Vi bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Gensidighedens pædagogik - Ole Løw - Bog

Bag om Gensidighedens pædagogik

Gensidighedens pædagogik giver lærere og andre professionelle byggesten til en relationel og dialogisk tilgang til undervisning, læring, udvikling og dannelse. Med afsæt i Bruners forståelse af sociale relationer kommer bogen rundt om fire vigtige perspektiver:  1. Lærer-elev-relationen - interaktion, positionering, deltagelsesmåder, kommunikation og forskellige undervisnings- og læringssituationer 2. Skoleklassens rum - gensidig afhængighed og forbundethed og intersubjektiv orientering 3. Narrativer og meningsskabelse - narrative grundbegreber, skolelivets narrativer, intentionalitet og mening 4. Dialog og deltagende interaktion - dialogorientering, dialogiske klasserum, kontrast, spørgsmål og metakognition   Bogen er en inspirerende opfordring til at skabe fællesskaber, som er relevante og meningsfulde, og som indbyder til deling af synspunkter. Den inviterer studerende, lærere, skolepædagoger og andre professionelle til at reflektere over den indflydelse, de har på børns og elevers læring, udvikling, dannelse og trivsel.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788750049272
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 192
  • Udgivet:
  • 12. April 2018
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 155x228x15 mm.
  • Vægt:
  • 358 g.
  • 1-2 hverdage.
  • 7. December 2022
På lager

Online pris

Fordelspris

Beskrivelse af Gensidighedens pædagogik

Gensidighedens pædagogik giver lærere og andre professionelle byggesten til en relationel og dialogisk tilgang til undervisning, læring, udvikling og dannelse. Med afsæt i Bruners forståelse af sociale relationer kommer bogen rundt om fire vigtige perspektiver:  1. Lærer-elev-relationen - interaktion, positionering, deltagelsesmåder, kommunikation og forskellige undervisnings- og læringssituationer 2. Skoleklassens rum - gensidig afhængighed og forbundethed og intersubjektiv orientering 3. Narrativer og meningsskabelse - narrative grundbegreber, skolelivets narrativer, intentionalitet og mening 4. Dialog og deltagende interaktion - dialogorientering, dialogiske klasserum, kontrast, spørgsmål og metakognition   Bogen er en inspirerende opfordring til at skabe fællesskaber, som er relevante og meningsfulde, og som indbyder til deling af synspunkter. Den inviterer studerende, lærere, skolepædagoger og andre professionelle til at reflektere over den indflydelse, de har på børns og elevers læring, udvikling, dannelse og trivsel.

Forlagets beskrivelse af Gensidighedens pædagogik

Gensidighedens pædagogik giver lærere og andre professionelle byggesten til en relationel og dialogisk tilgang til undervisning, læring, udvikling og dannelse. Med afsæt i Bruners forståelse af sociale relationer kommer bogen rundt om fire vigtige perspektiver:

 1. Lærer-elev-relationen - interaktion, positionering, deltagelsesmåder, kommunikation og forskellige undervisnings- og læringssituationer

2. Skoleklassens rum - gensidig afhængighed og forbundethed og intersubjektiv orientering

3. Narrativer og meningsskabelse - narrative grundbegreber, skolelivets narrativer, intentionalitet og mening

4. Dialog og deltagende interaktion - dialogorientering, dialogiske klasserum, kontrast, spørgsmål og metakognition 

 Bogen er en inspirerende opfordring til at skabe fællesskaber, som er relevante og meningsfulde, og som indbyder til deling af synspunkter. Den inviterer studerende, lærere, skolepædagoger og andre professionelle til at reflektere over den indflydelse, de har på børns og elevers læring, udvikling, dannelse og trivsel.

Brugerbedømmelser af Gensidighedens pædagogik



Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.