Vi bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Erhvervslivsstudier: generelt

Her finder du spændende bøger om Erhvervslivsstudier: generelt. Nedenfor er et flot udvalg af over 80 bøger om emnet.
Show more
Filter
Filter
Bogtype
  • (80)
  • (9)
  • (3)
Format
  • (36)
  • (30)
  • (14)
  • (8)
  • (3)
  • (1)
  • (1)
Sprog
  • (40)
  • (40)
Pris
DKK
Bedømmelse
  • (1)
  • (3)
  • (4)
  • (4)
  • (4)
Serie
  • (1)
  • (1)
  • (1)
  • (1)
  • (1)
  • (1)
  • (1)
  • (1)
  • (1)
Vis mere
Tag
  • (8)
  • (6)
  • (6)
  • (6)
  • (5)
  • (4)
  • (4)
  • (4)
  • (3)
Vis mere
Sorter efterSorter Populære
  • - Skab formidabelt overblik over alt der er vigtigt for din biks
    af Henrik Good Hovgaard & Anne Skare Nielsen
    196,95 kr.

    Vi tjener alle nogen, servicerer nogen eller skal sælge noget til nogen. Om du er selvstændig, chef, ansat, skolelærer, fagforeningsboss, konsulent eller frivillig, så har du "nogen derude", som skal blive glade, når de besøger din biks.Sådan har det altid været, og det vil det blive ved med langt ind i fremtiden. Men spillereglerne har ændret sig: Folk er mere krævende, forventningerne højere og der er også noget, der hedder bæredygtighed og ansvar for ikke bare at sælge bras verden ikke har brug for. Og så skal det gå tjept!Vi er dine guides på rejsen ind i fremtiden. Og vi siger til dig: du skal ikke bare servicere og tilfredstille. Du skal aktivere og udfordre. Når folk kommer til dig, skal det fandfisme være en fest! Og du skal læne dig tilbage, kigge på den, og tænke "wow, hvor er det bare fedt, det jeg har skabt".Så hold godt fast på festkasket og briller and let's get this party started!

  • - til markedsføring og service
    af Poul K. Faarup, Jeanette Thomsen & Per Bergfors
    252,95 kr.

    Metode - til markedsføring og service introducerer til de vigtigste metodiske begreber og teorier og til analyseprocessen. Den er desuden en guide til arbejdet med den gode problemformulering. Læs to nye kapitler om projektskrivning og digitale metoder her Lærebogen skal hjælpe den studerende til at reflektere over en given problemstilling og identificere det korrekte problem. Dernæst er det hensigten, at den studerende skal kunne anvende de rigtige metoder til at løse problemet og være i stand til at præsentere resultatet – i en opgave eller i en virksomhed. Bogen gennemgår grundlæggende metodiske begreber, problemerkendelse og -formulering, informationsindsamling, markedsanalyse, analyseprocessen og undersøgelsesdesign, kvantitative og kvalitative analyser, bearbejdning af data, økonomi, opfølgning og feedback samt analysetyper. Lærebogen er rettet mod de merkantile uddannelser, fx markedsføringsøkonom og serviceøkonom.

  • af Kenneth Hansen
    231,95 kr.

    Økonomisk metode er en ny, praksisnær lærebog til de merkantile fag indenfor grundlæggende metodelære, herunder såvel kvalitativ som kvantitativ metode med eksempler fra den finansielle branche. Bogen er opdelt i fire dele: introduktion til økonomisk metode, problemformulering, projektledelse og -planlægning samt gruppearbejde kvalitativ metode kvantitativ metode projektskrivning Den studerende bliver bl.a. i stand til at præsentere data, analyser og vurderinger på baggrund af en veldefineret metodik samt til at indsamle og analysere data, fx forskellige former for virksomhedsanalyser, markedsanalyser m.v. Lærebogen er rettet mod de finansielle uddannelser og er tilpasset undervisningen i økonomisk metode på finansøkonomuddannelsen. Til bogen knytter sig en hjemmeside. Sidens videomateriale giver blandt andet løsninger på diverse Excel-relaterede problemer og ideer til, hvordan man kan anvende Word, Excel mv. i sin projektskrivning og databehandling. Gå til sitet her.

  • af Sanne Udsen
    93,95 - 98,95 kr.

    Ordet psykopat kan få det til at gyse i folk. Man tænker på seriemordere og diktatorer. Men de allerfleste psykopater er ikke kriminelle. Tværtimod går de rundt blandt resten af befolkningen og gør livet surt for os.Blandt fagfolk er det en almindelig antagelse, at omkring 2-4% af alle mænd er psykopater, mens kun 1% af kvinderne er det, svarende til ca. 2% af befolkningen som helhed. Men der er endvidere en hypotese om, at blandt chefer er andelen større. Bogen gennemgår de typiske psykopatiske træk og beskriver, hvilke virksomhedstyper og organisationer, der giver bedst spillerum for psykopaten. Men nok så vigtigt giver bogen en række praktiske anvisninger på, hvordan man undgår at ansætte en psykopat - og hvad man gør, hvis han allerede er i virksomheden. Til slut en meget nyttig (og internationalt anerkendt) psykopat-test.

