Markedets billigste bøger
Dag-til-dag levering

Skibe og både: for alment interesserede

Her finder du spændende bøger om Skibe og både: for alment interesserede. Nedenfor er et flot udvalg af over 17 bøger om emnet. Det er også her du finder emner som Fartøjer på søer, floder og hav.

Vis mere
Filter
Filter
Bogtype
  • (17)
  • (2)
  • (1)
Format
  • (7)
  • (5)
  • (4)
  • (2)
  • (1)
  • (1)
Sprog
  • (16)
  • (1)
Pris
DKK
Bedømmelse
  • (1)
  • (1)
  • (1)
  • (1)
  • (1)
Serie
  • (1)
Tag
  • (3)
  • (2)
  • (2)
  • (1)
  • (1)
  • (1)
  • (1)
  • (1)
  • (1)
Vis mere
Sorter efterSorter Populære
  • - Håndbog i Båd vedligeholdelse.
    af Andrew Simpson
    301,95 kr.

    Når man har gjort den store investering, som en moderne båd er, vil enhver bådejerønske, at vedligeholde den så godt som han kan. Men hvordan skal man gribe det an? Hvor meget vedligehold er for meget og omvendt for lidt? Hvordan kan man undgå problemer? Hvordan ved du, om det du gør, er det rigtige?Hjælpen er lige her. Denne væsentlige nye bog fra guruen i bådvedligeholdelse,Andrew Simpson, kommer med svar på det, du søger både over og under dæk, inden og udenbords. Med en omfattende spændvidde, farvelagte illustrationer og fotos og uovertruffen sagkyndig rådgivning om, hvordan man skal pleje hele bådens inventar og alle fittings, kan du tillidsfuldt takle enhver opgave.

  • af Andrew Simpson
    144,95 - 180,95 kr.

    I og med at afhængigheden af elektriske systemer vokser, er det betryggende at vide, at man har en god indsigt i, hvordan man undgår fejl, og også hvordan man reparerer disse på sit 12 volts anlæg om bord. Denne bog giver en grundig vejledning i, hvordan du installerer, bruger og vedligeholder det elektriske system. Strøm om bord kigger også på problemløsning, strømbesparelse, landstrøm og korrosionsbeskyttelse.RYA (Royal Yachting Organization) er Englands førende interesseorganisation for ejere af fritidsbåde og andre, der benytter havet som sport og rekreation. RYA driver en udstrakt uddannelses- og kursusvirksomhed og er anerkendt over hele verden for sine gode bøger om sømandsskab, vedligeholdelse og færdsel på havet.

  • af Andrew Simpson
    180,95 kr.

    Denne bog om maritime dieselmotorer er en del af RYA’s (Royal Yachting Organization) storsælgende serie af håndbøger, som er skrevet for lystsejleren. Den er letlæst med detaljerede farveillustrationer, som sætter læseren i stand til at tilegne sig den kundskab og de hemmeligheder, som alle bådejere bør kende.

  • - Dramatiske beretninger fra Flådens historie
    af Søren Nørby
    138,95 - 277,95 kr.

    Den danske admiral Niels Juels motto, nec temere, nec timide (“hverken ubesindig ellerfrygtsom”), har siden 1700-tallet stået som ledetråd for søofficererne i den danske flåde. Som skibschef har søofficeren ansvaret for skib og besætning, og mangt en skibschef har igennem tiden måtte træffe beslutninger, der kunne betyde liv eller død for dem selv og deres besætning.Hverken ubesindig eller frygtsom fortæller 11 dramatiske beretninger fra Flådens virke. Fra kampen mod algeriske korsarer i 1700-tallet over krigene i 1848-51 og 1864 til 2. Verdenskrig og vor tids indsatser mod pirater ved Afrikas Horn. Det er beretningen om de søofficerer og orlogsgaster, der ofte fjernt fra Danmark gennem tiderne har gjort deres bedste for at udføre ordrer fra kongen eller Danmarks regering. Med deres egne ord fortæller de, hvordan de oplevede kampene på kanondækket, på broen, i riggen og i maskinrummet.Bogen er illustreret med over 200 billeder, hvoraf mange ikke tidligere har været offentliggjort.

  • af Søren Nørby
    277,95 kr.

