Markedets billigste bøger
Dag-til-dag levering

Serviceerhverv

Her finder du spændende bøger om Serviceerhverv. Nedenfor er et flot udvalg af over 37 bøger om emnet. Det er også her du finder emner som Turisme, hoteller og catering, sport og fritid, sikkerhed, mode og skønhedsindustri osv.

Show more
Filter
Filter
Bogtype
  • (37)
  • (1)
Format
  • (12)
  • (8)
  • (7)
  • (6)
  • (1)
  • (1)
Sprog
  • (37)
Pris
DKK
Bedømmelse
  • (0)
  • (1)
  • (1)
  • (1)
  • (1)
Serie
  • (1)
  • (1)
  • (1)
Tag
  • (7)
  • (7)
  • (7)
  • (6)
  • (6)
  • (5)
  • (5)
  • (4)
  • (4)
Vis mere
Sorter efterSorter Populære
  • - Min historie om Just-Eat og livet som iværksætter
    af Jesper Buch & Mai Bakmand
    178,95 kr.

    Jesper Buch sad i 2000 i Oslo og havde lyst til en pizza. Han ledte efter et pizzeria på nettet, men forgæves. Det fødte ideen til det, der senere bliver Just-Eat.dk. Utallige timer i en pizzalugtende Toyota Sports Van, et konstant pres og en medfødt iværksætterånd førte ham sammen med sit hold gennem både op- og nedture, og da han 10 år senere solgte sin andel af selskabet, var Just-Eat en international kæmpesucces i milliardklassen. I Kick-ass - fra kælder til milliard fortæller Jesper uden filter om en hæsblæsende ungdom, et opgør med sin alkoholiserede far og historien om Just-Eat. Gennem fortællingen om Just-Eat og dens helt særlige succes-stemning videregiver han sine bedste råd til andre iværksættere. Fra hvordan man knuser konkurrenter og til at måtte overdrage styringen til en ny direktør efter otte år stort set uden en fridag. Om motivation, vilje og venskab. Whatever it takes.

  • - Kogebog
    af Morten Kaltoft & Emil Alsbo
    238,95 kr.

    OSTERIA 16 KOGEBOG er enkle, sæsonbaserede retter med få ingredienser af høj kvalitet og nænsomt tilberedt. Det er 80 retter fra det moderne italienske køkken, beregnet til uhøjtidelig familieservering som på antipasti-restauranterne Osteria 16 Haderslevgade, Spaghetteria, Osteria 16 Ravnsborggade og Osteria 16 Pesce, der ejes af vennerne Morten Kaltoft og Emil Alsbo. Morten Kaltoft er uddannet kok på den italienske restaurant Era Ora. I 2004 åbnede han Famo Saxogade sammen med Fabbio Mazzon, der var køkkenchef på Era Ora. Efterfølgende åbnede de Famo 51 og Famo Metro. Emil Alsbo er kunstner og har tidligere været del af kunstnergruppen Telefon Til Chefen. Emil har solgt værker til Statens Kunstfond og har blandt andet udstillet på Charlottenborg, Traneudstillingen og Overgaden. Sammen åbnede Morten og Emil i 2014 Osteria 16 i Haderslevgade 16. Derefter fulgte Spaghetteria, Osteria 16 Ravnsborggade og Osteria 16 Pesce. Restauranternes råvarer hentes direkte hjem fra Italien, og menuerne varierer efter årstid og udbud.

  • af Jan Halberg Madsen
    314,95 kr.

    Der sker meget i verden, som kan være svært at inkludere i lærebøger, ikke mindst i de store fags grundbøger. Derfor har vi valgt at søsætte en række korte temabøger om aktuelle erhvervsemner. En af disse er Oplevelsesøkonomi af Jan Halberg Madsen. Bogen er en introduktion til oplevelsesøkonomi, og er suppleret med praktiske eksempler. I en progressiv opbygning, gennemgår bogen følgende: Introduktion til oplevelsesøkonomiTeorigrundlaget – et overblikForbrugeren i oplevelsesøkonomienKonceptudvikling og innovation i oplevelsesøkonomienOplevelsesøkonomiens anvendelsesområder

  • af Svend Aagaard Nielsen
    202,95 kr.

    Sjællands fantastiske kystlinje, der bugter sig hen over toppen af Nordsjælland fra Helsingør til Hundested, er nok Danmarks mest populære kyststrækning. Den har hyggelige og maleriske havne- og badebyer, populære badestrande og utallige andre muligheder på strandene. Her kan du opleve ødsel natur, og du har fri adgang på hele kysten. Mange kender strandene ved de største og ældste badebyer Hornbæk, Tisvilde, Dronningmølle og Liseleje, men tag selv med på en lystig vandretur lige i vandkanten og oplev de 60 kilometer fra Kronborgbugten i Helsingør til badestranden Trekanten i Hundested. Du vil i et smukt og varieret strandlandskab se maleriske og spektakulære huse og afvekslende natur fra en vinkel, du aldrig har set før. Du vil få ekstra udbytte af strandturen ved at finde inspiration i havets og strandens muligheder. Havet og himlen kan på en strandtur få os til at reflektere over det uendelige, men det kan også få os til at være nærværende – få os til at bruge øjnene og tænke over, hvad der gemmer sig i vandet, i luften og i sandet. Du vil i denne bog blive klogere på Nordkystens levende kyststrækning med de oplysninger og bæredygtige aktiviteter, der knytter sig til den. Aktiviteter til alle – i alle aldre og på alle årstider.

  • af Steen Qvist
    153,95 kr.

    Denne bog giver retningslinjer for, hvordan man håndterer alle faser af den økonomiske planlægning, når man arbejder med bygge- og anlægsprojekter. Økonomisk planlægning henvender sig først og fremmest til studerende på de videregående uddannelser inden for bygge- og anlægsområdet. Formålet er at gøre dem bevidste om nødvendigheden af at kunne styre økonomien i en byggesag, samt at sætte dem i stand til at kunne udføre overslag. Bogen henvender sig desuden til rådgivere og udførende i branchen, der ønsker et overblik over elementerne i budgettering og overslagsberegninger.

  • - Badehotellerne, gæsterne og postkortene, som de sendte
    af Lene Nørgaard Munch
    240,95 kr.

    Det er igen blevet populært at holde ferie på badehoteller. Danskerne tager ud på hotellerne for at forkæle sig selv med god mad, ture i naturen og badning i havet.Samtidig nyder gæsterne at træde ind i et stykke kulturhistorie, der rækker små hundrede år tilbage i tiden.Ikke mindst TV2’s serie ”Badehotellet” har sat fokus på badehotellernes historie ogvækket interessen for landets badehoteller.Den nye bog ”Vi har det så dejligt! Badehotellerne, gæsterne og postkortene, som de sendte” af Lene Nørgaard Munch fortsætter, der hvor tv-serien slutter. Den uddyber livet på de enkelte hoteller og pensionater, den fanger sladderhistorierne i korridorerne, den hvisker om tragiske mord, og den vender postkortene og læser op om kærlighedsaffærer, der aldrig burde have fundet sted. Den er ikke kun en historisk beretning om en tidsperiode, den er også en fortælling om mennesker, og det liv de levede, når de var hjemmefra og formerne var en anelse løsere.

  • af Nina Larsen
    240,95 kr.

    Nina Larsen er en af Danmarks mest profilerede hår- og makeupartister og har blandt andet arbejdet på både X Factor og Vild med Dans, hvor hun uge efter uge kreerer overraskende, kreative og farverige looks.I Ikonmakeup lærer hun dig at lægge professionel makeup og sætte kunstfærdige frisurer, teksten er akkompagneret af smukke billeder med bogens modeller: Sofie Linde, Aura, Sarah Grünewald, Nabiha, Oh Land og Mette Lindberg.

  • af Anders Grøndahl
    231,95 kr.

