Vi bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Medier, underholdning, informationsbranchen og kommunikationserhverv

Her finder du spændende bøger om Medier, underholdning, informationsbranchen og kommunikationserhverv. Nedenfor er et flot udvalg af over 181 bøger om emnet. Det er også her du finder emner som Reklamebranchen; presse, trykkerier, post og telekommunikation osv.
Show more
Filter
Filter
Bogtype
  • (181)
  • (27)
  • (8)
Format
  • (79)
  • (59)
  • (32)
  • (19)
  • (9)
  • (9)
  • (8)
  • (1)
  • (1)
Sprog
  • (96)
  • (86)
Pris
DKK
Bedømmelse
  • (2)
  • (9)
  • (30)
  • (43)
  • (44)
Serie
  • (6)
  • (4)
  • (3)
  • (2)
  • (2)
  • (1)
  • (1)
  • (1)
  • (1)
Vis mere
Tag
  • (15)
  • (13)
  • (10)
  • (10)
  • (9)
  • (9)
  • (6)
  • (6)
  • (6)
Vis mere
Sorter efterSorter Populære
  • - Indholdsstrategi for sociale medier
    af Astrid Haug
    236,95 kr.

    "Sig du kan li' mig. Sig det, så jeg tror" ... på dig. På sociale medier er det indholdet, der tæller. Men hvad er egentlig godt indhold, som får folk til at kunne li’ens virksomhed? Og hvad kræver det af virksomheden at være til stede på sociale medier? Sig du kan li’ mig giver konkrete råd til, hvordan man får fat om roden på de sociale medier, redder sin Facebook-side fra at visne og sparker gang i samtalen på Twitter eller andre sociale medier. Det er det indhold, som folk deler og liker, der gør virksomheden synlig. Men likes alene gør det ikke. En indholdsstrategi er svaret på nogle af de udfordringer, mange små og mellemstore danske virksomheder møder, når de anvender sociale medier. Bogens fem kapitler har hovedbudskaberne: · Find jeres formål med at anvende sociale medier · Find ud af, hvor I har noget relevant at tilbyde brugerne · Lav det gode indhold, som brugerne kan tale om · Lav en indholdsplan og sæt konkrete mål op for indsatsen · Få organisationen og medarbejderne med i strategien.

  • - Om ytringsfrihedens og satirens grænser
    af Kirsten Birgit Schiøtz Kretz Hørsholm
    59,95 - 129,95 kr.

    Satiren er et spejl for samfundet, satiren er demokratiets salt og hofnarren, der giver et rids i magthavernes maske. Satiren er den lille dreng, der peger på kejseren og siger ”hov, han har jo slet ikke noget tøj på!” Men hvor går grænsen for satire? Det er et vanvittigt interessant spørgsmål, som slet ikke bliver diskuteret nok i dagens Danmark, et spørgsmål der ubesvaret efterlader folk i en grænseløs og urolig tilstand. Det vil din veninde, grevinde, gudinde og heltinde, seniorkorrespondent på Den Korte Radioavis på Radio24syv og prisvindende satiriker, Kirsten Birgit Schiøtz Kretz Hørsholm, ikke ha’! På en rejse gennem satirens mystiske og farefulde landskab leder hun efter svaret, så du aldrig mere skal være i tvivl om hvornår satiregrænsekontrollen går hertil – og ikke længere!

  • - Fra bogdrøm til bestseller
    af Heidi Korsgaard & Mette de Fine Licht
    115,95 - 336,95 kr.

    Drømmer du om at skrive en bog?• Har du svært ved at finde tid i hverdagen til at få skrevet?• Kæmper du med strukturen i din bog?• Står du med et halvt manuskript og ved ikke, hvordan det skal ende?• Har du sendt dit manuskript ind til flere forlag og fået afslag uden helt at forstå hvorfor?• Går du efter en bestseller, og er du klar til at arbejde for det?6 stjerner – fra bogdrøm til bestseller tager dig med hele vejen, fra du får en bogide, til du skal redigere, kontakte forlag, udgive og have bogen i medierne. Bogen giver dig en masse forfatterværktøjer og lærer dig at undgå nogle af de mest almindelige debutantfejl, for eksempel referatfælden, dårlige dialoger og kedelig sætningsrytme. Derudover får du eksempler, skriveøvelser og indblik i, hvordan andre forfattere arbejder – lige fra debutanter over smalle forfattere til bestsellerforfattere. Mød også forlagsfolk fra to af Danmarks største forlag, der fortæller om uopfordrede manuskripter, og hvad du kan gøre for at få dit manuskript antaget på et forlag. Forfatterne til 6 stjerner – fra bogdrøm til bestseller har tilsammen skrevet 20 bøger, hvoraf flere er bestsellere. De seneste 10 år har de undervist på skrive- og forfatterkurser, redigeret og vurderet manuskripter og vejledt forfattere i skrive- og udgivelsesprocesser.

  • - Interviews, dilemmaer og citater fra Mads & Monopolet
    af Mads Steffensen
    89,95 - 153,95 kr.

    Ikke et ord om Preben – interviews, dilemmaer og citater fra Mads og Monopolet er et sjældent kig ind i studiet hos Danmarks mest populære radioprogram. Seks af de mest rutinerede gæster i Monopolet, heriblandt Hella Joof og Søren Pind, åbner op for personlige overvejelser om at være med i programmet; hvad de stiller op, når de er i tvivl om et dilemma, og hvad de taler om i studiet, når mikrofonerne er slukkede. De fortæller også om forholdet til de andre i Monopolet og meget mere. 10 udvalgte dilemmaer med spørgsmål og bonus-info giver læserne mulighed for selv at diskutere videre derhjemme, til festen eller på arbejdet. Bogen har fotos fra studiet, fra Mads & Monopoletshows rundt om i landet og selvfølgelig en masse morsomme og skæve citater. Bogen er illustreret med finurlige og originale tegninger af Anders Morgenthaler, som er tegnet live i studiet under optagelserne.

