Rehabilitering – en grundbog retter sig til de sundhedsprofessionelle bachelorstuderende. Bogens kapitler referer til og tager udgangspunkt i ICF-modellen. For at guide de studerende til at omsætte den teoretiske undervisning til klinisk praksis indledes bogen med fire cases, som bogens øvrige kapitler trækker på og henviser til.
Bogen forfatterteam repræsenterer de mange faggrupper, der indgår i de forskellige rehabiliteringstiltag og understreger den betydning, det tværprofessionelle samarbejde har for resultatet af rehabiliteringen.
Rehabilitering – en grundbog retter sig til de sundhedsprofessionelle bachelorstuderende. Bogens kapitler referer til og tager udgangspunkt i ICF-modellen. For at guide de studerende til at omsætte den teoretiske undervisning til klinisk praksis indledes bogen med fire cases, som bogens øvrige kapitler trækker på og henviser til.
Bogen forfatterteam repræsenterer de mange faggrupper, der indgår i de forskellige rehabiliteringstiltag og understreger den betydning, det tværprofessionelle samarbejde har for resultatet af rehabiliteringen.
Forlagets beskrivelse af Rehabilitering - en grundbog
Rehabilitering – en grundbog, 3. udgave, er en ny og gennemrevideret bog med meget omfattende ændringer og helt nye kapitler, da der er sket utrolig meget på rehabiliteringsområdet de seneste år.
Rehabilitering er en tværfaglig proces, der kræver sammenhæng og koordination mellem sektorer, fagområder og forvaltningsområdet. Forskellige rammebetingelser, opgaver, kulturer, referencerammer og sprog karakteriserer området.
Rehabilitering er brugerinddragende, og diskussionen om, hvordan vi øger inddragelse, er fremtrædende på såvel sundhedsområdet som socialområdet. Rehabilitering kræver i grundtanken samarbejde, og det er en udfordring at etablere et godt samarbejde mellem personen, pårørende, professionelle og andre relevante parter. Denne bog kommer derfor omkring emner som målsætning, inddragelse og samarbejde. Områder som fagprofessionelle skal kompetenceudvikle på lige fod med de fag-faglige kompetencer.
Bogen er inddelt i 25 kapitler ud fra én betragtning af, hvorledes et undervisningsforløb kan stykkes sammen. Men naturligvis kan de enkelte afsnit og kapitler læses på kryds og tværs og fx suppleres med litteratur fra litteraturlisten, som er knyttet til hvert kapitel.
Desuden er bogen inddelt i tre dele; del 1 (kap. 1-7), som beskriver grundlaget og rammerne for rehabilitering i Danmark. Del 2 (kap. 8-12), som sætter fokus på personen i rehabilitering. Og del 3 (kap. 13-24), som beskriver de professionelles indsatser. Bogen rundes af med kapitel 25, som trækker nogle centrale udfordringer i rehabilitering frem.
Til hvert kapitel er knyttet refleksionsspørgsmål, som skal understøtte dialog og læring.
Rehabilitering – en grundbog, henvender sig primært til sygepleje-, fysio- og ergoterapeutstuderende, men også de færdiguddannede sundhedsprofessionelle faggrupper samt andre, der indgår i det tværfaglige samarbejde omkring rehabilitering, kan med stor fordel læse bogen.
Brugerbedømmelser af Rehabilitering - en grundbog
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.
Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Rehabilitering - en grundbog findes i følgende kategorier: