Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
How companies navigate the technology world to achieve competitive advantage is the defining business challenge of our time. It's not a simple journey. As one CEO said, "We can find digital everywhere in our company but the bottom line." For digital and AI to deliver on its potential, executives need to be ready and willing to undertake the organizational "surgery" required to become a digitally capable enterprise. The answer is in rewiring your business so hundreds, if not thousands, of teams can harness technology to continuously create great customer experiences, lower unit costs, and generate value. Rewiring a business is a journey--one that executives will be on for the rest of their careers. This book is your how-to guide through the most important changes: how to align your team on transforming your core business, reskill your talent bench, implement a new operating model, build a distributed technology and data environment to power teams, and scale the value. Written by the digital and AI leaders at McKinsey & Company, Rewired takes the lessons learned working with more than 200 large-scale B2C and B2B companies and translates them into step-by-step actions that have been proven to work. Tested, iterated, reworked, and tested again over the years, Rewired is the detailed playbook McKinsey's own consultants use. It contains diagnostic assessments, operating model designs, technology and data architecture diagrams, how-to checklists, best practices, and detailed implementation methods, all exemplified with case studies and illustrated with 100 exhibits. Rewired is a practitioner's guide for leaders who are ready to do the hard work needed to outcompete in the age of digital and AI.
Ordet psykopat kan få det til at gyse i folk. Man tænker på seriemordere og diktatorer. Men de allerfleste psykopater er ikke kriminelle. Tværtimod går de rundt blandt resten af befolkningen og gør livet surt for os.Blandt fagfolk er det en almindelig antagelse, at omkring 2-4% af alle mænd er psykopater, mens kun 1% af kvinderne er det, svarende til ca. 2% af befolkningen som helhed. Men der er endvidere en hypotese om, at blandt chefer er andelen større. Bogen gennemgår de typiske psykopatiske træk og beskriver, hvilke virksomhedstyper og organisationer, der giver bedst spillerum for psykopaten. Men nok så vigtigt giver bogen en række praktiske anvisninger på, hvordan man undgår at ansætte en psykopat - og hvad man gør, hvis han allerede er i virksomheden. Til slut en meget nyttig (og internationalt anerkendt) psykopat-test.
Arbejdet forstået baglæns rummer en lang række fortællinger om en generations omtumlede vej gennem 40 års arbejdsliv. Bogen er et indspark i debatterne om tidlig tilbagetrækning, om seniorers plads på arbejdsmarkedet og om, hvad der gør et godt arbejdsliv. Bogens tre forfattere undersøger, hvad vi kan lære om arbejdsmarkedet i Danmark, hvis man spørger dem, der har brugt størstedelen af deres liv netop dér. De kalder deres metode ’fortidsværksteder’: daglange workshops med deltagere, der har delt erfaringer og historier fra deres arbejdsliv, både godt og ondt, i generelle træk og finurlige detaljer. Deltagerne har desuden diskuteret overgangen til pensionisttilværelsen og hvilken betydning, deres arbejde har haft både før og efter pensionering. Det er på mange måder en historisk privilegeret generation, der fra sin position som seniorer kan se tilbage på en helt særlig samfundsudvikling, som inden for få år bød på kvinde- og ungdomsoprør, økonomiske opsving og kriser, en frembrusende global kapitalisme samt en massiv teknologiudvikling, alt sammen noget som var med til at forandre samfundet radikalt. De 128 mennesker, der har deltaget i fortidsværkstederne, repræsenterer 12 forskellige faggrupper, og deres arbejdsliv har strakt sig over fire årtier. Dermed indeholder bogen et væld af levet erfaring fra et bredt udsnit af befolkningen.
Funding er en jungle! Sådan lyder det fra den unge entreprenør og iværksætter Rasmus Madsen, der med bogen “Pitch Deck” vil forsøge at hjælpe andre på vej med økonomiske overvejelser. Forinden Rasmus selv startede ud som selvstændig, kunne de i hans virksomhed eManager ikke finde hoved og hale i, hvordan de skulle søge deres første investering og kunne dengang godt have brugt den viden han nu besidder. Derfor har Rasmus nu skrevet den komplette manuel til dig, som netop skal ud og søge funding. Bogen indeholder alt det materiale fra deres eget pitch deck og en optagelse fra et event og yderligere en detaljeret beskrivelse af hele processen - og endda med overvejelser om, hvad de havde gjort anderledes den dag i dag.Bogen bygger altså 1:1 på eManagers erfaring, hvor de både har rejst 1 mio DKK, men også misset en kapitalrunde på hele 4,5 mio DKK. Med forord af Lars Tvede samt en udtalelse af Martin Thorborg er “Pitch Deck” den helt perfekte bog til iværksættere, der skal ud og søge funding for første gang. Ifølge Rasmus Madsen har man allermest gavn af bogen, hvis man er på bar bund vedrørende alt fra, hvordan man skal udarbejde et pitch deck, til hvordan man griber hele funding situationen an. Og hvis det er tilfældet lover Rasmus, at han kan hjælpe dig godt på vej!