  • - Det originale eventyr af Hans Christian Andersen
    af Hans Christian Andersen
    245,95 kr.

    Læs og oplev H. C. Andersens eventyr om den lille havfrue, der bytter sin fiskehale ud med menneskeben for at følge sit hjerte. Det originale eventyr er nyillustreret og beriget med et digitalt spilunivers.Udforsk et levende univers med Augmented Reality Når du peger på farveillustrationerne i bogen med din smartphone eller iPad, åbner app’en et vindue til bogens univers direkte oven på siderne. Man oplever på denne måde karaktererne fra bogen i "levende live" gennem spil og opgaver, der kan løses. Jo bedre man lytter efter detaljerne i historien, jo nemmere er det at løse opgaverne og spille spillene. Børn og barnlige sjæle bliver på denne måde suget ind i universet, nysgerrige på den fantasiverden, der ligger gemt i teksten.LÆS - UDFORSK - SPIL!Med Augmented Reality-teknologi bliver H. C. Andersens oprindelige tekst og universelle historie tilgængelig for alle. Det originale eventyr rummer så mange temaer og eventyrlige detaljer, som her udfoldes i spiluniverset, så alle kan være med. Den helt særlige kombination af bogen og AR-teknologi gør, at læseren drages ind i en magisk verden, hvor man kan gå på opdagelse, udforske og interagere med det litterære univers: læse, lege og lære! App features Udforsk eventyret fra alle vinkler Spil leg og lær Interager med det magiske univers Flotte og detaljerede miljøer fulde af livBooks & Magic lancerer med Den lille havfrue en ny genre, Augmented Reality books, hvor bogens univers via app'en bliver bragt til live gennem 3D animationer, spil og Augmented Reality teknologi. Læs mere om produktet: www.booksandmagic.comHent app'en: www.booksandmagic.com/appFølg med på Facebook: www.booksandmagic.com/facebook

  • - Vi kan sove i flyvemaskinen
    af Andreas Fugl Thøgersen & Ulla Terkelsen
    73,95 - 110,95 kr.

    Siden 1960'erne har den 67-årige udenrigskorrespondent rejst det meste af verden rundt og dækket alt fra krige til royale bryllupper. Hun har en forbløffende evne til at være, hvor det sker, og til at se det originale og vedkommende i de mennesker, hun møder. Hun mestrer det elegante og åndfulde, det indsigtsfulde og reflekterende. Ikke mere, intet mindre. Som en irsk veninde engang har introduceret hende: "Det her er Ulla. Hun fortæller gode historier."I denne personlige bog fortæller Ulla Terkelsen, i samarbejde med journalist og forfatter Andreas Fugl Thøgersen, de allerbedste historier fra sit liv og årene som omrejsende reporter med hele kloden som arbejdsplads. Hun beretter blandt andet om ungdomsårenes skelsættende møde med kommunismen i Polen og om det løsslupne liv i Swinging London. Om længsler og leg i barndommens aarhusianske baggårde og om slagmarkernes rædsler i Kabul, Belfast, Kairo og omegn. Og om, hvordan man altid tager fejl, hvis man tror, man kan regne ud, hvordan det ender.

  • - Ti år på tv, to blodpropper og et nyt liv
    af Anders Langballe i samarbejde med Martin Flink
    257,95 kr.

    En begivenhedsrig fortælling om Anders Langballes travle liv.Lange kontortider, stress og tidsbegrænset familietid. Er det noget vi alle oplever i det tunge erhvervsliv, eller er det valg vi tager? Den usunde arbejdskultur er mere relevant end nogensinde, og det slider på mange mennesker. En bog om Anders, der endte med, at ofre alt. Han vågnede op på et hospital, uden evnen til at tale, og trodsede alle odds for at vende tilbage. Han havde fået sin anden blodprop, og det var prikken over i’et. Fortællingen om den usunde arbejdskultur, vil tage dig gennem et dybere kig i konkurrencen blandt arbejdskulturen, de lange dage og stress. Et andet vigtigt emne vi får taget op, er den belønning, som der gives ud til folk der slider dem selv ihjel. At blive afhængig af sit eget fag, er absolut ikke en ulempe, men alt med måde. Det kræver balance i livet, både i arbejde og privatliv. Vi mennesker kan håndtere meget, men uden pleje, går det ingen vej. En dramatisk historie, der giver os indblik i det travle menneske, hvor højt det kan flyve og hvor dybt det falder. Dog handler det ikke om hvor langt ned du kan falde, men hvordan du står op igen. Balancen mellem arbejde og familie, er ikke nemt og kræver disciplin samt en koordinering af tid. Forfra snakker om ideen bag det vigtige i livet for dig. Hvis du finder dig selv i, at være for længe på kontoret, kunne dette være en kanon bog at læse. Den tager emner op, som giver dig meget stof til eftertanke. To blodpropper og et kollaps af fundamentet i arbejdslivet og privatlivet.

  • - Mørklægning og moralisme i medier, forskning og politik
    af Torben Bech Dyrberg & Mehmet Ümit Necef
    81,95 - 160,95 kr.

    Udgangspunktet for denne bog er, at kulturel forskellighed kan være berigende, hvis der er politisk vilje til at skabe demokratiske rammer for, hvordan folk med forskellige og konfliktende værdier kan leve sammen. Men i Danmark såvel som i Sverige har multikulturalisme i vidt omfang dannet rammen for det politiske establishment, medierne og venstrefløjens bortforklaring af problemer. Bogen bidrager til et opgør med den berøringsangst, der har præget myndigheder og debattører. Den er en kritik af de måder, multikulturalisme har udviklet sig på i de to lande, hvilket truer den demokratiske kultur og den individuelle frihed. Fokus er rettet mod den politiske korrektheds konformitet og moralisering, der fortrænger politisk uenighed. Bogens 15 forfattere kredser om problemstillinger relateret til kultur. Nogle ser på ytringsfrihed og racisme, der er forbundet med diskussioner om tolerance, censur og selvcensur. Andre handler om mediernes filtrering af fakta. Atter andre ser på de forudindtagne holdninger, man støder på i forskning såvel som i offentlig debat i navn af anti-racisme.

