Udvidet returret til d. 31. januar 2025

Medier, underholdning, informationsbranchen og kommunikationserhverv

Her finder du spændende bøger om Medier, underholdning, informationsbranchen og kommunikationserhverv. Nedenfor er et flot udvalg af over 1.000 bøger om emnet. Det er også her du finder emner som Reklamebranchen; presse, trykkerier, post og telekommunikation osv.
Vis mere
Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • - Indholdsstrategi for sociale medier
    af Astrid Haug
    232,95 kr.

    "Sig du kan li' mig. Sig det, så jeg tror" ... på dig. På sociale medier er det indholdet, der tæller. Men hvad er egentlig godt indhold, som får folk til at kunne li’ens virksomhed? Og hvad kræver det af virksomheden at være til stede på sociale medier? Sig du kan li’ mig giver konkrete råd til, hvordan man får fat om roden på de sociale medier, redder sin Facebook-side fra at visne og sparker gang i samtalen på Twitter eller andre sociale medier. Det er det indhold, som folk deler og liker, der gør virksomheden synlig. Men likes alene gør det ikke. En indholdsstrategi er svaret på nogle af de udfordringer, mange små og mellemstore danske virksomheder møder, når de anvender sociale medier. Bogens fem kapitler har hovedbudskaberne: · Find jeres formål med at anvende sociale medier · Find ud af, hvor I har noget relevant at tilbyde brugerne · Lav det gode indhold, som brugerne kan tale om · Lav en indholdsplan og sæt konkrete mål op for indsatsen · Få organisationen og medarbejderne med i strategien.

  • af Søren Genefke
    157,95 - 267,95 kr.

    ALT OM VINYL er bogen til pladeelskere og alle, der er nysgerrige på at lære mere om vinylpladens verden. Bogen er en 280 sider lang kærlighedserklæring til det analoge format og alle de sære, spøjse og fantastiske anekdoter, der knytter sig til det. Den er spækket med hundredevis af flotte farvefotos og krydret med interviews med en lang række danske pladeentusiaster. Bogen tager dig med helt ind i studiet og ­presseriet, hvor ­pladen bliver født, og fortæller om de mange ­pladeselskab­er og deres mest legendariske udgivelser. Bliv klogere på vinylpladens historie, få ny viden om produktionen i Danmark og find ud af at afkode de mange skjulte budskaber, der gemmer sig i pladernes udløb. ALT OM VINYL lærer dig alt, der er værd at vide, om originaludgaver, covertyper, genoptryk og genudgivelser og hjælper dig med at gøre gode køb på vinylmarkedet og ikke mindst til at passe godt på din egen vinylsamling.

  • - Fra bogdrøm til bestseller
    af Heidi Korsgaard & Mette de Fine Licht
    117,95 - 297,95 kr.

    Drømmer du om at skrive en bog?• Har du svært ved at finde tid i hverdagen til at få skrevet?• Kæmper du med strukturen i din bog?• Står du med et halvt manuskript og ved ikke, hvordan det skal ende?• Har du sendt dit manuskript ind til flere forlag og fået afslag uden helt at forstå hvorfor?• Går du efter en bestseller, og er du klar til at arbejde for det?6 stjerner – fra bogdrøm til bestseller tager dig med hele vejen, fra du får en bogide, til du skal redigere, kontakte forlag, udgive og have bogen i medierne. Bogen giver dig en masse forfatterværktøjer og lærer dig at undgå nogle af de mest almindelige debutantfejl, for eksempel referatfælden, dårlige dialoger og kedelig sætningsrytme. Derudover får du eksempler, skriveøvelser og indblik i, hvordan andre forfattere arbejder – lige fra debutanter over smalle forfattere til bestsellerforfattere. Mød også forlagsfolk fra to af Danmarks største forlag, der fortæller om uopfordrede manuskripter, og hvad du kan gøre for at få dit manuskript antaget på et forlag. Forfatterne til 6 stjerner – fra bogdrøm til bestseller har tilsammen skrevet 20 bøger, hvoraf flere er bestsellere. De seneste 10 år har de undervist på skrive- og forfatterkurser, redigeret og vurderet manuskripter og vejledt forfattere i skrive- og udgivelsesprocesser.

  • - Interviews, dilemmaer og citater fra Mads & Monopolet
    af Mads Steffensen
    90,95 - 167,95 kr.

    Ikke et ord om Preben – interviews, dilemmaer og citater fra Mads og Monopolet er et sjældent kig ind i studiet hos Danmarks mest populære radioprogram. Seks af de mest rutinerede gæster i Monopolet, heriblandt Hella Joof og Søren Pind, åbner op for personlige overvejelser om at være med i programmet; hvad de stiller op, når de er i tvivl om et dilemma, og hvad de taler om i studiet, når mikrofonerne er slukkede. De fortæller også om forholdet til de andre i Monopolet og meget mere. 10 udvalgte dilemmaer med spørgsmål og bonus-info giver læserne mulighed for selv at diskutere videre derhjemme, til festen eller på arbejdet. Bogen har fotos fra studiet, fra Mads & Monopoletshows rundt om i landet og selvfølgelig en masse morsomme og skæve citater. Bogen er illustreret med finurlige og originale tegninger af Anders Morgenthaler, som er tegnet live i studiet under optagelserne.

