Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
På få år er vores lille velfærdsstat blevet en forstad til Silicon Valley: Apple og Facebook bygger enorme datacentre i danske provinsbyer; Google har et tæt samarbejde med kommunerne; regeringen har nedsat et ”disruptionråd”, udpeget en ”tech-ambassadør” og lovet at gøre Danmarks til ”verdens mest digitaliserede land”. Samtidig forsøger en dansk modstandsbevægelse at tage magten tilbage fra tech-giganterne. De kan se, at digital overvågning, robotter og kunstig intelligens truer vores demokrati og frihed. Vi møder nørder, aktivister, hackere, dommedagsprofeter og cyborgs. Og vi finder ud af, hvad det er for nogle værdier, vi er i gang med at downloade fra USA.
Funding er en jungle! Sådan lyder det fra den unge entreprenør og iværksætter Rasmus Madsen, der med bogen “Pitch Deck” vil forsøge at hjælpe andre på vej med økonomiske overvejelser. Forinden Rasmus selv startede ud som selvstændig, kunne de i hans virksomhed eManager ikke finde hoved og hale i, hvordan de skulle søge deres første investering og kunne dengang godt have brugt den viden han nu besidder. Derfor har Rasmus nu skrevet den komplette manuel til dig, som netop skal ud og søge funding. Bogen indeholder alt det materiale fra deres eget pitch deck og en optagelse fra et event og yderligere en detaljeret beskrivelse af hele processen - og endda med overvejelser om, hvad de havde gjort anderledes den dag i dag.Bogen bygger altså 1:1 på eManagers erfaring, hvor de både har rejst 1 mio DKK, men også misset en kapitalrunde på hele 4,5 mio DKK. Med forord af Lars Tvede samt en udtalelse af Martin Thorborg er “Pitch Deck” den helt perfekte bog til iværksættere, der skal ud og søge funding for første gang. Ifølge Rasmus Madsen har man allermest gavn af bogen, hvis man er på bar bund vedrørende alt fra, hvordan man skal udarbejde et pitch deck, til hvordan man griber hele funding situationen an. Og hvis det er tilfældet lover Rasmus, at han kan hjælpe dig godt på vej!
2. udgave – med en lang række nye eksempler og to nye kapitler om lederskabet og bestyrelsens rolle.Det er tid til drømme og detaljer. Det er tid til et sæsonskifte i lederskabet.Hvad har en vindersæson i Formel 1, tv-serien Forbrydelsen og Restaurant Noma med virksomhedsledelse at gøre? Ganske meget, viser det sig i Dreams & Details, som giver svar på erhvervslivets mest akutte spørgsmål: “Hvordan genopfinder man sin virksomhed, mens det stadig går godt?”Forfatterne undersøger hvordan nye teknologier samt kravet til bæredygtighed kontinuerligt fordrer nye forretningslogikker og ændrer forudsætningerne for succes. Hvis man vil opnå exceptionelle præstationer og skabe nye muligheder for forretningsvækst og -overlevelse, er det nødvendigt at genopfinde sin virksomhed – og ikke mindst sit lederskab.Forfatterne trækker på deres egne vægtige ledelseserfaringer og henter endvidere inspiration fra sportsverdenen, kunsten og videnskaben når de udfolder Dreams & Details-ledelsesmodellen, der er baseret på drømme, der inspirerer mennesker til at være en del af noget spændende og meningsfyldt, og detaljer, der udvikler nye kompetencer og accelerer ændringen af organisationer.I denne nye udgave finder du:To helt nye kapitler: Et om det lederskab der kræves for at få succes med modellen, og et om den helt centrale rolle bestyrelsen skal spille.Helt nye anbefalinger til arbejdet med Dreams and Details Ledelsesmodellen, med udgangspunkt i alle de virksomheder der har anvendt modellen siden dens tilblivelse i 2018.En ny syntese af fremtidens lederskab i krydsfeltet mellem business, sport og kunstens verden.Opdaterede cases fra både A.P. Møller Mærsk og Siemens baseret på Jim Hagemann Snabes transformationsrejse med begge virksomheder.Dreams & Details er ikke bare en bog. Det er en ledelsesmodel for fremtidens virksomheder.Bogen henvender sig til virksomhedsledere på alle niveauer og deres bestyrelsesmedlemmer.
