Vi bøger
Levering: 1 - 2 hverdage
Forlænget returret til d. 31. januar 2025

Læringsvitaliserende samtaler - Jan Tønnesvang - Bog

- GUIDE til fremme af skolelivsengagement og kvalificeret selvbestemmelse i grundskole og efterskole

Bag om Læringsvitaliserende samtaler

Læringsvitaliserende samtaler handler om at understøtte elevens måder at finde og tage vare på sig selv, sine behov og kompetencer i sit skoleliv og skolelivsengagement. Guiden viser, hvordan man med Vitaliseringskompasset kan arbejde med elevens kvalificerede selvbestemmelse i sine måder at regulere (sig selv i) sit skoleliv. Vi ønsker med guiden at give lærere og pædagoger i grundskolens ældste klasser et værktøj til at kunne tale med elever om de livs­udfordringer, de oplever i forbindelse med deres skoleliv, f.eks. i form af utilstrækkelighedsfølelse, tilhør, mening, præstation, stress og angst. Som bruger af guiden skal man være opmærksom på, at man kan komme til at tale om ting, der betyder noget særligt for eleven. Man skal derfor gå til arbejdet med læringsvitaliserende samtaler med en nysgerrig åbenhed, omsorg og respekt for elevens grænser.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788772041872
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 64
  • Udgivet:
  • 22. februar 2018
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 152x222x7 mm.
  • Vægt:
  • 145 g.
  På lager
Leveringstid: 1-3 hverdage
Forventet levering: 28. december 2024
Forlænget returret til d. 31. januar 2025
  •  

    Kan ikke leveres inden jul.
    Køb nu og print et gavebevis

Beskrivelse af Læringsvitaliserende samtaler

Læringsvitaliserende samtaler handler om at understøtte elevens måder at finde og tage vare på sig selv, sine behov og kompetencer i sit skoleliv og skolelivsengagement.
Guiden viser, hvordan man med Vitaliseringskompasset kan arbejde med elevens kvalificerede selvbestemmelse i sine måder at regulere (sig selv i) sit skoleliv.
Vi ønsker med guiden at give lærere og pædagoger i grundskolens ældste klasser et værktøj til at kunne tale med elever om de livs­udfordringer, de oplever i forbindelse med deres skoleliv, f.eks. i form af utilstrækkelighedsfølelse, tilhør, mening, præstation, stress og angst.
Som bruger af guiden skal man være opmærksom på, at man kan komme til at tale om ting, der betyder noget særligt for eleven. Man skal derfor gå til arbejdet med læringsvitaliserende samtaler med en nysgerrig åbenhed, omsorg og respekt for elevens grænser.

Brugerbedømmelser af Læringsvitaliserende samtaler



Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.