    Anders Grøndahlhar en særlig evne til at finde de små uspolerede steder; dér hvor de lokale selv kommer; hvad enten det er en restaurant; en vingård; et landskab eller et særligt smukt hjørne af en by. Det beviser han på ny i denne velskrevne rejsebog for livsnydere; hvor turen går igennem det skønne Frankrig ad den klassiske rute fra Alsace i nord; over Bourgogne og Rhone-dalen; til Provence og Middelhavs-kysten i syd. Bogen er fuld af nyttige tips om rejseruter; hoteller; restauranter; steder af købe vin; historie og stemninger. Anders Grøndahl har gennemtrawlet denne rute igennem næsten 30 år; ikke mindst som rejseskribent for FDMs blad Motor. Rigt illustreret med forfatterens farvefotos. Desuden praktiske rutekort for bilisten samt en række udvalgte madopskrifter fra turen igennem det herlige Frankrig; som er rejsedestination nummer et for danske bilturister. Med god grund.

  • - Tilblivelse
    af Ehrhorn Hummerston
    790,95 kr.

    Malling & Schmidt – Tilblivelse – en eksklusiv coffee table book Siden åbningen af gourmetrestauranten Malling & Schmidt i 2005 har værtsparret Rikke Malling og Thorsten Schmidt formået at imponere gæster fra både ind- og udland. Kokken Thorsten Schmidts innovative køkken har vedvarende flyttet grænserne, for hvad der teknisk er muligt i velsmagens tjeneste. Det har fået anmeldere til at sidestille ham med kokke som Heston Blumenthal fra The Fat Duck og Rene Redzepi fra Noma.Nu imponerer parret med en stor coffee table book, der i indhold og udstyr er ligeså spektakulær som deres gastronomi. Bogen skildrer deres historie i billeder og ord, og som læser kommer man helt tæt på inspirationen, passionen, arbejdspresset og selvfølgelig den region, som parret formidler gennem deres mad. ”Tilblivelse” er ikke en kogebog i traditionel forstand, da den ikke kredser om opskrifter. Til gengæld rummer den noget, der er langt mere interessant: Den kortlægger den tankegang, der har skabt et af verdens mest innovative køkkener. Bogens godt 400 sider er spækket med smukke billeder fotograferet af nogle af landets fremmeste fotografer på området: blandt andre Claes Bech-Poulsen, Henrik Bjerre, Søren Gammelmark og Casper Tybjerg. Der er på alle måder tale om en smuk, inspirerende bog, der selvfølgelig taler til dem, der ønsker at blive klogere på gastronomien, men den taler i høj grad også til dem, der ønsker at blive klogere i al almindelighed. Bogen udkommer i begrænset oplag på dansk.

  • - for serviceøkonomer
    af Annette Vangstrup
    385,95 kr.

    NY TITEL. TIDLIGERE: ØKONOMI FOR SERVICEØKONOMER.Økonomistyring i praksis er til dig, der enten studerer på serviceøkonomuddannelsen eller læser et af akademifagene ‘Økonomistyring i praksis’ eller ‘Anvendt økonomi’. Herudover kan alle, der har økonomisk ansvar i hotel-, restaurant- ogoplevelsesvirksomheder, finde inspiration til indsatsområder og mulige forbedringstiltag.Økonomistyring i praksis giver en praktisk indføring i den økonomiske styring i en hotel-, restaurant- eller oplevelsesvirksomhed og indeholder generel regnskabsøkonomisk teori. Du kan bl.a. læse om regnskabsopstilling, markedsforholdog virksomhedens omkostninger, prisfastsættelse og distribution, regnskabsanalyse, planlægning og ressourcestyring, investering, finansiering, værdiansættelse og økonomi i forretningsudvikling.Økonomistyring i praksis indeholder praksisnære cases og eksempler, der er specielt relevante for oplevelseserhvervet, og som kan danne grundlag for egne cases. Endvidere er der et kapitel, som er en opsamlende case, hvor bogensteori udfoldes i praksis.

  • - 30 favoritter
    af Kurt Hollesen
    111,95 kr.