  • af Niels Møller, Mads Christoffersen & Lisbet Theilgaard
    202,95 - 244,95 kr.

    Arbejdet forstået baglæns rummer en lang række fortællinger om en generations omtumlede vej gennem 40 års arbejdsliv. Bogen er et indspark i debatterne om tidlig tilbagetrækning, om seniorers plads på arbejdsmarkedet og om, hvad der gør et godt arbejdsliv. Bogens tre forfattere undersøger, hvad vi kan lære om arbejdsmarkedet i Danmark, hvis man spørger dem, der har brugt størstedelen af deres liv netop dér. De kalder deres metode ’fortidsværksteder’: daglange workshops med deltagere, der har delt erfaringer og historier fra deres arbejdsliv, både godt og ondt, i generelle træk og finurlige detaljer. Deltagerne har desuden diskuteret overgangen til pensionisttilværelsen og hvilken betydning, deres arbejde har haft både før og efter pensionering. Det er på mange måder en historisk privilegeret generation, der fra sin position som seniorer kan se tilbage på en helt særlig samfundsudvikling, som inden for få år bød på kvinde- og ungdomsoprør, økonomiske opsving og kriser, en frembrusende global kapitalisme samt en massiv teknologiudvikling, alt sammen noget som var med til at forandre samfundet radikalt. De 128 mennesker, der har deltaget i fortidsværkstederne, repræsenterer 12 forskellige faggrupper, og deres arbejdsliv har strakt sig over fire årtier. Dermed indeholder bogen et væld af levet erfaring fra et bredt udsnit af befolkningen.

  • - Sådan lander du din første investering
    af Rasmus Madsen
    308,95 kr.

    Funding er en jungle! Sådan lyder det fra den unge entreprenør og iværksætter Rasmus Madsen, der med bogen “Pitch Deck” vil forsøge at hjælpe andre på vej med økonomiske overvejelser. Forinden Rasmus selv startede ud som selvstændig, kunne de i hans virksomhed eManager ikke finde hoved og hale i, hvordan de skulle søge deres første investering og kunne dengang godt have brugt den viden han nu besidder. Derfor har Rasmus nu skrevet den komplette manuel til dig, som netop skal ud og søge funding. Bogen indeholder alt det materiale fra deres eget pitch deck og en optagelse fra et event og yderligere en detaljeret beskrivelse af hele processen - og endda med overvejelser om, hvad de havde gjort anderledes den dag i dag.Bogen bygger altså 1:1 på eManagers erfaring, hvor de både har rejst 1 mio DKK, men også misset en kapitalrunde på hele 4,5 mio DKK. Med forord af Lars Tvede samt en udtalelse af Martin Thorborg er “Pitch Deck” den helt perfekte bog til iværksættere, der skal ud og søge funding for første gang. Ifølge Rasmus Madsen har man allermest gavn af bogen, hvis man er på bar bund vedrørende alt fra, hvordan man skal udarbejde et pitch deck, til hvordan man griber hele funding situationen an. Og hvis det er tilfældet lover Rasmus, at han kan hjælpe dig godt på vej!

  • - Den praktiske iværksætterbog
    af Rasmus Madsen
    217,95 kr.

    Beskrivelse: ’Det lille skridt’ er bogen til dig, som enten gerne vil i gang med iværksætteri - eller have succes som iværksætter med dit nuværende projekt. Bogen anbefales af dygtige iværksættere (herunder Martin Thorborg) samt mange andre af de 2.300+ læsere.Forfatteren, Rasmus Madsen, udtaler følgende om bogen:"jeg var træt af at læse bøger fra iværksættere, som solgte deres virksomheder for 10 år siden. Ingen af dem kan huske tankerne og problemstillingerne, som opstod helt i starten. Derfor valgte jeg at skrive en bog, mens jeg endnu var ved at starte mit iværksættereventyr op. Sagt med andre ord har jeg ganske enkelt skrevet den bog, som jeg selv ønskede mig, da jeg var yngre!"Bogen er bygget op som en rigtig lærebog, der tager dig igennem alle de vigtige faser, når du skal starte din egen virksomhed. Hele vejen igennem bogen er der konkrete eksempler fra Rasmus’ egne projekter, projekter fra hans netværk samt eksempler på, hvad udenlandske virksomheder har gjort. Sagt med andre ord er ’Det lille skridt’ den første rigtige praktiske iværksætterbogMens du læser bogen, er der opgaver, du kan løse i slutningen af hvert kapitel, der gør forståelsen bedre. Enten for din egen virksomhed eller for en case-virksomhed. Hvis du gerne vil lave en forretningsplan til din egen virksomhed, indeholder det afsluttende kapitel hjælp til udarbejdelsen af denne. Bogen indeholder desuden flere af forfatterens egne forretningsplaner som inspiration.’Det lille skridt’ er skrevet på et ung og meget forståeligt sprog og er et must have for nye iværksættere samt en perfekt opslagsbog til iværksættere, som har været i gang nogle år.Rasmus har desuden startet flere projekter, som både har indebåret succes og fiasko. Fælles for dem alle er, at de har givet værdifuld læring. Senest har han været med til at sælge den danske succes, Dinero, for over 148 mio NOK.

