik henvender sig til vejledere og lærere i grundskolen og på ungdomsuddannelser, til vejledere i Studievalg Danmark samt A-kasser, fagforeninger og jobcentre, til professionelle i den kommunale ungeindsats og på FGU-institutioner. Endelig henvender bogen sig til studerende på diplom- og masteruddannelser i vejledning. Bogens forfattere er Grethe Fogh Nielsen, Peter Plant, Randi Skovhus, Trine Harck, Rita Buhl, Christian Tang Lystbæk og Finn Thorbjørn Hansen.
Medarbejdervitaliserende samtaler viser, hvordan man skaber rammer for dialog med medarbejdere om, hvad der vitaliserer dem i deres arbejdsliv i form af mening, engagement, opgaveløsning, relationer og trivsel, samt hvilke udfordringer, de oplever i forhold til dette, og hvad der i givet fald skal til for at håndtere disse udfordringer.Målet med medarbejdervitaliserende samtaler er at understøtte medarbejderens engagement og kvalificerede selvbestemmelse i sine nutidige mig fremadrettede måder at regulere sit arbejdsliv samt at skabe mulighed fir medarbejderens refleksion over sine måder at bidrage til organisationens opgaveløsninger, vision og fællesskab.
Fra bagsiden:#dkgame er der, du møder den danske spilindustri på de sociale medier. Denne bog er en lang række møder med de mennesker, som arbejder med at lave computerspil i Danmark. Hør historierne fra spiludviklerne selv. Lær mere om den danske og nordiske spilbranche. Bliv introduceret til uddannelsesmuligheder, og læs om den typiske produktionsgang i spiludvikling – fra de helt små virksomheder, hvor få personer stykker en forretning sammen af drømme og hårdt arbejde, til de store, hvor mange mennesker sammen skaber de store AAAproduktioner.
Livsvitaliserende samtaler med unge handler om at understøtte den livsudfordrede unges måder at finde og tage vare på sig selv, sine behov og kompetencer i sit ungdomsliv og livsengagement.Guiden viser, hvordan man med Vitaliseringskompasset kan arbejde med den unges kvalificerede selvbestemmelse i sine måder at regulere (sig selv i) sit ungdomsliv.Vi ønsker med guiden at give samtalepartnere et værktøj til at kunne tale med udfordrede unge om de livsudfordringer, de oplever i forbindelse med deres ungdomsliv, f.eks. i form af utilstrækkelighedsfølelse, tilhør, mening, præstation, stress og angst.Som bruger af guiden skal man være opmærksom på, at man kan komme til at tale om ting, der betyder noget særligt for den unge. Man skal derfor gå til arbejdet med livsvitaliserende samtaler med en nysgerrig åbenhed, omsorg og respekt for den unges grænser.
Hvad kan en cannabisdronning, en ex-minister, en professionel fodboldspiller med strygebrætskade, en negletekniker og en trommeslager fortælle dig om et sjovt, meningsfuldt og succesrigt arbejdsliv?Snoede Leveveje fortæller gennem interviews med 19 interessante og kendte mennesker, at vejen til et lykkeligt, sjovt og succesrigt arbejdsliv – uanset branche – sjældent er opnået ved at gå én lige vej mod ét mål.Drop idealet om det perfekte, fejlfrie og tilrettelagte. Hvorfor skal stress og præstationsangst være en del af fortællingen om uddannelse og karriere?Vejen til økonomisk, samfundsmæssig og menneskelig succes er nemlig fantastisk kroget og broget. Den går gennem underlige uddannelser og jobs. Den er fuld af berigende fejltrin, uforudsigeligheder og tilfældigheder. Den rummer fordybelse og læring – og gradvis brug af