Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Sygeplejerskestuderende vil tidligt i uddannelsen stifte bekendtskab med den kompleksitet, der er i sundhedsvæsenet, og fokus er generelt skærpet på sygeplejerskens rolle og ansvar i ledelse og samarbejde. Klinisk lederskab er derfor et uomgængeligt element i den nye sygeplejerskeuddannelse,og begrebet indgår i både den nye bekendtgørelse og studieordningen. Denne grundbog giver dig det fundament, du har brug for i arbejdet med klinisk lederskab i både teori og praksis. Bogen indrammer, hvad klinisk lederskab dækker over, og præsenterer centrale begreber, som knytter sig til klinisk lederskab, f.eks. professionalisme, beslutningstagen, patientinvolvering, forandringsledelse, konfliktløsning og etik. Den forbinder de teoretiske aspekter med konkrete dele af sygeplejerskens arbejde. Kapitlernes forfattere har en stor faglig bredde, fra nyuddannede til professorer. De bidrager i kraft af deres forskellige arbejdsområder med en lang række forskellige vinkler på klinisk lederskab fra teoretisk kontekst til klinisk praksis. SUSANNE DAU er docent (associate professor) og programleder for forskningsprogrammet Professionsudvikling og Uddannelsesforskning ved UCN. Hun har baggrund som sygeplejerske. Susanne har i flere år arbejdet som uddannelseskoordinator for Psykiatrien i Nordjyllands Amt og som underviser på sygeplejerskeuddannelsen i Hjørring ved UCN. Susanne har en ph.d. indenfor Human Centered Communication and Informatics fra Aalborg Universitet. Hun er forfatter på flere internationale og nationale publikationer og indgår i forskellige nationale og internationale forskningsnetværk. ULLA NIELSBY er lektor og projektleder på sygeplejerskeuddannelsen i Campus Hjørring, UCN. Hun har baggrund som sygeplejerske. Ulla har erfaring som underviser, afdelingssygeplejerske og uddannelsesleder. Hun er cand.cur., BA i filosofi og har gennemført flere moduler på masteruddannelsen i offentlig ledelse.
11.000 solgt. De sidste 30 års forskning viser, at to ud af tre forandringsprocesser ikke skaber mere værdi for organisationen. Men når medarbejderne har ejerskab til formålet med forandringen og er involverede i at udvikle og afprøve løsninger, så lykkes det otte ud af ti gange.Men hvordan involvere uden at miste styringen? Og hvordan styre uden at miste ejerskabet? Fair proces er en forskningsbaseret og praktisk tilgang til forløbsstyring af involverende forandringsprocesser. En tidlig udgave af bogen vandt i 2012 en pris på den nordamerikanske forskerpraktiker- konference “Academy of Management” i Boston. Uddrag af bogen er bragt i Harvard Business Review. ”Fair proces bør være obligatorisk læsning for alle ledere i og af forandringsprocesser. Den er systematisk og lettilgængelig og har solid evidensforankring. Man får sin ledelsesværktøjskasse udvidet med et power tool." Charlotte Buch Gøthgen. Viceklinikchef, Aalborg Universitetshospital ”Fair proces er den tilgang til forandringer, jeg har manglet i mit virke som leder i en videnstung virksomhed, hvor forandringer er hverdag. For den praksisorienterede byder den på mange brugbare redskaber. Hermed varmt anbefalet.” Morten Holst Bjørno. Produktionschef, Martin Professional A/S ”Fair proces er en af de mest anvendelige bøger om forandringsledelse, jeg har læst - en kærkommen how-to-do-it-bog, med en solid teoretisk forankring!” Martin Gredal. Skoleleder, Rosenlundskolen ”Fair proces er et fantastisk arbejdsredskab til en leder, der arbejder med forandrings-processer. Når jeg roser bogen så vældigt, er det, fordi fair proces giver vejledninger på, hvad der kan virke, og hvorfor det virker, og konkrete vejledninger, som er lige til at gå ud og bruge.” Marietta Rosenvinge. Leder af Døgncentret Frederikshavn