”DU SKAL IKKE BLIVE IVÆRKSÆTTER FOR PENGENES SKYLD ...”I en ny bog fortæller en lang række danske iværksættere om succes og fiasko, og om at kaste sig ud i at gøre den gode idé til virkelighed.Der er et enormt fokus på iværksættere i disse år, og udsendelser som “Løvens Hule” nyder stor succes blandt de danske seere. I IVÆRKSÆTTERNE fortæller en række danske iværksættere om både succes og fiasko, og giver et unikt indblik i, hvordan det er starte for sig selv, hvad der har drevet dem, og hvilke udfordringer, der har været undervejs. Ikke mindst de økonomiske. “Jeg ved ikke, om man kan kalde det Løvens Hule-effekten, men der er mange som tror, at det bare drejer sig om at få en god idé og komme på TV, hvorefter millionerne vælter ind. Dem, der medvirker i denne bog fortæller en anden historie. Du skal ikke blive iværksætter for pengenes skyld, for så har du tabt på forhånd, men hvis du drømmer om at skabe noget, så har du jo vundet næsten uanset, hvordan det går”, siger forfatteren Christian Frost. Bogen skal også vise, at der er mange forskellige måder at være iværksætter på. De medvirkende strækker sig fra Mads Nielsen, der laver rom af sukkerroer på Samsø, selv om alle sagde, at det ikke kunne lade sig gøre. Danske Tattoodo, som startede med en søgning efter en tatovering og i dag har 300 millioner brugere. Biotrino, der dyrker alger og er i gang med at revolutionere den måde, vi fremstiller fødevarer på, samt mange mange flere. “Det er også en hyldest til fejltagelseskulturen, for som iværksætter er du meget bevidst om, at det kan ende med en fiasko. Derfor er IVÆRKSÆTTERNE ikke kun succeshistorier, men også dem, hvor konen stod i døren med børnene, og banken var i telefonen, fordi de ville have huset. Det var vigtigt at få med”, siger Christian Frost.
Beskrivelse: ’Det lille skridt’ er bogen til dig, som enten gerne vil i gang med iværksætteri - eller have succes som iværksætter med dit nuværende projekt. Bogen anbefales af dygtige iværksættere (herunder Martin Thorborg) samt mange andre af de 2.300+ læsere.Forfatteren, Rasmus Madsen, udtaler følgende om bogen:"jeg var træt af at læse bøger fra iværksættere, som solgte deres virksomheder for 10 år siden. Ingen af dem kan huske tankerne og problemstillingerne, som opstod helt i starten. Derfor valgte jeg at skrive en bog, mens jeg endnu var ved at starte mit iværksættereventyr op. Sagt med andre ord har jeg ganske enkelt skrevet den bog, som jeg selv ønskede mig, da jeg var yngre!"Bogen er bygget op som en rigtig lærebog, der tager dig igennem alle de vigtige faser, når du skal starte din egen virksomhed. Hele vejen igennem bogen er der konkrete eksempler fra Rasmus’ egne projekter, projekter fra hans netværk samt eksempler på, hvad udenlandske virksomheder har gjort. Sagt med andre ord er ’Det lille skridt’ den første rigtige praktiske iværksætterbogMens du læser bogen, er der opgaver, du kan løse i slutningen af hvert kapitel, der gør forståelsen bedre. Enten for din egen virksomhed eller for en case-virksomhed. Hvis du gerne vil lave en forretningsplan til din egen virksomhed, indeholder det afsluttende kapitel hjælp til udarbejdelsen af denne. Bogen indeholder desuden flere af forfatterens egne forretningsplaner som inspiration.’Det lille skridt’ er skrevet på et ung og meget forståeligt sprog og er et must have for nye iværksættere samt en perfekt opslagsbog til iværksættere, som har været i gang nogle år.Rasmus har desuden startet flere projekter, som både har indebåret succes og fiasko. Fælles for dem alle er, at de har givet værdifuld læring. Senest har han været med til at sælge den danske succes, Dinero, for over 148 mio NOK.