    Et London-besøg er ikke fuldendt, før man har været på pub. Og det er ikke vanskeligt at finde frem til én. Der er nemlig 6.000 pubber i den engelske hovedstad. Indimellem tænker man, at den udvalgte pub lige så godt kunne have ligget i København, Dublin eller New York, når man først er kommet indenfor dørene. I denne bog har forfatteren imidlertid gjort sig umage for at finde frem de helt særlige og ekstraordinære pubber, der vil give ethvert London-besøg en ekstra dimension. Det er på disse pubber, at man møder de ”ægte” londonere. Manu er ikke én blandt mange turister, men blandt de lokale, som man nemt kommer i snak med. De fleste af de udvalgte pubber ligger gemt væk fra hovedstrøgene i små gader og gyder. Men der er et oversigtskort til hver eneste pub, som gør det nemt for læseren at bevæge sig rundt i labyrinterne. ”Londons bedste pubber” er skrevet med et glimt i øjet, og læseren bydes på en række fornøjelige anekdoter, som er med til at forstærke oplevelsen af at være på de historiske steder.

  • af Louise Byg Kongsholm & Martin Michael Frederiksen
    374,95 kr.

    Bestsellerbogen Total Ret@il har modtaget 5 stjerner i Jyllandsposten og er kåret som en af de 10 bedste erhvervsbøger af JP!Detailhandelslandskabet har ændret sig betydeligt i løbet af de seneste 10 år. Den teknologiske udvikling har ført til signifikante ændringer i forbrugernes adfærd og den måde, hvorpå research og shopping finder sted har forandret sig for altid. Dette forandringstempo vil fortsætte og sandsynligvis accelerere i de kommende år når de store generationer af forbundne og digitalt indfødte bliver forbrugere. De interagerer, engagerer og handler anderledes end nogen anden generation før dem. Det er på tide at blive klædt på til fremtiden og forstå deres ønsker og behov samt hvilke konsekvenser dette har for forretningsmodel, salgskanaler og kommunikation. Forfatterne er Louise Byg Kongsholm, som er trendforsker og forbruger- og retailekspert, og Martin Michael Frederiksen, der er iværksætter, forfatter og digital ekspert.Total Ret@il indeholder en række cases, erfaringer, analyser og tal samt Q&A med over 25 profiler inden for forskellige brancher. Bogen tilbyder et 360 graders perspektiv på forbrugeradfærd, detailhandel, nethandel samt hele krydsfeltet mellem fysisk og online handel.Bogen Total retail giver dig den nødvendige indsigt i det nye detailhandelslandskab, den forandrede forbrugeradfærd, konsekvenserne for de forskellige salgskanaler og den svære integration af offline og online samt en række lærerige cases suppleret med udtalelser og erfaringer fra eksperter og fagfolk.I bogen får du forfatternes bud på, hvorfor begrebet ’Total Ret@il’ er vejen frem!

  • - Opskrifter fra en restaurant med havudsigt
    af Daniel Bro Schmidt
    219,95 kr.

    Bistromad er en helt særlig kogebog, for det er også en kærlighedserklæring til Remouladen. Altså restaurant Remouladen, smukt beliggende på havnen i Vejle. Bistromad er fyldt med spændende opskrifter fra menukortet gennem året på restauranten, og det er samtidig fortællinger om, hvorfor kokken Daniel McBurnie arbejder dér side om side med stjerneholdet af tjenere, opvaskere og andre kokke. Sammen udgør medarbejderne en homogen stab, som løfter i flok med målet om at give gæsterne en enestående oplevelse i restauranten. Bistromad er opdelt i opskrifter på 10 småretter, interviewfortællinger indimellem 10 store retter, 10 desserter og fem basisopskrifter på væsentligt tilbehør til maden - krydret med et væld af spændende billeder fra restaurantkøkkenet, omgivelserne og de herligste madoplevelser.

  • af Allan Mylius Thomsen & Eddie Michel Azoulay
    198,95 kr.

    En fotografisk og kulturhistorisk gennemgang af baren med særligt fokus på stedets betydning for kunst, kultur, litteratur og musik - og jazz i særdeleshed. Palæ Bars betydning for kvarterløftet med Ny Adelgades ændring fra hengemt gade til en hip københavnergade. Palæ Bar også historien og den succesfulde indvandrerhistorie om den franske danserinde og mulatkvinde Annie Bel-Kher, der sammen med sønnen Jannick Christensen åbnede Palæ Bar i 1984. Mange interviews med personale, restauratører, musikere, kunstnere og stamkunder, der har medvirket til stedets helt specielle og rustikke stemning.