Sundhedsvæsenet på tværs beskriver de faglige og menneskelige kompetencer, som er afgørende i et komplekst og specialiseret sundhedsvæsen. Hvis man som sundhedsprofessionel skal kunne agere selvstændigt, er det centralt, at man har fornødne tværfaglige og organisatoriske kompetencer. Det kræver et kendskab til de økonomiske vilkår og andre regulerende rammefaktorer i et sundhedsvæsen, som overvejende er offentligt finansieret og drevet. Bogens primære målgruppe er de sundhedsfaglige professionsbacheloruddannelser. Den kan bl.a. benyttes på fællesmodulet for sundhedsprofessionelle samt i undervisning i organisation og ledelse. Bogen henvender sig også til studerende på naturvidenskabelige, sociale og andre uddannelser, hvor de studerende efter afsluttet studium får arbejde inden for sundhedsvæsenet eller kommer til at indgå i et tæt samarbejde med professionelle i sundhedsvæsenet. Sundhedsvæsenet på tværs har fokus på sundhedsvæsenets aktører, opgaver, struktur, finansiering og regulering. Det samme gælder sundhedsvæsenets organisation og ledelse. Målet er at behandle sundhedsvæsenet på tværs, så læseren får en samlet helhedsforståelse. Dels på tværs af sundhedsvæsenets mange institutioner, dels på tværs af de mange forskellige sundhedsfaglige indsatser, hvor tværfaglighed er en kernekompetence. Dette er 2. udgave af Sundhedsvæsenet på tværs. Her er foretaget en generel opdatering, og flere kapitler er omskrevet, bl.a. kapitlet om sammenhængende og koordinerede patientforløb. Der er også kommet øget fokus på tværfaglighed, som nu beskrives i et selvstændigt kapitel.
Europas bedste offentlige arbejdsplads ligger i Danmark. LEDELSEN KRÆVER, at de ca. 120 medarbejdere kan og vil løfte ansvaret for at udvikle løsninger og træffe beslutning i komplekse spørgsmål, der i de fleste organisationer er forbeholdt ledelsen, fx: Strategi: Hvordan skaber vi endnu bedre resultater for borgerne og tjener penge på det? Reorganisering: Hvilken organisering understøtter bedst strategien? Ansættelser: Hvem skal rekrutteres? Løn: Hvem skal have lønforhøjelse? Læs også om erfaringerne med en leder uden personaleansvar, der 100 procent fokuserer på strategiimplementering samt ledelsens konsekvente brug af konstruktivt korrigerende samtaler og personalesager. OM CASE-ORGANISATIONEN: Job-,Aktivitets – og Kompetencecenteret (JAC) er kåret til Europas bedste offentlige arbejdsplads af Great Place to Work i 2019. Faglig kvalitet og arbejdsmiljø er dokumenteret i top. OM FORFATTEREN: Bo Vestergaard er cand.scient. adm., ledelsesrådgiver, foredragsholder, proceskonsulent og forfatter til den prisvindende praktiske teori og bog “Fair proces - fra upopulære forandringer til medarbejderne der udvikler løsninger” www.fairproces.dk
Hvad skal vi med praktik i sygeplejerskeuddannelsen? Er der ikke bare bøvl med praktikken? Vil det være bedre at placere al praktik til sidst på uddannelsen? Læs med i denne debatbog, der tager hul på emnet om praktik på sygeplejerskeuddannelsen. Det er den første bog i en serie, hvor forskellige bidragsydere med forskellige baggrunde, tilgange og holdninger fortæller om deres ærlige mening til de aktuelle problemstillinger og dilemmaer, som rører sig inden for sygeplejefaget. Bogen sætter i en åben samtale fokus på det, der ikke fungerer – og belyser problemstillingerne med et kritisk blik fra flere forskellige vinkler, for at få en dybere og mere nuanceret forståelse af de bagvedliggende problematikker.Du kan være med til at fortsætte debatten ude i virkeligheden, på sygeplejerskeuddannelsen og i klinikken.