"Eksponentionelle organisationer" er en bog om, hvorfor den eksponentielle organisation er både hurtigere, bedre og billigere end andre organisationer. Det er en helt ny type virksomhed, som er opstået i løbet af de sidste fem år. Dens fokus er på, hvordan virksomheder via teknologi kan accelerere deres vækst.I "Eksponentielle organisationer" har tre stærke karakterer fra forretningsverdenen analyseret det nye virksomhedsfænomen. I analyserne dokumenteres 10 afgørende karakteristika for eksponentielle organisationer. Bogen er en introduktion til denne nye virksomhedstype, og den viser læseren, hvordan en almindelig virksomhed kan blive til en eksponentiel organisation.
Organisationer fokuserer i stigende grad på, hvordan de kan bruge Big Data strategisk. De investerer milliarder af kroner i denne ny teknologi, men værdien og afkastet viser sig tit at være begrænset. Sådanne udfordringer kan meget vel skyldes ledernes mindset, der begrænser hvordan organisationen bruger Big Data-teknologi til at styrke interaktionen og samspillet med kunder og andre interessenter.Det første skridt på vejen mod at få succes med Big Data er derfor at identificere og udfordre sit ledelsesmæssige mindset. I denne bog identificerer og diskuterer vi fire dominerende ledelsesmæssige mindset, der hver især fører til fire unikke Big Data strategier. Når ledere inden for samme team har forskellige mindset, kan det føre til manglende mental og organisatorisk alignment og problemer med at håndtere disruption. Da mindsets ofte er ubevidste, har vi udviklet en onlinetest, der hjælper dig og dine kolleger med at identificere jeres dominerende mindset. Det vil give jer et det bedste afsæt til at vurdere og beslutte hvad der er jeres optimale strategiske vej til Big Data succes.Omtale"Bogen giver en praktisk og teoretisk indførelse i big data. (…) Bogen har mange eksempler, som understøtter bogens budskaber."5/6 stjerner- anmeldt af Henrik Ørholst, Børsen, 1. februar 2018“Det er næsten provokerende, at sammenhængen mellem lederes mindset og succesfuld innovation kan være så markant. Læs bogen og få rystet rundt på dit eget mindset.”- Camilla Laudrup, leder af DRs public outreach sekretariat
Innovation er noget af det, som etablerede organisationer taler allermest om, men også har allersværest ved at få til at lykkes. Alt for ofte ser man, at organisationer iværksætter innovationstiltag, som ikke giver de ønskede resultater, fordi de mangler et ambitiøst og strategisk innovationsdesign.Bogen fortæller: Hvordan man bedst forbereder sin organisation til innovation. Hvilke mekanismer, der risikerer at svække organisationens innovationskraft. Hvorfor virksomheden skal arbejde med tre typer innovation: Den optimerende som de fleste allerede er mestre i. Den augmenterende som opgraderer organisationens kerne og udvikler innovationskulturen. Den muterende som udfordrer organisationens kerne og udforsker, hvilken organisation man vil være på langt sigt. Læseren får en grundig indføring i, hvordan man som etableret virksomhed opnår varige resultater med innovation. Kris Østergaard tager læseren med verden rundt til virksomheder som Amazon, Grundfos, Google, der nu er blevet til Alphabet, og Mærsk – virksomheder, der på hver deres måde har investeret i at fremtidssikre deres organisationer gennem innovation.