  • - Et eventyr
    af Jean-Claude Grumberg
    187,95 kr.

    DET DYREBARESTE STYKKE JERNBANEGODS er et eventyr for voksne og større børn. Et eventyr, der her i 75-året for befrielsen af Auschwitz slår til lyd for større tolerance mellem mennesker og alle menneskers ret til at leve – skrevet med lune midt i alle grusomhederne og i en anden form, end vi er vant til. Under anden verdenskrig er et godstog med deporterede franske jøder på vej mod en grusom skæbne, da faderen til et par nyfødte tvillinger i afmagt beslutter at kaste den ene tvilling ud fra toget. En beslutning, der bliver ved at hjemsøge ham, men barnet, det lille stykke jernbanegods, bliver opfostret af et fattigt skovhuggerpar, som kommer til at elske det over alt på jorden. Bogen har siden januar 2019 solgt over 73.000 eksemplarer i Frankring.

  • - En madpushers tilståelser
    af Michael Rytz Lundholm
    190,95 kr.

    I 2009 gik iværksætteren Michael Rytz Lundholm konkurs med en række spisesteder. Han lod sig rive med af skyhøje ambitioner og faldt tungt og brutalt, da finanskrisen ramte. Hans personlige beretning om forretningsfolk, der hvirvles rundt i den økonomiske orkans øje, er både rørende og rablende morsom. Bogen er samtidig en rå afsløring af virkeligheden i den danske restaurationsbranche, hvor det flyder med sorte penge, kunderne bliver snydt, så vandet driver, og korruption, illegal arbejdskraft og gangsterbagmænd hører til dagens orden. I et afsluttende appendiks løfter forfatteren sløret for de utallige fupnumre, du risikerer at blive udsat for, når du sætter dig til bords på en ganske almindelig restaurant.

  • - En beskrivelse af de steder, vi gik ind, når vi gik ud.
    af Torben Madsen
    176,95 kr.

    Årene flyver af sted... Det kan vi ikke ændre på, men har du lyst til at genopfriske nogle af minderne fra Odense, så vil du utvivlsomt finde denne bog inspirerende. Her kan du nemlig læse om de steder, hvor vi engang slog os løs, mødte nye venner og kærester, lyttede til pop, pigtråd og velkendte evergreens, svang os på dansegulvet, slappede af med en fyraftensbajer eller betroede vores sorger og glæder til hvem, der gad lytte. Kort sagt: De steder, vi gik ind, når vi gik ud. Endvidere er der i dette bind sat særligt fokus på følgende emner: Odenses underverden Værtshusslagsmål - før og nu Odenses jazzliv af Frank Büchmann-Møller ØL ... lige fra tidernes morgen, Royal Unibrew Sex and the city I første bind gik turen fra Nordvest og Vest til Centrum, og de steder, der eksisterede mellem 1950 og 1980, blev beskrevet fra deres første åbningsdag til lukning eller nuværende status. I dette andet bind guides læseren først rundt om kanalen, havnen og Nørrebro. Dernæst går turen fra Odense Nord til Centrum og Øst til Overgade, og som afslutning besøges Sortebrødre Torv og de nærliggende gader. Resten af byen følger i bind 3, som forventes i handelen i slutningen af 2013.

  • - En beskrivelse af de steder, vi gik ind, når vi gik ud.
    af Torben Madsen
    176,95 kr.

    En beskrivelse af bylivet i Odense i årene 1950 til 1980. I dette første bind guides læseren fra Nordvest og Vest til Centrum, og de steder, der eksisterede mellem 1950 og 1980, beskrives fra deres første åbningsdag til lukning eller nuværende status.

  • af Anders Sørensen
    282,95 kr.