    Med fornøden dristighed. Ordene er tilskrevet den danske søhelt Peter Wessel Tordenskiold, der under Store Nordiske Krig 1709-1720 viste, at han ikke var bange for at tage chancer, når han mødte fjenden.Bag begrebet ”fornøden dristighed” ligger den filosofi, at vil man vinde i krig, så kræver det en aggressiv og offensiv holdning. Skibschefen skal balancere ansvaret for skib og mandskab op mod gennemførelsen af den pålagte ordre, og Søværnets historie har mange eksempler på situationer, hvor skibschefer, befalingsmænd eller gaster har udvist en fornøden dristighed.Flådens historie har dog også eksempler på det modsatte, og Med fornøden dristighed samler 12 af disse dramatiske beretninger. Fra linjeskibet Dannebroges eksplosion i Køge Bugt i 1710 over krigen 1864 til 1. og 2. Verdenskrig og vor tids indsatser for at redde søfolk i nød. Hermed føjes flere spændende historier til beretningerne om flådens virke i Søren Nørbys tidligere bog Hverken ubesindig eller frygtsom.

  • - En familie-jordomsejling
    af Mads Bo Falk
    230,95 kr.

    En mand og en kvinde, med hver deres meget forskellige tilgang til det at sejle, sejler på fire måneder rundt om England i en meget lille sejlbåd med deres to halvstore børn. Manden faldt i gryden som barn, og elsker livet på havet som livet selv. Kvinden finder det som udgangspunkt kedeligt, vådt og koldt. Børnene vil hellere være hjemme hos deres kammerater. Det kan vel næsten kun gå galt?Det bliver et eventyrligt og tankevækkende natur- og kulturmøde, en maritim udfordring, et socialt eksperiment - og først og fremmest en afprøvning af, hvad der er muligt i mødet mellem den feminine længsel efter kærlighed og den maskuline længsel efter frihed.Mads Bo Falk er klassisk uddannet violinist og dirigent, men har i mange år i lige så høj grad arbejdet som forfatter, blogger,foredragsholder, virksomhedskonsulent og som terapeut og coach i Frihed Nu! (www.frihed.nu).Han er kendt i sejlerkredse som solosejler i den nordligste nordatlant, herunder Arktis, altid i den tro følgesvend, Polaris Drabanten S/Y Mathilde på kun 26 fod.

  • - Den moderne spidsgatters kulturhistorie
    af Martin Anker Wiedemann & Uwe Gräfer
    138,95 - 260,95 kr.

    Med kærlighed til smukke linier og glæden ved at sejle. Den skandinaviske spidsgatter er båden for almindelige mennesker. Hverken fin eller fornem men en del af en urgammel organisk bådbygningstradition. Dette er den moderne spidsgatters historie fortalt gennem den danske konstruktør Peter Bruuns succesfulde serie på fire velsejlende både: Marsvinet, Spækhug-geren, Grinden og Kaskelotten. Anledningen er 40-året for Grinden, en af de mest succesfulde konstruktioner af sin art og i sin samtid. Det er også de spidsgattede lystfartøjers kulturhistorie og giver et indblik i de relationer, der var på kryds og tværs mellem de mest fremtrædende konstruktører med en reference til samtidige norske og svenske traditioner for klassespidsgattere. Bogen indeholder en detaljeret gennemgang af hver af de fire bådtyper med masser af historier om bådene fortalt af ejerne selv.

  • af Tanja Nielsen
    280,95 kr.

    Følg Vinden er en fortælling om en familie, der tager et år ud af kalenderen og sejler til Caribien. Det er ikke kun en rejsefortælling, det er også en åbenhjertig og meget personlig rejse ind i familiens hjerter. En fortælling om følelser og tanker. En fortælling om sejlerlivet, om forberedelserne, om turen gennem Europa, om at krydse Atlanten, om hverdagen i Caribien og om hverdagen ombord for mor, far og deres drenge på 10 og 16 år.

  • - øjebliksbilleder fra 1960'erne
    af Bjarni Åkesson Filholm
    175,95 kr.

    Velkommen ombord på tidsmaskinen, der i form af denne bog tager læseren med på en rejse i ord og billeder tilbage til Rønne havn i 1960’erne. Her er mulighed for at se de gamle kajer, havneanlæg, bygninger og ikke mindst de kønne og specielle skibe, som lagde til i havnen i forbindelse med fiskeri, havneudvidelser, fragt- og passagersejlads. Meget er ændret siden dengang men ikke mere end, at man - ved synet af de mange samtidige fotografier i bogen - tænker: "Jamen, det var jo lige i forgårs". Vi ønsker en behagelig havnevandring.

