Vi bøger
Levering: 1 - 2 hverdage
Forlænget returret til d. 31. januar 2025

Relations- og ressourceorienteret pædagogik - Allan Stevn Bach - E-bog

- ICDP

Bag om Relations- og ressourceorienteret pædagogik

Nyere forskning viser, at børns trivsel, udvikling og læring er tæt forbundet med kvaliteten af den kontakt, omsorg og opmærksomhed, børnene får fra deres nære omsorgsgivere. Formålet med denne bog er at sætte spot på betydningen af den relations- og ressourceorienterede pædagogik i professionelle omsorgsmiljøer via ICDP-programmet. Bogen indledes med et oversigtskapitel af Karsten Hundeide, som var en af initiativtagerne til ICDP-programmet. Herefter følger en række kapitler, som dækker emnerne: - De professionelle voksnes betydning for barnets selvopfattelse - Kvaliteter i samspillet mellem voksen og barn - Inklusion og relationsarbejde - Tilknytningsteori og ICDP - Den professionelle kærlighed som forudsætningen for relationsarbejde - At skabe mentaliserende miljøer - Narrativitet og identitet - Implementeringen af ICDP i praksis Bogen henvender sig til studerende på lærer- og pædagoguddannelsen, lærere, pædagoger og andre professionelle omsorgsgivere, der interesserer sig for relations- og ressourceorienteret pædagogik. Der er også inspiration at hente til professionelle, som er i gang med eller har gennemført en ICDP-uddannelse.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788771602180
  • Beskyttelse:
  • DRM
  • Udgivet:
  • 10. september 2013
  • Straks på e-mail.

Normalpris

Medlemspris

Prøv i 30 dage for 45 kr.
Herefter fra 79 kr./md. Ingen binding.

Beskrivelse af Relations- og ressourceorienteret pædagogik

Nyere forskning viser, at børns trivsel, udvikling og læring er tæt forbundet med kvaliteten af den kontakt, omsorg og opmærksomhed, børnene får fra deres nære omsorgsgivere. Formålet med denne bog er at sætte spot på betydningen af den relations- og ressourceorienterede pædagogik i professionelle omsorgsmiljøer via ICDP-programmet.
Bogen indledes med et oversigtskapitel af Karsten Hundeide, som var en af initiativtagerne til ICDP-programmet. Herefter følger en række kapitler, som dækker emnerne:
- De professionelle voksnes betydning for barnets selvopfattelse
- Kvaliteter i samspillet mellem voksen og barn
- Inklusion og relationsarbejde
- Tilknytningsteori og ICDP
- Den professionelle kærlighed som forudsætningen for relationsarbejde
- At skabe mentaliserende miljøer
- Narrativitet og identitet
- Implementeringen af ICDP i praksis
Bogen henvender sig til studerende på lærer- og pædagoguddannelsen, lærere, pædagoger og andre professionelle omsorgsgivere, der interesserer sig for relations- og ressourceorienteret pædagogik. Der er også inspiration at hente til professionelle, som er i gang med eller har gennemført en ICDP-uddannelse.

Brugerbedømmelser af Relations- og ressourceorienteret pædagogik



Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.