  • - Portræt af Afghanistans Generation 9/11
    af Sune Engel Rasmussen
    73,95 - 231,95 kr.

    Sune Engel Rasmussen har tilbragt længere tid i Afghanistan siden 2001 end nogen anden dansk journalist. Nyt blod er baseret på reportager gennem tre år, hvor han boede permanent i landet, og handler om de afghanere, der er vokset op i en verden formet på godt og ondt af reaktionerne på terrorangrebene i USA den 11. september. Han tager læseren til frontlinjen, på motorcykel rundt i Kabul og langt ud i ørkenen. Vi møder Taleban-krigere, homoseksuelle, rigmandssønner og en ny generation af kvinder. Deres liv er ikke defineret af tiden under det kortvarige Taleban-regime, men af krigen, der blev igangsat for at vælte selvsamme regime. Den vestlige tilstedeværelse har givet nogle afghanere muligheder, der var utænkelige for 15 år siden. Andre er blevet marginaliseret fra samfundet i en sådan grad, at de er villige til at slå deres landsmænd og –kvinder ihjel. Og så er der alle dem midt imellem, som hver dag forsøger at navigere i det afghanske samfund og finde en måde at passe ind.Det store spørgsmål om Afghanistan-krigen i disse år er, om ”det var det værd?”. Hvis svaret findes, er det hos den generation, hvis opgave det bliver at bygge et Afghanistan, hvor alle hører til.

  • af Dorte Palle & Tor Arnbjørn
    225,95 kr.

    Hvad skal der til for at lave en god podcast? Sludrende snakke, bestialske mord eller daglige nyheder? Podcasts er fordybelse, oplysning og underholdning. Korte og lange, enkeltstående og serielle. Mulighederne er nærmest uendelige. I Podcastbogen viser Dorte Palle og Tor Arnbjørn, hvordan man forvandler en løs idé til en fær­digproduceret podcast. De kommer dermed omkring alle facetter af arbejdet med lyd: program­typerne, den gode vært, sproget og speaken, interviewet, fortællingen, idéudviklingen og kon­ceptet samt finansieringen. Dorte Palle og Tor Arnbjørn har selv arbejdet professionelt med lyd gennem mere end tyve år, ligesom de har lyttet til hundredvis af podcasts fra udlandet, DR og Radio24syv og fra både kommercielle og uafhængige producenter. Desuden har de interviewet en lang række radiovær­ter, podcastere, tilrettelæggere og redaktører om deres arbejdsmetoder. Alle disse oplevelser, erfaringer og gode råd er nu samlet i en grundbog.

  • af Ole Munk
    356,95 kr.

    Nyhedsmedier verden over arbejder på at blive bedre til at fortælle med billeder. Fotos, illustrationer, infografik, video, farver, symboler og tegn. Alt sammen for at gøre en journalistisk historie mere interessant – og nemmere at forstå. Mere liv, mere oplevelse, bedre oplysning.Kombinationen af ord og billeder er et kompliceret samspil, som Ole Munk har over 40 års erfaring med. I praksis og med en solid teoretisk ballast. Som designer, visualizer, underviser og konsulent, der har været med til at designe og udvikle mere end 100 magasiner, aviser og websites. Præmieret i danske og internationale konkurrencer gennem årene. I dag er han designchef på Kristeligt Dagblad.Bogen er rigt illustreret med eksempler fra Danmark, Skandinavien, Europa, USA og resten af verden.

  • af Paw Kåre Pedersen & Niels Jørgen Clement
    199,94 kr.

    Dette er 2. del af historien om Saga Studio. Det legendariske filmselskab, der stod bag en lang række af de nu klassiske film fra den folkelige, danske films guldalder. Selskabet var blevet drevet som et enkeltmandsfirma af grundlæggeren John Olsen frem til hans død i 1959. Hans sidste film blev en opsummering af hele hans produktion og et højdepunkt i den danske folkekomedietradition: Baronessen fra benzintanken. Efter John Olsens død blev filmselskabet omdannet til et aktieselskab, Saga Film A/S, som drev filmstudiet og den store Saga Biograf i København. Selskabet var ejet af John Olsens enke, Inger John Olsen, men sønnen Flemming John Olsen stod for den daglige drift sammen med nøglemedarbejdere fra farens tid. Ikke mindst direktøren Poul Bang og instruktøren Annelise Reenberg. Der blev blandt andet produceret populære film som Peters Baby, Frk. Nitouche, Støv-filmene og Min søsters børn-serien - men også en Bodil-belønnet filmatisering af Knud Sønderbys Midt i en Jazztid. I midten af 1960’erne flyttede Saga Film A/S sammen med Palladium i Hellerup, som de delte studier med frem til 1970. I 1970 måtte selskabet efter store tab reorganiseres og Sven Borre og Dirch Passer blev medejere af Saga Film A/S, som på den måde kunne fortsætte filmproduktionen. Det kom til at foregå på Risby-studierne, som Saga Film A/S blev medejere af. Denne bog er et kig ind bag kameraet, hvor vi følger filmselskabets videre historie, dets kamp for at overleve i en krisetid for den folkelige, danske film samt optagelserne af de enkelte film. Via interviews og udtalelser, givet gennem tiderne, er det et stykke hen ad vejen de implicerede Saga-folk og deres efterkommere, der selv fortæller historien. Uddrag af bogen Pludselig stod hele denne filmforretning uden sit naturlige overhoved og kreative drivkraft. Det stod dog klart, at ”Saga-familien” ville forsøge at køre foretagendet videre. Både hans familie i form af enken Inger John Olsen og børnene Jonna, Flemming og ”Bebs”, og de mange trofaste medarbejdere på Saga Studio i Charlottenlund, i udlejningen på Frederiksberg Allé og i biografen på Vesterbrogade. Få dage før John Olsens død havde man drøftet selskabets fremtid, når John Olsen engang ikke var der mere. Men man var ikke blevet færdig, og hans underskrift manglede på et afgørende dokument. John Olsen brød sig ikke om at tale om eller tænke på døden, og havde fået udskudt de endelige beslutninger så længe, at det endte med at blive for sent. Om forfatteren Paw Kåre Pedersen (f. 1972) har tidligere skrevet bøgerne om Lau Lauritzen og ASA Film (2010 - 2012) samt linernotes til diverse cd-udgivelser. Senest også en LP: John Mogensen: Så Længe Jeg Lever – John’s Allerstørste Hits (Universal 2018). Uddannet inden for forsikring og har arbejdet på kontor i den branche i over 20 år. Niels Jørgen Clement (f. 1945) er uddannet civiløkonom (HD/Organisation) og selvstændig virksomhedskonsulent og underviser på videregående erhvervsuddannelser i ledelsesfag. Har i en lang årrække lavet research på de gamle danske filmselskabers organisation, ledelsesforhold og nøglepersoner. Desuden har han skrevet artikler til Det Danske Filminstituts Filmdatabase (2007) og til Filmleksikon (Gyldendal 2010).

