Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Funding er en jungle! Sådan lyder det fra den unge entreprenør og iværksætter Rasmus Madsen, der med bogen “Pitch Deck” vil forsøge at hjælpe andre på vej med økonomiske overvejelser. Forinden Rasmus selv startede ud som selvstændig, kunne de i hans virksomhed eManager ikke finde hoved og hale i, hvordan de skulle søge deres første investering og kunne dengang godt have brugt den viden han nu besidder. Derfor har Rasmus nu skrevet den komplette manuel til dig, som netop skal ud og søge funding. Bogen indeholder alt det materiale fra deres eget pitch deck og en optagelse fra et event og yderligere en detaljeret beskrivelse af hele processen - og endda med overvejelser om, hvad de havde gjort anderledes den dag i dag.Bogen bygger altså 1:1 på eManagers erfaring, hvor de både har rejst 1 mio DKK, men også misset en kapitalrunde på hele 4,5 mio DKK. Med forord af Lars Tvede samt en udtalelse af Martin Thorborg er “Pitch Deck” den helt perfekte bog til iværksættere, der skal ud og søge funding for første gang. Ifølge Rasmus Madsen har man allermest gavn af bogen, hvis man er på bar bund vedrørende alt fra, hvordan man skal udarbejde et pitch deck, til hvordan man griber hele funding situationen an. Og hvis det er tilfældet lover Rasmus, at han kan hjælpe dig godt på vej!
Beskrivelse: ’Det lille skridt’ er bogen til dig, som enten gerne vil i gang med iværksætteri - eller have succes som iværksætter med dit nuværende projekt. Bogen anbefales af dygtige iværksættere (herunder Martin Thorborg) samt mange andre af de 2.300+ læsere.Forfatteren, Rasmus Madsen, udtaler følgende om bogen:"jeg var træt af at læse bøger fra iværksættere, som solgte deres virksomheder for 10 år siden. Ingen af dem kan huske tankerne og problemstillingerne, som opstod helt i starten. Derfor valgte jeg at skrive en bog, mens jeg endnu var ved at starte mit iværksættereventyr op. Sagt med andre ord har jeg ganske enkelt skrevet den bog, som jeg selv ønskede mig, da jeg var yngre!"Bogen er bygget op som en rigtig lærebog, der tager dig igennem alle de vigtige faser, når du skal starte din egen virksomhed. Hele vejen igennem bogen er der konkrete eksempler fra Rasmus’ egne projekter, projekter fra hans netværk samt eksempler på, hvad udenlandske virksomheder har gjort. Sagt med andre ord er ’Det lille skridt’ den første rigtige praktiske iværksætterbogMens du læser bogen, er der opgaver, du kan løse i slutningen af hvert kapitel, der gør forståelsen bedre. Enten for din egen virksomhed eller for en case-virksomhed. Hvis du gerne vil lave en forretningsplan til din egen virksomhed, indeholder det afsluttende kapitel hjælp til udarbejdelsen af denne. Bogen indeholder desuden flere af forfatterens egne forretningsplaner som inspiration.’Det lille skridt’ er skrevet på et ung og meget forståeligt sprog og er et must have for nye iværksættere samt en perfekt opslagsbog til iværksættere, som har været i gang nogle år.Rasmus har desuden startet flere projekter, som både har indebåret succes og fiasko. Fælles for dem alle er, at de har givet værdifuld læring. Senest har han været med til at sælge den danske succes, Dinero, for over 148 mio NOK.
Økonomisk metode er en ny, praksisnær lærebog til de merkantile fag indenfor grundlæggende metodelære, herunder såvel kvalitativ som kvantitativ metode med eksempler fra den finansielle branche. Bogen er opdelt i fire dele: introduktion til økonomisk metode, problemformulering, projektledelse og -planlægning samt gruppearbejde kvalitativ metode kvantitativ metode projektskrivning Den studerende bliver bl.a. i stand til at præsentere data, analyser og vurderinger på baggrund af en veldefineret metodik samt til at indsamle og analysere data, fx forskellige former for virksomhedsanalyser, markedsanalyser m.v. Lærebogen er rettet mod de finansielle uddannelser og er tilpasset undervisningen i økonomisk metode på finansøkonomuddannelsen. Til bogen knytter sig en hjemmeside. Sidens videomateriale giver blandt andet løsninger på diverse Excel-relaterede problemer og ideer til, hvordan man kan anvende Word, Excel mv. i sin projektskrivning og databehandling. Gå til sitet her.
Det gode afgangsprojekt er en guide til, hvordan du griber processen an omkring et afgangsprojekt, lige fra tanker om din forståelse af ledelse til dit valg af emne og perspektiv til indhentning af empiri og skrivning af projektet. Guiden hjælper dig således helt konkret med at tage hånd om komplekse ledelsesproblemstillinger, din organisatoriske kontekst, opgavestrukturen samt opgaveprocessen.Desuden følger vi dig helt til eksamensbordet og giver tips og vejledning til forberedelsen og afvikling af en god eksamen.Igennem bogen bruger vi en række konkrete eksempler fra gode afgangsprojekter. Vi har både først og sidst i bogen citater fra studerende, der har gennemført deres afgangsprojekt. De skriver både om processen, giver gode råd og ikke mindst kommer de med erfaringer fra projektets betydning for både deres organisation og deres egen karriere. At skrive afgangsprojekt er en helt særlig disciplin inden for lederuddannelser med et stort potentiale for personlig vækst, udvikling af ny viden samt produktive tiltag i din og din organisations ledelsespraksis.Bogen bruger studieordningerne på diplom- og masteruddannelser i ledelse som referencepunkt.Forfatterne har på baggrund af en lang, praktisk ledelseskarriere vejledt i at skrive afsluttende opgaver på lederuddannelser de seneste 20 år. Derudover har vi begge undervist på mange fag på diplom – og masteruddannelser i ledelse.
ANMELDELSE I BØRSEN, 5. marts 2017; Kom i mål & hav mod til at se fremtiden! CEO Lars Sander Matjeka, ALLER MEDIA VIP Blogger BØRSEN”Alignment handler om at spille sammen og afstemme strategiske ambitioner og indsatser på tværs af funktioner. Om bevidste aftaler om konsekvenserne for såvel mindset, kultur og handling.” Sådan står der på én af de første sider i Lars H. Nielsen’s nye bog ”Winning through Alignment in Leadership”, og det kan synes så elementært, at det er unødvendigt at skrive i en bog til ledere. Alligevel rammer det hovedet på sømmet ift. én af de største udfordringer i mange komplekse organisationer, nemlig at den samlede ledelse i fællesskab ejer strategien; går i samme retning; kommunikerer det samme rationale og sikrer forankringen fra øverste til nederste trappetrin.Ingen værdi uden mennesker. I en årrække er der i ledelseskredse blevet talt om vigtigheden af en robust strategi, som både rummer innovation, de rette forretningsmodeller og teknologi. Uanset hvor god og gennemarbejdet en strategi er, har den ingen værdi uden mennesker! Netop bogens fokus på at binde mennesker ind i processen er årsagen til, at jeg vælger at omtale den her. På den måde adskiller den sig nemlig fra en lang række andre bøger med samme emne, og jeg glædes over en forfatter, som tør sætte ord på, at nærhed og opmærksomhed er vigtigt; at du får det, du giver; at mennesker skal mødes, der hvor de er; og at ledere skal turde lytte til deres intuition. Buskørsel med bind for øjnene Alt for ofte har jeg i strategiprocesser oplevet forvirring mellem - og sammenblanding af - strategiske indsatser, aktiviteter, midler, mindset, kultur, mål og KPI’er. Dertil kommer en tendens til at strategier bliver alt for komplekse og omfattende – ikke mindst fordi villigheden til at foretage fravalg er langt mindre end ønsket om at vælge til. Resultatet er strategier, som er vanskelige at kommunikere for den øverste ledelse, og som dermed aldrig bliver forstået af den øvrige organisation. I sådanne tilfælde er strategiens værdi mildt sagt begrænset, og organisationens