  • af Sagar Constantin
    179,95 kr.

    Neo Feng Shui har siden udgivelsen været danskernes foretrukne bog om feng shui.Hvorfor? Fordi den er let at forstå og bruge. Der er ingen regler, kultur eller overtro!Bogen er solgt i over 14.000 eksemplarer i Danmark og er dermed den mest solgte bog om emnet. Neo Feng Shui er desuden udgivet i Rusland, Tyskland, Grækenland Italien og England.Bogen giver en grundig indføring i hvordan omgivelserne påvirker os. Sagar forklarer på en let forståelig måde hvordan du kan optimere dit hjem, uden at skulle investere i nyt. Gennem bevidsthed og indsigt kan du skabe omgivelser, som støtter dig og tilmed sætte fokus på din personlige udvikling.

  • af Allan Bang Christiansen
    372,95 kr.

    Denne bog henvender sig både til den studerende, den praktiserende og den ledende person inden for beskæftigelsesområdet. Bogens struktur og indholdsfortegnelse gør den til en velegnet håndbog i jobkonsulentens arbejde.I bogen findes der værktøjer til samarbejdet med borgeren, kandidaten og virksomheden. Derudover findes der overvejelser og input i forhold til beskæftigelsesprojekter og perspektiver på hvordan en jobkonsulents opgaver og titel kan defineres.Bogens indholdRelevante perspektiver: Introduktion til faget, paradigmer i faget, perspek-tiver i faget, psykologiske aspekter og sproget.Arbejdet: Værktøjer og modeller, metoder og strategier, teknikker, CV og jobansøgning, jobsøgningsstrategi, online services og jobsamtalen.Eksempler og cases: Indeholder eksempler på hvordan man med fordel kan anvende indholdet. Derudover også borger og virksomhedsrettede cases.

  • af Hans Henrik Hjermitslev
    183,95 kr.

    Denne bog handler om de såkaldte velfærdsprofessioner, der er en fællesbetegnelse for en række fag med en mellemlang videregående uddannelse, der hovedsageligt arbejder inden for det sundhedsfaglige, pædagogiske og sociale område.

  • - Erhvervs- og branchebeskrivelse i økonomisk perspektiv
    af Per Vejrup-Hansen & John Kondrup
    347,95 kr.

    Denne bog omhandler de generelle økonomiske rammer for udviklingen i erhverv og brancher. Der indgår dels økonomisk-statistiske beskrivelser og dels begreber for erhvervs og branchers kendetegn og udvikling. Følgende hovedtemaer behandlesHvordan beskrives væksten i produktion og priser i erhverv og brancher?Hvilke faktorer ligger bag den langsigtede vækst i erhvervene?Hvordan vurderer man den aktuelle konjunkturudvikling via statistiskedata?Hvordan udarbejdes vækstprognoser og hvad bestemmer udviklingen i renten?Hvordan er udviklingen i den internationale handel og i handelspolitikken?Hvordan foregår den generelle løndannelse på arbejdsmarkedet?Hvordan vurderes konkurrencen mellem virksomheder indenfor brancher?Hvilke faktorer har betydning for prisdannelsen i forskellige brancher?Hvad kendetegner den aktuelle konkurrencelovgivning? IndholdsoversigtForordKapitel 1. Formål og oversigtKapitel 2. Nationalregnskabet: Grundlæggende begreberKapitel 3. Erhvervsstrukturen: Faktorer bag den langsigtede vækst i erhverveneKapitel 4. Konjunkturvurdering, vækstprognoser og renteudviklingKapitel 5. International handel og handelspolitikKapitel 6. Arbejdsmarked og lønKapitel 7. Brancheanalyse. Metode og økonomiske begreberKapitel 8. Konkurrenceformer og prisdannelseKapitel 9. Konkurrencelovgivning og konkurrencepolitikAppendiks A. Branche- og forbrugsstatistikAppendiks B. PrisindeksAppendiks C. Teoretiske forklaringer på prisdannelse under oligopollignende markedsformerAppendiks D. Statistikbanken – en kort vejledningForfatterneStikordsregister

  • - Strategier og teknologier gør det ikke alene ... der skal mennesker til
    af Lars H. Nielsen
    184,95 kr.

