Bag om Skolen i Morgen. Nr. 1. September 2012. 16. årgang. Tema: Faglig læsning og skrivning
Dette nummer af tidsskriftet "Skolen i Morgen" indeholder følgende artikler:
Er der en skoleleder på denne skole? – Om læsevejlederen i ledelsens skygge
Af Jørgen Kuhlmann
Læsning og skrivning i fagene er en opgave for hele skolen, men det er ofte læsevejlederen, der står i spidsen for implementeringen. Artiklens forfatter argumenterer for, at læsevejlederfunktionen er kompleks og kræver tydelig ledelse.
Faglig læsning på Trekronerskolen
Af Annette Carlsson
Skoleleder Annette Carlsson beskriver i denne artikel, hvordan de på Trekronerskolen har arbejdet målrettet med faglig læsning og skrivning i alle fag. Forløbet har været en succes, men hun understreger, at det er vigtigt, at der arbejdes med den fortsatte implementering og forankring af læsning i alle fag.
Projektledelse i folkeskolen - et perspektiv på implementering af læsefaglige projekter
Af Astrid Kilt
Et fælles fokus på faglig læsning og skrivning er en udfordring, som kan vække både modstand og begejstring. Astrid Kilt giver med denne artikel en introduktion i projektledelsestankegangen med fokus på, hvordan skolelederen kan støtte op og hjælpe lærerne i deres daglige projektarbejde.
Vis mere