ledere må have følelsen af at sidde ved rattet i en bus uden at kende ruten samtidig med, at de har bind for øjnene. Styrken ligger i enkelheden! Eksekveringsevne og fleksibilitet. Lars H. Nielsen's nye bog viser med gode cases, at resultaterne kommer langt hurtigere, når ledelsen viser sammenhængskraft og høj eksekveringsevne. Personligt vil jeg da også foretrække en middelgod strategi, der eksekveres frem for en fuldstændig perfekt og fuldendt strategi, som ligger i skuffen bl.a. fordi den er umulig at kommunikere. Derudover er det for mig afgørende, at enhver strategi er så tilpas fleksibel, at den kan justeres i takt med at virksomheden og dens omverden bevæger sig. Og netop den holdning gør det oplagt at runde af med endnu et citat fra bogen: ”Alene kan du ikke forudsige fremtiden, men fremtiden skabes af dem, der tør se den.”Denne bog handler om, hvordan du som leder kan designe processen og arbejde målrettet med at skabe strategisk alignment i jeres organisation. Alignment handler om sammenhængskraft og teamets manøvredygtighed i en kompleks hverdag. Om at forkorte tiden, fra at strategien ligger klar, til at den bliver eksekveret og ført ud i livet. Det starter med dig som leder - og især med jer som ledelse.Udfordringen er at sikre, at I på tværs af funktions- og ansvarsområder præsterer jeres allerbedste, når det er allervigtigst, og derved optimerer konkurrenceevnen.Lars H. Nielsen har knap 30 års erfaring med at facilitere succesfulde strategiske udviklingsprocesser i erhvervslivet. Bogen giver dig indblik i, hvordan organisationer som Sparekasssen Kronjylland, Banedanmark, Pfizer, Bayer Crop Science, Sanofi Genzyme og Danmarks rolandshold har håndteret udfordringerne med succes og skabt unikke præstationer, da det virkelig gjaldt.
Denne håndbog er skrevet som en hjælp til de, der arbejder med at skabe forbedringer gennem tavlemøder. Tavler er det mest anvendte værktøj til procesforbedringer i Danmark. Tavlen er let at tage i brug og taler til vores kultur med inddragelse og diskussion. Desværre har det vist sig, at man mange steder har måtte stoppe, fordi det ikke gav resultater.Denne håndbog indeholder råd om, hvorledes man får tavlemøder i gang og holder dem i gang. Det overordnede budskab er enkelt: Koncentrer jer om at optimere jeres egne arbejdsprocesser og skab kontinuerlige resultater. Det skal gøre en forskel, at man står ved tavlen!Bogen indledes med, at scenen sættes for tavlemøder: Hvad vil det sige at arbejde med kontinuerlige forbedringer? Derefter præsenteres nogle hovedtyper af tavler, således at man vil være i stand til at designe en tavle, som rammer i solar plexus på det aktuelle behov. Videre drøftes, hvilke regler der skal være omkring tavlemøder, hvem styrer, hvilke forventninger osv. Når man således har fået tavlemøderne i gang, vil der typisk komme nogle bump på vejen. De typiske udfordringer omtales, og der gives forslag til, hvorledes man kan tackle dem.Nogle tror at arbejdet med tavlemøder kun foregår omkring tavlen. Det er imidlertid ikke her resultaterne skabes, det sker nemlig i arbejdet mellem tavlemøderne. Håndbogen omtaler de organisatoriske- og processuelle rammer for dette samt ledelses- og medarbejderrollerne.Tavlemøder kan foregå i forskellige udviklingsstadier. I håndbogen opstilles en udviklingsmodel, som kan anvendes til at vælge fokuspunkter for forbedringer, så man videreudvikler eget tavlemøde.Endelig til slut sammenfattes håndbogen i 10 bud for tavlemøder.