  • - tak for al musikken
    af Jørgen de Mylius
    274,95 kr.

    I anledning af sit 50 års jubilæum i medierne; udsender Jørgen de Mylius sine erindringer. Jørgen de Mylius blev født den 5. marts 1946. Allerede som 17-årig; da han gik i 2. g på Østre Borgerdyd i 1963 blev han tilknyttet P3's nye musikradio for at lave musikprogrammer for de unge; og lige siden har han formidlet pop; rock og beat til skiftende generationer af danskere. I 1968 uddannede han sig til journalist.Jørgen de Mylius fortæller om sin lange og utrolige karriere inden for musikken; om alle programmerne i radioen; som begyndte med Top Tyve og Efter skoletid - til Eldoradio i 2012. På tv vil mange huske ham fra en lang række portrætudsendelser af kendte musikere og også her mange programmer Superchancen; Stardust; Eldorado mv.Hos meningsdannere i pressen og i radio-regi har han i perioder været inde i varmen og i perioder ude i kulden; men hans store engagement; hans trofaste publikum og hans enorme viden om musik har båret ham igennem. I dag vil der næppe kunne findes en voksen dansker; som ikke har lyttet til eller set hans programmer.I erindringerne kommer vi bag om personen Jørgen de Mylius fra hans barndom i 50'erne i København; hvor hans musikinteresse startede ved at lytte til Radio Mercur og Radio Luxembourg til hans mange møder med kendte musikere som bl.andre The Beatles; Rolling Stones; Cliff Richard; Abba samt mange kunstnere.På privatfronten har der i næsten hele perioden været børn i hans liv. Jørgen de Mylius fik sit første barn som ganske ung med sin første kone Jytte og blev far for sidste gang i en alder af 59 i sit nuværende ægteskab med Inger.Jørgen de Mylius' liv byder på en fantastisk kavalkade af musik og oplevelser; som han nu vil dele med os. nbsp;

  • af Ole Munk
    430,95 kr.

    Nyhedsmedier verden over arbejder på at blive bedre til at fortælle med billeder. Fotos, illustrationer, infografik, video, farver, symboler og tegn. Alt sammen for at gøre en journalistisk historie mere interessant – og nemmere at forstå.Mere liv, mere oplevelse, bedre oplysning.Kombinationen af ord og billeder er et kompliceret samspil, som Ole Munk har over 40 års erfaring med. I praksis og med en solid teoretisk ballast. Som designer, visualizer, underviser og konsulent, der har været med til at designe og udvikle mere end 100 magasiner, aviser og websites. Præmieret i danske og internationale konkurrencer gennem årene. I dag er han designchef på Kristeligt Dagblad.Bogen er rigt illustreret med eksempler fra Danmark, Skandinavien, Europa, USA og resten af verden.

  • - Vi kan sove i flyvemaskinen
    af Andreas Fugl Thøgersen & Ulla Terkelsen
    72,95 - 98,94 kr.

    Siden 1960'erne har den 67-årige udenrigskorrespondent rejst det meste af verden rundt og dækket alt fra krige til royale bryllupper. Hun har en forbløffende evne til at være, hvor det sker, og til at se det originale og vedkommende i de mennesker, hun møder. Hun mestrer det elegante og åndfulde, det indsigtsfulde og reflekterende. Ikke mere, intet mindre. Som en irsk veninde engang har introduceret hende: "Det her er Ulla. Hun fortæller gode historier."I denne personlige bog fortæller Ulla Terkelsen, i samarbejde med journalist og forfatter Andreas Fugl Thøgersen, de allerbedste historier fra sit liv og årene som omrejsende reporter med hele kloden som arbejdsplads. Hun beretter blandt andet om ungdomsårenes skelsættende møde med kommunismen i Polen og om det løsslupne liv i Swinging London. Om længsler og leg i barndommens aarhusianske baggårde og om slagmarkernes rædsler i Kabul, Belfast, Kairo og omegn. Og om, hvordan man altid tager fejl, hvis man tror, man kan regne ud, hvordan det ender.

  • - Mørklægning og moralisme i medier, forskning og politik
    af Torben Bech Dyrberg & Mehmet Ümit Necef
    107,95 - 167,95 kr.

    Udgangspunktet for denne bog er, at kulturel forskellighed kan være berigende, hvis der er politisk vilje til at skabe demokratiske rammer for, hvordan folk med forskellige og konfliktende værdier kan leve sammen. Men i Danmark såvel som i Sverige har multikulturalisme i vidt omfang dannet rammen for det politiske establishment, medierne og venstrefløjens bortforklaring af problemer. Bogen bidrager til et opgør med den berøringsangst, der har præget myndigheder og debattører. Den er en kritik af de måder, multikulturalisme har udviklet sig på i de to lande, hvilket truer den demokratiske kultur og den individuelle frihed. Fokus er rettet mod den politiske korrektheds konformitet og moralisering, der fortrænger politisk uenighed. Bogens 15 forfattere kredser om problemstillinger relateret til kultur. Nogle ser på ytringsfrihed og racisme, der er forbundet med diskussioner om tolerance, censur og selvcensur. Andre handler om mediernes filtrering af fakta. Atter andre ser på de forudindtagne holdninger, man støder på i forskning såvel som i offentlig debat i navn af anti-racisme.