den opnåede erfaring til at få klarhed over, hvad man egentlig har lyst til og er god til.Bogen her er til dig, der – uanset alder – står klar til at vælge uddannelse eller skifte job. Til dig, der har fået ondt i maven over en dårlig karakter. Til dig, der i 50erne, lidt skræmt, har lyst til at sadle om. Til forældre, lærere og studievejledere – til alle.Slip karakterræset, slip præstationsangsten, slip fremtidsangsten. Læs bogen, og find ud af, at dét, der gør dig glad, kan blive et fantastisk arbejdsliv.Medvirkende i interviews:Tina Horsted Christian og Karin Friis BachKresten Schultz JørgensenFarnaz Rasoulinia ElbækMichael StensgaardSanne GottliebJens FredslundRikke Wichmann-BruunPer ØstergaardJakob Kjærgård Carina Due Morten Kornbech Larsen Søren PjedstedLis Hartvig Holm Audra Dyring-AndersenSofie De NardiCharlotte BohnsenAnita Foged Rasmussen
Med Karrierevejledning og bæredygtighed gør forfatterne et indspark til debat om, hvordan karrierevejledning og bæredygtighed hænger sammen – og hvordan de ønsker at sætte bæredygtighed på dagsordenen.De anlægger en bredere vinkel i stedet for at fokusere på den individuelle livsbane, der så ofte ligger til grund for 'det at gøre karriere'. For individets karriere og livsbane står ikke alene, men griber ind i andres. Derfor bør man som karrierevejleder fokusere på, hvilke konsekvenser dette har for det individuelle valg, også set fra et bæredygtigt perspektiv. Der mangler stadig debat i vejledermiljøet om, hvad og hvordan man bedst muligt kan få implementeret bæredygtighedstanken i sin vejlederpraksis. Hvordan bærer man sig så ad? Det hjælper Karrierevejledning og bæredygtighed med.
Tool & Die Maker (Press Tools, Jigs & Fixtures) B is a simple Book for ITI Engineering Course Tool & Die Maker (Press Tools, Jigs & Fixtures) , Second Year, Sem- 3 & 4, Revised NSQ F-5 Syllabus in 2022, It contains objective questions with underlined & bold correct answers MCQ covering all topics including all about operation and programming of CNC turn centre and CNC machining centre to produce components, 2D & 3D machining with CAM software, Manufacture drill jig and fixture is also part of the practical. EDM & wire EDM operation to produce components, Construction of blanking and piercing tool, Basic construction of Hydraulic & Pneumatic circuits and basic functioning of electrical circuit and sensors, overhauling of different machines viz., drill, milling & lathe, Making of „V¿ bending tool and draw tool and lots more.
Tool & Die Maker First Year (Press Tools, Jigs & Fixtures) Dies & Moulds is a simple Book for ITI Engineering Course Tool & Die Maker (Press Tools, Jigs & Fixtures) Dies & Moulds , First Year, Sem- 1 & 2, Revised NSQ F-5 Syllabus in 2022, It contains objective questions with underlined & bold correct answers MCQ covering all topics including all about fitting covering components like filing, sawing, drilling, tapping, chipping, grinding and different fits, turning operations on lathe viz., plain, facing, boring, grooving, step turning, parting, chamfering, knurling and different thread cutting by setting the different parameter, Different milling operations (plain, stepped, angular, dovetail, T-slot, contour, gear) along with surface & cylindrical grinding to an accuracy of ±0.02mm, solid modeling of mould in CAD & Pro E taught setting and execution of welding and lots more.