    Den første dansksprogede videnskabeligt baserede introduktion til turisme. Bidragene er leveret af førende eksperter fra dansk turismeforskning. Når vi rejser, danner vi et syn på andre mennesker og kulturer. De signalerer økonomisk frihed og råderum og indgår i vores selvforståelse og selvpræsentation. Nationalt og globalt er turisme en væsentlig samfundsmæssig og samfundsøkonomisk faktor, både i form af menneskelige aktiviteter, økonomisk omfang og beskæftigelse. Turisme er samtidig omdiskuteret verden over. Der er brug for viden om emnet, og der er et stigende behov for at kunne vurdere kvaliteten af denne viden. Bogen henvender sig både til ansatte i branchen, til uddannelsessøgende og til alment interesserede. De enkelte kapitler tilbyder indsigt og grundlag for videre fordybelse til den særligt interesserede, og antologien tilbyder i sin helhed en bredspektret gennemgang af et fascinerende emneområde, som påvirker os alle.

  • af Gry Asnæs, Katja Hessel & Nille Presskorn
    273,95 kr.

    Har du tjek på dit serviceDNA og styr på dit servicegen? Kommunikerer du rigtigt, og bruger du samarbejde og høj social kapital til at forbedre din egen og dine medarbejderes service? Begrebet service bruges i flæng, men hvad er egentlig god service? Og findes der en særlig nordisk service? Det er blot nogle af de emner, denne bog tager fat i.Nordisk servicesyn er skrevet til dig, der arbejder med service, hvad enten du er studerende, underviser, medarbejder, leder eller virksomhedsejer. Hensigten med bogen er at få dialogen om den gode service tilbage til rødderne - dér, hvor vi kan drage nytte af vores nordiske grund­værdier som ligeværdighed, åbenhed, fleksibilitet og ikke mindst tillid. Omdrejningspunktet i bogen er således relationer mellem mennesker: Relationen til gæsten, relationen til kollegaer og relationen til ledelse og samarbejdspartnere.Nordisk servicesyn kan læses i sammenhæng, men de enkelte kapitler giver også mening som selvstændige tekster og kan bruges uafhængigt af hinanden. Hvert kapitel indeholder:En tilgængelig, praksisnær beskrivelse med betragtninger og værktøjer, der tager udgangs-punkt i forskningsbaserede teorierHenvisninger til primærkilderne samlet efter hvert kapitelInspiration til det daglige arbejde i form af en række øvelser og cases, der kredser om henholdsvis det strategiske, taktiske og det operationelle niveau i virksomheden.Nordisk servicesyn dækker fagplanernes læringsmål i akademifagene "ledelse, der skaber social kapital" og "service", og den vil ligeledes kunne bruges af Serviceøkonomuddannelsen.Bogen dækker emner som kommunikation, kropssprog og empati, og som noget nyt er der tilføjet emner som kulturen bag nordisk service, serviceleverancen, moodboard. Herudover inde­holder bogen en række cases og refleksionsopgaver, hvor læseren skal forholde sig til konkrete servicesituationer.  

  • af Lotte Mollerup
    401,95 kr.

    Bogen giver en grundig indføring i centrale hygiejnebegreber ved behandlingen af fødevarer i de offentlige køkkener, store som små. Bogen har fokus på egenkontrol og omhandler desuden emner som mikrobiologi, skadedyrsbekæmpelse og almen fødevarehygiejne, ligesom miljøhensyn inddrages.

  • - Mad til mennesker
    af Dan Feld-Jakobsen
    183,95 kr.

    Iværksætteri og innovation giver eleverne redskabet til at starte egen virksomhed eller medvirke til udvikling og innovation i virksomheder på det private og offentlige arbejdsmarked.Det indeholder følgende 2 hovedafsnit:- Iværksætteri: hvordan man starter en virksomhed; afklaring, selskabsformer; penge og økonomi; lovgivning; organisation og ledelse; lukning. Overalt følger vi som eksempel en fiktiv koks vej fra start af restaurant/café til lukning.- Innovation: test af, hvor innovativ man er; økonomisk, ergonomisk, miljømæssig og produkt- og udviklingsinnovation; måling af innovation; innovatører i praksis; innovation i din fremtid. I denne del er der er overalt opgaver, der udfordrer læseren til at tænke innovativt, især som gastronom og som tjener.

  • - Hemmelige adresser på 30 ægte romerske madhuler
    af Helge Kamp
    171,95 kr.