  • - En introduktion til politisk framing
    af Jens Jonatan Steen & Gry Inger Reiter
    47,95 - 217,95 kr.

    Fattigdomsydelser eller lønforhøjelse til flygtninge - så forskellige udsagn støder man på, når politikere debatterer, hvilken ydelse staten skal yde til flygtninge fra verdens brændpunkter. Selvom de to udsagn beskriver samme fænomen, så er de milevidt fra hinanden; de fremkalder dybt forskellige billeder, og de tager afsæt i to væsensforskellige ideologier og værdisæt. Men fælles for de to udsagn er, at de repræsenterer stærk, værdibaseret framing. Tag bladet fra munden er en introduktion til politisk framing. Bogen giver et indblik i den toneangivende framingforskning og i sammenhængen mellem sprog, hjerne og politik. Samtidig får læseren indblik i, hvordan framing er en genvej til politiske grundværdier og succes i moderne politik, og at politiske aktører, der gerne vil skabe forandring, bør mestre evnen til at frame i en verden, hvor man enten kan frame eller blive framet. Tag bladet fra munden henvender sig til universitetsstuderende, der vil anvende framing som analyseredskab, til praktikere, der vil anvende framing som praktisk redskab til at overbevise, og til alle danske borgere, der gerne vil tilføje et nyt aspekt til deres forståelse af politik.

  • af Paw Kåre Pedersen & Niels Jørgen Clement
    209,95 kr.

    Dette er 2. del af historien om Saga Studio. Det legendariske filmselskab, der stod bag en lang række af de nu klassiske film fra den folkelige, danske films guldalder. Selskabet var blevet drevet som et enkeltmandsfirma af grundlæggeren John Olsen frem til hans død i 1959. Hans sidste film blev en opsummering af hele hans produktion og et højdepunkt i den danske folkekomedietradition: Baronessen fra benzintanken. Efter John Olsens død blev filmselskabet omdannet til et aktieselskab, Saga Film A/S, som drev filmstudiet og den store Saga Biograf i København. Selskabet var ejet af John Olsens enke, Inger John Olsen, men sønnen Flemming John Olsen stod for den daglige drift sammen med nøglemedarbejdere fra farens tid. Ikke mindst direktøren Poul Bang og instruktøren Annelise Reenberg. Der blev blandt andet produceret populære film som Peters Baby, Frk. Nitouche, Støv-filmene og Min søsters børn-serien - men også en Bodil-belønnet filmatisering af Knud Sønderbys Midt i en Jazztid. I midten af 1960’erne flyttede Saga Film A/S sammen med Palladium i Hellerup, som de delte studier med frem til 1970. I 1970 måtte selskabet efter store tab reorganiseres og Sven Borre og Dirch Passer blev medejere af Saga Film A/S, som på den måde kunne fortsætte filmproduktionen. Det kom til at foregå på Risby-studierne, som Saga Film A/S blev medejere af. Denne bog er et kig ind bag kameraet, hvor vi følger filmselskabets videre historie, dets kamp for at overleve i en krisetid for den folkelige, danske film samt optagelserne af de enkelte film. Via interviews og udtalelser, givet gennem tiderne, er det et stykke hen ad vejen de implicerede Saga-folk og deres efterkommere, der selv fortæller historien. Uddrag af bogen Pludselig stod hele denne filmforretning uden sit naturlige overhoved og kreative drivkraft. Det stod dog klart, at ”Saga-familien” ville forsøge at køre foretagendet videre. Både hans familie i form af enken Inger John Olsen og børnene Jonna, Flemming og ”Bebs”, og de mange trofaste medarbejdere på Saga Studio i Charlottenlund, i udlejningen på Frederiksberg Allé og i biografen på Vesterbrogade. Få dage før John Olsens død havde man drøftet selskabets fremtid, når John Olsen engang ikke var der mere. Men man var ikke blevet færdig, og hans underskrift manglede på et afgørende dokument. John Olsen brød sig ikke om at tale om eller tænke på døden, og havde fået udskudt de endelige beslutninger så længe, at det endte med at blive for sent. Om forfatteren Paw Kåre Pedersen (f. 1972) har tidligere skrevet bøgerne om Lau Lauritzen og ASA Film (2010 - 2012) samt linernotes til diverse cd-udgivelser. Senest også en LP: John Mogensen: Så Længe Jeg Lever – John’s Allerstørste Hits (Universal 2018). Uddannet inden for forsikring og har arbejdet på kontor i den branche i over 20 år. Niels Jørgen Clement (f. 1945) er uddannet civiløkonom (HD/Organisation) og selvstændig virksomhedskonsulent og underviser på videregående erhvervsuddannelser i ledelsesfag. Har i en lang årrække lavet research på de gamle danske filmselskabers organisation, ledelsesforhold og nøglepersoner. Desuden har han skrevet artikler til Det Danske Filminstituts Filmdatabase (2007) og til Filmleksikon (Gyldendal 2010).