Informationen zum Titel:Aufbau der zwölf UnitsEine Auftaktdoppelseite bietet einen visuellen und kommunikativen Einstieg in die Unit.Ein What's-to-come-Kästchen mit einer Übersicht über die zu behandelnden Inhalte und Kompetenzen fördert eigenverantwortliches Lernen.Drei kompetenzorientierte Doppelseiten (Parts A, B and C) beginnen mit einem Situation-Kästchen, das den Handlungsrahmen beschreibt und Lernende dazu anregt, sich aktiv mit dem Unterrichtsstoff auseinanderzusetzen.Differenzierungsangebote: Guidance-Files unterstützen, Challenge-Files fordern heraus.Eine Practice-and-projects-Doppelseite festigt die Grammatik mit situativ eingebetteten Übungen und fördert mit weiterer Projektarbeit das selbstgesteuerte Lernen.Ein Checking-progress-Kästchen ermöglicht Schülern und Schülerinnen, den persönlichen Lernerfolg zu reflektieren.Eine Exam-skills-and-strategies-Doppelseite, auf die in den Units mehrmals verwiesen wird, führt durch Beispielaufgaben, Tipps und weitere Übungen zum erfolgreichen Umgang mit allen Prüfungsaufgaben.Informationen zur Reihenausgabe:Social Pulse behandelt sachlich und dennoch sensibel die wichtigsten Themen im Bereich Soziales wie Changing Families, Domestic Abuse, Homelessness, Drug Abuse, Conflicts at Work, Death and Dying und weitere.Bei Social Pulse steht die Kommunikation im Mittelpunkt. Viele Videos bieten darüber hinaus einen tieferen Einblick in die Themen und eröffnen auch die Möglichkeit, das Hör-/Hörsehverstehen anhand von Augmented Reality zu trainieren.Informationen zur Reihe:Das Lehrwerk Pulse in vier Ausgaben setzt den mittleren Schulabschluss voraus und bereitet auf den Erwerb der Fachhochschulreife vor. Der Berufsbezug bildet bei allen vier Ausgaben die didaktische Grundlage.Aufbau der zwölf UnitsEine Auftaktdoppelseite bietet einen visuellen und kommunikativen Einstieg in die Unit.Ein What's-to-come-Kästchen mit einer Übersicht über die zu behandelnden Inhalte und Kompetenzen fördert eigenverantwortliches Lernen.Drei kompetenzorientierte Doppelseiten (Parts A, B and C) beginnen mit einem Situation-Kästchen, das den Handlungsrahmen beschreibt und Lernende dazu anregt, sich aktiv mit dem Unterrichtsstoff auseinanderzusetzen.Differenzierungsangebote: Guidance-Files unterstützen, Challenge-Files fordern heraus.Eine Practice-and-projects-Doppelseite festigt die Grammatik mit situativ eingebetteten Übungen und fördert mit weiterer Projektarbeit das selbstgesteuerte Lernen.Ein Checking-progress-Kästchen ermöglicht Schülern und Schülerinnen, den persönlichen Lernerfolg zu reflektieren.Eine Exam-skills-and-strategies-Doppelseite, auf die in den Units mehrmals verwiesen wird, führt durch Beispielaufgaben, Tipps und weitere Übungen zum erfolgreichen Umgang mit allen Prüfungsaufgaben.PagePlayer-AppDas Hör-/Sehverstehen lässt sich mithilfe von Augmented Reality trainieren: Einfach die kostenlose Cornelsen PagePlayer-App herunterladen, das mobile Gerät über die jeweiligen Video- und Audioaufgaben im gedruckten Schülerbuch oder Workbook halten und direkt die Video- oder Audiodateien abspielen.Der Unterrichtsmanager Das digitale Materialpaket bündelt alle verfügbaren zusätzlichen Inhalte zum Lehrwerk und hilft, den Unterricht multimedial zu gestalten. Der Unterrichtsmanager ist zu Hause einsetzbar und auch im Kursraum an Whiteboard oder Beamer.Die Vollversion umfasst multimediale Zusatzmaterialien für das komplette Kursbuch, selbstverständlich auch genau den Doppelseiten des E-Books zugeordnet.Vokabeltrainer-App: WortschatztrainingOb nachhaltiges Lernen oder schnelles Pauken: Mit der App passend zum Lehrwerk effektiv zu Hause oder unterwegs per Smartphone oder Tablet üben. Das Vokabeltraining ist genau auf das jeweilige Schulbuch ausgerichtet. Einzelne Wortschatzpakete können kostenlos als Testversion ausprobiert werden.On the Pulse - das Online-MagazinErscheint gratis zweimal im Jahr mit zusätzlichen Materialien zum Schülerbuch, Videos, Audios, Worksheets u.v.m. Nur erhältlich in der Materialspalte des Unterrichtsmanagers bei Nutzung auf scook.de!