HVORDAN LEDER VI FREMTIDENS SUNDHEDSVÆSEN er en fortsættelse af antologien om fremtidens sundhedsvæsen. Første bog HVORDAN SKABER VI FREMTIDENS SUNDHEDSVÆSEN gav et bud på, hvordan man kan sammentænke drift, forskning, innovation og uddannelse i praksis. Den nyeste bog i rækken uddyber de ledelsesopgaver, der findes i et sundhedsvæsen, der er under transformation. For én ting er at sætte retning, eventuelt med en strategi og målsætninger; noget andet er at skabe resultater gennem samspil med patienter og medarbejdere. Ledelse kræver kompetencer, som erhverves gennem viden, øvelse, refleksion og erfaring.Formålet med bogen er at give læseren et indblik i ledelsesrummet og opgavefeltet for en leder eller ledelse i de nærmeste år, når forventninger, rammer og vilkår for sundhedsvæsenet ændres. Bogen tilstræber desuden at bidrage med både et overblik over det, vi ved, der virker; det der ikke virker; og det, som kan anbefales, altså praktiske råd til ledere, hvorfor bogen kan anvendes i undervisnings- og uddannelsessammenhænge for både den nye og mere erfarne leder/ledelse. Bogen henvender sig overvejende til den leder, der er ansat og omtaler kun lidt den store udfordring, der knytter sig til at rekruttere og fastholde til en leder.
Mapped to the 2018 NMC Standards and taking a unique lifespan approach, this book introduces the key theory and principles of communication, illustrating them in practice across different settings and scenarios and covering often overlooked areas, from anti-racist practice to menopause.
This textbook explores issues central to the provision of recovery-orientated care based on ethical principles and human rights perspectives. Written by academics and nurse practitioners, this comprehensive text draws together theory, research and practice to map the landscape of Advanced Practice in Mental Health Nursing (APMHN) in Europe. Underpinned by a rights- and relational- based approach to care, the textbook is organized around six themes: theoretical and historical perspectives; foundations for collaborative working; therapeutic engagement in different contexts; beyond the clinical dimension of the APMHN role; advancing the evidence-based practice agenda and emerging issues and challenges. Each theme consists of a number of chapters that are designed to address different aspects of APMHN. With a focus on illuminating the collaborating aspect of their role and advancing nurses' competencies, debates and guidance are provided in areas such as therapeutic alliance, assessment, care-planning, mental health promotion, family work, trauma, diversity and culture, spirituality, risk and uncertainty, and prescribing. In addition to addressing the leadership, education and advocacy role, specific chapters explore the APMHN role in linking evidence to practice, in the participatory generation of evidence and maintaining professional competence. With a focus on future challenges and opportunities the textbook concludes with discussion on issues, such as eMental Health and future challenges and possibilities facing APMHNs, including challenges in informing policy, democratizing services, working across service and disciplinary boundaries, collaboratively shaping the evidence agenda, as well sustaining their role into the future.Within the book theoretical debate is grounded in case studies and/or examples from across Europe. This textbook is especially relevant to Mental Health Nurses undertaking studies at the Advanced Practice level. It is also suited to all Mental Health Nurses studying at post-graduate level who wish to advance their practice irrespective of the country. Educators, researchers and policy-makers involved in the area of Mental Health and Advanced Nursing Practice along with people with lived experiences will find the text of relevance.
This book covers classical and modern leadership theories and strategies.
Der Pflegeberuf erfordert durch seine Komplexität neben hohem Fachwissen und einer ausgeprägten Sozialkompetenz auch das sichere Anwenden von praktischen Fertigkeiten. Der Rahmenlehrplan für den Unterricht in der Pflegeausbildung empfiehlt, dass der Unterricht eine nahe Handlungsorientierung aufweist. Der fachpraktische Unterricht ist bereits seit Jahren im Pflegeunterricht etabliert und praktische Übungen werden je nach Unterrichtsthema in den theoretischen Unterricht integriert. Die Durchführung von Simulationen hingegen ist an deutschen Pflegeschulen noch nicht selbstverständlich. Dieses Buch widmet sich der Konzepterstellung zum simulationsbasierten Lernen am Beispiel der perioperativen Pflege. Zentraler Bestandteil des Buches ist die Entwicklung eines Simulationskonzeptes innerhalb eines bestehenden schulinternen Curriculums.
