Udvidet returret til d. 31. januar 2024

Uddannelsesvitaliserende samtaler - Jan Tønnesvang - Bog

- GUIDE til fremme af engagement og kvalificeret selvbestemmelse i uddannelseslivet på ungdoms- og erhvervs-uddannelser

Bag om Uddannelsesvitaliserende samtaler

Uddannelsesvitaliserende samtaler handler om at understøtte elevens måder at finde og tage vare på sig selv, sine behov og kompe­tencer i sit uddannelsesliv og engagement i forbindelse med dette. Guiden viser, hvordan man med Vitaliseringskompasset kan arbejde med elevens kvalificerede selvbestemmelse i sine måder at regulere (sig selv i) sit uddannelsesliv. Vi ønsker med guiden at give vejledere og undervisere på ungdoms- og erhvervsuddannelser et værktøj til at kunne tale med elever om de livsudfordringer, de oplever i forbindelse med deres uddannelses­liv, f.eks. i form af utilstrækkelighedsfølelse, tilhør, mening, præstation, stress og angst. Som bruger af guiden skal man være opmærksom på, at man kan komme til at tale om ting, der betyder noget særligt for eleven. Man skal derfor gå til arbejdet med uddannelsesvitaliserende samtaler med en nysgerrig åbenhed, omsorg og respekt for elevens grænser.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788772041889
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 64
  • Udgivet:
  • 22. februar 2018
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 152x222x7 mm.
  • Vægt:
  • 144 g.
  • BLACK NOVEMBER
  PÃ¥ lager
Leveringstid: 1-3 hverdage
Forventet levering: 5. november 2024

Beskrivelse af Uddannelsesvitaliserende samtaler

Uddannelsesvitaliserende samtaler handler om at understøtte elevens måder at finde og tage vare på sig selv, sine behov og kompe­tencer i sit uddannelsesliv og engagement i forbindelse med dette. Guiden viser, hvordan man med Vitaliseringskompasset kan arbejde med elevens kvalificerede selvbestemmelse i sine måder at regulere (sig selv i) sit uddannelsesliv.
Vi ønsker med guiden at give vejledere og undervisere på ungdoms- og erhvervsuddannelser et værktøj til at kunne tale med elever om de livsudfordringer, de oplever i forbindelse med deres uddannelses­liv, f.eks. i form af utilstrækkelighedsfølelse, tilhør, mening, præstation, stress og angst.
Som bruger af guiden skal man være opmærksom på, at man kan komme til at tale om ting, der betyder noget særligt for eleven. Man skal derfor gå til arbejdet med uddannelsesvitaliserende samtaler med en nysgerrig åbenhed, omsorg og respekt for elevens grænser.

Brugerbedømmelser af Uddannelsesvitaliserende samtaler



Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.