Vi bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Motivation - Torben Nørregaard Rasmussen - Bog

- I klasseledelse, relationer og didaktik

Bag om Motivation

Bogen perspektiverer viden om motivation til tre generelle lærerkompetencer, som med stor vægt indgår i læreruddannelse og lærerarbejde. De tre lærerkompetencer knytter sig til lærerens arbejde med henholdsvis relationer, klasseledelse og didaktik. Med viden om motivation, konkretiseret ved de tre lærerkompetencer, kan læreren forholde sig til børn og unges motivation på et grundlag, som er både teoribaseret og praksisnært. Indhold: Anne Kirketerp og Henrik Knoop:Motivation og frihed i pædagogikken Einar M. Skaalvik og Sidsel Skaalvik: Angsten for at fejle Helle Bjerresgaard: Anerkendelse af elevens bidrag Maja Nørgård Jacobsen: Mentalisering i klasserummet Søren Dupont: Atmosfære og relationer i skolen – grundlagt på fænomenologi Per Schultz Jørgensen: Selvstændighedsmotivet. At være undervejs til sig selv Louise Klinge: Relationskompetence Jan Tønnesvang: Psykologiske behov, motivation og vitaliserende miljøer Judy Gammelgaard: Lærerens empati Malene Fink Ploug og Emma Rikhof: Motivation gennem elevinddragende undervisning Torben Nørregaard Rasmussen: ’Mening’ som motivationsfaktor Johannes Fibiger: Mestring, motivation og mediering Karsten Agergaard: Evalueringsformers betydning for motivation Mette Pless: Unges motivation i udskolingen

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788793820005
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 255
  • Udgivet:
  • 24. Maj 2019
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 150x210x16 mm.
  • Vægt:
  • 383 g.
  • 1-2 hverdage.
  • 7. Juni 2023
På lager

Normalpris

Fordelspris

Anmeldelser af Motivation

    Beskrivelse af Motivation

    Bogen perspektiverer viden om motivation til tre generelle lærerkompetencer, som med stor vægt indgår i læreruddannelse og lærerarbejde. De tre lærerkompetencer knytter sig til lærerens arbejde med henholdsvis relationer, klasseledelse og didaktik. Med viden om motivation, konkretiseret ved de tre lærerkompetencer, kan læreren forholde sig til børn og unges motivation på et grundlag, som er både teoribaseret og praksisnært. Indhold:
    Anne Kirketerp og Henrik Knoop:Motivation og frihed i pædagogikken
    Einar M. Skaalvik og Sidsel Skaalvik: Angsten for at fejle
    Helle Bjerresgaard: Anerkendelse af elevens bidrag
    Maja Nørgård Jacobsen: Mentalisering i klasserummet
    Søren Dupont: Atmosfære og relationer i skolen – grundlagt på fænomenologi
    Per Schultz Jørgensen: Selvstændighedsmotivet. At være undervejs til sig selv
    Louise Klinge: Relationskompetence
    Jan Tønnesvang: Psykologiske behov, motivation og vitaliserende miljøer
    Judy Gammelgaard: Lærerens empati
    Malene Fink Ploug og Emma Rikhof: Motivation gennem elevinddragende undervisning
    Torben Nørregaard Rasmussen: ’Mening’ som motivationsfaktor
    Johannes Fibiger: Mestring, motivation og mediering
    Karsten Agergaard: Evalueringsformers betydning for motivation
    Mette Pless: Unges motivation i udskolingen

    Brugerbedømmelser af Motivation



    Gør som tusindvis af andre bogelskere

    Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.