Uanset hvad dit udgangspunkt er, om du er blevet fyret, føler dig udbrændt, fastbrændt eller bare trænger til at få inspiration og indspark til at få et federe, mere autentisk liv, er det bogens formål at inspirere dig til at få dit bedste arbejdsliv overhovedet. Dit ideelle arbejdsliv. Dét, der passer lige til dig! Til dine kompetencer, talenter, værdier og erfaring.Det lyder måske som et slogan fra en reklame, og hvad ved vi overhovedet om, hvad der er DIT bedste arbejdsliv? Næh, bevares, det ved vi ikke noget om, men det gør DU, når du er nået igennem bogen her.Du får med Genstart Dit Arbejdsliv et bud på en proces og en lang række konkrete modeller og værktøjer, der kan bringe dig nærmere dit ideelle arbejdsliv. Du bliver klogere på dig selv og den værdi, du kan tilføre, og føler dig bestyrket, fordi du efter at have gennemført bogens opgaver ved, hvad du kan, og hvad du vil.Vi tilbringer i gennemsnit godt halvdelen af døgnets vågne timer på arbejdet. Dit arbejdsliv er ikke noget, der bare skal overstås. Det er dit levede liv.Brug det godt
God vejledning er en forsknings- og praksisbaseret ressourcebog, der først og fremmest henvender sig til vejledere af skriftlige opgaver, specialer og projekter på videregående uddannelser, men også til dem der organiserer, koordinerer og leder vejledning.Vi har i bogen fokus på hvad den enkelte vejleder har af konkrete handlemuligheder, og på hvordan vejledning løbende kan udvikles af teams og institutioner. For os er målet med vejledning overordnet at understøtte de studerende som aktive, selvstændige, forberedte aktører i at drive deres egen undersøgelse og opgave fremad. Vi giver i denne bog en række konkrete råd og ideer til hvordan vejledere kan understøtte det i praksis før, under og efter opgave-, projekt- og specialevejledning.Vores bog tilbyder et bredt repertoire af strategier og metoder der samlet kan øge vejlederens fleksibilitet og effektivitet.Bogens temaer er: - Vejlederens udfordringer- Studerendes selvstændighed- Vejlederens stilladsering af processer og produkter- Vejledning på undersøgelse, tekst og sprog, og vejledning på litteratur- Feedback og bedømmelse- Vejledning på proces og produkt- Kollektiv/klynge-, online-, gruppe- og tværprofessionel vejledning- Den gode vejledningssamtale og den svære- Vejledningsrelationer- Udvikling og evaluering af vejledning som individuelle initiativer, og som institutionelle tiltag.
Uddannelsesvitaliserende samtaler handler om at understøtte elevens måder at finde og tage vare på sig selv, sine behov og kompetencer i sit uddannelsesliv og engagement i forbindelse med dette. Guiden viser, hvordan man med Vitaliseringskompasset kan arbejde med elevens kvalificerede selvbestemmelse i sine måder at regulere (sig selv i) sit uddannelsesliv.Vi ønsker med guiden at give vejledere og undervisere på ungdoms- og erhvervsuddannelser et værktøj til at kunne tale med elever om de livsudfordringer, de oplever i forbindelse med deres uddannelsesliv, f.eks. i form af utilstrækkelighedsfølelse, tilhør, mening, præstation, stress og angst.Som bruger af guiden skal man være opmærksom på, at man kan komme til at tale om ting, der betyder noget særligt for eleven. Man skal derfor gå til arbejdet med uddannelsesvitaliserende samtaler med en nysgerrig åbenhed, omsorg og respekt for elevens grænser.