Velfærdssamfundet står over for store udfordringer. Derfor har såvel regeringen som regioner og kommuner med fornyet kraft sat innovation på dagsordenen. I denne bog inviteres læseren med ind i nogle af de innovationsprocesser, der foregår i Danmark.Vi følger udviklingen fra de første famlende skridt, til vi når frem til en offentlig innovation 2.0. Vi ser, hvordan hverdagsinnovation i en organisation kan vokse og vise sig effektiv. Og i den proces spiller især mellemlederen en vigtig rolle. Forfatterne giver også gode råd om, hvordan de offentlige topledelser kan arbejde med innovationsprocesser, lige som de også sætter fokus på medarbejdernes rolle.Det er svært at komme fra de mange pæne ord om nytænkning til konkrete handlinger på velfærdsområderne – men det kan lykkes!Bogen indgår i serien Gyldendal Public. Bøgerne i serien er til engagerede medarbejdere, ledere og politikere i den offentlige sektor. Alle bøger fra Gyldendal Public tager udgangspunkt i, at den offentlige sektor består af virksomheder som alle andre – drevet under særlige vilkår og med særlige formål.
Governments worldwide struggle to remove policy deadlocks and enact much needed reforms in organizational structure and public services. In this book, Jacob Torfing explores collaborative innovation as a way for public and private stakeholders to break the impasse.Torfing draws on his own pioneering work in Europe as well as examples from the United States and Australia to construct a cross-disciplinary framework for studying collaborative innovation. The result is a theoretically and empirically informed book that carefully demonstrates how multi-actor collaboration can enhance public innovation in the face of fiscal constraint, the proliferation of wicked problems, and the presence of unsatisfied social needs.The authorJacob Torfing is a professor at Roskilde University, director of the Roskilde School of Governance in Denmark and a professor in the Faculty of Social Sciences at University of Nordland
Hvordan sætter MobilePay, Airbnb, Amazon, Google og GoMore dagsordenen i den digitale økonomi?Hvorfor kan det forandre hele samfundet, at biler bliver selvkørende? Hvordan kan det lade sig gøre at sidde foran sin computer og grave digital valuta som bitcoins frem, og hvordan kan teknologien bag bitcoins sikre vores data langt bedre end hidtil? Hvordan vil det ændre vores hverdag, at vi får digitale tjenere som Amazon Echo og Google Home?Denne bog giver på en spændende og underholdende måde et indblik i digitaliseringen og dens gennemgribende betydning for vores liv. Denne opdaterede udgave opsummerer blandt andet de hovedtendenser i samfundsudviklingen, som digitaliseringen er afgørende for, lige som bogen med konkrete eksempler giver indblik i blandt andet cirkulær økonomi, Big Data, crowdsourcing, Internet of Things og blockchain-teknologien. Den digitale revolution er mindst lige så gennemgribende som den industrielle, og forandringerne viser sig med stigende synlighed. Traditionelle stensikre forretninger som banker og forsikringsselskaber er truede, og smartphonen har opslugt stribevis af lukrative brancher, gennemtygget dem og spyttet dem ud igen som gratis apps. Bogen forklarer på en let og forståelig måde teorierne og forskningen bag den digitale økonomi, og hvad den rummer af muligheder og udfordringer for erhvervslivet – og hvorfor det er på høje tid at tage begge dele alvorligt. Den digitale omstilling er udvalgt som en af de 10 bøger om innovation, forretningsudvikling eller ledelse i en moderne organisation, som du bør læse i 2018. Klummen er udgivet på Computerworld Online d. 24. januar 2018, og bøgerne er udvalgt af Jonathan Løw.9 konkrete udfordringer for erhvervslivet, som bogen giver svar på:• Hvordan undgår virksomheden at dø i digitaliseringen?• Hvordan vælger virksomheden den rigtige digitale løsning?• Hvordan kan virksomheden tjene penge, når digitale produkter er gratis?• Hvordan tiltrækker virksomheden brugere til sin platform og sørger for, at de bliver hængende?• Hvordan ændrer virksomheden sin kommunikation, så den passer til sociale medier?