Dieses Buch ist für eine einfache Nutzung konzipiert und stattet Sie mit unverzichtbaren Ressourcen für Ihre agile Reise aus. In der heutigen Unternehmenslandschaft sind agile Praktiken zum Kern großer Unternehmen geworden. Denn immer wieder stehen nicht nur Teamleiter*innen vor der Herausforderung, leistungsstarke Teams aufzubauen und zu erhalten. Das Little Book of Agile Wisdom ist ein einzigartiger und praktischer Leitfaden, der sich gezielt an Scrum Master*innen und leidenschaftliche Agile-Praktiker*innen richtet. Es bietet Ihnen 60 sorgfältig ausgewählte Zitate aus sechs Themenbereichen, die durch passende Bilder und Interpretationen sowie die persönliche Erfahrung der Autoren ergänzt werden. Außerdem finden Sie praktische Teamübungen, die die Lücke zwischen Theorie und greifbaren Ergebnissen schließen.Fördern Sie eine florierende Agile-Kultur in Ihrem Team!
"The new 2024 GMAT Focus is leaner (and meaner) than ever! Get the info you need to approach the revised test with confidence and achieve your highest possible score with this updated guide from The Princeton Review"--
This book addresses key issues during the creation of corporate strategy and M&A strategy by explaining how to define a complete and consistent strategy, use an all-encompassing scope for the strategy to avoid blind spots, include ecosystem and platform strategy, define M&A strategy and its exact relationships to corporate strategy, and how to define strategic fit of two companies. It also lays the foundation for a data-driven strategy.
"The fully updated fifth edition of the go-to guide for crafting winning essays for any type of graduate program or scholarship, including PhD, master's, MD, JD, Rhodes, and postdocs, with brand new essays"--
In our world, where information and communication technologies are reshaping and continuing to shape every field, it is clear that enterprises that can follow the flow of information, grind the information they collect in information mills, and provide intelligence by using their internal and external information, can adapt to changing conditions in a timely and effective manner in proportion to its power. At this point, the aim is to automate the realization of this whole process to the greatest possible extent. In this context, the important developments in the last 20 years have been focusing on business intelligence, big data, deep learning, reinforcement learning, data intelligence, decision intelligence, automated decision-making, and other concepts and the development of application tools.From this point of view, under the title of ¿Data-driven decisions in enterprises ¿ implications for business education and cases,¿ papers collected from various universities worldwide are included in this conference proceedings.
* Are you able to identify the strengths and weaknesses of an argument? * Can you determine what additional information might make an argument easier to evaluate?* Can you create alternative, plausible explanations for the claims in an argument? Because analytical skills are important for a successful career in management, the GMAT requires each test taker to complete the Analytical Writing Assessment, a timed task that reveals the writer's analytical abilities and his or her ability in crafting a coherent evaluation of an argument. The essays and prewriting activities in this book are intended to serve as models for the test taker to use when responding to practice arguments. Use them as it is or to inspire yourself to create your own essays. Either way, practicing for the AWA will ensure the bestscore possible on the test. GMAT Analytical Writing: Solutions To The Real Argument Topics contains sixty sample Analyze an Argument essays along with the rubrics, prompts and tips to use when writing your own essays. The prewriting activities demonstrate how the writer selected a point of view and created evidence to use in developing the responses. * 60 solved Argument topics with strategies to be used as a benchmark* Expert Strategies and simplified methods to produce focused responses* Scoring Guides for Argument tasks as per the GMAT GuidelinesAbout Test Prep SeriesThe focus of the Test Prep Series is to make test preparation streamlined and fruitful for competitive exam aspirants. Students preparing for the entrance exams now have access to the most comprehensive series of prep guides for GRE, GMAT and SAT preparation. All the books in this series are thoroughly researched, frequently updated, and packed with relevant content that has been prepared by authors with more than a decade of experience in the field.
This book will aim at better understanding, elaborating on, and inspiring the creation of more purpose-driven research. It sees the potential of a thesis to be more than an examination.
