Vi bøger
Levering: 1 - 2 hverdage
Bag om HRM i praksis

Bogen tegner et landkort over HRM - som forskningsområde og praksisfelt. Bogen kommer igennem hovedtemaerne inden for HRM, såsom tiltrækning, udvikling, fastholdelse og afvikling af mennesker i en virksomhed. Bogen sætter desuden fokus på HRM som strategisk ledelsesdisciplin. Derfor er de centrale HRM-begreber og processer sat ind i en organisatorisk sammenhæng, herunder de påvirkninger som virksomheden får fra - og selv udsender til - det omliggende samfund. HRM er som strategisk ledelsesdisciplin kommet i centrum i både private og offentlige virksomheder. Det ses især i viden intensive virksomheder og skyldes i høj grad, at menneskelige ressourcer kan give stor konkurrencekraft og sikre produktivitet og kvalitet i de ydelser, som virksomheden leverer. Virksomheden er meget sårbar, hvis den ikke har de rette ressourcer, og disse udgør ofte den største andel af de samlede omkostninger.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788759340103
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 424
  • Udgivet:
  • 17. August 2022
  • Udgave:
  • 2
  • Størrelse:
  • 173x240x28 mm.
  • Vægt:
  • 909 g.
  • 1-2 hverdage.
  • 23. Marts 2023
På lager

Normalpris

Fordelspris

Anmeldelser af HRM i praksis

    Beskrivelse af HRM i praksis

    Bogen tegner et landkort over HRM - som forskningsområde og praksisfelt. Bogen kommer igennem hovedtemaerne inden for HRM, såsom tiltrækning, udvikling, fastholdelse og afvikling af mennesker i en virksomhed.

    Bogen sætter desuden fokus på HRM som strategisk ledelsesdisciplin. Derfor er de centrale HRM-begreber og processer sat ind i en organisatorisk sammenhæng, herunder de påvirkninger som virksomheden får fra - og selv udsender til - det omliggende samfund.

    HRM er som strategisk ledelsesdisciplin kommet i centrum i både private og offentlige virksomheder. Det ses især i viden intensive virksomheder og skyldes i høj grad, at menneskelige ressourcer kan give stor konkurrencekraft og sikre produktivitet og kvalitet i de ydelser, som virksomheden leverer. Virksomheden er meget sårbar, hvis den ikke har de rette ressourcer, og disse udgør ofte den største andel af de samlede omkostninger.

    Forlagets beskrivelse af HRM i praksis

    HRM I PRAKSIS tegner et landkort over HRM som forskningsområde og praksisfelt. Bogen kommer igennem hovedtemaer inden for HRM, såsom tiltrækning, udvikling, fastholdelse og afvikling af mennesker i en virksomhed.

    Bogen sætter desuden fokus på HRM som strategisk ledelsesdisciplin. Derfor er de centrale HRM-begreber og -processer sat ind i en organisatorisk sammenhæng, herunder de påvirkninger, som virksomheden får fra – og selv udsender til – det omliggende samfund. HRM er som strategisk ledelsesdisciplin kommet i centrum i både private og offentlige virksomheder. Det ses især i videnintensive virksomheder og skyldes i høj grad, at menneskelige ressourcer kan give stor konkurrencekraft og sikre produktivitet og kvalitet i de ydelser, som virksomheden leverer. Virksomheden er meget sårbar, hvis den ikke har de rette ressourcer, og disse udgør ofte den største andel af de samlede omkostninger.

    HRM I PRAKSIS er skrevet som grundbog til HRM-fagene på akademiuddannelserne og HD(O)-studiet og er også oplagt som pensum på grundfagene samt på tilvalgsfaget Human Resources Management. Bogen er desuden anvendelig som del af det samlede pensum på Diplom i ledelse med tværfaglig anvendelse på grundfag såvel som tilvalgsfag. Den henvender sig primært til ledere, der som en del af deres ledelsesansvar også har personaleansvar, samt til nuværende og kommende HR-professionelle, som ønsker at få en indføring i HRM-feltet.

    2. udgave er gennemgribende revideret – bl.a. i forhold til, hvad samfunds- og teknologiudviklingen gennem de seneste år har haft af betydning for HRM i praksis.

    Brugerbedømmelser af HRM i praksis



    Gør som tusindvis af andre bogelskere

    Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.