Im Zuge des demografischen Wandels müssen neue Versorgungskonzepte im Bereich der Altenhilfe entwickelt werden, die den Sozialraum und das Quartier in den Fokus nehmen. Den Einrichtungen der stationären Altenhilfe kommt hierbei eine besondere Rolle zu, müssen sie doch einen Wechsel vollziehen von einer Einrichtung, die den Exklusionserwartungen der Gesellschaft entspricht, hin zu einer Institution, die aktiv Inklusion fördert und Teilhabeoptionen eröffnet. Dieser Paradigmenwechsel kann jedoch nur gelingen, wenn eine Einbettung in ein Netzwerk lokaler Akteure erfolgt, welches von Kontinuität und Belastbarkeit geprägt ist, da die Bedarfe und Bedürfnisse der Bewohnerinnen und Bewohner nicht mehr, wie bisher, an einem Ort, dem Pflegeheim, sondern im Quartierskontext befriedigt werden müssen. Die empirische Studie setzt sich deshalb mit der Frage auseinander, wie diese Netzwerke strukturiert sein müssen, damit eine verlässliche Unterstützung gewährleistet werden kann. In diesem Kontext werden in zwei Fallstudien und 23 Interviewanalysen die Perspektiven der Kooperationspartner aus unterschiedlichen gesellschaftlichen Feldern mit Hilfe qualitativer Methoden der Pflege- und Sozialforschung untersucht und netzwerkanalytisch eingeordnet.
Digitale Chancen in der häuslichen Pflege nutzen! Dieses Buch richtet sich an Personen und Institutionen, die an der häuslichen Pflege älterer Menschen beteiligt sind und alle, die sich mit der Digitalisierung im Bereich von Gesundheit und Pflege beschäftigen. Digitale Technologien bieten nachhaltige Lösungen für vielfältige Herausforderungen in der häuslichen Versorgung. Davon können Pflegende und Pflegebedürftige in der Zukunft profitieren. Eine hohe Versorgungsqualität, Entlastung und mehr Selbstbestimmung im häuslichen Umfeld sind Ziele, die durch digitale Technologien unterstützt werden. Die Autor:innen zeigen Möglichkeiten und geben zentrale Handlungsempfehlungen für den Einsatz und die Weiterentwicklung von digitalen Lösungen. Sie stellen außerdem dar, welche Bedingungen für eine gelingende Implementierung in die Praxis zu beachten sind.
Komplexe Prozesse professionell uberblicken und gekonnt zum Ziel fuhren!Dieses Buch bietet Fachpersonen aus dem Bereich Pflege und Gesundheitsversorgung einen konzentrierten Einblick uber die Instrumente des Care und Case Management Prozesses. Lernen Sie die vielschichtigen Ablaufe geschickt zu strukturieren und zielorientiert zu steuern. Durch die vorgestellten Instrumente, gestalten Sie die einzelnen Prozessphasen positiv und decken konkret die Ressourcen und den Bedarf der Patientinnen und Patienten auf. Sie ermoglichen eine effiziente interdisziplinare Arbeit und helfen, die vollbrachten Leistungen konstruktiv zu evaluieren.
As the only book of its kind, this publication provides students, clinicians, researchers, ministries of health, and others with a valuable, thorough, and focused understanding of the development of the nurse practitioner (NP) and nurse anesthetist (NA), two advanced practice nursing roles which have improved access to care and healthcare outcomes as bilateral role development has progressed internationally. As the two roles have significant clinical differences, the book will appraise each role separately within two sections utilizing different approaches. After a thorough platform of defining and describing each role, including history and origins, education, practice, regulation, and leadership, the book guides by example, utilizing unique country case studies divided by WHO regions as exemplars for international role development as well as an outlook for the future of advanced practice nursing on the global stage. The book expands on the tenets and principles as outlined in the ICN Guidelines on Advanced Practice Nursing for Nurse Practitioners (2020) and Nurse Anesthetists (2021), providing the reader with an internationally vetted and accepted comprehension of the roles, guiding and inspiring future role development to improve global health care.
