Udvidet returret til d. 31. januar 2025

LiM - Nr. 6, marts 2020, 23. årgang. Tema: Ledelse af relationelle og inkluderende læringsfællesskaber - Janne Hedegaard Hansen - E-bog

Bag om LiM - Nr. 6, marts 2020, 23. årgang. Tema: Ledelse af relationelle og inkluderende læringsfællesskaber

Dette nummer af tidsskriftet 'Ledelse i Morgen' indeholder følgende artikler: Spiller I hinanden bedre i ledelsesteamet? Af Signe Bonnén og Janne Skakon Denne artikel sætter fokus på, hvordan man kan styrke og opbygge tillidsfulde og åbne relationer i ledelsesteamet. De gode relationer sættes under pres i en travl hverdag, og lederen må derfor være en relationsskabende rollemodel. I denne artikel får du inspiration til, hvordan man ved at styrke tillidsfulde og åbne relationer i ledelsesteamet kan skabe en bedre hverdag for teamet selv, medarbejdere og børnene. Ledelse og professionelle fællesskaber i FGU Af Micki Sonne Kaa Sunesen, Jonas Sprogøe, Suna Christensen og Laila Colding Lagermann Denne artikel handler om bedre møder, og hvordan facilitering kan erstatte styring på dine møder. Artiklen giver konkrete tips til, hvordan man får det bedste ud af de møder, man har ansvaret for, herunder bl.a. vigtigheden af forberedelse, opmærksomhed på selve mødeformen og vigtigheden af at få alle deltagere i mødet til at tale sammen. Skal vi danse det næste personalemøde som en ballet? Af Lise Bech Andersen Denne artikel beskriver Kærbyskolens arbejde med at blive profilskole i æstetiske læreprocesser og de strategiske tanker, skolens ledelse har gjort sig i forhold til at lede en æstetisk profilskole i arbejdet med æstetisk dannelse, og hvad det har betydet for ledelsesopgaven. Et vigtigt mål har været, at æstetikken skal danne ramme om inkluderende fællesskaber, hvor alle elever oplever at blive set, hørt og forstået. Samarbejde om inklusion: Et spørgsmål om skolekultur og ledelse af flerfagligt samarbejde Af Mette Molbæk, Janne Hedegaard Hansen, Charlotte Riis Jensen og Maria Christina Secher Schmidt Denne artikel handler om vigtigheden af at kvalificere den undersøgende skolekultur og det flerfaglige samarbejde for at styrke og fremme den inkluderende skole. Forfatterne argumenterer for, at der er behov for en ny samarbejdsforståelse og -praksis med plads til forskellige fagligheder og perspektiver.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788772340395
  • Beskyttelse:
  • DRM
  • Udgivet:
  • 23. april 2020
  • Straks på e-mail.

Normalpris

  • BLACK NOVEMBER

Medlemspris

Prøv i 30 dage for 45 kr.
Herefter fra 79 kr./md. Ingen binding.

Beskrivelse af LiM - Nr. 6, marts 2020, 23. årgang. Tema: Ledelse af relationelle og inkluderende læringsfællesskaber

Dette nummer af tidsskriftet 'Ledelse i Morgen' indeholder følgende artikler:

Spiller I hinanden bedre i ledelsesteamet?
Af Signe Bonnén og Janne Skakon
Denne artikel sætter fokus på, hvordan man kan styrke og opbygge tillidsfulde og åbne relationer i ledelsesteamet. De gode relationer sættes under pres i en travl hverdag, og lederen må derfor være en relationsskabende rollemodel. I denne artikel får du inspiration til, hvordan man ved at styrke tillidsfulde og åbne relationer i ledelsesteamet kan skabe en bedre hverdag for teamet selv, medarbejdere og børnene.
Ledelse og professionelle fællesskaber i FGU
Af Micki Sonne Kaa Sunesen, Jonas Sprogøe, Suna Christensen og Laila Colding Lagermann
Denne artikel handler om bedre møder, og hvordan facilitering kan erstatte styring på dine møder. Artiklen giver konkrete tips til, hvordan man får det bedste ud af de møder, man har ansvaret for, herunder bl.a. vigtigheden af forberedelse, opmærksomhed på selve mødeformen og vigtigheden af at få alle deltagere i mødet til at tale sammen.
Skal vi danse det næste personalemøde som en ballet?
Af Lise Bech Andersen
Denne artikel beskriver Kærbyskolens arbejde med at blive profilskole i æstetiske læreprocesser og de strategiske tanker, skolens ledelse har gjort sig i forhold til at lede en æstetisk profilskole i arbejdet med æstetisk dannelse, og hvad det har betydet for ledelsesopgaven. Et vigtigt mål har været, at æstetikken skal danne ramme om inkluderende fællesskaber, hvor alle elever oplever at blive set, hørt og forstået.
Samarbejde om inklusion: Et spørgsmål om skolekultur og ledelse af flerfagligt samarbejde
Af Mette Molbæk, Janne Hedegaard
Hansen, Charlotte Riis Jensen og Maria Christina Secher Schmidt
Denne artikel handler om vigtigheden af at kvalificere den undersøgende skolekultur og det flerfaglige samarbejde for at styrke og fremme den inkluderende skole. Forfatterne argumenterer for, at der er behov for en ny samarbejdsforståelse og -praksis med plads til forskellige fagligheder og perspektiver.

Brugerbedømmelser af LiM - Nr. 6, marts 2020, 23. årgang. Tema: Ledelse af relationelle og inkluderende læringsfællesskaber



Find lignende bøger
Bogen LiM - Nr. 6, marts 2020, 23. årgang. Tema: Ledelse af relationelle og inkluderende læringsfællesskaber findes i følgende kategorier:

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.