Get on the road to business school with comprehensive review and 3 practice testsGMAT Prep 2024/2025 For Dummies is a must-have to scoring your highest on the GMAT and earning your MBA. Updated for the new GMAT Focus Edition, this trusted guide will walk you through the basics of what's on the test and give you test-taking strategies that will help you make the most of the available time. You'll get a comprehensive review of all the GMAT content--data insights, verbal reasoning, and quantitative reasoning. Then it's time to practice, with flashcards and 3 full-length practice tests. Detailed study plans help you prep wisely, no matter how much time you have before test day. Grab this Dummies guide to master the GMAT!* Create a targeted study plan with a diagnostic pre-assessment* Take full-length practice GMAT tests so you'll be ready for the real thing* Maximize your chances of getting into the business school of your choiceGMAT Prep 2024/2025 For Dummies will help you land a higher score on this important exam.
This is a handbook on how to work smarter and achieve the same results using fewer resources. The handbook presents a number of tools for working smarter. These tools are developed by people on the floor, so manufacturing a car takes as few resources as possible. In the West, we call it Lean. The handbook is the result of teaching lean for over 15 years. All the main tools are included and presented with exercises. It is an ideal “do it yourself book”. You can use it at work, at home or for developing good ideas. The possibilities are endless. The handbook can be read from start to finish but can also be kept after reading and used as a reference for “how to do things”.
"Does the math portion of the GMAT or GRE fill you with anxiety? ... Whether you've always struggled with math or it's been years (maybe decades) since your last class, this book contains the keys to confidently approaching the math on your exam. With comprehensive chapters and expert guidance, [it] demystifies the principles behind the most important mathematical concepts on the tests"--
The nationally recognized credit-by-exam DSST® program helps students earn college credits for learning acquired outside the traditional classroom such as; learning from on-the-job training, reading, or independent study. DSST® tests offer students a cost-effective, time-saving way to use the knowledge they've acquired outside of the classroom to accomplish their education goals.Peterson's® Master the™ DSST® Personal Finance Exam provides a general overview of the subjects students will encounter on the exam such as credit and debt; major purchases; taxes; insurance; investments; and retirement and estate planning. This valuable resource includes:Diagnostic pre-test with detailed answer explanationsAssessment Grid designed to help identify areas that need focus Subject Matter Review proving a general overview of the subjects, followed by a review of the relevant topics and terminology covered on the examPost-test offering 60 questions all with detailed answer explanations Key information about the DSST® such as, what to expect on test day and how to register and prepare for the DSST®
Fachbuch aus dem Jahr 2018 im Fachbereich BWL - Sonstiges, , Sprache: Deutsch, Abstract: Für viele Menschen ist ¿verkaufen¿ negativ behaftet. Sie haben die Vorstellung dass es dabei darum geht, dass eine Person (Verkäufer) einer anderen Person (Kunde) etwas aufschwätzt, was diese im Extremfall gar nicht braucht. Doch das stimmt nicht! Verkaufen bedeutet nichts anderes als ¿zielgerichtet kommunizieren¿. Wann immer in einem Gespräch oder einem Meeting ein Ziel verfolgt wird, wird faktisch verkauft. Das kann genauso eine Produktpräsentation in einem Unternehmen wie auch das Gespräch zum Thema nächstes Ferienziel innerhalb einer Familie sein ¿ in beiden Fällen werden Ziele verfolgt und müssen Entscheidungen angebahnt oder gar getroffen werden. Dies zeigt, dass wir alle jeden Tag immer wieder verkaufen, bewusst oder auch unbewusst. Die Rolle des Verkäufers ist hierbei eine aktiv-unterstützende. Aus dem Grund unterstützend, weil es darum geht, die Ziele des Kunden zu erforschen und Wege zu finden, diese Ziele zu erreichen. Aktiv aus dem Grund, da Menschen in der Regel vor Entscheidungen zögern und es oftmals den aktiven Einsatz braucht, um ein entsprechendes Gespräch zu führen, dass den Kunden zur richtigen Entscheidung bringt. Demnach ist Verkaufen oder auch die Rolle des Verkäufers ganz und gar nichts Negatives, geht es doch darum, anderen zur Lösung ihrer Probleme und Erfüllung ihrer Wünsche zu verhelfen. In dieser Ausarbeitung erfahren Sie:- Was ist Verkauf und warum braucht es eine Technik dafür- Fünf Grundbedürfnisse, die für den Verkauf wichtig sind- Was ist der 1-Minuten-Verkauf- Bei welchen Situationen können Sie den 1-Minuten Verkauf einsetzen