  • - Strategisk PR og omdømme i en forandret medievirkelighed
    af Peter Jepsen
    326,95 kr.

    Digitale kanaler, sociale medier og mobile platforme har forandret medievirkeligheden markant. Det har ændret vores medievaner, magtbalancen mellem traditionelle, journalistiske medier og nye medier, og det udfordrer virksomheders kommunikation med deres omverden. For hvordan kan man arbejde målrettet med sit omdømme i en stadigt mere fragmenteret virkelighed, hvor grænserne mellem forskellige kommunikationsdiscipliner flyder ud, og hvor hastigheden hele tiden synes at blive øget? Som ringe i vandet præsenterer en samlet model for arbejdet med strategisk PR og omdømme. Modellen PR-huset er forankret i teori og metode, men samtidig baseret på forfatterens praktiske erfaring. Bogen giver således både en grundlæggende introduktion til PR og en lang række konkrete værktøjer, der kan skabe resultater i praksis. Og svar på, hvad der er forandret i arbejdet med PR, og hvilke klassiske dyder der stadig har værdi.

  • - tak for al musikken
    af Jørgen de Mylius
    268,95 kr.

    I anledning af sit 50 års jubilæum i medierne; udsender Jørgen de Mylius sine erindringer. Jørgen de Mylius blev født den 5. marts 1946. Allerede som 17-årig; da han gik i 2. g på Østre Borgerdyd i 1963 blev han tilknyttet P3's nye musikradio for at lave musikprogrammer for de unge; og lige siden har han formidlet pop; rock og beat til skiftende generationer af danskere. I 1968 uddannede han sig til journalist.Jørgen de Mylius fortæller om sin lange og utrolige karriere inden for musikken; om alle programmerne i radioen; som begyndte med Top Tyve og Efter skoletid - til Eldoradio i 2012. På tv vil mange huske ham fra en lang række portrætudsendelser af kendte musikere og også her mange programmer Superchancen; Stardust; Eldorado mv.Hos meningsdannere i pressen og i radio-regi har han i perioder været inde i varmen og i perioder ude i kulden; men hans store engagement; hans trofaste publikum og hans enorme viden om musik har båret ham igennem. I dag vil der næppe kunne findes en voksen dansker; som ikke har lyttet til eller set hans programmer.I erindringerne kommer vi bag om personen Jørgen de Mylius fra hans barndom i 50'erne i København; hvor hans musikinteresse startede ved at lytte til Radio Mercur og Radio Luxembourg til hans mange møder med kendte musikere som bl.andre The Beatles; Rolling Stones; Cliff Richard; Abba samt mange kunstnere.På privatfronten har der i næsten hele perioden været børn i hans liv. Jørgen de Mylius fik sit første barn som ganske ung med sin første kone Jytte og blev far for sidste gang i en alder af 59 i sit nuværende ægteskab med Inger.Jørgen de Mylius' liv byder på en fantastisk kavalkade af musik og oplevelser; som han nu vil dele med os. nbsp;

  • - Magt, myter og misinformation
    af Susanne Staun
    45,95 - 206,95 kr.

    Ifølge forfatteren Susanne Staun har medierne – bevidst eller ubevidst – i årevis misinformeret den offentlighed, de er sat i verden for at informere – fordi de kan, fordi de ikke kan lade være. De elsker en god historie, hellere god end sand. I Mediernes møgkællinger viser Susanne Staun, hvordan medievirkeligheden skabes med alle propagandaens virkemidler, så det ligner et karaktermord på et helt køn, eftersom medierne efterviseligt har haft held til at forme den offentlige bevidsthed ved konsekvent misinformation i tæt samarbejde med interesseorganisationer: Mødre er onde kvinder, der fremsætter falske anklager og bruger alle de væmmelige tricks med det formål at monopolisere deres børn og efterlade en hale af grædende fædre i deres kølvand. Men hverken statistikker eller den aktuelt bedste viden fra nationale og internationale forskere kan levere dokumentation for den virkelighed, medierne præsenterer.

  • af Anders Stahlschmidt & Peter Knoop Christensen
    278,95 kr.