Beskrivelse: ’Det lille skridt’ er bogen til dig, som enten gerne vil i gang med iværksætteri - eller have succes som iværksætter med dit nuværende projekt. Bogen anbefales af dygtige iværksættere (herunder Martin Thorborg) samt mange andre af de 2.300+ læsere.Forfatteren, Rasmus Madsen, udtaler følgende om bogen:"jeg var træt af at læse bøger fra iværksættere, som solgte deres virksomheder for 10 år siden. Ingen af dem kan huske tankerne og problemstillingerne, som opstod helt i starten. Derfor valgte jeg at skrive en bog, mens jeg endnu var ved at starte mit iværksættereventyr op. Sagt med andre ord har jeg ganske enkelt skrevet den bog, som jeg selv ønskede mig, da jeg var yngre!"Bogen er bygget op som en rigtig lærebog, der tager dig igennem alle de vigtige faser, når du skal starte din egen virksomhed. Hele vejen igennem bogen er der konkrete eksempler fra Rasmus’ egne projekter, projekter fra hans netværk samt eksempler på, hvad udenlandske virksomheder har gjort. Sagt med andre ord er ’Det lille skridt’ den første rigtige praktiske iværksætterbogMens du læser bogen, er der opgaver, du kan løse i slutningen af hvert kapitel, der gør forståelsen bedre. Enten for din egen virksomhed eller for en case-virksomhed. Hvis du gerne vil lave en forretningsplan til din egen virksomhed, indeholder det afsluttende kapitel hjælp til udarbejdelsen af denne. Bogen indeholder desuden flere af forfatterens egne forretningsplaner som inspiration.’Det lille skridt’ er skrevet på et ung og meget forståeligt sprog og er et must have for nye iværksættere samt en perfekt opslagsbog til iværksættere, som har været i gang nogle år.Rasmus har desuden startet flere projekter, som både har indebåret succes og fiasko. Fælles for dem alle er, at de har givet værdifuld læring. Senest har han været med til at sælge den danske succes, Dinero, for over 148 mio NOK.
Havner du indimellem i situationer, hvor det føles som om, du er omgivet af idioter? Mennesker, der slet ikke forstår alt det gode, du bidrager med, som misforstår og modarbejder dig. Så er der hjælp at hente i Den blinde vinkel. Forfatteren påstår ikke, at hun kan udrydde alle idioter på din vej, men følger du bogens anvisninger, vil der blive færre af dem.Midlet er den rette indstilling. For sammen med alt det gode vi bidrager med – som mennesker og som ledere – bidrager vi i de fleste situationer også med noget, som vi selv er blinde for. Nemlig vores egen indstilling, som meget vel kan være problemets kerne.
Metode - til markedsføring og service introducerer til de vigtigste metodiske begreber og teorier og til analyseprocessen. Den er desuden en guide til arbejdet med den gode problemformulering. Læs to nye kapitler om projektskrivning og digitale metoder her Lærebogen skal hjælpe den studerende til at reflektere over en given problemstilling og identificere det korrekte problem. Dernæst er det hensigten, at den studerende skal kunne anvende de rigtige metoder til at løse problemet og være i stand til at præsentere resultatet – i en opgave eller i en virksomhed. Bogen gennemgår grundlæggende metodiske begreber, problemerkendelse og -formulering, informationsindsamling, markedsanalyse, analyseprocessen og undersøgelsesdesign, kvantitative og kvalitative analyser, bearbejdning af data, økonomi, opfølgning og feedback samt analysetyper. Lærebogen er rettet mod de merkantile uddannelser, fx markedsføringsøkonom og serviceøkonom.