  • - Strategisk PR og omdømme i en forandret medievirkelighed
    af Peter Jepsen
    394,95 kr.

    Digitale kanaler, sociale medier og mobile platforme har forandret medievirkeligheden markant. Det har ændret vores medievaner, magtbalancen mellem traditionelle, journalistiske medier og nye medier, og det udfordrer virksomheders kommunikation med deres omverden. For hvordan kan man arbejde målrettet med sit omdømme i en stadigt mere fragmenteret virkelighed, hvor grænserne mellem forskellige kommunikationsdiscipliner flyder ud, og hvor hastigheden hele tiden synes at blive øget? Som ringe i vandet præsenterer en samlet model for arbejdet med strategisk PR og omdømme. Modellen PR-huset er forankret i teori og metode, men samtidig baseret på forfatterens praktiske erfaring. Bogen giver således både en grundlæggende introduktion til PR og en lang række konkrete værktøjer, der kan skabe resultater i praksis. Og svar på, hvad der er forandret i arbejdet med PR, og hvilke klassiske dyder der stadig har værdi.

  • af Anders Stahlschmidt & Peter Knoop Christensen
    277,95 kr.

    I denne bog indvier Anders Stahlschmidt og Peter Knoop Christensen læseren i spørgeteknikkens mange facetter og muligheder. Hvornår virker hvilke spørgsmål, hvordan og hvorfor? Læs hvordan man styrer og støtter en samtale, hvordan man forandrer en samtales karakter, hvordan man med sine spørgsmål kan sælge en vare, udfordre en medarbejder eller skrælle omsvøb og forvanskninger af en samtalepartners udsagn. Hjemme (!) i Jylland gælder det om at lade være med at være københavnersmart og overdrive begejstringen over noget. Men Anders Stahlschmidt og Peter Knoop Christensen har skrevet en bog om spørgeteknik. Det er en bog, hvor det kan være svært holde de jyske gener i ro. Det er ganske enkelt en rigtig god bog med en række basale redskaber til, hvordan man skal få det rigtige svar. HENRIK ØRHOLST i Jyllands-Posten. 5 stjerner. I skolen lærer man at besvare spørgsmål, som autoriteten stiller. Autoriteten er læreren, skolen, ministeriet. Man bruger ikke meget tid på at undres og spørge, og det er en stor skam, for hvis der er noget, man har behov for, så er det at kunne stille rigtig gode spørgsmål. STEEN HILDEBRANDT i Børsen. 5 hatte. Bogen tilbyder en betragtelig værktøjskasse i form af et metodisk afsnit, der præsenterer forskellige færdige modeller med fokus på spørgeteknik i blandt andet salgssituationer og coaching-samtaler. MARKUS BJØRN KRAFT i Berlingske Tidende. 5 stjerner.

  • af Nana Gaardboe Dall & Katrine Thielke
    241,95 kr.

    Sidder du med brugere på de sociale medier som er vrede eller frustrerede? Og mangler du redskaber til at håndtere situationen?Ved at læse bogen "Når tasterne taler", får du en forståelse af konflikterne på de sociale medier, hvorfor de opstår og hvordan du kan håndtere dem.Du får også et godt indblik i hvad dine brugere i virkeligheden efterspørger, og hvad der virker når bølgerne går højt i kommentarsporet.Bogen giver dig praktiske og implementerbare redskaber, der har afsæt i solid viden fra det konfliktteoretiske felt, samt det digitale univers.Desuden får du et indblik i DSBs arbejde med vores metoder og den gevinst de har haft ved at arbejde med dem.Det får du: En række praktiske metoder og modeller, som du kan bruge med det samme i dit arbejde med sociale medier - eller skriftlig kommunikation i det hele taget Den konflikteoretiske baggrund for at konflikter opstår så hurtigt på sociale medier Forståelse for blandingen af den skriftlige og mundtlige kommunikation, som er noget særligt for sociale medier En gennemgang af en håndfuld andre tilgange til at arbejde med moderation på sociale medierBogen er skrevet til kommunikationspraktikere og social media managers, som arbejder for virksomheder, organisationer eller medier.Men privatpersoner kan også have glæde af metoderne i bogen.

  • - Hvordan man forstår og forhandler med teknologileverandører
    af Henrik Zangenberg
    287,95 kr.