    I denne bog indvier Anders Stahlschmidt og Peter Knoop Christensen læseren i spørgeteknikkens mange facetter og muligheder. Hvornår virker hvilke spørgsmål, hvordan og hvorfor? Læs hvordan man styrer og støtter en samtale, hvordan man forandrer en samtales karakter, hvordan man med sine spørgsmål kan sælge en vare, udfordre en medarbejder eller skrælle omsvøb og forvanskninger af en samtalepartners udsagn. Hjemme (!) i Jylland gælder det om at lade være med at være københavnersmart og overdrive begejstringen over noget. Men Anders Stahlschmidt og Peter Knoop Christensen har skrevet en bog om spørgeteknik. Det er en bog, hvor det kan være svært holde de jyske gener i ro. Det er ganske enkelt en rigtig god bog med en række basale redskaber til, hvordan man skal få det rigtige svar. HENRIK ØRHOLST i Jyllands-Posten. 5 stjerner. I skolen lærer man at besvare spørgsmål, som autoriteten stiller. Autoriteten er læreren, skolen, ministeriet. Man bruger ikke meget tid på at undres og spørge, og det er en stor skam, for hvis der er noget, man har behov for, så er det at kunne stille rigtig gode spørgsmål. STEEN HILDEBRANDT i Børsen. 5 hatte. Bogen tilbyder en betragtelig værktøjskasse i form af et metodisk afsnit, der præsenterer forskellige færdige modeller med fokus på spørgeteknik i blandt andet salgssituationer og coaching-samtaler. MARKUS BJØRN KRAFT i Berlingske Tidende. 5 stjerner.

  • af Nana Gaardboe Dall & Katrine Thielke
    205,95 kr.

    Sidder du med brugere på de sociale medier som er vrede eller frustrerede? Og mangler du redskaber til at håndtere situationen?Ved at læse bogen "Når tasterne taler", får du en forståelse af konflikterne på de sociale medier, hvorfor de opstår og hvordan du kan håndtere dem.Du får også et godt indblik i hvad dine brugere i virkeligheden efterspørger, og hvad der virker når bølgerne går højt i kommentarsporet. Bogen giver dig praktiske og implementerbare redskaber, der har afsæt i solid viden fra det konfliktteoretiske felt, samt det digitale univers.Desuden får du et indblik i DSBs arbejde med vores metoder og den gevinst de har haft ved at arbejde med dem.Det får du: En række praktiske metoder og modeller, som du kan bruge med det samme i dit arbejde med sociale medier - eller skriftlig kommunikation i det hele taget Den konflikteoretiske baggrund for at konflikter opstår så hurtigt på sociale medier Forståelse for blandingen af den skriftlige og mundtlige kommunikation, som er noget særligt for sociale medier En gennemgang af en håndfuld andre tilgange til at arbejde med moderation på sociale medierBogen er skrevet til kommunikationspraktikere og social media managers, som arbejder for virksomheder, organisationer eller medier.Men privatpersoner kan også have glæde af metoderne i bogen.

  • - Journalistik for kommunikationsfolk
    af Søren Marquardt Frederiksen
    231,95 kr.

    Hvordan vinkler man en historie? Hvad er det nu en rubrik er? Hvilken genre skal jeg bruge? Kommunikationsfolk med en akademisk uddannelse har ikke nødvendigvis lært at bruge journalistiske virkemidler i deres uddannelse. Og det er et problem i virksomheder, som har brug for kommunikationsfolk, der kan skrive fængende tekster, så den interne og eksterne kommunikation kan understøtte de strategiske mål. Kommunikationsfolk uden journalistisk baggrund kan have svært ved at vinkle en historie, deres sprog er tungt, og rubrikkerne er ikke fængende. De har svært ved at bruge de journalistiske genrer, og deres tekster virker ofte som ledelsespropaganda og pligtlæsning. Resultatet er, at modtagerne ikke synes teksterne er spændende at læse. Skriv så du bliver læst viser, hvordan man i virksomhedskommunikation bruger journalistiske virkemidler, redskaber og genrer til at skrive tekster, som målgruppen finder spændende at læse. Bogen viser også, hvordan kommunikationsfolk med en journalistisk baggrund skal skrive, så de varetager virksomhedens interesser. Anmelderne var begejstrede: Søren Marquardt Frederiksen har skrevet en meget praktisk bog, som bør blive en bestseller (…) Den skal læses af alle, der skal kommunikere. Uanset om det er rapporter, svarskrivelser, artikler eller blogindlæg (…) Der er gennemgang af alle de journalistiske redskaber, hvordan historier skal vinkles, og hvordan der skal gennemføres interviews. Det er en magisk Grønspættebog.” - 5 ud af 6 stjerner Henrik Ørholst, Berlingske ”Bogen burde være pligtlæsning for alle i kommunikationsverdenen (…) Bogen indeholder en række gode anbefalinger, der er krydret med faglige input, citater fra centrale aktører på området og guide til konkrete værktøjer til at styrke de journalistiske dyder hos kommunikationsfolk. (…) En glimrende og velskrevet (det skulle den jo også gerne være) bog om kunsten at skrive skarpe, præcise og nødvendige tekster, som fanger, fænger og forfører sit publikum.” - Jon Kiellberg, Kommunikatøren, Dansk Kommunikationsforening ”Har du svært ved at bryde igennem med dine pressemeddelelser, eller mangler firmaets interne nyhedsbrev et klart fokus, så giver Søren Marquardt Frederiksen i "Skriv så du bliver læst" et godt bud på, hvad problemerne kan være, og hvordan de løses. Bogen indeholder en række gode anbefalinger, der er krydret med faglige input, citater fra centrale aktører på området og guide til konkrete værktøjer til at styrke de journalistiske dyder hos kommunikationsfolk.” - Mark A. Herron, Kultunaut ”Søren Marquardt Frederiksen kan sit håndværk og formår at videreformidle sin store viden om genrer og virkemidler i ’Skriv så du bliver læst’. Bogen er et tilgængeligt opslagsværk, som kommunikationsfolk og andet ”fæ” kan drage nytte af, når et budskab skal sælges internt som eksternt. Skriv så du bliver læst kommer ikke til at samle støv på min bogreol.” - Kirsten Elmquist, i WOW Exenet Litteraturgruppe.