    Denne helt unikke bog er uundværlig for enhver Rom-rejsende, der vil sikre sig en godbid af det ægte romerske køkken og undgå ærgerlige oplevelser med byens mange turistfælder. På let og overskuelig vis beskriver Helge Kamp en række ægte romerske spisesteder, der alle byder på suveræn italiensk madkunst og det miljø, der har gjort romernes madkultur verdensberømt og elsket. Spisestederne - eller madhulerne - som forfatteren ynder at kalde sine favoritter i Rom er omhyggeligt udvalgt efter kvalitet og atmosfære. Bogens spisesteder er også valgt efter beliggenhed, således der aldrig er langt, når der 2 gange dagligt udsendes liflige dufte over byen. Nøjagtige kortskitser viser vej til de enkelte spisesteder, hvorfor det aldrig vil volde problemer at finde frem til dagens madoplevelse - også selvom det er første gang man besøger den evige stad. Der afsluttes med en meget omfattende mad-parleur, der gør det muligt at tyde menukortet på de omtalte spisesteder, hvor italiensk i mange tilfælde er det eneste sprog der tales. Bogen er således nøglen til oplevelse af det ægte uspolerede Rom, der kun ligger lige omkring hjørnet - men alligevel godt gemt fra turisternes fodsti. Helge Kamp har opholdt sig i Rom gennem kortere og længere perioder og har nu slået sig ned i Sutri lidt nord for byen.

  • - Fællesskab, flirt og frikadeller
    af Mette Tapdrup Mortensen
    114,95 - 192,95 kr.

    De udgjorde en særlig måde at bo og spise på, og man kunne finde dem i de fleste danske byer. Nogle var kun for mænd, andre kun for kvinder. I nogle sad høj som lav skulder ved skulder, i andre lukkede man ikke hvem som helst ind. De tilhører tiden før take away og frosne pizzaer. I 1960'erne, da vi flyttede i parcelhus og på kollegium, og vi fik kantiner og supermarkeder, gik de nedenom og hjem. Pensionatets kulturhistorie. Fællesskab, flirt og frikadeller stiller skarpt på en overset og helt særlig måde at bo og spise på, som blomstrede op i midten af 1800-tallet, og som frem til Anden Verdenskrig levede i bedste velgående. Nogle af pensionaterne blev drevet som en storindustriel virksomhed, andre af en husmor, der havde dedikeret sit liv til at bespise et par af byens mange sultne sjæle. Men uanset størrelsen udgjorde pensionaterne et altafgørende fundament for mange af de danskere, der flyttede fra land til by for at arbejde, studere eller bare prøve lykken. I dag virker pensionaternes særlige blanding af fællesskab, flirt og frikadeller umiddelbart gammeldags. Men med vores stigende fokus på bæredygtighed og minimering af ressourceforbrug kan vi måske alligevel blive inspireret af, hvordan pensionaterne udnyttede stordriftsfordele og samtidig formåede at give tusindvis af mennesker et hjem i byen.

  • af Christian Guldager, Lars Blicher-Hansen, Jan Aagaard, mfl.
    230,95 kr.

    Bogen er til dig, der arrangerer møder og events. Den slags arrangementer kan være kostbare, og det er vigtigt, at udbyttet bliver optimalt. I denne bog finder du 50 brillante ideer, der kan gøre dine møder og events til en større oplevelse for dine deltagere.

  • af Anna-Kaya Frello & Henrik Leach
    234,95 kr.

    For snart 100 år siden rullede den første pølsevogn ud på gaden, og Danmarks nationale gadekøkken var født. Siden har pølsemænd serveret en ristet med det hele, når danskerne skulle stille den lille sult. Denne bog er en hyldest til pølsevognens plads i danskernes kulinariske hjerter – med et omfangsrigt billedmateriale og interviews med forfattere, kokke, billedkunstnere, forskere og ikke mindst pølsemænd og -damer. Hvordan har madkultur, industriel udvikling og arkitektur påvirket pølsevognen – fra 1920’ernes kogte pølse med rundstykke til 2010’ernes økologiske ristede med rodfrugtmos? Der er sket lidt af hvert, men er der alligevel sket for lidt nyt til at redde vores allesammens pølsevogn? Pølsevognen, som vi kender den, er døende, og endnu har ingen beskrevet dette unikke klenodie så gennemført som denne bog. Du står nu med en del af Danmarkshistorien i hånden.