    Der er meget på spil når it-aftaler forhandles. Forhandlingerne er komplekse og ofte er der en udtalt „informations-asymmetri“ mellem kunden og leverandøren. I denne bog giver en af landets mest erfarne forhandlingsrådgivere, Henrik Zangenberg, en praktisk guide til hvordan du får succes med din it-forhandling. DU FÅR:- En indføring I forhandlingens grundbegreber og basal forhandlingsteori- En indføring I it-forhandlingens særlige elementerEn trin-for-trin guide til at udarbejde en forhandlingsstrategi - En guide til håndtering af ubehagelige situationer og besværlige personer- Detaljeret gennemgang af hvordan du går til fire aftaletyper: driftsaftalen, vedligeholdelsesaftalen, softwareaftalen og udviklingsaftalen Forhandling af it-aftaler er på en række områder anderledes end mange andre forhandlinger, og det er vigtigt at kende disse særlige områder, før man sætter sig ved forhand- lingsbordet. I denne bog får du en generel guide til forhandling og fokus på de områder, der er specielle for it-forhandlingen. OM FORFATTEREN:Henrik Zangenberg er en af landets mest erfarne forhandlingsrådgivere. De seneste 25 år har han hjulpet en lang række af de største virksomheder og offentlige organisationer i Danmark, Sverige og Norge med forhandling af komplekse it-aftaler, og han har undervist over 500 kursister siden han i 2008 stiftede Zangenberg & Com- pany. Virksomhedsgruppen omfatter i dag desuden benchmarkvirksomheden Zangen- berg Analytics og researchvirksomheden Quarterly Analytics, der publicerer data og research, der kan anvendes i forhandlinger med it-leverandører.

  • - Spillet om danske mediers fremtid
    af Christian S. Nissen
    72,95 - 269,95 kr.

    Hvad lægger politikerne til grund, når de træffer beslutninger? Er det værdibaserede holdninger og ideologi eller faktabaseret viden? Er det følelser eller fornuft?Med udgangspunkt i de seneste års udvikling i dansk mediepolitik argumenterer Christian S. Nissen for, at politik ikke længere kan forstås og begrundes alene med den rene fornuft og rationelle argumenter, men først og fremmest må bygge på værdier, holdninger og ideologi.Spørgsmålet er så, om Folketinget og regeringen med den særlige beslutningskultur på Christiansborg kan håndtere stridende værdier og ideologi og udmønte det i en praktisk politik? Kan der skabes et større rum for idébåren politik. En modvægt til en stadig mere fremherskende teknokratisering af de politiske kulturer i det moderne samfund, der har afpolitiseret politikdannelsen og skabt en kløft mellem en politisk-administrativ elite og en fremmedgjort vælgerbefolkning. En politisk beslutningskultur, hvor der nærmest ikke længere er brug for politikere.De spørgsmål har forfatteren sat sig for at belyse ved at følge medieforhandlingerne i perioden 2017-19. Hvordan spillede kulturelle, teknologiske, økonomiske og politiske forhold ind i beslutningerne om public service-mediernes indretning og udvikling? Hvad lagde politikerne til grund for deres beslutninger? Var det ideologi, sund fornuft – eller gammelt nag?Bogen følger det taktiske spil op til medieaftalen i juni 2018 og frem til og med S-regerings forkastelse af aftalen. Indflettet i dette forløb belyser bogen det danske mediemarked under de globale mediekoncerners stigende dominans og striden om DR’s størrelse og rolle.

  • - Alt om optagelse, Mix og Mastering
    af Karl Pedersen
    257,95 kr.

    LYDSTUDIE-håndbogen - alt om optagelse, mix & mastering er den mest omfattende indføring i optage-teknik, redigering og mix i lyd- og hjemmestudiet på dansk.Indhold: - stort set alle akustiske og elektriske instrumenter er med - indholder konkrete anvisninger til mikrofonopsætning, equalisering, brug af kompressor, reverb osv.- der er baggrundsteori om akustik, EQ, komprimering, reverb o.l. - og endelig historiske eksempler på brug af lyd-teknologien.MÅLGRUPPE : musikere, hjemmestudiet, studerende, skoler med lydstudie & lydteknikereForlag: Canta·Libris- 238 sider - 184 farve-illustrationer-- praktisk spiralrygOm forfatteren Karl Pedersen er indehaver af Blue Apple Lyd-design i Odense, hvor han har produceret albums med danske og tyske grupper og lavet lyd til medie- produktioner. Siden 1996 har han undervist i lydstudieteknik ved Aalborg Universitet og i Populærmusik & Lydproduktion.

  • - Journalistik for kommunikationsfolk
    af Søren Marquardt Frederiksen
    72,95 - 247,95 kr.