  • - konstruktion, drift, vedligehold
    af Peter Storegård Jensen
    363,95 kr.

    -

  • - Til Asien, Afrika og Amerika
    af Erik Gøbel
    277,95 kr.

    Historien om de danske langfarter i sejlskibenes tid – både de dramatiske med mytteri, slaveoprør, sygdom og forlis, og dem, hvor det meste gik som planlagt: hårdt arbejde, kummerlige forhold og lasten fuld af værdifuldt gods på vejen hjem. De allerlængste sørejser fra begyndelsen af 1600-tallet til midt i 1800-tallet gik oftest til vore gamle tropekolonier– Trankebar, Guldkysten, De Vestindiske Øer – eller til Kina og Sydamerika. Bogen giver for første gangen samlet fremstilling af langfarterne under Dannebrog, hvor handelsflådens største skibe var hjemmefra i et eller to år ad gangen.Bogen fortæller om navigation, mandskaber, forplejning, justits og kvinder, og den følger udviklingen i sejlruter og sejltider. Man kommer tæt på sømændene, både som gruppe og enkeltpersoner – lige fra småskibsdrenge til erfarne kaptajner.Erik Gøbel (f. 1949) har været seniorforsker i Rigsarkivet i København hele sit voksenliv. Han har skrevet en langrække artikler og bøger om søfartens og tropekoloniernes historie og har i en årrække været et af de store navne indenfor dansk søfartshistorie. Hædret med bl.a. Blixenprisen.

  •  
    446,95 kr.

    Konstruktion, drift, vedligehold.Resultatet af en revidering og ajourføring af første udgave, som udkom i 1994 på foranledning af Søfartsstyrelsen til brug ved motorlæreundervisningen på maskinmesterskolen.

  • - historien om Preben Louw Pedersen
    af Rolf Brems
    183,95 kr.

    Denne bog handler om Preben Louw Pedersen. Navnet siger måske ikke så mange så meget. Men rigtig mange har stiftet bekendtskab med de små servicebusser med lav indstigningshøjde, der kørte mange steder i Danmark fra begyndelsen af 1990'erne og frem. Og det var netop Preben Louw Pedersen, der stod bag udviklingen af servicebusserne. I bogen følger vi Preben Louw Pedersen gennem det meste af hans liv. Han var som ung ingeniør ansat hos flere virksomheder. Senere kom han videre til Vognfabrikken Scandia i Randers, som i 1975 købte Aabenraa Karrosserifabrik og udnævnte Preben Louw Pedersen til direktør. Han og familien flyttede til Aabenraa, men Preben Louw Pedersen syntes, at Scandia styrede ham for stramt. Derfor begyndte han i 1979 for sig selv og året efter oprettede han sin egen karrosserivirksomhed, Alubus. Desværre førte flere uheldige omstændigheder til, at det ikke gik så godt, og i 1982 gik Alubus konkurs. Efter kort tid kom Preben Louw Pedersen i 1983 til DAB i Silkeborg. Her kom han omsider på rette hylde, idet han fik lov til at stå for flere udviklingsprojekter, deriblandt servicebussen. Desværre blev Preben Louw Pedersen ramt af sygdom i 1987. Idérigdommen blev heldigvis ikke ramt og for at aflaste ham, blev der ansat en ung ingeniør, Lars Overgaard. Sammen fortsatte de to udviklingsarbejdet og efter Preben Louw Pedersens død i 2000, fortsatte Lars Overgaard arbejdet.

  • af Lauren Tarshis
    136,95 kr.

    Serien JEG OVERLEVEDE fortæller om ægte historiske begivenheder i form af en fiktiv historie - som nærmer sig historier fra virkelighedens verden.JEG OVERLEVEDE TITANICS FORLIS I 1912Synkefrit … indtil en skønne nat! George Calder må være det heldigste barn i hele verden. Han og hans lillesøster, Phoebe, er sammen med deres tante om bord på TITANIC, det mest storslåede skib, der nogensinde er blevet bygget.George kan ikke modstå fristelsen til at udforske hver eneste centimeter af det utrolige skib, selvom hans tante på det strengeste har forbudt det. Og så sker det umulige – TITANIC rammer et isbjerg, og vandet strømmer ind. George er fanget, alene og bange, på det store skib. Han har altid rodet sig ud af problemer før … men kan han overleve det her?Lix: 24,7 ml: 10,2 lo: 14,5

  • af Bjarni Åkesson Filholm
    146,95 kr.