The nursing process generally is understood as key element of professional nursing care in Germany. This study follows this argument back to the introduction of the nursing process in the 1970s and 1980s. At that time, the German healthcare system underwent dramatic changes and economic reorganization, which can be understood as the emergence of the neoliberal rationale in Germany. The argument of cost explosion was used to restructure hospitals into enterprises that were to operate based on the logic of the market. Its cybernetic logic made the nursing process an ideal instrument to restructure nursing care. Perspectives of governmentality and critical accounting reveal the nursing process as an accounting tool which has made nursing calculable. And while German nurses valued its potential for professionalization, the findings suggest that a newly constituted accountable nursing vocation can instead be considered as de-professionalizing.
Einfach ein gutes Team!Ohne Teamarbeit funktioniert das Gesundheitswesen nicht. Ob bei der stationren Aufnahme, whrend des Aufenthaltes eines Patienten in einer Einrichtung, bei der berleitung, im Praxisteam, in der Rehabilitation ... Angehrige der verschiedenen Berufsgruppen im Gesundheitswesen mssen somit ber ein hohes Ma an Teamfhigkeit verfgen. Mglichkeiten der Verbesserung gibt es immer. Welche Mglichkeiten wie umgesetzt werden knnen, ist Inhalt des handlichen Ratgebers. Anhand von Fallbeispielen und vielen praktischen Tipps vermittelt Susanne Mller, Psychologin und NLP-Coach, wie die Teamarbeit verbessert werden kann, welche Stolperfallen lauern und wie man sie umgeht, wie sozialen Kompetenz und Teamfhigkeit gestrkt werden kann - und wie man auch mit unfairen Situationen, wie Mobbing und Bossing, im Team umgehen kann.
GUIDE TIL KOORDINERING OG UDFØRELSE AF INTRAVENØS HJEMMEBEHANDLINGMed HÅNDBOG I SYGEPLEJE: INTRAVENØS HJEMMEBEHANDLING får du en grundig og praksisnær indføring i den komplekse opgave, det er at yde sygepleje til patienter, som får intravenøs behandling i hjemmet. Bogen indeholder blandt andet kapitler om intravenøse adgange, organisering af kort- og langvarig intravenøs hjemmebehandling, patientundervisning, lukkede systemer og utensilier, intravenøs behandling af børn og unge samt ledelse af intravenøs hjemmebehandling.Patienter, som behandles intravenøst i hjemmet, kan modtage både bl.a. antibiotika, parenteral ernæring og væske- og kemoterapi. Sygeplejerskens opgaver er derfor mangesidige og må udføres i et tværsektorielt samarbejde mellem hospitaler, ambulatorier, primærsektor, apoteker og eventuelle leverandører. Undervisning af patienter og pårørende i håndtering af intravenøs medicin tager udgangspunkt i sundhedspædagogiske principper og metoder, som også introduceres. Hjemmesygeplejersken har en vigtig rolle ved intravenøs hjemmebehandling, og denne bogguider i de sygeplejefaglige overvejelser og opgaver, der er relevante i patientens egen bolig.
Eine gelingende Kommunikation wünschen sich alle, insbesondere in der Pflege. Die unterschiedlichsten Fertigkeiten sind nämlich gefragt, wenn es um Gespräche mit Klientinnen und Klienten, ihren Angehörigen oder im multiprofessionellen Team geht. Das Buch will die Grundlagen menschlicher, kommunikativer Interaktion vermitteln, dabei aber den Fokus auf alltagstaugliche und wirklich machbare Lösungen legen und so ihre professionelle Gestaltung, Reflexion, Planung und Steuerung ermöglichen. Dabei macht es die Vorgänge rund um die Kommunikation ¿zwischen den Zeilen¿ greifbar und setzt dazu mitten im Pflegealltag an. Von dort aus sollen bekannte und weniger bekannte Mechanismen rund um das kommunikative Miteinander gezeigt und erklärt werden.Den Rahmenbedingungen, unter denen Pflege stattfindet, wird dabei ebenso Beachtung geschenkt, wie neueren Entwicklungen rund um Sprache oder auch Interkulturalität; als besonders chancenreich erweist sich dabei immer wieder dieanaloge Kommunikation.Es richtet sich in erster Linie an Pflegepersonen, aber auch Angehörige von Pflegenden werden darin hilfreiche Impulse finden.
