Vi bøger
Levering: 1 - 2 hverdage
Forlænget returret til d. 31. januar 2025

Skolen i Morgen. Nr. 1. September 2012. 16. årgang. Tema: Faglig læsning og skrivning - Jørgen Kuhlmann - E-bog

Bag om Skolen i Morgen. Nr. 1. September 2012. 16. årgang. Tema: Faglig læsning og skrivning

Dette nummer af tidsskriftet "Skolen i Morgen" indeholder følgende artikler: Er der en skoleleder på denne skole? – Om læsevejlederen i ledelsens skygge Af Jørgen Kuhlmann Læsning og skrivning i fagene er en opgave for hele skolen, men det er ofte læsevejlederen, der står i spidsen for implementeringen. Artiklens forfatter argumenterer for, at læsevejlederfunktionen er kompleks og kræver tydelig ledelse. Faglig læsning på Trekronerskolen Af Annette Carlsson Skoleleder Annette Carlsson beskriver i denne artikel, hvordan de på Trekronerskolen har arbejdet målrettet med faglig læsning og skrivning i alle fag. Forløbet har været en succes, men hun understreger, at det er vigtigt, at der arbejdes med den fortsatte implementering og forankring af læsning i alle fag. Projektledelse i folkeskolen - et perspektiv på implementering af læsefaglige projekter Af Astrid Kilt Et fælles fokus på faglig læsning og skrivning er en udfordring, som kan vække både modstand og begejstring. Astrid Kilt giver med denne artikel en introduktion i projektledelsestankegangen med fokus på, hvordan skolelederen kan støtte op og hjælpe lærerne i deres daglige projektarbejde.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788771603255
  • Beskyttelse:
  • DRM
  • Udgivet:
  • 27. september 2012
  • Straks pÃ¥ e-mail.

Normalpris

Medlemspris

Prøv i 30 dage for 45 kr.
Herefter fra 79 kr./md. Ingen binding.

Beskrivelse af Skolen i Morgen. Nr. 1. September 2012. 16. årgang. Tema: Faglig læsning og skrivning

Dette nummer af tidsskriftet "Skolen i Morgen" indeholder følgende artikler:
Er der en skoleleder på denne skole? – Om læsevejlederen i ledelsens skygge
Af Jørgen Kuhlmann
Læsning og skrivning i fagene er en opgave for hele skolen, men det er ofte læsevejlederen, der står i spidsen for implementeringen. Artiklens forfatter argumenterer for, at læsevejlederfunktionen er kompleks og kræver tydelig ledelse.
Faglig læsning på Trekronerskolen
Af Annette Carlsson
Skoleleder Annette Carlsson beskriver i denne artikel, hvordan de på Trekronerskolen har arbejdet målrettet med faglig læsning og skrivning i alle fag. Forløbet har været en succes, men hun understreger, at det er vigtigt, at der arbejdes med den fortsatte implementering og forankring af læsning i alle fag.
Projektledelse i folkeskolen - et perspektiv på implementering af læsefaglige projekter
Af Astrid Kilt
Et fælles fokus på faglig læsning og skrivning er en udfordring, som kan vække både modstand og begejstring. Astrid Kilt giver med denne artikel en introduktion i projektledelsestankegangen med fokus på, hvordan skolelederen kan støtte op og hjælpe lærerne i deres daglige projektarbejde.

Brugerbedømmelser af Skolen i Morgen. Nr. 1. September 2012. 16. årgang. Tema: Faglig læsning og skrivning



Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.