  • - Hvordan man forstår og forhandler med teknologileverandører
    af Henrik Zangenberg
    274,95 kr.

    Der er meget på spil når it-aftaler forhandles. Forhandlingerne er komplekse og ofte er der en udtalt „informations-asymmetri“ mellem kunden og leverandøren. I denne bog giver en af landets mest erfarne forhandlingsrådgivere, Henrik Zangenberg, en praktisk guide til hvordan du får succes med din it-forhandling. DU FÅR:- En indføring I forhandlingens grundbegreber og basal forhandlingsteori- En indføring I it-forhandlingens særlige elementerEn trin-for-trin guide til at udarbejde en forhandlingsstrategi - En guide til håndtering af ubehagelige situationer og besværlige personer- Detaljeret gennemgang af hvordan du går til fire aftaletyper: driftsaftalen, vedligeholdelsesaftalen, softwareaftalen og udviklingsaftalen Forhandling af it-aftaler er på en række områder anderledes end mange andre forhandlinger, og det er vigtigt at kende disse særlige områder, før man sætter sig ved forhand- lingsbordet. I denne bog får du en generel guide til forhandling og fokus på de områder, der er specielle for it-forhandlingen. OM FORFATTEREN:Henrik Zangenberg er en af landets mest erfarne forhandlingsrådgivere. De seneste 25 år har han hjulpet en lang række af de største virksomheder og offentlige organisationer i Danmark, Sverige og Norge med forhandling af komplekse it-aftaler, og han har undervist over 500 kursister siden han i 2008 stiftede Zangenberg & Com- pany. Virksomhedsgruppen omfatter i dag desuden benchmarkvirksomheden Zangen- berg Analytics og researchvirksomheden Quarterly Analytics, der publicerer data og research, der kan anvendes i forhandlinger med it-leverandører.

  • - spillet om danske mediers fremtid
    af Christian S. Nissen
    268,95 kr.

    Hvad lægger politikerne til grund, når de træffer beslutninger? Er det værdibaserede holdninger og ideologi eller faktabaseret viden? Er det følelser eller fornuft?Med udgangspunkt i de seneste års udvikling i dansk mediepolitik argumenterer Christian S. Nissen for, at politik ikke længere kan forstås og begrundes alene med den rene fornuft og rationelle argumenter, men først og fremmest må bygge på værdier, holdninger og ideologi.Spørgsmålet er så, om Folketinget og regeringen med den særlige beslutningskultur på Christiansborg kan håndtere stridende værdier og ideologi og udmønte det i en praktisk politik? Kan der skabes et større rum for idébåren politik. En modvægt til en stadig mere fremherskende teknokratisering af de politiske kulturer i det moderne samfund, der har afpolitiseret politikdannelsen og skabt en kløft mellem en politisk-administrativ elite og en fremmedgjort vælgerbefolkning. En politisk beslutningskultur, hvor der nærmest ikke længere er brug for politikere.De spørgsmål har forfatteren sat sig for at belyse ved at følge medieforhandlingerne i perioden 2017-19. Hvordan spillede kulturelle, teknologiske, økonomiske og politiske forhold ind i beslutningerne om public service-mediernes indretning og udvikling? Hvad lagde politikerne til grund for deres beslutninger? Var det ideologi, sund fornuft – eller gammelt nag?Bogen følger det taktiske spil op til medieaftalen i juni 2018 og frem til og med S-regerings forkastelse af aftalen. Indflettet i dette forløb belyser bogen det danske mediemarked under de globale mediekoncerners stigende dominans og striden om DR’s størrelse og rolle.

  • - Mads & monopolet
    af Mads Steffensen
    124,95 kr.

    Nogle gange skal man ødelægge den gode stemning. Og det gør Monopolet i denne tredje bog i serien, hvor de tager bladet fra munden og indvier os alle sammen i sandheden om kvinder, mænd, børn, familie, sex, utroskab, liv, død og meget, meget mere. Det er hylende morsomt, meget politiske ukorrekt og absolut ikke for sarte sjæle. Så er det sagt.Mads Steffensen har igen udvalgt de bedste, sjoveste og vildeste citater fra det folkekære radioprogram Mads & monopolet. En tur ned af memory lane med masser af stof til eftertanke. Med bidrag af blandt andre Hella Joof, Asger Aamund, Stéfanie Surrugue, Morten Albæk, Sofie Linde, Sara Blædel og mange, mange flere.Forord af Mads Steffensen. "En af mine kæpheste er, at man skal tale med ældre mennesker. Vi har så mange vidensbanker, som vi slet ikke bruger." – Søren Pind. 27. januar 2018."Man kan godt komme til at være dum, men man må ikke være dum med vilje." – Simon Jul. 9. juni 2018. "Jeg synes godt mænd må sige til deres koner, at de ikke skal putte botox i overlæben, for så ligner de én, der har fået én på kajen." – Ida Auken. 14. april 2019.

  • - Alt om optagelse, Mix og Mastering
    af Karl Pedersen
    230,95 kr.