    Hvordan vinkler man en historie? Hvad er det nu en rubrik er? Hvilken genre skal jeg bruge? Kommunikationsfolk med en akademisk uddannelse har ikke nødvendigvis lært at bruge journalistiske virkemidler i deres uddannelse. Og det er et problem i virksomheder, som har brug for kommunikationsfolk, der kan skrive fængende tekster, så den interne og eksterne kommunikation kan understøtte de strategiske mål. Kommunikationsfolk uden journalistisk baggrund kan have svært ved at vinkle en historie, deres sprog er tungt, og rubrikkerne er ikke fængende. De har svært ved at bruge de journalistiske genrer, og deres tekster virker ofte som ledelsespropaganda og pligtlæsning. Resultatet er, at modtagerne ikke synes teksterne er spændende at læse. Skriv så du bliver læst viser, hvordan man i virksomhedskommunikation bruger journalistiske virkemidler, redskaber og genrer til at skrive tekster, som målgruppen finder spændende at læse. Bogen viser også, hvordan kommunikationsfolk med en journalistisk baggrund skal skrive, så de varetager virksomhedens interesser. Anmelderne var begejstrede: Søren Marquardt Frederiksen har skrevet en meget praktisk bog, som bør blive en bestseller (…) Den skal læses af alle, der skal kommunikere. Uanset om det er rapporter, svarskrivelser, artikler eller blogindlæg (…) Der er gennemgang af alle de journalistiske redskaber, hvordan historier skal vinkles, og hvordan der skal gennemføres interviews. Det er en magisk Grønspættebog.” - 5 ud af 6 stjerner Henrik Ørholst, Berlingske ”Bogen burde være pligtlæsning for alle i kommunikationsverdenen (…) Bogen indeholder en række gode anbefalinger, der er krydret med faglige input, citater fra centrale aktører på området og guide til konkrete værktøjer til at styrke de journalistiske dyder hos kommunikationsfolk. (…) En glimrende og velskrevet (det skulle den jo også gerne være) bog om kunsten at skrive skarpe, præcise og nødvendige tekster, som fanger, fænger og forfører sit publikum.” - Jon Kiellberg, Kommunikatøren, Dansk Kommunikationsforening ”Har du svært ved at bryde igennem med dine pressemeddelelser, eller mangler firmaets interne nyhedsbrev et klart fokus, så giver Søren Marquardt Frederiksen i "Skriv så du bliver læst" et godt bud på, hvad problemerne kan være, og hvordan de løses. Bogen indeholder en række gode anbefalinger, der er krydret med faglige input, citater fra centrale aktører på området og guide til konkrete værktøjer til at styrke de journalistiske dyder hos kommunikationsfolk.” - Mark A. Herron, Kultunaut ”Søren Marquardt Frederiksen kan sit håndværk og formår at videreformidle sin store viden om genrer og virkemidler i ’Skriv så du bliver læst’. Bogen er et tilgængeligt opslagsværk, som kommunikationsfolk og andet ”fæ” kan drage nytte af, når et budskab skal sælges internt som eksternt. Skriv så du bliver læst kommer ikke til at samle støv på min bogreol.” - Kirsten Elmquist, i WOW Exenet Litteraturgruppe.

  • - Antipatterns and Patterns for Business Agility
    af Jonathan Smart
    195,95 - 264,95 kr.

  • af Børneavisen
    147,95 - 153,95 kr.

    Dyk ned i en fascinerende verden af viden leveret af Børneavisens eksperterHvorfor drømmer man? Hvad er lyn lavet af? Hvorfor kommer der mug på gammel mad? Hvordan blev dinosaurerne udryddet? Og hvorfor er man egentlig kilden?Verden består af uendeligt mange sjove spørgsmål og mindst lige så mange overraskende svar. Børneavisens Spørg nørderne er spækket med inspirerende viden for nørder i alle aldre. Emnerne spænder fra gåsehud og sæbebobler til flyvende biler og universets opståen. For første gang nogensinde har vi samlet den imponerende mængde fakta, som Børneavisens eksperter har disket op med gennem årene i brevkassen Nørdehjørnet.Humoristiske, underfundige og oplysende forklaringer gør dig klogere på livets små og store mysterier. Bogen er skabt til nysgerrige børn og deres forældre. Den sætter skub i tankerne og inspirerer til spændende samtaler over aftensmaden eller sjove spørgsmål i skolen.Børneavisens Spørg nørderne er bygget op omkring børnenes egne spørgsmål, eksperternes letforståelige forklaringer, faktabokse og en masse flotte billeder. Og den får helt sikkert spørgelysten til at vokse undervejs.

  • - Techgiganter og ytringsfrihed
    af Frederik Stjernfelt & Anne Mette Lauritzen
    73,95 - 205,95 kr.

    "Dit opslag er blevet fjernet" Flere og flere møder sådanne beskeder på Google, Facebook, Twitter og andre steder. Techgiganterne er i færd med at omforme hele offentligheden. Engang troede vi, at de fremmede oplysning, myndiggørelse og ytringsfrihed. En oplysningens guldalder. Nu oplever vi, at de fjerner ytringer, fanger folk i ekkokamre, bekæmper rettigheder, forvrider offentligheden og kapitaliserer ytringsfriheden. Denne bog beskriver ytringsfrihedens nye vilkår på internettet, kritiserer techgiganternes voksende magt – og foreslår alternativer.

  • - Magt, myter og misinformation
    af Susanne Staun
    43,94 - 205,95 kr.