Økonomisk metode er en ny, praksisnær lærebog til de merkantile fag indenfor grundlæggende metodelære, herunder såvel kvalitativ som kvantitativ metode med eksempler fra den finansielle branche. Bogen er opdelt i fire dele: introduktion til økonomisk metode, problemformulering, projektledelse og -planlægning samt gruppearbejde kvalitativ metode kvantitativ metode projektskrivning Den studerende bliver bl.a. i stand til at præsentere data, analyser og vurderinger på baggrund af en veldefineret metodik samt til at indsamle og analysere data, fx forskellige former for virksomhedsanalyser, markedsanalyser m.v. Lærebogen er rettet mod de finansielle uddannelser og er tilpasset undervisningen i økonomisk metode på finansøkonomuddannelsen. Til bogen knytter sig en hjemmeside. Sidens videomateriale giver blandt andet løsninger på diverse Excel-relaterede problemer og ideer til, hvordan man kan anvende Word, Excel mv. i sin projektskrivning og databehandling. Gå til sitet her.
Neo Feng Shui har siden udgivelsen været danskernes foretrukne bog om feng shui.Hvorfor? Fordi den er let at forstå og bruge. Der er ingen regler, kultur eller overtro!Bogen er solgt i over 14.000 eksemplarer i Danmark og er dermed den mest solgte bog om emnet. Neo Feng Shui er desuden udgivet i Rusland, Tyskland, Grækenland Italien og England.Bogen giver en grundig indføring i hvordan omgivelserne påvirker os. Sagar forklarer på en let forståelig måde hvordan du kan optimere dit hjem, uden at skulle investere i nyt. Gennem bevidsthed og indsigt kan du skabe omgivelser, som støtter dig og tilmed sætte fokus på din personlige udvikling.
Det gode afgangsprojekt er en guide til, hvordan du griber processen an omkring et afgangsprojekt, lige fra tanker om din forståelse af ledelse til dit valg af emne og perspektiv til indhentning af empiri og skrivning af projektet. Guiden hjælper dig således helt konkret med at tage hånd om komplekse ledelsesproblemstillinger, din organisatoriske kontekst, opgavestrukturen samt opgaveprocessen.Desuden følger vi dig helt til eksamensbordet og giver tips og vejledning til forberedelsen og afvikling af en god eksamen.Igennem bogen bruger vi en række konkrete eksempler fra gode afgangsprojekter. Vi har både først og sidst i bogen citater fra studerende, der har gennemført deres afgangsprojekt. De skriver både om processen, giver gode råd og ikke mindst kommer de med erfaringer fra projektets betydning for både deres organisation og deres egen karriere. At skrive afgangsprojekt er en helt særlig disciplin inden for lederuddannelser med et stort potentiale for personlig vækst, udvikling af ny viden samt produktive tiltag i din og din organisations ledelsespraksis.Bogen bruger studieordningerne på diplom- og masteruddannelser i ledelse som referencepunkt.Forfatterne har på baggrund af en lang, praktisk ledelseskarriere vejledt i at skrive afsluttende opgaver på lederuddannelser de seneste 20 år. Derudover har vi begge undervist på mange fag på diplom – og masteruddannelser i ledelse.
“Når folk kan lide mig, siger de, at det er på trods af min farve. Når de ikke kan lide mig, pointerer de, at det ikke er på grund af min farve,” skrev Frantz Fanon.Strategisk uvidenhed og manglen på interesse i faglig viden dominerer den offentlige samtale om landets etniske og religiøse minoriteter. ‘Sådan er det bare’ giver et reflekteret bud på, hvad der sker med Danmarks forhold til minoriteter i disse år.Den handler om racialisering og dens intime forhold til banal og ideologisk nationalisme, der forenes i en underliggende fraktal logik kaldet “nationen-i-fare". Bogen viser, hvordan logikken bliver det primære afsæt til underordning af andre. Det er saglige holdninger baseret på reel viden, der lægges for dagen, men det er samtidig en bidende samfundsrevselse, som kan være en øjenåbner på alle sider af det politiske spektrum.
Denne bog handler om de såkaldte velfærdsprofessioner, der er en fællesbetegnelse for en række fag med en mellemlang videregående uddannelse, der hovedsageligt arbejder inden for det sundhedsfaglige, pædagogiske og sociale område.
