Vi bøger
Levering: 1 - 2 hverdage
Forlænget returret til d. 31. januar 2025

Ledelse i Morgen. Nr. 2. Oktober 2020. Tema: Skole-hjem-samarbejdet - Thomas Nordahl - E-bog

Bag om Ledelse i Morgen. Nr. 2. Oktober 2020. Tema: Skole-hjem-samarbejdet

Dette nummer af tidsskriftet Ledelse i morgen indeholder følgende artikler: Tag de kritiske briller på og få øje på skole-hjem-samarbejdets blinde vinkler Af Maria Ørskov Akselvoll Denne artikel peger på særligt to områder i skole-hjem-samarbejdet, der kalder på mere ledelse: den digitale kommunikation og trivselsarbejdet. Samtidig slår den et slag for, at ledelsen anlægger et mere kritisk perspektiv på forældreinvolvering for at kunne få øje på, hvor samarbejdet ikke virker, som vi tror, det gør. Situationel praksisanalyse som værktøj til forældresamarbejdet Af Ditte Dalum Christoffersen og Laila Colding Lagermann Denne artikel tilbyder et bud på, hvor de professionelle med fordel kan rette blikket hen, når de oplever opståede problemer med bestemte børn i skolen, som de professionelle er nødt til at inddrage forældrene i. I artiklen præsenteres ”situationel praksisanalyse” som et værktøj til samarbejdet. Et styrket forældresamarbejde i dagtilbud Af May Britt Drugli og Thomas Nordahl For at børn skal have det godt i dagtilbud, er samarbejdet mellem hjem og dagtilbud af uvurderlig betydning. Alle børn vil lettere finde sig til rette og trives, hvis de oplever, at forældrene og de ansatte har en god kontakt og et godt samarbejde. Denne artikel ser nærmere på, hvordan forældresamarbejdet kan iscenesættes i praksis. Forældreskab med fokus på fællesskabet Af Marco Damgaard I denne kronik fortæller skoleleder Marco Damgaard om det arbejde, Tingbjerg Skole har igangsat for at styrke skole-hjem-samarbejdet. Det afgørende er skolefællesskabet og en italesættelse af skolen som et samlende fællesskab af elever, forældre, personale og ledelse.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788772341156
  • Beskyttelse:
  • DRM
  • Udgivet:
  • 23. november 2020
  • Straks på e-mail.

Normalpris

Medlemspris

Prøv i 30 dage for 45 kr.
Herefter fra 79 kr./md. Ingen binding.

Beskrivelse af Ledelse i Morgen. Nr. 2. Oktober 2020. Tema: Skole-hjem-samarbejdet

Dette nummer af tidsskriftet Ledelse i morgen indeholder følgende artikler:
Tag de kritiske briller på og få øje på skole-hjem-samarbejdets blinde vinkler
Af Maria Ørskov Akselvoll
Denne artikel peger på særligt to områder i skole-hjem-samarbejdet, der kalder på mere ledelse: den digitale kommunikation og trivselsarbejdet. Samtidig slår den et slag for, at ledelsen anlægger et mere kritisk perspektiv på forældreinvolvering for at kunne få øje på, hvor samarbejdet ikke virker, som vi tror, det gør.
Situationel praksisanalyse som værktøj til forældresamarbejdet
Af Ditte Dalum Christoffersen og Laila Colding Lagermann
Denne artikel tilbyder et bud på, hvor de professionelle med fordel kan rette blikket hen, når de oplever opståede problemer med bestemte børn i skolen, som de professionelle er nødt til at inddrage forældrene i. I artiklen præsenteres ”situationel praksisanalyse” som et værktøj til samarbejdet.
Et styrket forældresamarbejde i dagtilbud
Af May Britt Drugli og Thomas Nordahl
For at børn skal have det godt i dagtilbud, er samarbejdet mellem hjem og dagtilbud af uvurderlig betydning. Alle børn vil lettere finde sig til rette og trives, hvis de oplever, at forældrene og de ansatte har en god kontakt og et godt samarbejde. Denne artikel ser nærmere på, hvordan forældresamarbejdet kan iscenesættes i praksis.
Forældreskab med fokus på
fællesskabet Af Marco Damgaard
I denne kronik fortæller skoleleder Marco Damgaard om det arbejde, Tingbjerg Skole har igangsat for at styrke skole-hjem-samarbejdet. Det afgørende er skolefællesskabet og en italesættelse af skolen som et samlende fællesskab af elever, forældre, personale og ledelse.

Brugerbedømmelser af Ledelse i Morgen. Nr. 2. Oktober 2020. Tema: Skole-hjem-samarbejdet



Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.