Vi bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Strategisk selvledelse - Anders Raastrup Kristensen - Bog

- Ledelse mellem frihed og forretning

Bag om Strategisk selvledelse

Når medarbejdere har indflydelse på deres arbejde, trives og præsterer de bedre. Det er dog en fejltagelse at tro, at ansvaret for arbejdet kan overlades til medarbejderne alene. Virksomhedens ledelse skal styrke og lede selvledelse, så det bliver en central del af virksomhedens kultur, at medarbejderne tager ansvar for deres arbejdsopgaver og for hinanden. Medarbejderne skal ikke basere deres valg og prioriteringer på individuelle følelser, men skal lede sig selv, så de understøtter virksomhedens grundlæggende forretning. Lederne skal holde fokus rettet på medarbejdernes resultater og sørge for, at der er sammenhæng mellem deres personlige forståelser af de konkrete arbejdsgaver og virksomhedens overordnede strategiske målsætning. Med ny forskning, værktøjer, modeller og cases fra danske virksomheder viser denne bog, hvordan vi skal ændre den måde, vi leder og arbejder sammen på. Det handler om at gøre selvledelse strategisk, så alle i virksomheden holder opmærksomheden fast rettet på virksomhedens forretning.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788702116137
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 219
  • Udgivet:
  • 17. Januar 2013
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 139x221x21 mm.
  • Vægt:
  • 366 g.
  • 1-2 hverdage.
  • 28. Marts 2023
På lager

Normalpris

Fordelspris

Anmeldelser af Strategisk selvledelse

    Beskrivelse af Strategisk selvledelse

    Når medarbejdere har indflydelse på deres arbejde, trives og præsterer de bedre. Det er dog en fejltagelse at tro, at ansvaret for arbejdet kan overlades til medarbejderne alene. Virksomhedens ledelse skal styrke og lede selvledelse, så det bliver en central del af virksomhedens kultur, at medarbejderne tager ansvar for deres arbejdsopgaver og for hinanden.
    Medarbejderne skal ikke basere deres valg og prioriteringer på individuelle følelser, men skal lede sig selv, så de understøtter virksomhedens grundlæggende forretning. Lederne skal holde fokus rettet på medarbejdernes resultater og sørge for, at der er sammenhæng mellem deres personlige forståelser af de konkrete arbejdsgaver og virksomhedens overordnede strategiske målsætning.
    Med ny forskning, værktøjer, modeller og cases fra danske virksomheder viser denne bog, hvordan vi skal ændre den måde, vi leder og arbejder sammen på. Det handler om at gøre selvledelse strategisk, så alle i virksomheden holder opmærksomheden fast rettet på virksomhedens forretning.

    Brugerbedømmelser af Strategisk selvledelse

    • Stine T. 24. April 2020

      Brugbar og let at anvende i praksis. Sindssyg gode pointer, som virker simpelt men egentlig er ret komplekst


    Gør som tusindvis af andre bogelskere

    Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.