Denne bog er målrettet lærere der underviser i udskolingen, UU-vejledere samt ledere i skole og UU. Bogen giver et bud på, hvilken betydning de lovmæssige ændringer i arbejdet med udvikling af elevernes karrierelæring får for arbejdet i emnet Uddannelse og job i udskolingen og i UU vejledernes vejledning. Der gives desuden bud på, hvordan man kan forstå den kollektive vejledningsform, og ideer til hvordan man rent didaktisk griber opgaven an. Bogen giver endvidere konkrete ideer til, hvordan man kan samarbejde mellem skole og UU om de nye opgaver. At udfordre eleverne på deres valg anviser konkrete forløb, der kan arbejdes med i dels Uddannelse og job og dels i kollektiv, individuel og gruppevejledning, så man opfylder de lovmæssige krav. Der gives samtidig ideer til, hvordan man kan gribe forældresamarbejdet omkring elevernes karrierelæring an, samt til hvordan man kan arbejde med og samarbejde om de ikke uddannelsesparate. Bogen kan anvendes som redskab til at etablere ny forståelse for, hvilke opgaver der ligger i henholdsvis Uddannelse og job og vejledningen, herunder hvordan man kan forstå og arbejde med den kollektive vejledning. Desuden kan bogen bruges som idé-katalog til planlægning og gennemførelse af aktiviteter i emnet Uddannelse og job og i vejledningen. Om forfatteren:Marianne Tolstrup er lektor ved UC Lillebælt. Hun er uddannet lærer, og har selv undervist i de ældste klasser. Hun har desuden undervist på læreruddannelsen i en årrække. I dag underviser Marianne Tolstrup bl.a. på diplomuddannelsen i Uddannelses- erhvervs- og karrierevejledning.
Når børn og unge skal lære om uddannelse, job og arbejdsliv, kræver det, at lærere og uddannelsesvejledere ved, hvilke aktiviteter der kan understøtte elevernes erfaringer og refleksioner. Undervisningen skal gøre eleverne nysgerrige og give dem lyst til at undersøge uddannelse og arbejdsliv. De skal opnå indsigt i mangfoldigheden af karriereveje og forskellige jobs betydning i samfundet. Undervisningen skal desuden danne grundlag for den uddannelsesvejledning, eleverne får tilbudt i udskolingen. De skal finde tryghed i og mod til at træffe deres egne valg.Med afsæt i eksempler og øvelser viser bogens forfattere, hvordan lærere kan lave inddragende, motiverende og undersøgende undervisning, så eleverne får en nuanceret viden om uddannelse og job. Samtidig giver bogen en teoretisk baggrund for arbejdet med karrierelæring i skolen.
LEDESTJERNER er en individuel karriereguide baseret på astrologiens cykliske menneskesyn.Astrolog og ledelsesrådgiver Pernille Bøge trækker den gamle visdom ind på arbejdslivets arena og gør horoskopet til et spillevende karrierekompas: et jordnært værktøj, der trin for trin hjælper læseren med at besvare det eksistentielle spørgsmål: hvad er mit unikke bidrag til den verden, vi lever i?Bogen er ikke kun en seriøs astrologisk selvhjælpsguide til mennesker, unge som voksne, der vil kende deres unikke potentialer i forhold til uddannelse og næste skridt på karrierevejen. Den er også en manual til at forstå de fem store aldersbetingede karrierekriser, som vi ifølge forfatteren møder fra vi er sidst i 20’erne til vi er fyldt 60 år.LEDESTJERNER er bygget op omkring cases fra både kendte personligheder og helt almindelige erhvervsaktive kvinder og mænd, som har opsøgt forfatteren for ledelsesrådgivning.Bogen er en indsigtsfuld, dyb og original karriereguide med inspiration til at overleve i arbejdslivets fagre nye landskab, hvor den lineære karrierestige definitivt er knækket, og hvor vi længes efter inspiration til at gå nye veje.Forfatteren gør op med den livsfarlige forestilling om, at ”vi kan, hvad vi vil”, som har domineret den vestlige tænkning i årevis, og hun argumenterer for det stik modsatte: ”Vi kan, hvad vi skal - hvis vi lytter til livets indre logik.” Og vil vi det, er horoskopet et overraskende effektivt værktøj.