• Hvordan kan virksomheden udnytte deleøkonomien, blandt andet crowdfunding og crowdsourcing?• Hvordan ændrer virksomheden ledelseskultur, så den baserer sig på Big Data?• Hvordan kan virksomheden bruge Internet of Things (IoT) til at skabe værdi for kunderne?• Hvordan gør virksomheden sig klar til cloud computing?IndholdForord til 2. udgaveIntroduktion: Maskinerne kommerDigitaliseringens naturloveEn æra af kreativ destruktionDigitale forretningsmodellerDet digitale ægteskabNetværksøkonomi og principper for valg af digitale tjenesterEn, to – mangeDesign af profitable digitale platformeKampen om brugerneStrategier for digitale platformes udviklingKampen om sandhedenSociale medier i et erhvervsperspektivHvorfor eje, når man kan dele?Cirkulær økonomi og crowdsourcing200 mia. maskiner kan ikke tage fejlVærdiskabelse via Internet of ThingsMavefornemmelsen bliver udkonkurreretBig Data og fakta-baseret ledelseFarvel til it-afdelingenCloudcomputing som afsæt for digitaliseringEfterskrift: Høst fordelene, og tag højde for ulemperneAnonyme adfærdsprofiler sikrer privatlivets fredStikord
Nysgerrigheden er blevet væk, påstår forfatterne. For de nye løsninger skal falde på en snor udregnet af AI eller planlagt ved forhandlingsborde, hvor magten bor, men hvor dagsordenen har fået kortere horisont. Bogen fungerer som inspiration til arbejdet med at skabe nyt og forbedre eksisterende løsninger, uafhængig af branche og fag. Udviklingsarbejde er spændende. Men skal vi egentlig bare følge manualen? Bogen forsøger at udfolde de forudsættende færdigheder vi må mestre for at kunne bidrage til bestræbelserne på at skabe nyt, og bruger et multifagligt afsæt til formålet.Undervejs i bogens lille følgehistorie møder vi projektdeltagerne Rosa og Gunnar. Rosa er lidt flyvsk, hvorimod Gunnar ikke flyver nogen steder. De kæmper med de virkelige problemer med at balancere de modsatrettede særinteresser fra organisationen, kollegaer, familie etc.Der skal rigtige mennesker til at skabe rigtige løsninger. Og det hele starter med nysgerrigheden. Den der blev væk…
Create wealth by renting your personal real estate. Backlash from cities imposing new rules, taxes & fines? Avoid trouble & grow revenues in hostile environment. My Property Payday shows how: best returns while avoiding pitfalls.
Disruptive Leadership is your guide to a pioneering leadership journey, packed with strategies and insights to spark lasting, meaningful change within yourself, your organisation and beyond.
Tauchen Sie in die faszinierende Welt der Plattformökonomie im Lebensmitteleinzelhandel ein. "Ein Blick hinter die Regale" liefert eine fundierte Potenzialanalyse, die auf einem praxisnahen Use Case basiert und anhand der neun Bestandteile des Business Model Canvas ein potenzielles Geschäftsmodell für den Weg vom traditionellen Regal zu einem dynamischen digitalen Marktplatz aufzeigt und evaluiert.Erfahren Sie, wie die Plattformökonomie den Einzelhandel revolutioniert und welche innovativen Chancen sich daraus ergeben. Von der Schaffung virtueller Einkaufserlebnisse bis zur gezielten Kundenbindung durch personalisierte Angebote - dieses Buch behandelt die strategischen Schritte, um im Zeitalter der digitalen Transformation im Handel weiterhin erfolgreich zu sein.Warum ist dieses Buch wichtig?In einer Zeit, in der Konsumenten zunehmend online einkaufen, ist es entscheidend, die neuesten Trends und Möglichkeiten im Einzelhandel zu verstehen. Dieses Buch bietet praxisnahe Einblicke, um Ihre Geschäftsstrategie zu optimieren und eine Vorreiterrolle in der digitalen Revolution des Lebensmitteleinzelhandels einzunehmen.Für wen ist dieses Buch?"Ein Blick hinter die Regale" richtet sich an eine vielfältige Leserschaft:Fachexperten der Plattformökonomie finden detaillierte Analysen und Anwendungsszenarien.Unternehmer und Verantwortliche im Lebensmitteleinzelhandel entdecken innovative Strategien zur Entwicklung ihres Geschäftsmodells.Visionäre und Entdeckungsfreunde, die an der Gestaltung der Einkaufswelt von morgen interessiert sind erleben eine Welt, die heute bereits unser kollektives Leben prägt.