Hvordan sikrer vi et systematisk arbejde med kvalitet og patientsikkerhed i det danske sundhedsvæsen? Der er en stigende ulighed i sundhed og en øget sygdomsbyrde med især kroniske sygdomme og en stigende ældrebefolkning, ligesom 10% af alle patienter udsættes for en alvorlig utilsigtet hændelse. Samtidig tabes mange økonomiske ressourcer på gulvet på grund af dårlig kvalitet og svigtende patientsikkerhed. Disse udfordringer kan afhjælpes med systematisk arbejde med kvalitet og patientsikkerhed som i bogen er beskrevet af førende danske forskere og klinikere.Bogen henvender sig til alle sundhedsfaglige uddannelser på både universiteterne og på professionshøjskolerne, og den er i høj grad også relevant til kurser i faglige organisationer og videnskabelige sammenslutninger. Konkret er bogen især henvendt til læger, sygeplejersker, fysioterapeuter, ergoterapeuter, bioanalytikere, radiografer, jordemødre, psykologer og social- og sundhedsassistenter. Den kan også læses med stort udbytte af politikere og ledere på alle niveauer.Kvalitet og patientsikkerhed dækker alle relevante begreber, metoder og gældende terminologi i det samlede sundhedsvæsen – fra kommunerne over praksissektoren til hospitalerne. Der er fokus på: Det patientcentrerede sundhedsvæsen - fra retlige rammer til tilrettelæggelse af patientforløb Kvalitetsmåling Kvalitetsforbedring Statistisk proceskontrol Ledelse af kvalitet Oversættelse og implementering af kvalitetsstrategier Kvalitet og økonomi - herunder prisen for god kvalitet og de økonomiske konsekvenser af dårlig kvalitet.
Integrated care aims to address inequality through removing fragmented health and social care. It is being adopted worldwide, including in the UK, where the NHS is undergoing significant transformation as it introduces integrated care for all providers. This new book aims to equip students and practitioners to take the lead in this new model of care delivery. It will help them understand the key principles of integrated care and then apply these to the design, implementation and practice of integrated care in their own work. Written by academics and operational healthcare leaders, this book is ideal for final year students of nursing, allied health and social care, postgraduates, and all nursing and allied health professionals who will be required to work within the UK's new integrated care systems. Comprehensive coverage of the design, implementation and practice of integrated care Covers theory and concepts of integrated care as well as applicability to practice for individuals, organisations and systems Presents a comprehensive and up-to-date evidence base for integrated care Accessible to a range of practitioners Wide range of case studies provide real-life examples of how integrated care has been applied in different areas Contributions from academics across disciplines, including nursing, occupational therapy, social care and public health Co-written with business partners, clinical leads or specialists within their field - reflects the realities of practice Includes an international focus, with examples from countries which have a strong history in integrated care such as the Netherlands, New Zealand, USA and Finland
Nurses are critical in addressing the great health challenges we now face. For the first time, Global Health and Nursing provides an overview of global health issues specifically for nurses. Critical topics covered in this exciting new book include the social determinants of health, planetary health, globalisation and migration. It highlights the importance of investment in the nursing profession, the role of gender, and how nurses can find a global voice to become influential leaders as we rebuild health systems post-pandemic. Written by Dr Barbara Stilwell, one of the UK's most influential nurses and a champion for health workers and strong health systems, the book is suitable for all those interested in global health, including postgraduate nurses, nurse educators, practising nurses and nurses taking global health programmes. Written by eminent British nurse, researcher and academic Dr Barbara Stilwell, with contributions from major players in global nursingCovers a broad range of issues relevant to all those interested in global health, from the nurse's viewpointExplores the most critical issues facing world health today, including planetary health, decolonising nursing, nurse migration and nursing in emergenciesFocus on leadership and how to find a global voiceReal life case studies drawn from around the world - learn from your peersResearch-based findings on the effects of COVID on the nursing workforceClosely linked to the work of the International Council of Nurses
Interdisziplinares Care und Case Management wird in vielen Krankenhausern, Pflegeeinrichtungen und Rehabilitationseinrichtungen angewendet. Case Manager nehmen sich Patienten an, bei denen eine besonders komplexe Betreuungssituation mit umfassendem Hilfebedarf vorliegt. Das Handwerkszeug und die Kompetenz fur diese Arbeit lernt man eher in der Praxis - daran knupft das Buch mit seinen Fallbeispielen an. Anhand mehrerer Falle wird das methodische Vorgehen im Care und Case Management mit seinen einzelnen Phasen Schritt fur Schritt erlautert. Der Leser wird aktiv in die Losungsentwicklung der Falle eingebunden. Dabei werden Formen der Vernetzung erlautert, die richtige Auswahl an Leistungen und die Kombination der Hilfen diskutiert. Die Ubungsfalle sind hilfreich zur Prufungsvorbereitung, aber auch tatige Case Manager konnen ihre Arbeitspraxis uberprufen und bei Bedarf optimieren. Den Autoren, die selbst CCM-Ausbilder sind, gelingt es, bestehendes Wissens und zur Verfugung stehende Instrumente mit Methodik zu verknupfen.Fur Teilnehmer der Weiterbildung CCM, Mitarbeiter in Gesundheitseinrichtungen sowie fur Lehrende und Studenten der Pflegestudiengange.