Matematisk tænkning og problemløsning er en naturlig del af hverdagen. Derfor skal vi have koblet matematik i skolen bedre sammen med hverdagens problemer.Al for meget matematikundervisning handler om tal, regler og udenadslære, og alt for mange elever synes, at matematik er meningsløst og k-e-d-e-l-i-g-t.Det er jo skørt, for matematisk tænkning og problemløsning er en naturlig del af hverdagen. Derfor skal vi have koblet matematik i skolen bedre sammen med hverdagens problemer.Det skal i spil fra begyndelsen. Børn leger og undersøger problemer som en naturlig del af deres udvikling. De er kreative og åbne over for forskellige måder at undersøge verden på, og de tager ofte intuitivt matematikken til hjælp. Det er her, undervisningen begynder – og giver mening for eleverne. Også uden for klasseværelset.Når vi arbejder med problembehandling i undervisningen, lærer eleverne matematik ved at tænke strategisk, reflektere matematisk og argumentere for idéer og fremgangsmåder. Eleverne er med i et undersøgende, matematisk samarbejde – modsat mange lærebøger og digitale matematiksystemer. Det er med til at udvikle deres matematiske kundskaber, kreativitet og selvtillid og samtidig styrke deres matematiske mindset.Bogen er til matematiklærere i grundskolen, og undervisere på ungdomsuddannelser kan også læse med. Den indeholder 118 problemstillinger inden for 15 matematiske områder:Pascals trekant * De naturlige tal * Fibonaccital * Cirklen * Måltal på former og figurer * Konstruktionen af former og figurer * Brøker, procent og decimaltal * Sandsynligheder * Pythagoras sætning * Mønstre * Ligninger og funktioner * Data og statistik * Målinger * ”Penge” * Vise og bevise i matematik.
El término formación es uno de los más utilizados en el ámbito educativo. Sin embargo, nos sigue generando hoy día una multiplicidad de preguntas acerca de su naturaleza y alcance. ¿Qué implica formarse? ¿Es un concepto netamente académico o es mas bién una concepción formal acerca de mi propia historia? Con ésta y otras reflexiones nos encontraremos en las páginas de ésta publicación, acompañado de los resultados de una entrevista, la cual ha sido analizada a la luz de los aportes de distintos autores. Espero sea de su agrado.
En el libro, en un primer momento se aborda la idea de integrar el dibujo a mano alzada como fuente de creación manual en la escuela y en la sociedad a través del proceso de diseño, construcción y confección de objetos con perfiles irregulares como premisas para desarrollar la observación y ubicación en el espacio, la capacidad creadora del pensamiento, la abstracción y la imaginación. Se presentan diferentes procedimientos para el trazado de ángulos y su división, cuadrados, rectángulos, óvalos, circunferencias y su división en diferentes partes, todos a mano alzada, es decir, sin la intervención de instrumentos, así como los métodos de calcado y de las cuadrículas para ampliar o reducir figuras.En un segundo momento el libro presta esmerada atención a las manualidades y su incorporación en los planes de estudio y programas de Educación Laboral para las escuelas del subsistema de enseñanza general y en la formación de profesores de Educación Laboral en la universidad. Se reflexiona además, sobre la actividad de planificar como cualidad y habilidad jerárquica, única de los seres humanos en el proceso de construcción de objetos.
How new parents in low-wage jobs juggle the demands of work and childcare, and the easy ways employers can helpLow-wage workers make up the largest group of employed parents in the United States, yet scant attention has been given to their experiences as new mothers and fathers. Work Matters brings the unique stories of these diverse individuals to light. Drawing on years of research and more than fifteen hundred family interviews, Maureen Perry-Jenkins describes how new parents cope with the demands of infant care while holding down low-wage, full-time jobs, and she considers how managing all of these responsibilities has long-term implications for child development. She examines why some parents and children thrive while others struggle, demonstrates how specific job conditions impact parental engagement and child well-being, and discusses common-sense and affordable ways that employers can provide support.In the United States, federal parental leave policy is unfunded. As a result, many new parents, particularly hourly workers, return to their jobs just weeks after the birth because they cannot afford not to. Not surprisingly, workplace policies that offer parents flexibility and leave time are crucial. But Perry-Jenkins shows that the time parents spend at work also matters. Their day-to-day experiences on the job, such as relationships with supervisors and coworkers, job autonomy, and time pressures, have long-term consequences for parents' mental health, the quality of their parenting, and, ultimately, the health of their children.An overdue look at an important segment of the parenting population, Work Matters proposes ways to reimagine low-wage work to sustain new families and the development of future generations.