PRAISE FOR THE CREDIT INVESTOR'S HANDBOOK "Credit analysis is an underappreciated skill that is essential for investing a cross all asset classes, private and public. Michael's book is an incredibly detailed, step-by-step 'how-to' manual for analyzing credit investments, from performing to distressed, and understanding the complexities of the bankruptcy process." --Joyce Chang, Chair of Global Research, JP Morgan "While there are many books on investing in equities, until now, there were virtually no comprehensive books on investing in debt. The Credit Investor's Handbook fills this gap. While the book is focused on the debt markets, its analytical approach is extremely relevant to equities investors. Furthermore, Michael's use of real-life examples and humor make it an enjoyable read. The Credit Investor's Handbook is a 'must-read'for anyone pursuing a career in research, investment banking, capital allocation, and, most importantly, investing in an ever-evolving global marketplace." --Mario Gabelli, Chairman and Chief Executive Officer of Gabelli Funds "The Credit Investor's Handbook is an extraordinarily comprehensive look at credit investment strategies. It is chock full of rich examples that are bound to be useful in assessing the credit excesses that will undoubtedly unravel in the years ahead. I wish someone had handed me a copy when I came into the business." --Seth A. Klarman, CEO and Portfolio Manager, The Baupost Group "When I got my pre-publication copy of The Credit Investor's Handbook, I turned first to the chapters on distressed debt investing. I found a very helpful, logically organized introduction to the process and some fascinating 'warstories.'Like all good investment books, The Handbook doesn't purport to be a how-to that will yield easy profits, but it does a great job of explaining the elements that must be mastered." --Howard Marks, Co-Chairman, Oaktree Capital Management "Michael's excellent book, The Credit Investor's Handbook, is like a traditional bank's training program on steroids. It offers the same kind of detailed, real-life grounding in financial analysis that was critical to my early success on Wall Street. The book teaches you the practical skills needed to succeed and steers you away from academic theories that don't work in the real world of credit markets. Michael is a great teacher with the unique ability to breakdown complex analysis into simple steps, making it easy to learn. He also brings the same passion and terrific sense of humor he uses in his classroom to the pages of this textbook. I highly recommend it as a 'must-read'for all up-and-coming credit analysts." --Harvey Schwartz, CEO of the Carlyle Group
Learn a new talent, stay relevant, reinvent yourself, and adapt to whatever the workplace throws your way. Ultralearning offers nine principles to master hard skills quickly. This is the essential guide to future-proof your career and maximize your competitive advantage through self-education.In these tumultuous times of economic and technological change, staying ahead depends on continual self-education?a lifelong mastery of fresh ideas, subjects, and skills. If you want to accomplish more and stand apart from everyone else, you need to become an ultralearner.The challenge of learning new skills is that you think you already know how best to learn, as you did as a student, so you rerun old routines and old ways of solving problems. To counter that, Ultralearning offers powerful strategies to break you out of those mental ruts and introduces new training methods to help you push through to higher levels of retention.Scott H. Young incorporates the latest research about the most effective learning methods and the stories of other ultralearners like himself?among them Benjamin Franklin, chess grandmaster Judit Polgár, and Nobel laureate physicist Richard Feynman, as well as a host of others, such as little-known modern polymath Nigel Richards, who won the French World Scrabble Championship?without knowing French.Young documents the methods he and others have used to acquire knowledge and shows that, far from being an obscure skill limited to aggressive autodidacts, ultralearning is a powerful tool anyone can use to improve their career, studies, and life.Ultralearning explores this fascinating subculture, shares a proven framework for a successful ultralearning project, and offers insights into how you can organize and execute a plan to learn anything deeply and quickly, without teachers or budget-busting tuition costs.Whether the goal is to be fluent in a language (or ten languages), earn the equivalent of a college degree in a fraction of the time, or master multiple tools to build a product or business from the ground up, the principles in Ultralearning will guide you to success.