    LYDSTUDIE-håndbogen - alt om optagelse, mix & mastering er den mest omfattende indføring i optage-teknik, redigering og mix i lyd- og hjemmestudiet på dansk. Indhold: - stort set alle akustiske og elektriske instrumenter er med - indholder konkrete anvisninger til mikrofonopsætning, equalisering, brug af kompressor, reverb osv. - der er baggrundsteori om akustik, EQ, komprimering, reverb o.l. - og endelig historiske eksempler på brug af lyd-teknologien. MÅLGRUPPE : musikere, hjemmestudiet, studerende, skoler med lydstudie & lydteknikere Forlag: Canta·Libris - 238 sider - 184 farve-illustrationer- - praktisk spiralryg Om forfatteren Karl Pedersen er indehaver af Blue Apple Lyd-design i Odense, hvor han har produceret albums med danske og tyske grupper og lavet lyd til medie- produktioner. Siden 1996 har han undervist i lydstudieteknik ved Aalborg Universitet og i Populærmusik & Lydproduktion.

  • af Jonas Langvad Nilsson
    278,95 kr.

    I løbet af 1960’erne tog journalistikken en drejning i USA. Yngre, progressive journalister blev stjerner, skrev artikler og bøger med et helt nyt personligt præg og begyndte at tilføre deres behandling af aktuelle emner en skæv og delvist kunstnerisk vinkel. Alt i alt skabte det bølgen af New Journalism.I dag skriver en ny generation af journalister videre i denne tradition og har bl.a. gjort det journalistiske portræt til en stærk, selvstændig genre, som bevæger sig ud over den almindelige medietekst og ind i et mere litterært landskab. Med nye fortællestrategier og virkemidler fra ikke mindst film og skønlitteratur skaber forfatterne tekster, der fængsler læseren, og tegner portrætter af en sjælden dybde og rigdom.I Amerikanske portrætter har den danske journalist Jonas Langvad Nilsson samlet tekster af otte af de bedste forfattere, fra veteranen Gay Talese til den i Danmark bogaktuelle Susan Orlean (Rin Tin Tin – en hunds liv og legende). Portrætterne spænder vidt: en verdenskendt crooner, en almindelig ameri­kansk 10-årig, en cheerleadergruppe, en excentrisk filmpro­ducer og meget andet. Artiklerne, der har været trykt i store magasiner som Esquire og The New Yorker, er cremen af genren: De er underholdende, medrivende og oplysende, og de er – i overraskende grad – tidløse.Hver tekst ledsages af et interview med forfatteren, som belyser teksten og indkredser portrætjournalistens arbejdsmetoder.Jonas Langvad Nilsson (f. 1974) er journalist på maga­sinet Euroman og har skrevet portrætter af en lang række kendte og ukendte danskere. Han er uddannet fra Danmarks Journalisthøjskole, Berlingske Tidende og University of Tennessee i Knoxville. Desuden BA i dansk og medie­videnskab fra Københavns Universitet.

  • af Børneavisen
    144,95 - 145,95 kr.

    Dyk ned i en fascinerende verden af viden leveret af Børneavisens eksperterHvorfor drømmer man? Hvad er lyn lavet af? Hvorfor kommer der mug på gammel mad? Hvordan blev dinosaurerne udryddet? Og hvorfor er man egentlig kilden?Verden består af uendeligt mange sjove spørgsmål og mindst lige så mange overraskende svar. Børneavisens Spørg nørderne er spækket med inspirerende viden for nørder i alle aldre. Emnerne spænder fra gåsehud og sæbebobler til flyvende biler og universets opståen. For første gang nogensinde har vi samlet den imponerende mængde fakta, som Børneavisens eksperter har disket op med gennem årene i brevkassen Nørdehjørnet.Humoristiske, underfundige og oplysende forklaringer gør dig klogere på livets små og store mysterier. Bogen er skabt til nysgerrige børn og deres forældre. Den sætter skub i tankerne og inspirerer til spændende samtaler over aftensmaden eller sjove spørgsmål i skolen.Børneavisens Spørg nørderne er bygget op omkring børnenes egne spørgsmål, eksperternes letforståelige forklaringer, faktabokse og en masse flotte billeder. Og den får helt sikkert spørgelysten til at vokse undervejs.

  • - Fortællingen om Ib Antoni
    af Sara Alfort
    160,95 - 314,95 kr.

    Han var manden, der med et skarpt sind og en spids blyant var med til at sætte Danmark på verdenskortet, men alligevel er det de færreste, der kender ham. Nu fortælles historien om ”Danmarks hoftegner” Ib Antoni i bogen MANDEN DER TEGNEDE DANMARK.Vi kender hans plakater med farvestrålende Tivoli-lamper, den ikoniske klovn Charlie Rivel og den marcherende livgarder med sin gigantiske bjørneskindshue, der huser en lille fuglerede på toppen. Alligevel er der ikke mange, der kender til manden bag de velkendte streger, selvom han tegnede for både danske virksomheder som Carlsberg og Tuborg og udenlandske virksomheder som Life Magazine, Shell og Unicef. Hans værker var fast inventar, når Udenrigsministeriet, Turistrådet og Landbrugets Afsætningsråd arrangerede fremstød for danske varer, dansk kultur og dansk eventyrlighed i udlandet, og han blev ofte hyret i forbindelse med royale events.Nu fortælles historien om en af verdens mest eftertragtede reklametegnere, der i løbet af sit korte og intense liv bl.a. tegnede for et af New Yorks største reklamebureauer på Madison Avenue som en af de såkaldte Mad Men og blev verdensberømt, fordi hans plakater var – og stadig er – med til at skab eden danske fædrelandsfortælling om det lille eventyrland med læskende øl, kvalitetsost og ikoniske møbler, der åbnede op for masseturismen, og som stadig tiltrækker besøgende fra hele verden.Gennem forfatter og journalist Sara Alforts omfattende detektivjagt optrevles den ualmindeligt produktive kunstners liv, der fører fra barndomsbyen Esbjerg til hans møder med prinser, prinsesser, konger og dronninger fra hele verden. Jagten fører til den svenske prins Bertil Bernadotte, schlagerdronningen Gitte Hænning, den danske ambassadør i Washington og datteren af Antonis verdensberømte ven, entertaineren Victor Borge – for blot at nævne nogle få:“Det er simpelthen så vildt at tænke på, at historien om Ib Antoni var gået i glemmebogen. Dels fordi han levede et helt utroligt liv, men også fordi han reelt var en af Danmarks største og internationalt anerkendte plakatkunstnere”, fortæller Sara Alfort, der har været vidt omkring i sin research om”Danmarks hoftegner”.