    ANMELDELSE I BØRSEN, 5. marts 2017; Kom i mål & hav mod til at se fremtiden! CEO Lars Sander Matjeka, ALLER MEDIA VIP Blogger BØRSEN”Alignment handler om at spille sammen og afstemme strategiske ambitioner og indsatser på tværs af funktioner. Om bevidste aftaler om konsekvenserne for såvel mindset, kultur og handling.” Sådan står der på én af de første sider i Lars H. Nielsen’s nye bog ”Winning through Alignment in Leadership”, og det kan synes så elementært, at det er unødvendigt at skrive i en bog til ledere. Alligevel rammer det hovedet på sømmet ift. én af de største udfordringer i mange komplekse organisationer, nemlig at den samlede ledelse i fællesskab ejer strategien; går i samme retning; kommunikerer det samme rationale og sikrer forankringen fra øverste til nederste trappetrin.Ingen værdi uden mennesker. I en årrække er der i ledelseskredse blevet talt om vigtigheden af en robust strategi, som både rummer innovation, de rette forretningsmodeller og teknologi. Uanset hvor god og gennemarbejdet en strategi er, har den ingen værdi uden mennesker! Netop bogens fokus på at binde mennesker ind i processen er årsagen til, at jeg vælger at omtale den her. På den måde adskiller den sig nemlig fra en lang række andre bøger med samme emne, og jeg glædes over en forfatter, som tør sætte ord på, at nærhed og opmærksomhed er vigtigt; at du får det, du giver; at mennesker skal mødes, der hvor de er; og at ledere skal turde lytte til deres intuition. Buskørsel med bind for øjnene Alt for ofte har jeg i strategiprocesser oplevet forvirring mellem - og sammenblanding af - strategiske indsatser, aktiviteter, midler, mindset, kultur, mål og KPI’er. Dertil kommer en tendens til at strategier bliver alt for komplekse og omfattende – ikke mindst fordi villigheden til at foretage fravalg er langt mindre end ønsket om at vælge til. Resultatet er strategier, som er vanskelige at kommunikere for den øverste ledelse, og som dermed aldrig bliver forstået af den øvrige organisation. I sådanne tilfælde er strategiens værdi mildt sagt begrænset, og organisationens ledere må have følelsen af at sidde ved rattet i en bus uden at kende ruten samtidig med, at de har bind for øjnene. Styrken ligger i enkelheden! Eksekveringsevne og fleksibilitet. Lars H. Nielsen's nye bog viser med gode cases, at resultaterne kommer langt hurtigere, når ledelsen viser sammenhængskraft og høj eksekveringsevne. Personligt vil jeg da også foretrække en middelgod strategi, der eksekveres frem for en fuldstændig perfekt og fuldendt strategi, som ligger i skuffen bl.a. fordi den er umulig at kommunikere. Derudover er det for mig afgørende, at enhver strategi er så tilpas fleksibel, at den kan justeres i takt med at virksomheden og dens omverden bevæger sig. Og netop den holdning gør det oplagt at runde af med endnu et citat fra bogen: ”Alene kan du ikke forudsige fremtiden, men fremtiden skabes af dem, der tør se den.”Denne bog handler om, hvordan du som leder kan designe processen og arbejde målrettet med at skabe strategisk alignment i jeres organisation. Alignment handler om sammenhængskraft og teamets manøvredygtighed i en kompleks hverdag. Om at forkorte tiden, fra at strategien ligger klar, til at den bliver eksekveret og ført ud i livet. Det starter med dig som leder - og især med jer som ledelse.Udfordringen er at sikre, at I på tværs af funktions- og ansvarsområder præsterer jeres allerbedste, når det er allervigtigst, og derved optimerer konkurrenceevnen.Lars H. Nielsen har knap 30 års erfaring med at facilitere succesfulde strategiske udviklingsprocesser i erhvervslivet. Bogen giver dig indblik i, hvordan organisationer som Sparekasssen Kronjylland, Banedanmark, Pfizer, Bayer Crop Science, Sanofi Genzyme og Danmarks rolandshold har håndteret udfordringerne med succes og skabt unikke præstationer, da det virkelig gjaldt.

  • af Nicolai Hæggelin & Charlotte Østergaard Steentoft
    428,95 kr.

  • - Mulighedernes land 2.0
    af Viggo Mortensen & Finn Slumstrup
    217,95 kr.

    Den herskende skævvridning af Danmark er skandaløs, hedder det i Udkantmanifest, der indleder bogen. Den er opstået som et resultat af forkerte politiske beslutninger, eller fordi man intet har gjort. Konkurrencestaten har medført en række beslutninger, der har fået skræmmende konsekvenser i form af en centralisering, som er ødelæggende for en harmonisk udvikling. Nu er det tid til at tænke nyt og skabe en samlet plan for et Danmark i balance. Bogens mange bidrag er et forsøg på at få tusind– eller bare lidt færre – blomster til at blomstre. Udover redaktørerne Finn Slumstrup og Viggo Mortensen er der bidrag af bl.a. Michael Bøss, Gunnar Lind Haase Svendsen, Birthe Linddal, Bent Falbert, Suzanne Brøgger, Karen Lumholt, Doris Ottesen, Susan Hinnum, Anne Ørum Nielsen, May My Humaidan og Steen Piper. Desuden digt af Knud Sørensen og fotos af Anne Mette Holstein. Bogen falder i to dele. I første del en række bidrag, der beskriver og analyserer de herskende ubalancer – bl.a. gør bogens forlægger opmærksom på, at udkantproblemstillingerne hænger nøje sammen med udbredelsen af liberalismen og globaliseringen og med landbrugskulturens forsvinden. Bogens anden del samler sig om en række bidrag, der giver substans til talen om, at udkanten er mulighedernes land. Disse indlæg adskilles af Anne Mette Holsteins fotos. Et ganske centralt bidrag er skrevet af Dorris Ottesen og er betitlet At finde sted og føle sig hjemme.Her overskrider Doris Ottesen for alvor den oplysningstradition, den rationalisme og den humanisme, som er velfærdsstatens grundlag og viser, at den samme velfærdsstat netop har skabt grundlaget for den fremmedgørelse og de psyko-somatiske sygdomme, der karakteriserer de moderne velfærdsstater, herunder Danmark. Og --- at udkant-Danmark ikke kun er en del af problemet, men rummer en meget stor del af løsningen på moderne menneskers problemer.