  • af Henrik Oldenburg
    108,95 kr.

    22. årgang. Danmarks ca. 500 bedste spisesteder er udvalgt og bedømt af Det Danske Gastronomiske Akademi og Forlaget SMAG.

  • af Kristen Dissing Sandahl
    198,95 kr.

    ”Spisesteder i Cahors og omegn” er den første danske guide til restauranter i Cahorsregionen i Sydfrankrig. Bogen giver områdets mange danske besøgende enestående insidertips til de gode lokale spisesteder. Nu kan de mange tusinde danskere, der hvert år valfarter til Cahors og omegn, endelig få gode insidertips til fantastiske lokale spisesteder. Autentiske restauranter, hvor områdets franskmænd selv spiser, og som turister normalt ikke har en chance for at kende. For som bogen bekræfter gemmer mange af de bedste spisesteder sig jo ofte i små sidegader eller langt ude på landet. ”Spisesteder i Cahors og omegn” udmærker sig ved at anmelde de mere ydmyge og prisvenlige restauranter, hvor kvaliteten ikke desto mindre er i top. Restauranter, hvor man ganske enkelt spiser godt og samtidig til en fornuftig pris. Og hvor restauratørerne udfolder det solide traditionelle køkken, og det regionale særpræg kan smages. For Cahors og omegn er et sandt spisekammer, hvor ikke mindst departementerne Lot og Tarn et Garonne bugner af udsøgte råvarer og velsmagende kvalitetsprodukter. ”Spisesteder i Cahors og omegn” er skrevet af Kristen Sandahl, der er lektor i fransk. Forfatterens kendskab til de beskrevne spisesteder stammer fra mange års ophold i området og fra uvurderlige tips fra lokale bekendte. Anmeldelserne af spisestederne krydres med sansende iagttagelser af naturomgivelserne og engagerede kulturhistoriske fortællinger. Med guiden i hånden får læseren altså et godt indblik i den autentiske franske madkultur – og rig mulighed for at smage på den selv. Bon appétit!

  • - Inkl. CD: Best of 1989-2011 + AGF-sangen til Fredensvang
    af Kirsten Puggaard & Michael John Lee
    216,95 kr.

    Dette er en bog om Mackie’s Pizza & Cantina i hjertet af Aarhus. Det var en Hard Rock Café, længe før begrebet var kendt i Danmark. Igennem mere end tredive år har tusinder og atter tusinder af århusianere og turister været forbi restauranten, som i dag nærmest har kult-status i byen. Restaurantens karismatiske dansk-engelske ejer hedder Michael John Lee, kaldet Mickey Lee og ’Pizza-kongen’. I Aarhus ved man godt, hvem Mickey Lee er. Han er ikke til at komme uden om, og han har gennem årene blandet sig i hvad som helst med læserbreve i de lokale aviser. Mickey Lee har forstået at markedsføre sig selv og sin gourmet pizzarestaurant på en sådan måde, at restauranten er en af Aarhus’ mest besøgte spisesteder. Restauranten, med al dens inventar, er ligesom en stor farverig krop, og denne krops sjæl er Mickey Lee. Igennem bossen selv, anekdotefortælleren Mickey Lee, får vi historierne bag nogle af de mange spændende og fascinerende klenodier og kitsch-genstande, som Mackie’s Pizza & Cantina er fyldt med overalt. Og gennem Mickeys egne ord, får vi også et indblik i, hvilken personkarakter, der gemmer sig bag denne mand, som byen enten elsker at elske eller elsker at hade. En ting er i hvert fald helt sikker, Mickey Lee er ikke kedelig, og han har evnet at være med, hvor tingene sker. Aarhus er blevet lidt mere festlig og farverig af denne zigøjner-indvandrer fra Blackpool.

  • af Birgit Krols
    206,95 kr.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.