Vi bøger
Levering: 1 - 2 hverdage
Forlænget returret til d. 31. januar 2025

Underholdende tv - Bog

Bag om Underholdende tv

Redigeret af Hanne Bruun og Kirsten Frandsen Tv leverer i stigende grad underholdning: Programmer om boligen, haven, mad, sport, rejser og forbrug udfylder sammen med satire, sport og reklamer en stor del af sendefladen. Denne bog sætter fokus på, hvad tv-underholdning egentlig er i dag, hvor programmerne indgår i et komplekst landskab sammen med de nye digitale mediers tilbud. Underholdende tv beskriver underholdning som en særlig relation mellem det audiovisuelle produkt og modtageren, hvor ikke blot oplevelsen og afsenderens intention, men også produktionen og programmernes æstetik er afgørende faktorer. Bogen undersøger denne relation gennem analyser af udvalgte danske underholdningsprogrammer og -genrer, mens et afsluttende appendiks gengiver og præsenterer talmaterialet bag konklusionerne. Tilsammen giver bogens ni bidrag for første gang et nærbillede af, hvordan det underholdende som et særegent fænomen fungerer i dansk tv - hvor den globale tv-kultur og internationale tv-økonomi spiller en central rolle.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788779345119
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 295
  • Udgivet:
  • 15. december 2010
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 141x210x20 mm.
  • Vægt:
  • 395 g.
  • Ukendt - mangler pt..
Forlænget returret til d. 31. januar 2025
  •  

    Kan formentlig ikke leveres inden jul

Normalpris

Medlemspris

Prøv i 30 dage for 45 kr.
Herefter fra 79 kr./md. Ingen binding.

Beskrivelse af Underholdende tv

Redigeret af Hanne Bruun og Kirsten Frandsen

Tv leverer i stigende grad underholdning: Programmer om boligen, haven, mad, sport, rejser og forbrug udfylder sammen med satire, sport og reklamer en stor del af sendefladen. Denne bog sætter fokus på, hvad tv-underholdning egentlig er i dag, hvor programmerne indgår i et komplekst landskab sammen med de nye digitale mediers tilbud.

Underholdende tv beskriver underholdning som en særlig relation mellem det audiovisuelle produkt og modtageren, hvor ikke blot oplevelsen og afsenderens intention, men også produktionen og programmernes æstetik er afgørende faktorer. Bogen undersøger denne relation gennem analyser af udvalgte danske underholdningsprogrammer og -genrer, mens et afsluttende appendiks gengiver og præsenterer talmaterialet bag konklusionerne.

Tilsammen giver bogens ni bidrag for første gang et nærbillede af, hvordan det underholdende som et særegent fænomen fungerer i dansk tv - hvor den globale tv-kultur og internationale tv-økonomi spiller en central rolle.

Brugerbedømmelser af Underholdende tv



Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.