This book is for those innocent, naïve, young people who venture in the profession of sales as a last resort. They may be preparing for some exams and are doing sales jobs as a temporary assignment. People with a one- or two-years stint in this grueling field start wondering whether they are in a proper field or they should change, before the sad end sets in. Such people would find this book as a practical guide for their problems. The language is as easy as it can be. There are many unanswered questions in the young and old minds of the sales fraternity. A sincere effort is made to answer such queries. However, each person, products, organization, culture has its own advantages and shortcomings. Each customer is different and needs special attention, so one has to be slightly more involved and ready to stretch more than in any other field in the life. Sales is a process of today. You cannot live in the past glory and enjoy the future projections. Those who understand and try to be in today are somehow successful, they may even enjoy their stints, they may have excellent rapport with customers, dealers and the organization they work for. For others, every day is a test, every week is an ordeal and every month is an unforgiving ongoing process which only the salesman in the field understands.
Behind marketing communications stand complex and complicated issues which are rarely formulated with the necessary theoretical depth and practical relevance. This is certainly not the case in this book, which provides an in-depth and comprehensive overview of the most important facets of marketing communications.The book content is characterized by a clear composition and fair knowledge representation. The text design, numerous diagrams and a deep structure contribute to this. A special feature of this book is that in addition to all theoretical foundation, the transfer of application is always sought through practical examples.»Marketing communications« in the German original version is one of the established introductory books in this domain. The English edition now offers also non-native speakers a meaningful insight into this topic. It is aimed at students as well as young professionals, career shifters and ascenders in the subject from a German perspective.
Following the tradition of the St. Gallen management models, this textbook explores management as a function and as an activity. It covers the key concepts of management, decision theory, strategy, leadership, organization and governance. It focuses on the central fields of tension in management and includes various illustrative models.
Læringsvitaliserende samtaler handler om at understøtte elevens måder at finde og tage vare på sig selv, sine behov og kompetencer i sit skoleliv og skolelivsengagement.Guiden viser, hvordan man med Vitaliseringskompasset kan arbejde med elevens kvalificerede selvbestemmelse i sine måder at regulere (sig selv i) sit skoleliv.Vi ønsker med guiden at give lærere og pædagoger i grundskolens ældste klasser et værktøj til at kunne tale med elever om de livsudfordringer, de oplever i forbindelse med deres skoleliv, f.eks. i form af utilstrækkelighedsfølelse, tilhør, mening, præstation, stress og angst.Som bruger af guiden skal man være opmærksom på, at man kan komme til at tale om ting, der betyder noget særligt for eleven. Man skal derfor gå til arbejdet med læringsvitaliserende samtaler med en nysgerrig åbenhed, omsorg og respekt for elevens grænser.
PROFESSOR SEAN MEEHAN, IMD BUSINESS SCHOOL: "By framing the central issue as alignment we have a fresh lens to look at change process. “Winning Through Alignment in Leadership” is worth any executive’s time."This book is about how you as a leader can design the process and work purposefully to create strategic alignment within your organisation.When the manoeuvrability is challenged by the speed of the market and the complexity of the organisation.Alignment is about cohesion and team manoeuvrability. To shorten the time from when the strategy is in place to when it is put into practice and executed.The challenge is to ensure that you, across all functions and areas of responsibility, perform at your very best when it matters most, thus optimising your competitiveness.Lars H. Nielsen has close to 30 years’ experience in facilitating successful strategic development processes in the business sector. This book offers you insight into how organisations such as Sanofi Genzyme, Pfizer, Sparekassen Kronjylland, Banedanmark, Bayer Crop Science and the Danish national rowing team have handled the challenges with success and created unique performances when it really mattered.It starts with you as a leader – and especially with you as management.