    Ifølge forfatteren Susanne Staun har medierne – bevidst eller ubevidst – i årevis misinformeret den offentlighed, de er sat i verden for at informere – fordi de kan, fordi de ikke kan lade være. De elsker en god historie, hellere god end sand. I Mediernes møgkællinger viser Susanne Staun, hvordan medievirkeligheden skabes med alle propagandaens virkemidler, så det ligner et karaktermord på et helt køn, eftersom medierne efterviseligt har haft held til at forme den offentlige bevidsthed ved konsekvent misinformation i tæt samarbejde med interesseorganisationer: Mødre er onde kvinder, der fremsætter falske anklager og bruger alle de væmmelige tricks med det formål at monopolisere deres børn og efterlade en hale af grædende fædre i deres kølvand. Men hverken statistikker eller den aktuelt bedste viden fra nationale og internationale forskere kan levere dokumentation for den virkelighed, medierne præsenterer.

  • af Pokemon
    77,95 kr.

    This Epic Sticker Book contains over 200 awesome stickers and is packed full of your favourite Pokémon, from Pikachu to Charizard. Learn about each region's first partner Pokémon and their evolutions and test your training knowledge with challenging activities throughout the book.

  • af Jessica Brody
    135,95 kr.

    "An indispensable guide in the bestselling Save the Cat! story structure series that reveals the 15 essential plot points needed to make any young adult novel a success, from an accomplished novelist and the author of Save the Cat! Writes a Novel"--

  • - Fortællingen om Ib Antoni
    af Sara Alfort
    217,95 - 330,95 kr.

    Han var manden, der med et skarpt sind og en spids blyant var med til at sætte Danmark på verdenskortet, men alligevel er det de færreste, der kender ham. Nu fortælles historien om ”Danmarks hoftegner” Ib Antoni i bogen MANDEN DER TEGNEDE DANMARK.Vi kender hans plakater med farvestrålende Tivoli-lamper, den ikoniske klovn Charlie Rivel og den marcherende livgarder med sin gigantiske bjørneskindshue, der huser en lille fuglerede på toppen. Alligevel er der ikke mange, der kender til manden bag de velkendte streger, selvom han tegnede for både danske virksomheder som Carlsberg og Tuborg og udenlandske virksomheder som Life Magazine, Shell og Unicef. Hans værker var fast inventar, når Udenrigsministeriet, Turistrådet og Landbrugets Afsætningsråd arrangerede fremstød for danske varer, dansk kultur og dansk eventyrlighed i udlandet, og han blev ofte hyret i forbindelse med royale events.Nu fortælles historien om en af verdens mest eftertragtede reklametegnere, der i løbet af sit korte og intense liv bl.a. tegnede for et af New Yorks største reklamebureauer på Madison Avenue som en af de såkaldte Mad Men og blev verdensberømt, fordi hans plakater var – og stadig er – med til at skab eden danske fædrelandsfortælling om det lille eventyrland med læskende øl, kvalitetsost og ikoniske møbler, der åbnede op for masseturismen, og som stadig tiltrækker besøgende fra hele verden.Gennem forfatter og journalist Sara Alforts omfattende detektivjagt optrevles den ualmindeligt produktive kunstners liv, der fører fra barndomsbyen Esbjerg til hans møder med prinser, prinsesser, konger og dronninger fra hele verden. Jagten fører til den svenske prins Bertil Bernadotte, schlagerdronningen Gitte Hænning, den danske ambassadør i Washington og datteren af Antonis verdensberømte ven, entertaineren Victor Borge – for blot at nævne nogle få:“Det er simpelthen så vildt at tænke på, at historien om Ib Antoni var gået i glemmebogen. Dels fordi han levede et helt utroligt liv, men også fordi han reelt var en af Danmarks største og internationalt anerkendte plakatkunstnere”, fortæller Sara Alfort, der har været vidt omkring i sin research om”Danmarks hoftegner”.

  • - - Underholdning med kant
    af Hanne Bruun
    277,95 - 362,95 kr.

    Hvad er satire for en form for humor, og er det underholdning? Hvordan har satiren udviklet sig i dansk tv og hvorfor? Hvorfor gør tv-satiren grin med almindelige mennesker, og hvad blev der egentlig af den politiske satire i dansk tv? Hvorfor bliver tv-satiren næsten altid sendt på DR2? Det er nogle af de spørgsmål, som Dansk tv-satire. Underholdning med kant besvarer. Den belyser og diskuterer tv-satirens programudvikling siden 1968, og den fremhæver den danske tv-satires særlige karakteristika. Den ser på, hvordan tv-satiren er blevet produceret, og den beskriver og modstiller to produktionskulturer, der har præget dansk tv-satire og dermed de programmer, seerne er blevet tilbudt. Bogen er det første, større samlede bidrag om en dansk tv-satire. Den bygger på en omfattende genreanalyse af den danske satiretradition i spændingsfeltet mellem tradition og fornyelse. Den bygger desuden på interviews med producenterne af tv-satiren, fra tekstforfattere og komikere til redaktører og kanalchefer. På den baggrund diskuteres konsekvenserne af udviklingen for dansk public service-tv’s underholdningsprofil og de udfordringer, programtraditionen står overfor i et konkurrenceudsat mediemiljø.