Combining an equal focus on leadership and management with a proven experiential approach, Leadership Roles and Management Functions in Nursing: Theory and Application, 11th Edition, delivers the knowledge, understanding, and realistic leadership experience today’s students need to confidently transition to nursing practice. This best-selling text clarifies theoretical content with a wealth of application-based learning exercises that put students into nursing leadership roles and challenge them to think critically, solve problems, and make sound clinical decisions before embarking on their nursing careers. The updated 11th Edition reflects the latest evidence-based content and incorporates engaging online resources that help students establish a foundation for successful nursing practice in any role or clinical setting.
Surgical Services Department leaders can use this Inspection Preparation guide is to methodically yet conveniently prepare for health and safety expectations commonly reviewed by both state & federal surveyors. This guide provides department-specific review materials in the pre-operative, intra-operative, post-operative and Sterile Processing areas that will allow the leader to prepare for inspections in a timely and stress-free manner.
More than ever, healthcare is under-resourced and under-staffed, making nurse leadership a daunting and stressful role. You're looking at this book as you suspect there could be more you can do as a leader for your team. You know this is a critical time in healthcare. It's time nurses claimed theprofessional leadership development that other professionals and organisations have enjoyed for years.It's shocking-if not surprising-that 70.9% of nurses felt burned out and two-thirds were anxious and depressed during the pandemic. Junior nurses are the worst affected. For nurse leaders, that demands a radical rethink about leadership. They must create workplaces that are more fulfilling and rewardingthan ever. In Transformational Nurse Identities, Michelle Taylor reveals her radical leadership strategy that is being used by hundreds of nurse leaders who have discovered it is not only effective-it's fun. In this book you will learn how to:reduce your stress and your teams' stresslead a change initiative that the team will be excited aboutcoach your team to develop essential critical-thinking skillsidentify dysfunctional nurse identitieseasily identify and remember the kind of leader you want to betransform your teamkeep nurses learning and performingdevelop your skills as an unleavable leader.Demand for effective healthcare leadership will continue to grow, so now is the time to transform your skills as a nurse leader and make work fulfilling again.