  •  
    274,95 kr.

    "Forskning om Læringslaboratorier og -eksperimenter er i høj grad tiltrængt, fordi vi har behov for at skabe en samlet oversigt over et komplekst flerfagligt arbejdsfelt, som har stigende samfundsbetydning.Antologien går om bag de mange teoritilgange, metodeanvisninger og praksiserfaringer, som efterhånden er dokumenteret, ofte uden forsøg på klassifikation og struktur. De eksperimentelle arbejdsformer er i vor tid blevet genopdaget og tilskåret til at løse komplekse psykologiske, pædagogiske, organisatoriske og relationelle problemer i samfundet, uden at konsekvenserne af metodernes sociale og menneskelige effekter og affekter er blevet udforsket og problematiseret.Bogen leverer et værdifuldt bidrag til at afklare, hvad laboratorier og eksperimentarier bygger på i teorien og giver en solid referenceramme til at klarlægge feltets primære dimensioner i form af sted, formater, produkter og instrumenter.Bogen kan varmt anbefales til de mange forskere, ledere, konsulenter, organisationsfolk og ændringsagenter, der arbejder med disse ofte risikobetonede og grænseoverskridende menneskeforsøg."Preben MelanderProfessor i anvendt ledelsesforskning, Copenhagen Business School

  • - Til de nye forpligtende fællesskaber
    af Henrik Good Hovgaard & Anne Skare Nielsen
    196,95 kr.

  • - antropologiske perspektiver på oplevelser og reaktioner på racialisering i Danmark
    af Peter Hervik
    220,95 - 240,95 kr.

    “Når folk kan lide mig, siger de, at det er på trods af min farve. Når de ikke kan lide mig, pointerer de, at det ikke er på grund af min farve,” skrev Frantz Fanon.Strategisk uvidenhed og manglen på interesse i faglig viden dominerer den offentlige samtale om landets etniske og religiøse minoriteter. 
‘Sådan er det bare’ giver et reflekteret bud på, hvad der sker med Danmarks forhold til minoriteter i disse år.Den handler om racialisering og dens intime forhold til banal og ideologisk nationalisme, der forenes i en underliggende fraktal logik kaldet “nationen-i-fare". Bogen viser, hvordan logikken bliver det primære afsæt til underordning af andre.
Det er saglige holdninger baseret på reel viden, der lægges for dagen, men det er samtidig en bidende samfundsrevselse, som kan være en øjenåbner på alle sider af det politiske spektrum.

  • - En lutheraner på Caminoen
    af Juma Nellemann Kruse
    124,95 kr.

    "En blind mand, der går næsten 300 kilometer over 15 dage, herunder vandrer ti og en halv time over bjergkæden Pyrenæerne. Ganske vist med en ledsager, men alligevel. Det er i den optik ret sejt gået.Hvordan har det overhovedet kunnet lade sig gøre?"Tanker fra en lutheraner, som er præst i den danske folkekirke. Hvorfor overhovedet gå Caminoen som lutheraner? Hvor lidt kan man nøjes med? Hvad vil det overhovedet sige at præstere? Hvorfor er det fascinerende bare at vandre derudaf? Og hvilke reaktioner får man, når den ene af ens rejsefæller er blind? Hvordan takler man overraskelser på vandringen?

  • - Historiske og aktuelle udfordringer i politik og økonomi
    af Lars Bo Kaspersen, Joachim Lund & Ole Helby Petersen
    403,95 kr.