  • af Frances Haugen
    165,95 kr.

  • af Ben Smith
    264,95 kr.

    "The candid inside tale of two online media rivals, Jonah Peretti of HuffPost and Buzzfeed and Nick Denton of Gawker Media, whose delirious pursuit of attention at scale in the first two decades of the 21st century helped release the dark forces that would overtake the Internet and American society... The curtain opens in Soho in the early 2000's, in that brief moment after the first dotcom crash and before Google, Apple, and Facebook exploded, when it seemed that New York City rather than Silicon Valley might become tech's center of gravity. There, within a few square blocks, Nick Denton's merry band of nihilists at his growing Gawker empire and Jonah Peretti's sunnier crew at HuffPost and Buzzfeed were building the foundations of click-bait media. It was tech's age of innocence: the old establishment might have been discredited by the Iraq War, but digital news would facilitate the spread of truth. Progressive activists were first to the scene, and for a while it seemed they were the scene... Ben Smith, who would go on to earn a controversial reputation as Buzzfeed's editor-in-chief, was either there or talked to everyone who was, and in his trademark fashion, he chronicles it all with marvelous lucidity scored with dark wit, sparing no one--and certainly not himself... At the heart of Traffic is one of the great ironies of our time: the Internet, which was going to help the left remake the world in its image, has become the motive force of right populism. As Smith and his colleagues and rivals thought they were inventing digital media, other figures, flickering around the margins of their story, had different designs. People like Steve Bannon and Andrew Breitbart and Gavin McInnes and Chris Poole, the creator of 4chan, all seemed like minor characters in the narrative in which Nick and Jonah and crew were the stars. By 2020, any reasonable observer might wonder if the opposite wasn't the case"--

  • af Kim Lyster
    187,95 - 392,95 kr.

    Mere end halvdelen af de virksomheder, der har outsourcet på it-området oplever, at de ikke får indfriet deres forventninger til aftalen. Over 30 % har hjemtaget en eller flere it-opgaver, de har haft outsourcet. Det kræver både tid og ressourcer at gennemføre en it-outsourcing proces, og det er tilsvarende en tids- og ressourcekrævende at genopbygge kompetence i egen organisation, hvis outsourcing opgaver skal hjemtages. Derfor ligger der et stort potentiale i at få it-outsourcing aftalerne til at fungere bedre.Bogen går ind analyserer dette dilemma og kommer med en række forslag til, hvordan man opnår succes med sin it-outsourcing. Den henvender sig til de virksomheder og organisationer, der overvejer it-outsourcing eller allerede har outsourcet på it-området, samt til management konsulenter og jurister, der rådgiver på området og til it-outsourcing leverandørerne. De bøger, der er skrevet om it-outsourcing tager typisk udgangspunkt i de kommercielle og strategiske overvejelser omkring outsourcing. Der mangler en bog, der adresserer de udfordringer, der er i dag på it-outsourcing området, og hvor løsningerne tager udgangspunktet i refleksioner over praktiske erfaringer på området.Kim Lyster har i over 20 år arbejdet med it-outsourcing for virksomheder som Dan Computer Management (i dag CSC), Olivetti, Wang Global, Getronics, Eterra, EDS, Ementor og KMD.Forfatteren har indgået outsourcing aftaler med mere end 50 virksomheder og organisationer. Han har i den forbindelse haft mulighed for at følge de fleste af opgaverne over tid og set hvor det fungerede godt, og hvor der var udfordringer. Samtidig har forfatteren deltaget i en række faglige fora og netværk på området og har holdt indlæg på en række konferencer om it-outsourcing. Det er de praktiske erfaringer fra de mange års arbejde med it-outsourcing, der er baggrunden for mange af refleksionerne, forfatteren giver udtryk for i bogen.

  • af Ethan Mollick
    277,95 kr.

    From Wharton professor and author of the popular One Useful Thing Substack newsletter Ethan Mollick comes the definitive playbook for working, learning, and living in the new age of AISomething new entered our world in November 2022 — the first general purpose AI that could pass for a human and do the kinds of creative, innovative work that only humans could do previously. Wharton professor Ethan Mollick immediately understood what ChatGPT meant: after millions of years on our own, humans had developed a kind of co-intelligence that could augment, or even replace, human thinking. Through his writing, speaking, and teaching, Mollick has become one of the most prominent and provocative explainers of AI, focusing on the practical aspects of how these new tools for thought can transform our world. In Co-Intelligence, Mollick urges us to engage with AI as co-worker, co-teacher, and coach. He assesses its profound impact on business and education, using dozens of real-time examples of AI in action. Co-Intelligence shows what it means to think and work together with smart machines, and why it's imperative that we master that skill. Mollick challenges us to utilize AI's enormous power without losing our identity, to learn from it without being misled, and to harness its gifts to create a better human future. Wide ranging, hugely thought-provoking, optimistic, and lucid, Co-Intelligence reveals the promise and power of this new era.

  • af 100% Unofficial
    117,95 kr.

    Celebrate another exciting year of Fortnite, with the best modes, players and tactics in the game!

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.