LIGHT YOUR FIRE!Regardless of whether you are the founder of a start-up, company successor, freelancer or young professional: the image that we present in public is crucial for our success. The reason is that our presence and actions have a direct impact on our own brand - even if we do nothing at all. As a result, it is all the more important to actively shape your image instead of leaving it to chance. That's how to build a sustainable brand with a high recognition value.How do you become a brand?What makes you unique and distinct?In »Light your Fire!«, Tilo Bonow vividly demonstrates how to successively build and cultivate your own personal brand. Ifyou've set your sights on success, a strategically well-structured, positioned and managed personal brand is vital. Only uniqueness sets us apart, makes us interesting - and guarantees more opportunities, recognition, contacts and, of course, more revenue.An enlightening and entertaining read that includes practical instructions and examples. Tilo Bonow demonstrates howanyone can establish their personal brand step by step. With the tried and tested 4C Concept - Clarity, Credibility, Consistency and Continuity - future makers can learn how to light their own fire.
Auf die Frage, wie etablierte Unternehmen mit disruptiven Herausforderungen umgehen sollen, gibt es nur wenige Antworten. Dieser Lücke nimmt sich das Buch an. Aus zahlreichen Untersuchungen, Workshops und Diskussionsrunden wurde ein Managementansatz entwickelt, der eine erfolgreiche Selbstdisruption in etablierten Unternehmen unterstützt. Ein solcher Ansatz muss sich vom Vorgehen vieler disruptiver Angreifer unterscheiden. Etablierte Unternehmen mit großen und teilweise trägen Organisationen wehren sich gegen eine von oben verordnete «Start-up Mentalität». Auch dauert es in etablierten Unternehmen viel zu lange, Innovationen voranzutreiben und später auf das Kerngeschäft zu übertragen. Im Fokus steht deshalb die erfolgreiche Transformation im Kerngeschäft. Es muss etablierten Anbietern gelingen, eine permanente Selbstdisruption voranzutreiben. Erfolgreiche Transformation von Geschäftsmodellen in disruptiven Zeiten unterstützt diese Leitidee. Das erste Kapitel begründet die Bedeutung disruptiver Veränderungen, definiert den Begriff einer Disruption und erklärt die damit verbundenen Managementherausforderungen. Das zweite Kapitel schärft das Verständnis für disruptive Veränderungen in Unternehmen und stellt erste Tools für das Management bereit. Es werden zentrale Treiber disruptiver Prozesse identifiziert, vor den häufigsten Managementfehlern gewarnt, erklärt, wie Manager den Zeitpunkt für ein proaktives Handeln nicht verpassen, sowie das Vorgehen der Angreifer, um etablierte Unternehmen aus dem Markt zu drängen, beschrieben. Kapitel 3 begründet den spezifischen "High 5 Managementansatz für eine erfolgreiche Geschäftsmodelltransformation". Zunächst werden zentrale Erkenntnisse aus der Forschung über Geschäftsmodelle zusammengefasst. Die Funktion von Geschäftsmodellen, deren Charakteristika, sowie die Ableitung von 5 Handlungsfeldern, stehen im Mittelpunkt der Betrachtung. Aufbauend auf diesen Grundlagen, wird ein anwendungsorientierter Managementansatz entwickelt. Für jedes der 5 zentralen Handlungsfelder werden konkrete Aufgaben vorgestellt, welche im Falle einer Geschäftsmodelltransformation zu beachten sind. Das vierte Kapitel illustriert die Anwendung des High 5 Ansatzes. Anhand