Vi bøger
Levering: 1 - 2 hverdage
Forlænget returret til d. 31. januar 2025
Bag om Perspektiver på Cooperative Learning

Med udgangspunkt i, at læring er deltagelse, giver denne bog forskellige danske og internationale perspektiver på fænomenet Cooperative Learning (CL) - også kaldet 'Kooperativ Læring' eller 'samarbejdslæring'. Cooperative Learning kan beskrives som en særlig måde at organisere undervisning og læreprocesser på. Herudfra præsenterer bogens artikler læseren for et internationalt udsyn, et historisk tilbageblik, en ny præsentation af CL, dansk forskning og danske skolers erfaringer med CL samt et møde med en 'kritisk ven'. Samtidig diskuteres CL i relation til vigtige emner i den danske pædagogiske debat, nemlig klasse- og læringsledelse samt arbejdet med de sociale kompetencer og den alsidige dannelse. Argumenterne er evidensbaserede, når forfatterne forsøger at finde svar på spørgsmål, som hvordan defineres CL, og virker CL overhovedet efter hensigten? Bogen henvender sig til lærere, studerende på læreruddannelserne og andre interesserede, der ønsker en bredere indføring til Cooperative Learning i teori og praksis.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788771604559
  • Beskyttelse:
  • DRM
  • Udgivet:
  • 30. april 2012
  • Straks på e-mail.

Normalpris

Medlemspris

Prøv i 30 dage for 45 kr.
Herefter fra 79 kr./md. Ingen binding.

Beskrivelse af Perspektiver på Cooperative Learning

Med udgangspunkt i, at læring er deltagelse, giver denne bog forskellige danske og internationale perspektiver på fænomenet Cooperative Learning (CL) - også kaldet 'Kooperativ Læring' eller 'samarbejdslæring'.
Cooperative Learning kan beskrives som en særlig måde at organisere undervisning og læreprocesser på. Herudfra præsenterer bogens artikler læseren for et internationalt udsyn, et historisk tilbageblik, en ny præsentation af CL, dansk forskning og danske skolers erfaringer med CL samt et møde med en 'kritisk ven'. Samtidig diskuteres CL i relation til vigtige emner i den danske pædagogiske debat, nemlig klasse- og læringsledelse samt arbejdet med de sociale kompetencer og den alsidige dannelse. Argumenterne er evidensbaserede, når forfatterne forsøger at finde svar på spørgsmål, som hvordan defineres CL, og virker CL overhovedet efter hensigten?
Bogen henvender sig til lærere, studerende på læreruddannelserne og andre interesserede, der ønsker en bredere indføring til Cooperative Learning i teori og praksis.

Brugerbedømmelser af Perspektiver på Cooperative Learning



Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.