    Engang for ikke så længe siden kunne passagerskibe være så smukke, at nogle af dem var en fryd for øjet: Det gjaldt især dem, der blev bygget på danske værfter i perioden fra 1910 til 1970, og som havde de designede og karakterfulde linjer, der udstrålede styrke og skønhed.Der var ofte tale om passagerskibe som også kunne medtage fragt, og de hed næs­ten alle sammen M/S til fornavn. De kunne ikke medbringe ret mange biler, de havde fast stævn og almindeligvis intet bildæk. Men disse skibe var indrettet på en sådan måde, at det var behageligt, - ja endda en god oplevelse for passagererne at være ombord på, selv om rejsen kunne tage flere døgn.De bevægede sig dygtigt i søen, og øjet fik sit i form af elegant og karakterfuld formgivning af skibet såvel udvendigt som indvendigt. Sørejsen på sådan et fartøj var en oplevelse, begyndelsen på ferien og et minde for livet.Flere af de skibe, som "sejler" i denne bog lever op til ovenstående.

  • af Jens Birch & Ole Gold
    209,95 kr.

    Da Kalvehavebanen åbnede i 1897, stiftede en kreds af mønboer Møns Dampskibsselskab, der sejlede fra Stege til Kalvehave med dampskibet "Stege". For mønboerne var det vigtigt, at forbindelsen blev stabil - også når farvandene frøs til. Og at forbindelsen blev styret fra Møn - og absolut ikke fra Sjælland. I begyndelsen var det primære at få post og gods frem. Passagertrafik spillede en sekundær rolle - at rejse var ikke en dagligdags begivenhed. Men uanset hvad der blev transporteret, var ruten Møns livsnerve igennem mange år. Vi følger selskabet fra den første tur over en årrække med fremgang og til de sidste år, hvor konkurrencen fra bilerne prægede selskabets dagligdag. I 1934 måtte det give op og realisere sine aktiver. I de godt 37 år selskabet sejlede, nåede det at anskaffe tre dampskibe, en motorbåd, et motorskib og en pram. Det var nok det sidst anskaffede dampskib "Codan", som de fleste forbinder med Møns Dampskibsselskab. Skibet var efter forholdene et stort og godt skib, men også meget dyrt at sejle med. Selskabet forbindes også med Steges - nu nedrevne - karakteristiske havnebygning kaldet Havneslottet. Det var ud for denne bygning skibene lagde til. I bogen omtales også diverse havneforhold i Stege og i Kalvehave. Denne bog gør ikke krav på at være en skibsteknisk redegørelse, men er en gennemgang af dagligdagen og milepælene i dampskibsselskabets historie.

  • - Et heldigt skib
    af Bjarni Akesson Filholm
    270,95 kr.

    I år (2015) er det 50 år siden at Det forenede Dampskibsselskab (DFDS)'s skib M/S Dronning Alexandrine, der sejlede på ruten København-Færøerne-Island, blev taget ud af drift og solgt til ophugning. Der markerer vi med en bog om skibet. I 1927 blev M/S Dronning Alexandrine søsat fra det daværende skibsværft i Helsingør under stor festivitas, og under overværelse af Kong Chr. X og Dronning Alexandrine. Efter vel overstået prøvetur begav "Dronningen" (som skibet blev kaldt i daglig tale) sig den 22. juni 1927 ud på sin jomfrurejse til Færøerne og Island. Ved udbruddet af 2. verdenskrig blev det for farligt at besejle ruten og skibet blev lagt op i København. Mod slutningen af besættelsen blev det beslaglagt af den tyske værnemagt og sejlet til Tyskland. Efter krigens ophør kom skibet tilbage til DFDS og efter nødvendig istandsættelse igen indsat i driften i november 1945. I årene efter krigen udførte skibet desuden togter til Grønland. Efter næsten 40 års tjeneste blev skibet i 1965 erstattet af M/S Kronprins Olav og efterfølgende solgt til ophugning. Gennem hele dets levetid var det forskånet for større uheld og ulykker og var det man kan kalde for et heldigt skib. I bogen følger vi skibets historie gennem årene og hører også førstehåndsberetninger fra maskinen og fra en passager.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.