Vi bøger
Levering: 1 - 2 hverdage
Forlænget returret til d. 31. januar 2025

Skolen i Morgen. Nr. 4. Januar 2014. 17. årgang. Tema: Tilgange til ledelse - Kristian Dahl - E-bog

Bag om Skolen i Morgen. Nr. 4. Januar 2014. 17. årgang. Tema: Tilgange til ledelse

Dette nummer af tidsskriftet "Skolen i Morgen" indeholder følgende artikler: Skoleledelsens balancekunst – ledelse gennem paradokser Af Lotte Lüscher Lederopgaven er kompleks og fyldt af modsætninger. Denne artikel sætter fokus på ledelsesparadokser på tre niveauer, som er relevante for ledere i skolen at forholde sig til: organiseringens paradoks, tilhørsparadokset og rolleparadokset. Leadership Pipeline – en hjælp i tider med forandringsledelse? Af Kim Martin Nielsen, Thøger Riis Michelsen og Kristian Dahl Leadership Pipeline er et bud på en ledelsesstrategi, der kan være en hjælp i tider, hvor krav og forventninger til ledelse er massive. Denne artikel kommer ind på, hvordan arbejdet med Leadership Pipeline kan give fokus på forbindelser mellem de organisatoriske niveauer med forskellige ledelsesprofiler. Leadership Pipeline i Hjørring Kommune – sund fornuft sat på formel Af Carl Otto Borup og Karsten Poulsen Ved ændringen af ledelsesstrukturen i Hjørring Kommunes skoler og dagtilbud har de arbejdet med Leadership Pipeline i professionalisering af ledelsen. I artiklen deler projektlederen og skole- og dagtilbudschefen erfaringerne med at udarbejde en fælles profil for Børne- og Undervisningsområdet, som guider ledelsesudvikling og kompetenceudvikling. Fair beslutningsprocesser og forandringer, der lykkes Af Henrik Hiis og Bo Vestergaard Forfatterne tager i denne artikel afsæt i forskning, som viser, at to ud af tre forandringsindsatser ikke skaber bedre resultater. De diskuterer derfor, hvordan skoleledere kan lykkes med at skabe en ”fair proces” med medarbejderne, hvor der er god dynamik mellem procesprincipper, holdninger og adfærd.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788771601374
  • Beskyttelse:
  • DRM
  • Udgivet:
  • 31. januar 2014
  • Straks på e-mail.

Normalpris

Medlemspris

Prøv i 30 dage for 45 kr.
Herefter fra 79 kr./md. Ingen binding.

Beskrivelse af Skolen i Morgen. Nr. 4. Januar 2014. 17. årgang. Tema: Tilgange til ledelse

Dette nummer af tidsskriftet "Skolen i Morgen" indeholder følgende artikler:
Skoleledelsens balancekunst – ledelse gennem paradokser
Af Lotte Lüscher
Lederopgaven er kompleks og fyldt af modsætninger. Denne artikel sætter fokus på ledelsesparadokser på tre niveauer, som er relevante for ledere i skolen at forholde sig til: organiseringens paradoks, tilhørsparadokset og rolleparadokset.
Leadership Pipeline – en hjælp i tider med forandringsledelse?
Af Kim Martin Nielsen, Thøger Riis Michelsen og Kristian Dahl
Leadership Pipeline er et bud på en ledelsesstrategi, der kan være en hjælp i tider, hvor krav og forventninger til ledelse er massive. Denne artikel kommer ind på, hvordan arbejdet med Leadership Pipeline kan give fokus på forbindelser mellem de organisatoriske niveauer med forskellige ledelsesprofiler.
Leadership Pipeline i Hjørring Kommune – sund fornuft sat på formel
Af Carl Otto Borup og Karsten Poulsen
Ved ændringen af ledelsesstrukturen i Hjørring Kommunes skoler og dagtilbud har de arbejdet med Leadership Pipeline i professionalisering af ledelsen. I artiklen deler projektlederen og skole- og dagtilbudschefen erfaringerne med at udarbejde en fælles profil for Børne- og Undervisningsområdet, som guider ledelsesudvikling og kompetenceudvikling.
Fair beslutningsprocesser og forandringer, der lykkes
Af Henrik Hiis og Bo Vestergaard
Forfatterne tager i denne artikel afsæt i forskning, som viser, at to ud af tre forandringsindsatser ikke skaber bedre resultater. De diskuterer derfor, hvordan skoleledere kan lykkes med at skabe en ”fair proces” med medarbejderne, hvor der er god dynamik mellem procesprincipper, holdninger og adfærd.

Brugerbedømmelser af Skolen i Morgen. Nr. 4. Januar 2014. 17. årgang. Tema: Tilgange til ledelse



Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.