von zahlreichen Fallbeispielen werden erfolgreiche und erfolglose Transformationsprozesse in Unternehmen beschrieben. Die Fälle entstammen unterschiedlichen Branchen und setzen Schwerpunkte im Hinblick auf unsere Handlungsfelder. Das fünfte Kapitel geht auf die "Führung von Transformationsprozessen" ein. Leitgedanken zur Führung einer erfolgreichen Selbstdisruption sollen helfen, das Risiko des Scheiterns zu reduzieren. Die Ausführungen sprechen typische Stolpersteine an und unterbreiten erste Vorschläge, um die mentalen Voraussetzungen in der Belegschaft für einen erfolgreichen Wandel zu schaffen. Das Buch wendet sich an das Management unterschiedlicher Branchen. Manager in etablierten Unternehmen - zu denen ca. 95% aller Betriebe zählen - erhalten mit diesem Buch einen theoretisch fundierten und praxistauglichen Leitfaden. Über 20 Fallbeispiele veranschaulichen unseren High 5 Ansatz einer erfolgreichen Geschäftsmodelltransformation.
Transformational change is complex. It needs to be approached in the right way to succeed and potentially save millions. A Transformation Lens is an accessible guide on how to approach and navigate the transformation journey successfully.
Når forskning og innovation både er udfordringen og løsningenDet danske sundhedsvæsen er ramt af udfordringer. Med den demografiske udvikling forventes flere ældre og multisygdomsramte patienter, og hertil føjer sig et stigende problem med at sikre et godt arbejdsmiljø med kvalificeret personale.I denne antologi tager en række eksperter afsæt i sundhedsvæsenets udfordringer, når de undersøger, hvordan vi kan afhjælpe problemerne og skabe fremtidens sundhedsvæsen. Potentialet ved strategisk at inkorporere forskning og innovation i forskellige udviklingstendenser udfoldes, og flere vinkler på, hvordan man kan sammentænke drift, forskning, innovation og uddannelse i praksis, præsenteres:- Missionsorienteret forskning og innovation- Udvikling af forskningskultur på tværs af en stor organisation- Det offentlig-private samarbejde- Det digitaliserede sundhedsvæsen- Forsknings- og innovationsbroen- Klinisk kvalitet som outcome- Brugerinddragelse.Det danske sundhedsvæsen har behov for ledere, der kan lede i en kompleks organisatorisk virkelighed og forstår at lede udvikling og innovation ind i driften, så det får reel impact for både personale og patienter. Bogen kan læses som inspiration og debatoplæg af alle i sundhedssektoren med lederambitioner og -ansvar.
Künstliche Intelligenz (KI) ist in der Wirtschaft in aller Munde. Aber nur die wenigsten Firmen wissen, wie sie KI für den Aufbau neuer Geschäftsfelder nutzen können. Genau darum geht es in diesem Buch. Die Autoren kommen aus der Praxis und beschreiben unter anderem KI-Projekte, die sie gemeinsam mit ihren Kunden umgesetzt haben. Profitieren Sie von diesem Know-how , um mit KI erfolgreich zu sein:- grundlegendes Verständnis für die Möglichkeiten von Künstlicher Intelligenz- Vorgehensmodell für das Entwickeln von KI-Anwendungen- Folgenabschätzung für Prozesse und Geschäftsmodelle in verschiedenen Branchen durch KI- Einsatzszenarien für Prozesse von Kommunikation bis Verwaltung- Unterstützung mobiler Prozesse mithilfe von KI Das Buch enthält konkrete, realisierbare Anwendungsfälle für das verarbeitende Gewerbe und für Dienstleister. Lassen Sie sich davon inspirieren, um eigene Lösungen zu entwickeln und zu vermarkten.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.