Vi bøger
Levering: 1 - 2 hverdage
Forlænget returret til d. 31. januar 2025

Skolen i Morgen. Nr. 2. Oktober 2013. 17. årgang. Tema: Folkeskolereformen - Per Fibæk Laursen - E-bog

Bag om Skolen i Morgen. Nr. 2. Oktober 2013. 17. årgang. Tema: Folkeskolereformen

Dette nummer af tidsskriftet "Skolen i Morgen" indeholder følgende artikler: Skoleledere og lærere styrer skoleudvikling Af Per Fibæk Laursen Som svar på spørgsmål om, hvordan skolen faktisk udvikler sig, præsenterer Per Fibæk i denne artikel begrebet ”dynamisk konservatisme”. En af de centrale pointer er her, at udvikling sker, men det går langsomt. Og den må trækkes af skoleledere og lærere, hvis den skal blive succesfuld. Skoleudvikling i arbejdet med en reform Af Morten Kirk Jensen Når en ny reform skal implementeres, er der mange overvejelser, man må gøre sig på kommunalt niveau. I denne artikel præsenterer skolechefen i Kolding Kommune, hvilke fokuspunkter de arbejder med for at sikre en styrket ledelse, der involverer medarbejderne i forandringerne. Folkeskolereform i Hjørring Kommune Af Kristine Vita Fooken Jensen, Karsten Poulsen og Jais Brændgaard Heilesen Hjørring Kommune blev landskendt for at ville nedlægge SFO’er som et led i implementeringen af folkeskolereformen. Men det er langt fra hele historien. I denne artikel præsenteres seks billeder på, hvordan fremtidens skole kan se ud i Hjørring – og flere spændende bud på, hvordan visionerne kan realiseres. Pædagoger skal sikre fokus på børnenes fællesskaber og sociale relationer Af Jane Vejen Boniface I Silkeborg Kommune arbejder de konkret med at definere pædagogernes rolle i den kommende ændrede skoledag. Og det er ikke småting, som pædagogerne kan byde ind med i understøttelsen af elevernes læring og trivsel. Det fleksible læringsrum Af Christina Hoe Larsen, Mette Vad Hansen og Poul Rask Nielsen Artiklen præsenterer erfaringer fra et udviklingsprojekt på Fjerritslev Skole, der havde til formål at styrke samarbejdet mellem lærere og pædagoger i en udvidet skoledag i indskolingen. Således tog de hul på flere af de forandringer, som mange skoler kan se frem til i implementeringen af folkeskolereformen.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788771603163
  • Beskyttelse:
  • DRM
  • Udgivet:
  • 31. oktober 2013
  • Straks på e-mail.

Normalpris

Medlemspris

Prøv i 30 dage for 45 kr.
Herefter fra 79 kr./md. Ingen binding.

Beskrivelse af Skolen i Morgen. Nr. 2. Oktober 2013. 17. årgang. Tema: Folkeskolereformen

Dette nummer af tidsskriftet "Skolen i Morgen" indeholder følgende artikler:
Skoleledere og lærere styrer skoleudvikling
Af Per Fibæk Laursen
Som svar på spørgsmål om, hvordan skolen faktisk udvikler sig, præsenterer Per Fibæk i denne artikel begrebet ”dynamisk konservatisme”. En af de centrale pointer er her, at udvikling sker, men det går langsomt. Og den må trækkes af skoleledere og lærere, hvis den skal blive succesfuld.
Skoleudvikling i arbejdet med en reform
Af Morten Kirk Jensen
Når en ny reform skal implementeres, er der mange overvejelser, man må gøre sig på kommunalt niveau. I denne artikel præsenterer skolechefen i Kolding Kommune, hvilke fokuspunkter de arbejder med for at sikre en styrket ledelse, der involverer medarbejderne i forandringerne.
Folkeskolereform i Hjørring Kommune
Af Kristine Vita Fooken Jensen, Karsten Poulsen og Jais Brændgaard Heilesen
Hjørring Kommune blev landskendt for at ville nedlægge SFO’er som et led i implementeringen af folkeskolereformen. Men det er langt fra hele historien. I denne artikel præsenteres seks billeder på, hvordan fremtidens skole kan se ud i Hjørring – og flere spændende bud på, hvordan visionerne kan realiseres.
Pædagoger skal sikre fokus på børnenes fællesskaber og sociale relationer
Af Jane Vejen Boniface
I Silkeborg Kommune arbejder de konkret med at definere pædagogernes rolle i den kommende ændrede skoledag. Og det er ikke småting, som pædagogerne kan byde ind med i understøttelsen af elevernes læring og trivsel.
Det fleksible læringsrum
Af Christina Hoe Larsen, Mette Vad Hansen og Poul Rask Nielsen
Artiklen præsenterer erfaringer fra et udviklingsprojekt på Fjerritslev Skole, der
havde til formål at styrke samarbejdet mellem lærere og pædagoger i en udvidet skoledag i indskolingen. Således tog de hul på flere af de forandringer, som mange skoler kan se frem til i implementeringen af folkeskolereformen.

Brugerbedømmelser af Skolen i Morgen. Nr. 2. Oktober 2013. 17. årgang. Tema: Folkeskolereformen



Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.