El proyecto ¿Diseño de Sube y baja para Niños con Capacidades Diferentes¿ consta en diseñar y estructurar un juego mecánico sube y baja (balancín) para niños con problemas psicomotrices en silla de ruedas especiales, que requieren de entretenimiento durante el tiempo de recreo dentro del Centro de Atención Múltiple #19 (CAM #19). El diseño del dispositivo representa un reto bastante complejo pues no sólo consiste en el diseño mecánico del dispositivo, sino también existen variables que controlarán el diseño final. Estas variables son la seguridad tanto física como psicológica del niño en silla de ruedas que usará sobre el dispositivo. Obteniendo datos psicológicos del comportamiento y estimulaciones de los niños se podrán definir parámetros físicos, estáticos y dinámicos para el diseño del mecanismo.
La Universidad de Guadalajara se encuentra en un proceso de constante actualización en todos los ámbitos académicos, tal es el caso de la adopción del enfoque por competencias como parte estratégica para la actualización general de todos sus programas educativos; esto conlleva a que el CUNorte se encuentre trabajando en la actualización de su oferta educativa bajo esta estrategia. Derivado de ello es necesario actualizar el abordaje de los contenidos temáticos, teniendo como objetivo general el Facilitar la generación de conocimientos del estudiante de la unidad de aprendizaje ¿Contribuciones Estatales y Municipales¿, a través del diseño instruccional del curso en línea bajo el enfoque por competencias. Para el diseño de este curso se empleó el modelo ADDIE, haciendo uso de diversas herramientas tecnológicas que brinda la plataforma educativa Moodle, en la cual se hospeda, además se ha utilizado una metodología en la que se contemplan las tendencias educativas, el modelo y modalidad educativa del CUNorte, las competencias, sus contenidos temáticos, recursos educativos, estrategias de aprendizaje, guías de actividades e instrumentos de evaluación, a lo largo de los cuatro capítulos.
En el contexto de la educación en el Ecuador, el programa de Evaluación Internacional de Estudiantes enfocado en el rendimiento escolar resalta que el 49% de los estudiantes alcanzaron el nivel 2 en lectura, el 43% en Ciencias y solo el 29% en Matemática, lo que se puede evidenciar un nivel bajo de aprendizaje. Esta deficiencia repercute en la adquisición de habilidades matemáticas como el razonamiento lógico matemático, y puede desencadenar un abandono escolar por las bajas calificaciones, este libro tiene como objetivo implementar estrategias lúdicas para el mejoramiento del aprendizaje de las matemáticas y de esa manera mejorar el aprendizaje de las mismas de manera creativa y divertida.
Careers guidance in the UK is embedded in public policy and national politics. This book provides an analysis of career-related policy in the UK following the devolvement of responsibility for careers services to each of the four nations; England, Northern Ireland, Scotland and Wales. Michelle Stewart has harnessed the critiques of NICEC fellows and other contributors to analyse and interpret developments in career-related policy and its impact on the provision of careers education, information, advice and guidance since 1999.
Ziel dieser Untersuchung ist es, den Grad der Zufriedenheit der Studenten zu ermitteln, die die von PRONATEC am SENAI in Ponta Grossa-PR angebotenen Kurse absolvieren. Sie analysiert die konzeptionelle, theoretische und empirische Frage der Umsetzung der öffentlichen Politik durch berufliche Qualifizierungskurse. Vergleich von PRONATEC und der Politik des produktiven Sektors und des Arbeitsmarktes im aktuellen Kontext. Bewertung der Bildung, der Entwicklung von Fähigkeiten und der technischen Ausbildung und der Frage, ob die öffentlichen Maßnahmen tatsächlich die Beschäftigungsmöglichkeiten für Jugendliche verbessern und ob die Grundrechte der Arbeitnehmer respektiert werden, wodurch die Beschäftigungsmöglichkeiten verbessert werden.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.