ANMELDELSE I BØRSEN, 5. marts 2017; Kom i mål & hav mod til at se fremtiden! CEO Lars Sander Matjeka, ALLER MEDIA VIP Blogger BØRSEN”Alignment handler om at spille sammen og afstemme strategiske ambitioner og indsatser på tværs af funktioner. Om bevidste aftaler om konsekvenserne for såvel mindset, kultur og handling.” Sådan står der på én af de første sider i Lars H. Nielsen’s nye bog ”Winning through Alignment in Leadership”, og det kan synes så elementært, at det er unødvendigt at skrive i en bog til ledere. Alligevel rammer det hovedet på sømmet ift. én af de største udfordringer i mange komplekse organisationer, nemlig at den samlede ledelse i fællesskab ejer strategien; går i samme retning; kommunikerer det samme rationale og sikrer forankringen fra øverste til nederste trappetrin.Ingen værdi uden mennesker. I en årrække er der i ledelseskredse blevet talt om vigtigheden af en robust strategi, som både rummer innovation, de rette forretningsmodeller og teknologi. Uanset hvor god og gennemarbejdet en strategi er, har den ingen værdi uden mennesker! Netop bogens fokus på at binde mennesker ind i processen er årsagen til, at jeg vælger at omtale den her. På den måde adskiller den sig nemlig fra en lang række andre bøger med samme emne, og jeg glædes over en forfatter, som tør sætte ord på, at nærhed og opmærksomhed er vigtigt; at du får det, du giver; at mennesker skal mødes, der hvor de er; og at ledere skal turde lytte til deres intuition. Buskørsel med bind for øjnene Alt for ofte har jeg i strategiprocesser oplevet forvirring mellem - og sammenblanding af - strategiske indsatser, aktiviteter, midler, mindset, kultur, mål og KPI’er. Dertil kommer en tendens til at strategier bliver alt for komplekse og omfattende – ikke mindst fordi villigheden til at foretage fravalg er langt mindre end ønsket om at vælge til. Resultatet er strategier, som er vanskelige at kommunikere for den øverste ledelse, og som dermed aldrig bliver forstået af den øvrige organisation. I sådanne tilfælde er strategiens værdi mildt sagt begrænset, og organisationens ledere må have følelsen af at sidde ved rattet i en bus uden at kende ruten samtidig med, at de har bind for øjnene. Styrken ligger i enkelheden! Eksekveringsevne og fleksibilitet. Lars H. Nielsen's nye bog viser med gode cases, at resultaterne kommer langt hurtigere, når ledelsen viser sammenhængskraft og høj eksekveringsevne. Personligt vil jeg da også foretrække en middelgod strategi, der eksekveres frem for en fuldstændig perfekt og fuldendt strategi, som ligger i skuffen bl.a. fordi den er umulig at kommunikere. Derudover er det for mig afgørende, at enhver strategi er så tilpas fleksibel, at den kan justeres i takt med at virksomheden og dens omverden bevæger sig. Og netop den holdning gør det oplagt at runde af med endnu et citat fra bogen: ”Alene kan du ikke forudsige fremtiden, men fremtiden skabes af dem, der tør se den.”Denne bog handler om, hvordan du som leder kan designe processen og arbejde målrettet med at skabe strategisk alignment i jeres organisation. Alignment handler om sammenhængskraft og teamets manøvredygtighed i en kompleks hverdag. Om at forkorte tiden, fra at strategien ligger klar, til at den bliver eksekveret og ført ud i livet. Det starter med dig som leder - og især med jer som ledelse.Udfordringen er at sikre, at I på tværs af funktions- og ansvarsområder præsterer jeres allerbedste, når det er allervigtigst, og derved optimerer konkurrenceevnen.Lars H. Nielsen har knap 30 års erfaring med at facilitere succesfulde strategiske udviklingsprocesser i erhvervslivet. Bogen giver dig indblik i, hvordan organisationer som Sparekasssen Kronjylland, Banedanmark, Pfizer, Bayer Crop Science, Sanofi Genzyme og Danmarks rolandshold har håndteret udfordringerne med succes og skabt unikke præstationer, da det virkelig gjaldt.