Professor Sean Meehan, IMD Business School, Lausanne, CH: "An important read for high performers as they face unrelenting uncertainty."Torbjørn Sindballe, Hawaii Ironman, 3rd & Deloitte Talent Director: "En super indsigt i lars' metoder og værktøjer der har været en stor hjælp i min egen karriere, såvel som i de topledelser og virksomheder Lars har hjulpet til at sætte klare ord på visionerne, kulturen og samarbejdet gennem årene. Bogen er relevant for både erhvervs- og sportsfolk der tager deres ambitioner alvorligt. God fornøjelse."Olympisk Mester, 2012 Mads Rasmussen, Roning: "En vinderkultur kan skabes. I denne bog fortæller Lars hvordan."Vinderkultur er, når den ekstraordinære toppræstation leveres dagligt. Det er vinderkultur, der får kompetente organisationer og teams til at få gøre deres allerbedste, præcis når kravet er størst. Lars H. Nielsen har siden 1989 arbejdet med at skabe vindere i store dele af erhvervslivet. Han har samarbejdet med bl.a. ATP, Jyske Bank, Danfoss og PANDORA – og det er skabelsen af en dybt forankret vinderkultur i netop disse virksomheder, denne bog handler om. I bogen, der er tiltænkt den ambitiøse leder eller medarbejder, fortæller Lars H. Nielsen med udgangspunkt i grundige cases, hvordan man selv kan opbygge en vinderkultur på sit hold eller i sin organisation. Bliv inspireret, skab en vinderkultur og præstér det optimale – ikke bare én gang, men igen og igen.
Professor Sean Meehan, IMD Business School, Lausanne, CH:Lars H. Nielsen's thoughtful reflections on the journeys of successful Olympians, including his own, provide a clear, straightforward and motivating approach to achieving the persistent peak performances required to win. His approach is informed, and in "Winner Culture" vividly illustrated, by his work with winning organizations such as PANDORA, ATP, Danfoss and Jyske Bank. More a "just-do-it" than a detailed "how-to", Winner Culture identifies critical elements which based on my own observations, leadership teams have, despite repeated urging not to, a tendency to either overlook or not take sufficiently seriously enough. Two examples: 1) The power of establishing an highly ambitious goal, aligning by visualizing what goal achievement will require and reinforcing what is required along the journey through crystal clear communications (super illustrations here from the sports and business worlds); 2) Stay the course! I see this myself in practice: executives get fatigued, burned-out, bored and frustrated with the lack of progress. They unhelpfully introduce new twists, new ideas, often at just the wrong moment. The bigger lesson is that a strong performance management culture offers lots of space to all helpful ideas, but each in its own place and at the right time. A persistent theme running through the book, but not emphasized is the strength of the leaders 'showcased'; they are all strong leaders who took responsibility for creating, cultivating and guarding their winning cultures. The stories in which they feature are top class - Lars does a great service in lifting the curtain on these journeys to goal accomplishment. "Winner Culture" is an easy accessible read which should motivate executives and leaders as they face unrelenting uncertainty. Read it!Olympic Champion, 2012, Mads Rasmussen, Rowing: "A winner culture can be created. In this book Lars explains how."A winner culture is when success turns into a conscious habit. This was ATP’s ambition and it worked. The results speak for themselves: In 2010 ATP was named the world’s best pension fund. A winner culture means delivering the out-of-the-ordinary top performance on a daily basis. It is a winner culture which enables competent organizations and teams to achieve success when needed most. Since 1989, Lars H. Nielsen has been helping to create winners in a large section of the business sector. In addition to ATP he has cooperated with organizations as Jyske Bank, Danfoss and PANDORA – and it is the creation of a firmly anchored winner culture in these companies that this book is all about. In this book, which is intended for the ambitious manager or staff member and is based on in-depth case studies, Lars H. Nielsen tells how it is possible to create a winner culture for any team or organization. Be inspired, create a winner culture and reach the optimum performance – not just once but again and again.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.