    Forholdet mellem offentligt og privat er et helt centralt tema i diskussionen af samfundets udviklingsretning i det 21. århundrede. Hvilken rolle skal staten og kommunerne spille i samfundsøkonomien? Hvor meget skal overlades til markedskræfterne? Og hvilke erfaringer kan vi bygge på i den videre debat og beslutningsproces? De sidste to-tre årtier har ført til nye relationer mellem det offentlige og det private. Voksende problemer med finansieringen har stillet velfærdsstaterne over for nye udfordringer. Fremvæksten af internationale organisationer og store multinationale virksomheder har skærpet konkurrencen, både mellem virksomhederne indbyrdes og mellem de nationale økonomier. En mere og mere markedsbaseret verdensøkonomi har sammen med tilbagevendende økonomiske kriser affødt en bølge af statsintervention i markedet – og en intens diskussion derom. Denne bog indkredser og belyser en række udvalgte problemer og diskussioner fra mødet mellem det offentlige og det private, med centrale eksempler fra såvel den aktuelle diskussion som i et længere tidsperspektiv. Bogen er opbygget som en række eksempler på, hvordan man kan studere forholdet mellem privat virksomhed og individuel ageren på den ene side og statslig regulering og offentlige organisationer på den anden. Bidragene er koncentreret om tre temaer: - International politisk økonomi mellem stat og marked - Mellem private virksomheder og statslige interesser i Danmark: Koordination og konkurrence - Politisk kultur: Forholdet mellem offentligt og privat i politisk-økonomiske organisationer og som tema i det offentlige rum. IndholdsoversigtForordIndledning DEL I. International politisk økonomi mellem stat og markedInnovationspolitik og institutionel konkurrenceevne i DanmarkKinas frie marked - hvorfor grænsen mellem stat og marked så let overskridesMyten om de store danske virksomheder i globaliseringenGode gerninger betaler sig ... - men er den internationale regulering af virksomheder tilstrækkelig?Tysk-tyske handelsforbindelser 1945-19901759 - året da Storbritannien erobrede verdensherredømmetDEL II. Mellem privat virksomhed og statslige interesser i Danmark: Koordination og konkurrenceMarkedsbaseret styring af offentlige opgaver - et tilbageblik på det seneste årtiVirksomhedskonstruktion i en flexicurity-kontekst - Den udforskende virksomhed i samspillet mellem velfærdsinstitutioner og erhvervsliv.De territoriale forudsætninger for offentligt-privat samarbejde.Samfundet på operationsbordet - Knud Højgaard, ingeniørerne og vejvæsenets centralisering 1933-1951.Forandringstendenser i reguleringen af offentligt og privat - offentlig-private partnerskaber og udlicitering i de danske kommunerDEL III. Politisk kultur: Forholdet mellem offentligt og privat i politisk-økonomiske organisationer og som tema i det offentlige rumHvor kommer alle de økonomiske ideer fra? Et projekt under udviklingKampen om den gode borger - mellem filantropi og velfærdsstatNot lost in translation? Sproglig mangfoldighed som legitimeringsstrategi i det europæiske unionsprojektMelle, udenlandsk beundring og lokal ritualisering - institutionaliseringen af den bioteknologiske debat i DanmarkFlexicurity mellem "historiens" og "forandringens" mysterierDansk politisk kultur og minoriteternes politiske inklusionDe internationale økonomiske organisationers magt - organisatorisk personlighed og egocentrisk usikkerhedBogens forfattereLars Bo Kaspersen, Joachim Lund, Ole Helby Petersen, Susana Borrás, Nis Høyrup Christensen, Stine Jessen Haakonsson, Grahame F. Thompson, Antje Vetterlein, Per Øhrgaard, Uffe Østergaard, Carsten Greve, Peer Hull Kristensen, Maja Lotz, Robson Rocha, Jeppe Strandsbjerg, John L. Campbell, Ove K. Pedersen, Liv Egholm Feldt, Magali Gravier, Lita Lundquist, Janus Hansen, Anker Brink Lund, Christiane Mossin, Tore Vincents Olsen, Leonard Seabrooke - alle med tilknytning til International Center for Business and Politics, Copenhagen Business School.

  • af Robert Nothhelfer
    309,95 kr.

    This book provides the only introduction to accounting according to German GAAP in English. This is helpful for students attending courses taught in English as well as for professionals in foreign subsidiaries of German companies. The 2nd edition provides a new translation of relevant parts of the German Commercial Code, updates the legal references and extends the exercises and case studies offered.

  • af Tom Williams & Terry Smith
    382,95 kr.

    Brand Fusion: Purpose-driven brand strategy presents a compelling case for what consumers, customers, employees, and wider society are now demanding from companies - the development of brands that deliver profi t with purpose, are sustainable, and create mutually benefi cial meaning. It fuses theory-practice-application to purpose-driven brand strategies in order to develop a unique approach that has comprehensive theoretical underpinning as well as practical and thought-provoking lessons from industry. Data-driven case studies from a broad range of brands and contexts show the application of this learning-from micro-brands to corporates; charities to technology companies; retirement villages to aspiring high-growth start-ups. Brand Fusion: Purpose-driven brand strategy is an in-depth analysis of the philosophy and practice behind creating a purposeful brand.

  • af Peter Verhezen & Tanri Abeng
    195,95 kr.

    Most books about corporate governance are written for a Western audience. The Boardroom, however, takes a different approach to leadership development by emphasizing the unique socio-cultural and judicial features as well as idiosyncratic board structures in Asia, particularly in an Indonesian context. The principles of good corporate governance are accepted across borders, but the implementation and translation of transparency, fairness, accountability, and responsibility can differ quite distinctly from one country to another. Amidst global competitive turbulence, socio-economic volatility, and geopolitical uncertainty, The Boardroom analyses how Asian boardroom leaders steer organizations and how boards can be more effective. Boardmembers - appointed and entrusted by their owners - are guardians with a fiduciary duty to safeguard an organization and prepare it for a viable and sustainable future.Business managers, investors, academics, students and those interested in doing business in Asia will benefit from The Boardroom's practical insights and recommendations to improve corporate governance and strengthen competitive advantage. "The Boardroom" - a book written by my predecessor Dr Tanri Abeng and his co-author Prof. Dr. Peter Verhezen who both combine practical experience and academic in-depth research - gives a good overview of what can and should be expected from a board. The authors describe the generic accepted governance principles, but rightfully claim the need to translate them into specific rules and regulations that make sense for Indonesian and other Asian companies.Erick Thohir, The Minister of State-Owned Enterprises of the Republic of Indonesia Understanding the dynamics of successful organizations is like being on a quest. It probably never ends. Organizations are open and social systems that cannot be managed or governed using simple theories and recipes. Hence, this book invites you to start your own leadership journey and become more mindful of your role in the functioning of a company.Prof. Dr. Koen Vandenbempt, Dean of the Faculty of Business & Economics at the University of Antwerp, Belgium