Den herskende skævvridning af Danmark er skandaløs, hedder det i Udkantmanifest, der indleder bogen. Den er opstået som et resultat af forkerte politiske beslutninger, eller fordi man intet har gjort. Konkurrencestaten har medført en række beslutninger, der har fået skræmmende konsekvenser i form af en centralisering, som er ødelæggende for en harmonisk udvikling. Nu er det tid til at tænke nyt og skabe en samlet plan for et Danmark i balance. Bogens mange bidrag er et forsøg på at få tusind– eller bare lidt færre – blomster til at blomstre. Udover redaktørerne Finn Slumstrup og Viggo Mortensen er der bidrag af bl.a. Michael Bøss, Gunnar Lind Haase Svendsen, Birthe Linddal, Bent Falbert, Suzanne Brøgger, Karen Lumholt, Doris Ottesen, Susan Hinnum, Anne Ørum Nielsen, May My Humaidan og Steen Piper. Desuden digt af Knud Sørensen og fotos af Anne Mette Holstein. Bogen falder i to dele. I første del en række bidrag, der beskriver og analyserer de herskende ubalancer – bl.a. gør bogens forlægger opmærksom på, at udkantproblemstillingerne hænger nøje sammen med udbredelsen af liberalismen og globaliseringen og med landbrugskulturens forsvinden. Bogens anden del samler sig om en række bidrag, der giver substans til talen om, at udkanten er mulighedernes land. Disse indlæg adskilles af Anne Mette Holsteins fotos. Et ganske centralt bidrag er skrevet af Dorris Ottesen og er betitlet At finde sted og føle sig hjemme.Her overskrider Doris Ottesen for alvor den oplysningstradition, den rationalisme og den humanisme, som er velfærdsstatens grundlag og viser, at den samme velfærdsstat netop har skabt grundlaget for den fremmedgørelse og de psyko-somatiske sygdomme, der karakteriserer de moderne velfærdsstater, herunder Danmark. Og --- at udkant-Danmark ikke kun er en del af problemet, men rummer en meget stor del af løsningen på moderne menneskers problemer.
"Forskning om Læringslaboratorier og -eksperimenter er i høj grad tiltrængt, fordi vi har behov for at skabe en samlet oversigt over et komplekst flerfagligt arbejdsfelt, som har stigende samfundsbetydning.Antologien går om bag de mange teoritilgange, metodeanvisninger og praksiserfaringer, som efterhånden er dokumenteret, ofte uden forsøg på klassifikation og struktur. De eksperimentelle arbejdsformer er i vor tid blevet genopdaget og tilskåret til at løse komplekse psykologiske, pædagogiske, organisatoriske og relationelle problemer i samfundet, uden at konsekvenserne af metodernes sociale og menneskelige effekter og affekter er blevet udforsket og problematiseret.Bogen leverer et værdifuldt bidrag til at afklare, hvad laboratorier og eksperimentarier bygger på i teorien og giver en solid referenceramme til at klarlægge feltets primære dimensioner i form af sted, formater, produkter og instrumenter.Bogen kan varmt anbefales til de mange forskere, ledere, konsulenter, organisationsfolk og ændringsagenter, der arbejder med disse ofte risikobetonede og grænseoverskridende menneskeforsøg."Preben MelanderProfessor i anvendt ledelsesforskning, Copenhagen Business School
PUBLIC PROCUREMENT – CENTRALISATION AND NEW TRENDS is part of the research project, Safeguarding competition and equal access to Central Purchasing Bodies’ agreements, known as the CPB Project and funded by the Independent Research Fund Denmark. As part of the project, a conference was organised in 2023. The conference brought together academics and practitioners working with centralised procurement across Europe. This book contains contributions based on presentations given at the conference as well as some additional chapters within the area of centralisation and new trends in public procurement. The publication is edited by Carina Risvig Hamer, professor of administrative law and public procurement at the University of Copenhagen, Kirsi-Maria Halonen, professor of public economic law at the University of Lapland, and Magdalena Socha, PhD fellow in EU public procurement law at the University of Copenhagen.The contributors are Albert Sanchez-Graells, Atakilti H. Gebremichael, Carina Risvig Hamer, Cecilie Fanøe Petersen, Essi Puhakainen, Gloria Sdanganelli, Heidi Sander Løjmand, Jan Jääskeläinen, Janne Tukiainen, Joosua Virtanen, Kirsi-Maria Halonen, Magdalena Socha, Mario Comba, Peter Christian Nyborg Villadsen, Rasmus A.K. Bøgetoft, Rasmus Horskjær Nielsen, Roberta Lombardi, Stefano Rossa, Susmita Baulia and Torkil Schrøder-Hansen.
Reklamationer kan være en stor udfordring, der ofte ender dårligt, fordi virksomheder ikke ved, hvordan de skal gøre kunderne tilfredse igen. Dermed mister man kunder, der samtidig giver virksomhederne dårlig omtale og dermed dræber vækst. Men klager kan udgøre et stort potentiale, for forventningerne til virksomhedernes løsninger på problemet er nemlig normalt så lave, at man som virksomhed let kan indfri dem.I De satans kunder gennemgås både den økonomiske gevinst, som virksomheden kan opnå, samt alle de forhold, som gør det svært. Den giver en komplet og sammenhængende metode til god reklamationshåndterning. Bogen henvender sig til topchefen, ledergruppen og alle de medarbejdere, som udfører et arbejde på området. Den er relevant for B2B, B2C og alle andre sektorer, uanset om ’kunderne’ er kunder, borgere, klienter, medlemmer, patienter eller noget helt sjette.
