Markedets billigste bøger
Dag-til-dag levering
Neuropædagogik med mennesket i centrum af Anni Mortensen

Neuropædagogik med mennesket i centrum - Bog

- Relationer, neuroner og emotioner

Bag om Neuropædagogik med mennesket i centrum

Denne bog handler om, hvordan neuropædagogikken kan sætte nye perspektiver på det pædagogiske og special- og socialpædagogiske arbejde med børn, unge og voksne. Den giver et bud på, hvordan neurovidenskabelig forskning kan øge kvaliteten af arbejdet med mennesker. I det neuropædagogiske arbejde er der fokus på livskvalitet, mestring, udvikling og læring. Det primære fokus er på omgivelserne og relationerne, og hvordan de professionelle kan facilitere hjerneglade og anerkendende rammer for liv og læring. De professionelles tanker og handlinger har altafgørende betydning for, om den anden vokser og gror. For det er i relationen, at kimen og lysten til at lære og udvikle sig fødes. Bogen præsenterer det neuropædagogiske genstandsfelt samt en række konkrete metoder i det neuropædagogiske arbejde. Anni Mortensen er leder af Neuropædagogisk Kompetencecenter ved University College Nordjylland. Hun er uddannet sygeplejerske, har en master i læreprocesser og en ph.d. i neuropædagogik og inklusionsdifferentiering. Anni har specialiseret sig i formidling af neurovidenskabelig forskning til det pædagogiske område. Relationsprofessionsseriens omdrejningspunkt er kvalificeringen af det relationelle arbejde. Relationskompetente lærere og pædagoger har afgørende betydning for børns læring og livsforløb. Den pædagogiske relationsprofessionalisme er drivkraften i børnenes udvikling og læring, fordi en afbalanceret og følelsesmæssig kontakt skaber den nødvendige tryghed, så barnet tør takke ja til at deltage i det store sociale, kulturelle og inkluderende læringsfællesskab. Seriens udgivelser henvender sig primært til relationsprofessionelle i den pædagogiske verden - børnehave, vuggestue og folkeskole - men også professionelle, der arbejder inden for ungdomsuddannelser, familievejledning, ældrecenter, fysio- og ergoterapi, sundhedspleje og det sociale område kan have glæde af at læse med.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788771609288
  • Indbinding:
  • Paperback
  • Sideantal:
  • 168
  • Udgivet:
  • 18. Juli 2019
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 170x240x11 mm.
  • Vægt:
  • 430 g.
  • 357,95 kr.
  • 39,95 kr.
Betal med Dankort på Tales.dkBetal med Visa eller Visa Electron på Tales.dkBetal med Mastercard på Tales.dkBetal med MobilePay på Tales.dk
  • 2-4 hverdage
  • 28. September 2021
Eller spar samlet 30%
og få fri lytning og læsning oveni
  • 311,95 kr.
  • 39,95 kr.

Forudsætter Tales Premium (ingen binding)
14 dage gratis og kan opsiges når du vil.
Beskrivelse af Neuropædagogik med mennesket i centrum
Denne bog handler om, hvordan neuropædagogikken kan sætte nye perspektiver på det pædagogiske og special- og socialpædagogiske arbejde med børn, unge og voksne. Den giver et bud på, hvordan neurovidenskabelig forskning kan øge kvaliteten af arbejdet med mennesker.

I det neuropædagogiske arbejde er der fokus på livskvalitet, mestring, udvikling og læring. Det primære fokus er på omgivelserne og relationerne, og hvordan de professionelle kan facilitere hjerneglade og anerkendende rammer for liv og læring. De professionelles tanker og handlinger har altafgørende betydning for, om den anden vokser og gror. For det er i relationen, at kimen og lysten til at lære og udvikle sig fødes.

Bogen præsenterer det neuropædagogiske genstandsfelt samt en række konkrete metoder i det neuropædagogiske arbejde.

Anni Mortensen er leder af Neuropædagogisk Kompetencecenter ved University College Nordjylland. Hun er uddannet sygeplejerske, har en master i læreprocesser og en ph.d. i neuropædagogik og inklusionsdifferentiering. Anni har specialiseret sig i formidling af neurovidenskabelig forskning til det pædagogiske område.

Relationsprofessionsseriens omdrejningspunkt er kvalificeringen af det relationelle arbejde.

Relationskompetente lærere og pædagoger har afgørende betydning for børns læring og livsforløb. Den pædagogiske relationsprofessionalisme er drivkraften i børnenes udvikling og læring, fordi en afbalanceret og følelsesmæssig kontakt skaber den nødvendige tryghed, så barnet tør takke ja til at deltage i det store sociale, kulturelle og inkluderende læringsfællesskab.

Seriens udgivelser henvender sig primært til relationsprofessionelle i den pædagogiske verden - børnehave, vuggestue og folkeskole - men også professionelle, der arbejder inden for ungdomsuddannelser, familievejledning, ældrecenter, fysio- og ergoterapi, sundhedspleje og det sociale område kan have glæde af at læse med.
Brugerbedømmelser af Neuropædagogik med mennesket i centrum


Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.