  • af Mark Packard
    317,95 kr.

    Value is a verb, and entrepreneurial valuation is the process of figuring out what others (should) value. The process is a challenging one, fraught with difficulties. If you are considering your own entrepreneurial journey, how do you start? How do you come up with a good idea? How do you know if your idea is good or if consumers would pay for it? Entrepreneurial Valuation brings to life cutting-edge research on value theory, challenging the prevailing wisdom that entrepreneurial valuation is as simple as asking consumers what they want. In fact, consumers often don't know what they (should) want. Value is a learning process, and consumers are learning what to want over time. Entrepreneurial Valuation will teach you how to follow consumers through this value learning process until you understand them enough to lead themon their journey.

  • af Scott Galloway
    132,95 - 225,95 kr.

  • af Carl S. Pyrdum & Bobby Umar
    323,95 kr.

    Barron's GMAT is designed to give you the best balance in both the depth of content and breadth of strategies. Written by two of North America's leading GMAT experts and award-winning instructors, this edition gives you the confidence to tackle every GMAT problem. You will know what to expect, what theory each question tests, what strategies you have in your arsenal and the step-by-step processes to get the correct answer quickly and efficiently.This book provides a comprehensive review of all four content areas on the GMAT. Most importantly, it offers solid strategies for managing the particular challenges presented by this high-stakes, computer adaptive exam. For each of the GMAT sections (Verbal, Quantitative, Integrated Reasoning, and the Analytical Writing Assessment), Barron's GMAT provides:One full-length online practice testDiagnostic Skills Tests-initial quizzes that accurately and quickly assess strengths and weaknesses within a topic areaTargeted Review Questions-additional questions for the frequent problem subject areas (probability, parallelism, data sufficiency) allowing test-takers to focus on their specific needsStrategic Step-by-Step Methods-approaches to each question type field tested by the authors on a wide range of test-takers with differing abilities and goalsFull-Range Content-questions, strategies, and tips for all test-takers, whether they are aiming for a 70th or 95th percentile score, studying while undergrads or after years in the business worldBarron's GMAT includes more strategies, theory, and methodologies than any other stand-alone GMAT book on the market! All questions come with answers and explanations.

  • af Carsten Berkau
    0,00 - 321,95 kr.

    This textbook covers the IAS/IFRS-syllabus of financial accounting on bachelor's and master's level. It covers how to prepare financial statements and tackles special problems in IFRSs-accounting, like asset revaluations, manufacturing accounting, share issues, financial instruments, group statements etc. The content is explained by more than 60 case studies completely illustrated with their bookkeeping entries and financial statements. All chapters outline the learning objectives, provide an overview, cover the contents of relevant IAS/IFRS-standards, include case studies and how-it-is-done-paragraphs. They end with a summary, the explanation of new technical terms and a question bank with solutions for checking your learning progress. On the internet, you can find further cases linked to the textbook by QR-codes and more than 350 exam tasks including solutions as well as youtube-videos from the author. The textbook helps you to learn IFRSs and to familiarise yourself with international accounting in English. It is an accurate translation of the textbook Bilanzen from the same author.

  • - Derfor er erhvervspædagogik nødvendig i ledelse
    af Annette Franck
    132,95 - 187,95 kr.

    I alle jobs er det en forudsætning, at vi kan og vil lære. Læring er nemlig motoren i al udvikling og forandring; på alle niveauer i en organisation og i alle faser af vores arbejdsliv. Men læring er ofte en overset disciplin i ledelse. Derfor skal vi anvende pædagogikken i personaleledelse og ledelse af forandringer og projekter på arbejdspladser. Nøjagtigt som vi anvender fag som fx psykologien og sociologien i ledelse. Erhvervspædagogik er helt afgørende for både vores trivsel og resultater på arbejdet. Læs bogen, og få viden om, hvorfor læring bliver tiltagende vigtigt i vores arbejdsliv. Forstå, hvordan voksne faktisk lærer. Få konkrete redskaber til at arbejde erhvervspædagogisk. Det er vigtig indsigt for alle på en arbejdsplads.Fra bogens forord: ”Med denne bog får Annette Franck i den grad sat fokus på læring i den brede forstand, som begrebet skal og bør ses i. ’Vi lærer hele arbejdslivet’ udfylder et hul i vores forståelse og anvendelse af læring som en helt grundlæggende og afgørende forudsætning i vores arbejdsliv, trivsel og produktivitet.” Ole Lauridsen, mag.art., lektor emeritus. Forfatter til Fokus på læring 3.0 og Hjernen og Læring.