An essential resource for managers at every level of any organizationA management book written by managers for front-line managers, The Effective Manager, 2nd edition, is a concise, practical, and incisive take on what to do and say to get the best results possible from your co-located or remotely distributed team. The book's concrete advice will improve your relationships with your team members, increase your chances of being promoted, and generate trust amongst those you lead.You'll learn why managing remote teams is so much harder than managing one in a single location and how to meet that challenge head-on. You'll also discover how to introduce your ideas to your team, counter their concerns and pushback, and ensure your instructions are followed.In the place of vague bromides about being "impactful" or "candid," you'll get hands-on guidance on how to behave in the situations that managers find themselves in on a daily basis. The authors also offer:* Data- and evidence-driven advice that's been proven to work in the real world over the last 30 years* Ground-level, real-world tips on getting the best work out of your team without burning them out* Four critical manager behaviors that build success: Know your people, talk about performance, ask for more, and push work downA book for every manager at every level, The Effective Manager shows you what you can do now, today, with your team members to improve their performance, increase personnel retention, and get better results.
"Ambitious women are so scary. In this fast-paced business world, female leaders need to make sure they're not perceived as pushy, aggressive, or competent. This book teaches the non-threatening leadership strategies women need to succeed without harming the fragile male ego"--
Vi tjener alle nogen, servicerer nogen eller skal sælge noget til nogen. Om du er selvstændig, chef, ansat, skolelærer, fagforeningsboss, konsulent eller frivillig, så har du "nogen derude", som skal blive glade, når de besøger din biks.Sådan har det altid været, og det vil det blive ved med langt ind i fremtiden. Men spillereglerne har ændret sig: Folk er mere krævende, forventningerne højere og der er også noget, der hedder bæredygtighed og ansvar for ikke bare at sælge bras verden ikke har brug for. Og så skal det gå tjept!Vi er dine guides på rejsen ind i fremtiden. Og vi siger til dig: du skal ikke bare servicere og tilfredstille. Du skal aktivere og udfordre. Når folk kommer til dig, skal det fandfisme være en fest! Og du skal læne dig tilbage, kigge på den, og tænke "wow, hvor er det bare fedt, det jeg har skabt".Så hold godt fast på festkasket og briller and let's get this party started!
Denne håndbog er skrevet som en hjælp til de, der arbejder med at skabe forbedringer gennem tavlemøder. Tavler er det mest anvendte værktøj til procesforbedringer i Danmark. Tavlen er let at tage i brug og taler til vores kultur med inddragelse og diskussion. Desværre har det vist sig, at man mange steder har måtte stoppe, fordi det ikke gav resultater.Denne håndbog indeholder råd om, hvorledes man får tavlemøder i gang og holder dem i gang. Det overordnede budskab er enkelt: Koncentrer jer om at optimere jeres egne arbejdsprocesser og skab kontinuerlige resultater. Det skal gøre en forskel, at man står ved tavlen!Bogen indledes med, at scenen sættes for tavlemøder: Hvad vil det sige at arbejde med kontinuerlige forbedringer? Derefter præsenteres nogle hovedtyper af tavler, således at man vil være i stand til at designe en tavle, som rammer i solar plexus på det aktuelle behov. Videre drøftes, hvilke regler der skal være omkring tavlemøder, hvem styrer, hvilke forventninger osv. Når man således har fået tavlemøderne i gang, vil der typisk komme nogle bump på vejen. De typiske udfordringer omtales, og der gives forslag til, hvorledes man kan tackle dem.Nogle tror at arbejdet med tavlemøder kun foregår omkring tavlen. Det er imidlertid ikke her resultaterne skabes, det sker nemlig i arbejdet mellem tavlemøderne. Håndbogen omtaler de organisatoriske- og processuelle rammer for dette samt ledelses- og medarbejderrollerne.Tavlemøder kan foregå i forskellige udviklingsstadier. I håndbogen opstilles en udviklingsmodel, som kan anvendes til at vælge fokuspunkter for forbedringer, så man videreudvikler eget tavlemøde.Endelig til slut sammenfattes håndbogen i 10 bud for tavlemøder.