  • - How to save the media and democracy with journalism of tomorrow
    af Ulrik Haagerup
    70,97 - 258,95 kr.

    Negative stories make the news. Drama and conflicts, victims and villains are our modern world. Or are they?This revised second edtion on constructive news challenges the traditional concepts and thinking of the news media. It shows the consequences media negativity has on the audience, public discourse, the press and democracy as a whole.The book also explores ways to change old news habits and provides hands-on guidelines on how to do so. Moreover, the book presents numerous examples from the author's ten-year tenure as executive director of news at the Danish Broadcasting Corporation where he led a successful paradigm shift in news production."Constructive News" is a wake-up call for a media world that struggles for a future, as well as an inspirational handbook on the next megatrend in journalism.

  • af Gitte Gravengaard & Lene Rimestad
    174,95 - 188,95 kr.

    Forfatterne giver en grundig introduktion til journalistens praktiktid, herunder hvordan man bliver en del af en arbejdsplads, hvad læring og feedback er, hvordan man får ideer til historier, og hvordan man præsenterer ideerne for en redaktør. Bogen kombinerer praktisk viden om, hvordan det er at være i praktik på en mediearbejdsplads med indspark fra uddannelserne, forskning og relevant teori. Det giver praktikanten redskaber til og mulighed for at analysere og reflektere over egen praksis. Bogen henvender sig til praktikanter, praktikvejledere og undervisere og giver dem mulighed for at forholde sig åbent, reflekterende og måske kritisk til praktikforløb i det danske uddannelsessystem.

  • af Bo Kampmann Walther
    67,95 - 198,95 kr.

    Computerspil er populære som aldrig før. Men de er også i stigende grad blevet en kulturel importvare: tv-serier, film og virale videoer på nettet låner med arme og ben fra computerspil. Det gælder deres æstetik, deres form, måden de fortæller historier på, og måden de aktivt inddrager brugerne på. Computerspil og de nye mediefortællinger handler om denne "ludificerende konvergens", dvs. det forhold, at medierne ikke alene smelter mere og mere sammen, men netop gør det med computerspillet som et centralt og dominerende medie. Bogen er en introduktion til computerspillet som et nyt supermedie og en samtidig invitation til at gå nye veje i analysen af de hybridmedier, som dukker frem i disse år.

  • af Leander Kahney
    201,95 kr.

    Bogen om Jonathan Ive, der som chefdesigner hos Apple har skabt nogle af verdens flotteste teknologiprodukter.Et unikt kig ind i livet hos en person, der har formet et helt nyt kapitel i moderne tids designhistorie. Leander Kahney’s bog er en beretning om en ung, ordblind, stilfærdig brite, der når til tops i verdens mest værdifulde virksomhed, og igennem sit arbejde ændrer omverdenens syn på teknologi og design for altid.Jony Ive er den person, der har stået i spidsen for teamet bag alle Apple’s nyere produkter, som på hvert sit område har været revolutionerende: fra iPod’en til iPhone, iPad og MacBook. I sit tætte samarbejde og venskab med grundlæggeren Steve Jobs har Jony Ive desuden været kendetegnende for den arbejdskultur, der i dag definerer Apple.Bogen følger Jony Ive fra de tidlige dage til kometopstigningen i Apple. Undervejs dækkes de mange udfordringer, magtkampe, nederlag og ikke mindst sejre på nært hold igennem eksklusive interviews med tidligere såvel som nuværende medarbejdere hos Apple, en af verdens mest hemmelighedsfulde virksomheder.

  • af Hans Peter Bech
    73,95 - 288,95 kr.

    Foreword by Preben Damgaard "Building Successful Partner Channels" is a book laying out the roadmap for achieving global market leadership through independent channel partners in the software industry. The book applies the business model and business model environment frameworks developed by Alexander Osterwalder and Yves Pigneur and concludes that taking the indirect route to market adds an additional layer of complexity to our business model as we leave the control of finding, winning, making, keeping and growing happy customers to third parties. The book explains that the direct and the indirect go-to-market approach are not options we can choose freely between, independent of the nature of our business model and business model environments and it discusses when the indirect go-to-market approach is applicable and advantageous and when it is not. The book concludes that taking the indirect route to market requires that the channel is an integrated element of our product offering and value proposition. The indirect route to global market leadership requires developing and maintaining a channel partner program and the book lists all the elements of this program including the critical channel partner P&L model. The book concludes that our partner program will change substantially as we move from early stage channel building to the mature mode where most of our revenue comes from existing channel partners. The book describes the process for channel partner recruitment, and concludes that the initial process is very similar to the process of hiring top performing sales people. However, where we pay staff to perform their duties from the day they join, channels partners will have to make substantial investments before they reap the benefits of the cooperation. Channel partner recruitment is therefore initially a long process requiring substantial investments. The dynamics of channel partner recruitment changes as we move from the early mode channel development stage to the mature stage and the book recommends that we should recruit as many channel partners as we possibly can. We then let them demonstrate where they belong in the channel pyramid classifying channel partners and the book discusses how we should manage each group. A full chapter is devoted to discuss adopting the indirect channel approach at a later stage after having applied a direct approach first, introduces some simple sanity checks to verify if switching is feasible and explains how this switch can be accomplished.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.