Udvidet returret til d. 31. januar 2025

Motivation - Torben Nørregaard Rasmussen - Bog

- I klasseledelse, relationer og didaktik

Bag om Motivation

Bogen perspektiverer viden om motivation til tre generelle lærerkompetencer, som med stor vægt indgår i læreruddannelse og lærerarbejde. De tre lærerkompetencer knytter sig til lærerens arbejde med henholdsvis relationer, klasseledelse og didaktik. Med viden om motivation, konkretiseret ved de tre lærerkompetencer, kan læreren forholde sig til børn og unges motivation på et grundlag, som er både teoribaseret og praksisnært. Indhold: Anne Kirketerp og Henrik Knoop:Motivation og frihed i pædagogikken Einar M. Skaalvik og Sidsel Skaalvik: Angsten for at fejle Helle Bjerresgaard: Anerkendelse af elevens bidrag Maja Nørgård Jacobsen: Mentalisering i klasserummet Søren Dupont: Atmosfære og relationer i skolen – grundlagt på fænomenologi Per Schultz Jørgensen: Selvstændighedsmotivet. At være undervejs til sig selv Louise Klinge: Relationskompetence Jan Tønnesvang: Psykologiske behov, motivation og vitaliserende miljøer Judy Gammelgaard: Lærerens empati Malene Fink Ploug og Emma Rikhof: Motivation gennem elevinddragende undervisning Torben Nørregaard Rasmussen: ’Mening’ som motivationsfaktor Johannes Fibiger: Mestring, motivation og mediering Karsten Agergaard: Evalueringsformers betydning for motivation Mette Pless: Unges motivation i udskolingen

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788793820005
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 255
  • Udgivet:
  • 24. maj 2019
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 150x210x16 mm.
  • Vægt:
  • 383 g.
  • 1-3 hverdage.
  • 25. november 2024
På lager

Normalpris

  • BLACK NOVEMBER

Medlemspris

Prøv i 30 dage for 45 kr.
Herefter fra 79 kr./md. Ingen binding.

Beskrivelse af Motivation

Bogen perspektiverer viden om motivation til tre generelle lærerkompetencer, som med stor vægt indgår i læreruddannelse og lærerarbejde. De tre lærerkompetencer knytter sig til lærerens arbejde med henholdsvis relationer, klasseledelse og didaktik. Med viden om motivation, konkretiseret ved de tre lærerkompetencer, kan læreren forholde sig til børn og unges motivation på et grundlag, som er både teoribaseret og praksisnært. Indhold:
Anne Kirketerp og Henrik Knoop:Motivation og frihed i pædagogikken
Einar M. Skaalvik og Sidsel Skaalvik: Angsten for at fejle
Helle Bjerresgaard: Anerkendelse af elevens bidrag
Maja Nørgård Jacobsen: Mentalisering i klasserummet
Søren Dupont: Atmosfære og relationer i skolen – grundlagt på fænomenologi
Per Schultz Jørgensen: Selvstændighedsmotivet. At være undervejs til sig selv
Louise Klinge: Relationskompetence
Jan Tønnesvang: Psykologiske behov, motivation og vitaliserende miljøer
Judy Gammelgaard: Lærerens empati
Malene Fink Ploug og Emma Rikhof: Motivation gennem elevinddragende undervisning
Torben Nørregaard Rasmussen: ’Mening’ som motivationsfaktor
Johannes Fibiger: Mestring, motivation og mediering
Karsten Agergaard: Evalueringsformers betydning for motivation
Mette Pless: Unges motivation i udskolingen

Brugerbedømmelser af Motivation



Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.