Academic Research, Publishing and Writing: Critical Thinking and Strategies for Business Scholars is designed for all scholars of business and management and outlines practical and proven ways of designing, developing, and executing impactful research and writing projects with a view to eventual publication.
The authors encapsulate new developments in Critical Thinking skills for MBA students, in the form of a broad-based cross disciplinary primer in business management, with a special focus on business ethics.
CHANGING HIGHER EDUCATION FOR GOOD sets out an agenda for how global higher education can embrace change. It makes the case and shows the way for how applying innovation and technology, as part of strategies in new policy contexts, can deliver transformed equity outcomes for global learners.Arising from interviews with 50 leaders of universities, employers, technology companies and of policy bodies leading global higher education CHANGING HIGHER EDUCATION FOR GOOD draws on inputs from Australia, US, UK, Canada, Mexico, Singapore, Japan, and New Zealand. These leaders participated in interviews as part of the leading podcast for the global higher education sector called The Higher Education Experience. Some of their interviews have been transcribed in an appendix to the book yet all have co-authored sections that outline their ideas about transformation of the sector within five inter-related themes.These five themes concern the goal of a more equitable approach to democratised access to learning. They extend to how innovation and technology can be used by learning providers to achieve greater equity. They build into how strategies can be shaped to embrace these approaches to innovation and technology, and culminate in views of how policy can be framed to allow those strategies to thrive both in how governments provide frameworks for providers, and in how the collective actions of providers approach competition and collaboration.
Das vorliegende Buch beschäftigt sich mit den Charakteristika von Aufgaben in der Domäne Rechnungswesen aus einer fachdidaktischen Perspektive. Dazu wurde der aktuelle fachdidaktische Diskussionsstand aus der Fachdidaktik Rechnungswesen aufgearbeitet und auf Basis dessen ein umfassendes Kategoriensystem zur Analyse und Bewertung von Aufgaben aus dem Rechnungswesen entwickelt. Das Kategoriensystem kann des Weiteren genutzt werden, um neue Aufgaben für das Rechnungswesen zu entwickeln und bestehende Aufgaben zu optimieren. Darüber hinaus wurden 2.000 Rechnungswesenaufgaben aus 15 verschiedenen Schulbüchern von drei österreichischen Verlagen mithilfe des Kategoriensystems analysiert und bewertet. Damit kann der Wissensstand zu den Charakteristika von Aufgaben in der Domäne Rechnungswesen erheblich erweitert werden. Die Ergebnisse der umfassenden Auswertungen zeigen, dass bei den Aufgaben Verbesserungspotenzial besteht und die im Rahmen des Kategoriensystems formulierten Ansprüche an Aufgaben im Rechnungswesen derzeit nicht umfassend erfüllt werden. Darüber hinaus wird festgestellt, dass im derzeitigen Rechnungswesenunterricht sowohl eine Änderung der Aufgabenkultur als auch curriculare Änderungen und Weiterentwicklungen notwendig sind.
In der Abschlussprüfung werden neben Informationen aus der traditionellen Analyse von finanziellen Daten zunehmend Informationen aus der Analyse von nicht-finanziellen Daten berücksichtigt. Die Nutzung von nicht-finanziellen Informationen ist hierbei kein neues Phänomen, jedoch ermöglichen jüngere datenanalytische Verfahren, wie z. B. Text-Data-Mining, die Auswertung bisher wenig beachteter, unkonventioneller Datenquellen, die zunehmend in die prüferische Urteilsfindung Eingang finden. In diesem Zusammenhang wird in dieser Arbeit aus einer verhaltenswissenschaftlichen Perspektive untersucht, welche Bedeutung nicht-finanzielle Informationen aus der Analyse von Wetter-, Strom- und Internetdaten zur Plausibilisierung der Umsatzerlöse im Rahmen einer analytischen Prüfungshandlung für Prüfer besitzen. Hierfür wird eine experimentelle Untersuchung mit Prüfern durchgeführt, die drei wesentliche Faktoren bei der Verarbeitung der nicht-finanziellen Informationen fokussiert: das Bedürfnis nach kognitiver Geschlossenheit, die Informationskonsistenz und der fraud-Risiko-Kontext. Die Ergebnisse deuten unter anderem auf einen Einfluss des Bedürfnisses nach kognitiver Geschlossenheit und der Informationskonsistenz hin. Die Befunde liefern interessante Einsichten für Prüfungspraxis und -forschung.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.