Vi bøger
Levering: 1 - 2 hverdage
Forlænget returret til d. 31. januar 2025

Dialogisk feedback - Birgitte Ravn Olesen - E-bog

- Feedbacksamtaler, som medarbejderne efterspørger

Bag om Dialogisk feedback

Lederens kommunikation er afgørende for at skabe følgeskab og forandring på medarbejder-, afdelings- og organisationsniveau. Strategisk kommunikation er en del af ledelsesopgaven, når der på én og samme tid skal skabes resultater og medarbejdertrivsel. Denne bog sætter ledelseskommunikation i kontekst og viser, hvad det kræver at lykkes med opgaven – som leder og som ledelsesteam. Ledelseskommunikation kommer rundt om både situationer (fx kriser og forandringer), kanaler (fx afdelingsmødet og det virtuelle møde), metoder (fx billedanalyse og samtaleanalyse) og kompetencer (fx retoriske og psykologiske), som skal mestres i ledelseskommunikation og analyse heraf. Ti kommunikationsforskere folder centrale teorier ud og viser gennem en række aktuelle cases, hvordan de bruges i praksis. Kapitlerne suppleres af personlige refleksioner fra ledere, der har stået over for særlige ledelsesudfordringer i Aarhus Kommune, Region Hovedstaden og på Rigshospitalet, og virksomhedscases, hvor vi ser, hvordan Novo Nordisk, Arla og Nets arbejder med at skabe rammer, rådgivning og kanaler til den gode ledelseskommunikation. Bogen er skrevet til ledere på diplom- og masteruddannelser og kan desuden med stort udbytte læses af HR- og kommunikationsstuderende, der ønsker at arbejde med ledelsesrådgivning, samt af medarbejdere i stabsfunktioner, der ønsker at støtte ledelsesopgaven.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788759344248
  • Beskyttelse:
  • DRM
  • Udgivet:
  • 29. november 2023
Leveringstid: Straks på e-mail

Beskrivelse af Dialogisk feedback

Lederens kommunikation er afgørende for at skabe følgeskab og forandring på medarbejder-, afdelings- og organisationsniveau. Strategisk kommunikation er en del af ledelsesopgaven, når der på én og samme tid skal skabes resultater og medarbejdertrivsel. Denne bog sætter ledelseskommunikation i kontekst og viser, hvad det kræver at lykkes med opgaven – som leder og som ledelsesteam.
Ledelseskommunikation kommer rundt om både situationer (fx kriser og forandringer), kanaler (fx afdelingsmødet og det virtuelle møde), metoder (fx billedanalyse og samtaleanalyse) og kompetencer (fx retoriske og psykologiske), som skal mestres i ledelseskommunikation og analyse heraf.
Ti kommunikationsforskere folder centrale teorier ud og viser gennem en række aktuelle cases, hvordan de bruges i praksis. Kapitlerne suppleres af personlige refleksioner fra ledere, der har stået over for særlige ledelsesudfordringer i Aarhus Kommune, Region Hovedstaden og på Rigshospitalet, og virksomhedscases, hvor vi ser, hvordan Novo Nordisk, Arla og Nets arbejder med at skabe rammer, rådgivning og kanaler til den gode ledelseskommunikation.
Bogen er skrevet til ledere på diplom- og masteruddannelser og kan desuden med stort udbytte læses af HR- og kommunikationsstuderende, der ønsker at arbejde med ledelsesrådgivning, samt af medarbejdere i stabsfunktioner, der ønsker at støtte ledelsesopgaven.

Brugerbedømmelser af Dialogisk feedback



Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.