  • - Results cannot be planned ... performances can
    af Lars H. Nielsen
    223,95 kr.

    Professor Sean Meehan, IMD Business School, Lausanne, CH:Lars H. Nielsen's thoughtful reflections on the journeys of successful Olympians, including his own, provide a clear, straightforward and motivating approach to achieving the persistent peak performances required to win. His approach is informed, and in "Winner Culture" vividly illustrated, by his work with winning organizations such as PANDORA, ATP, Danfoss and Jyske Bank. More a "just-do-it" than a detailed "how-to", Winner Culture identifies critical elements which based on my own observations, leadership teams have, despite repeated urging not to, a tendency to either overlook or not take sufficiently seriously enough. Two examples: 1) The power of establishing an highly ambitious goal, aligning by visualizing what goal achievement will require and reinforcing what is required along the journey through crystal clear communications (super illustrations here from the sports and business worlds); 2) Stay the course! I see this myself in practice: executives get fatigued, burned-out, bored and frustrated with the lack of progress. They unhelpfully introduce new twists, new ideas, often at just the wrong moment. The bigger lesson is that a strong performance management culture offers lots of space to all helpful ideas, but each in its own place and at the right time. A persistent theme running through the book, but not emphasized is the strength of the leaders 'showcased'; they are all strong leaders who took responsibility for creating, cultivating and guarding their winning cultures. The stories in which they feature are top class - Lars does a great service in lifting the curtain on these journeys to goal accomplishment. "Winner Culture" is an easy accessible read which should motivate executives and leaders as they face unrelenting uncertainty. Read it!Olympic Champion, 2012, Mads Rasmussen, Rowing: "A winner culture can be created. In this book Lars explains how."A winner culture is when success turns into a conscious habit. This was ATP’s ambition and it worked. The results speak for themselves: In 2010 ATP was named the world’s best pension fund. A winner culture means delivering the out-of-the-ordinary top performance on a daily basis. It is a winner culture which enables competent organizations and teams to achieve success when needed most. Since 1989, Lars H. Nielsen has been helping to create winners in a large section of the business sector. In addition to ATP he has cooperated with organizations as Jyske Bank, Danfoss and PANDORA – and it is the creation of a firmly anchored winner culture in these companies that this book is all about. In this book, which is intended for the ambitious manager or staff member and is based on in-depth case studies, Lars H. Nielsen tells how it is possible to create a winner culture for any team or organization. Be inspired, create a winner culture and reach the optimum performance – not just once but again and again.

  • - Juristisches Wörterbuch Deutsch - Dänisch
    af Lars Eriksen
    662,95 kr.

    "Ordenes liv skabte denne ordbog."Ordbogen indeholder ca. 22.000 moderne ord og ordforbindelser fra civilret, strafferet og forvaltningsret. Indeholder IT-ret, GDPR og e-commerce. Desuden omfatter den ord og forbindelser fra erhvervsretten, transfer pricing, såvel som fra moderne domme og afgørelser både i straffe- og civilret. Derudover er der optaget ord fra kontrakter, aftaler om overdragelse af fast ejendom, vindmøller, samt diverse løsøre. Der er optaget en del ord fra trafik- og forsikringsret. Særlige ord og vendinger indenfor regnskab, skat og revision er placeret i mine specialordbøger.For notar- og advokatkontorer, revisorer, lønkontor, forsikringer, offentlige udvalg og myndigheder. Forord, indledning om juridisk fagsprog samt over 22.000 opslagsord.Dr. Lars Eriksen er tysk skatte- og erhvervsjurist. Uddannet sprogmand med nordisk og tysk sprogvidenskab som speciale. Siden 2001 translatør for dansk-tysk, svensk-tysk, norsk-tysk ved OLG - Oberlandesgericht Schleswig og optaget på Rigspolitiets Tolkeliste.Für die Praxis aus dem Zivilrecht, Strafrecht und Verwaltungsrecht. Für Juristen und Mitarbeiter beim Notar, Anwalt, Versicherungen, Gerichte, Behörden und Ausschüsse.

  • af Tanya Bondarouk & Sandra Fisher
    197,95 kr.

    The Encyclopedia of Electronic HRM is a comprehensive research-based reference resource with entries on core e-HRM areas, key concepts, and leading technologies. From electronic selection to HR analytics, from e-HRM implementation to HRIS cultural differences - each entry reflects the views of an expert in the field. Each entry provides a list of references and recommended further reading to enable the reader to gain a deeper awareness and understanding of each topic. The book formalizes the best knowledge in the field. It will inform and connect the different topics and scholars from the multiple disciplines who conduct research on e-HRM. Who should read this book? Academic Researchers, including doctoral students, will appreciate the insightful (and occasionally provocative) guidance on future research opportunities. Practitioners will be able to quickly see the research evidence on e-HRM practices and tools, helping them make the business case for adopting technology. Students can use the individual entries as a quick but thorough introduction to a topic, particularly in master¿s level courses.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.