This isn't just another book about anatomy or physiology - it's a straightforward, practical guide that answers all the common concerns and questions of every student nurse. How to Make It as a Student Nurse has evolved from the online advice provided to student nurses in the UK by well-known advocate and nurse Claire Carmichael. She has teamed up with experienced nursing lecturer Ann Marie Dodson to provide a complete guide to being a student nurse, from the application stage through to writing assignments, passing exams, undertaking clinical placements and working in a team. This wonderful new guide is packed full of invaluable advice, including how to handle your finances and juggle your caring responsibilities. The content is supported by real life case studies and vlogs to summarise key points. Engaging and easy to read - ideal for busy students Easy to navigate - takes you through each stage of the student nurse journey Covers the whole nursing degree experience Video vlogs to summarise key points Real life perspectives of nursing students Top tips on everything you will come across throughout your nursing education
Oft und gerne werden Bedeutung und Wichtigkeit der Gesundheitsberufe für die Gesellschaft betont. Häufig bleibt jedoch die tatsächlich gezeigte Wertschätzung gegenüber den Erwartungen zurück. Dies trifft nicht nur auf die üblicherweise im Vordergrund stehende, tarifvertragliche Entlohnung zu, sondern vor allen Dingen auch auf den arbeitstäglichen Umgang mit den Beschäftigten in den mehr als 200.000 Großkliniken, Krankenhäusern, MVZ, Arzt-/Zahnarztpraxen oder Pflegeeinrichtungen. Unabhängig von hierarchischen Positionen, aufbauorganisatorischen Zuordnungen oder Anstellungsverhältnissen ist der Tatsache Ausdruck zu verleihen, dass alle Angehörigen von Gesundheitsbetrieben zum Gelingen des Ganzen beitragen. Auch wenn das ärztliche Handeln dabei zwangsläufig im Vordergrund steht, so ist es letztendlich doch eine Teamleistung, die den Gesamterfolg ausmacht. Einen wesentlichen Beitrag zum Gelingen leistet ein modernes und wertschätzendes Personalmanagement, das ein breites Instrumentarium anbietet: Personalentwicklung, Mitarbeitermotivation, Personalführung, Konfliktbewältigung, Arbeitsstrukturierung, bis hin zu virtuellen Arbeitsformen. Andreas Frodl erläutert mit Hilfe von zahlreichen Beispielen die verschiedenen Methoden und Verfahren praxisnah und orientiert an den besonderen Bedürfnissen Gesundheitsunternehmen und -betrieben.In der deutlich erweiterten Neuauflage wurden zahlreiche Aktualisierungen und Ergänzungen eingearbeitet, insbesondere sei das Kapitel 5 mit der Gestaltung der Arbeitsbedingungen und -umgebungen in Gesundheitsbetrieben sowie den Digitale Arbeitswelten erwähnt. Ein Grundlagen- und Nachschlagewerk für Mediziner, Ärzte, Pflegeleitungen und Führungskräfte in Gesundheitseinrichtungen.
Sygeplejerskestuderende vil tidligt i uddannelsen stifte bekendtskab med den kompleksitet, der er i sundhedsvæsenet, og fokus er generelt skærpet på sygeplejerskens rolle og ansvar som leder og samarbejder. Klinisk lederskab er derfor et uomgængeligt element i sygeplejerskeuddannelsen, og begrebet indgår i både bekendtgørelser og studieordninger.Denne grundbog giver dig det fundament, du har brug for i arbejdet med klinisk lederskab i både teori og praksis. Bogen indrammer, hvad klinisk lederskab dækker over, og præsenterer centrale begreber, som knytter sig til klinisk lederskab, f.eks. professionalisme, beslutningstagen, patientinvolvering, forandringsledelse, kommunikation og etik.I denne 2. udgave er tre nye kapitler tilføjet: den dobbelte kompetence, evidensbasering fra et studerendes perspektiv samt relationel koordinering.Kapitlernes forfattere har en stor faglig bredde, fra studerende og nyuddannede til professorer. De bidrager i kraft af deres forskellige arbejdsområder med en lang række forskellige vinkler på klinisk lederskab fra teoretisk kontekst til klinisk praksis.Susanne Dau er docent (associate professor) og programleder for forskningsprogrammet Professionsudvikling og Uddannelsesforskning ved UCN. Hun har baggrund som sygeplejerske. Susanne har i flere år arbejdet som uddannelseskoordinator for Psykiatrien i Nordjyllands Amt og som underviser på sygeplejerskeuddannelsen i Hjørring ved UCN. Susanne har en ph.d. indenfor Human Centered Communication and Informatics fra Aalborg Universitet. Hun er forfatter på flere internationale og nationale publikationer og indgår i forskellige nationale og internationale forskningsnetværk.Ulla Nielsby er lektor og projektleder på sygeplejerskeuddannelsen i Campus Hjørring, UCN. Hun har baggrund som sygeplejerske. Ulla har erfaring som underviser, afdelingssygeplejerske og uddannelsesleder. Hun er cand.cur., BA i filosofi og har gennemført flere moduler på masteruddannelsen i offentlig ledelse.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.