Markedets billigste bøger
Dag-til-dag levering

PÆDAGOGIK som viden og handling - Bog

Bag om PÆDAGOGIK som viden og handling

Denne bog giver læseren et solidt samfundsrelateret og teoretisk fundament for at forstå pædagogikken i en kompetencestyret pædagoguddannelse og i pædagogisk arbejde i praksis. Med afsæt i den kritiske pædagogik præsenterer forfatterne en række uomgængelige aspekter af den pædagogiske grundfaglighed: pædagogiske teorier, paradigmer og dannelsesidealer i historisk perspektiv, filosofi og etik, krop og rum, digitale udfordringer, sundhed, miljø og natur, interkulturelle og globale perspektiver samt politiske og organisatoriske rammer. Bogen bidrager med sin samfundskritiske nerve til at kvalificere de pædagogiske handlinger i praksis og til udvikling af en refleksionskompetence i forhold til udvikling af pædagogisk praksis. PÆDAGOGIK som viden og handling henvender sig primært til studerende på pædagoguddannelsen, men også til andre pædagogiske professionsuddannelser, diplomuddannelser og pædagogiske studieområder ved universiteterne. Bogen er skrevet af forskere og undervisere, der her sætter hver deres specifikke faglighed i relation til kritisk pædagogik: Frede Nielsen Carstens, Søren K. Lauridsen, Merete Wiberg, Kim Rasmussen, Karen Wistoft, Morten Ejrnæs, Lotte Nyboe, Kirsten Elisa Petersen og Niels Rosendal Jensen.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788711371572
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 320
  • Udgivet:
  • 28. August 2014
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 172x240x29 mm.
  • Vægt:
  • 752 g.
  • 1-2 hverdage.
  • 25. Januar 2022

På lager

Online pris

Fordelspris

Prøv Tales Premium medlemskabet gratis i 14 dage.
Herefter 99 kr./md. Ingen binding.
Beskrivelse af PÆDAGOGIK som viden og handling
Denne bog giver læseren et solidt samfundsrelateret og teoretisk fundament for at forstå pædagogikken i en kompetencestyret pædagoguddannelse og i pædagogisk arbejde i praksis. Med afsæt i den kritiske pædagogik præsenterer forfatterne en række uomgængelige aspekter af den pædagogiske grundfaglighed: pædagogiske teorier, paradigmer og dannelsesidealer i historisk perspektiv, filosofi og etik, krop og rum, digitale udfordringer, sundhed, miljø og natur, interkulturelle og globale perspektiver samt politiske og organisatoriske rammer.
Bogen bidrager med sin samfundskritiske nerve til at kvalificere de pædagogiske handlinger i praksis og til udvikling af en refleksionskompetence i forhold til udvikling af pædagogisk praksis.
PÆDAGOGIK som viden og handling henvender sig primært til studerende på pædagoguddannelsen, men også til andre pædagogiske professionsuddannelser, diplomuddannelser og pædagogiske studieområder ved universiteterne.
Bogen er skrevet af forskere og undervisere, der her sætter hver deres specifikke faglighed i relation til kritisk pædagogik:
Frede Nielsen Carstens, Søren K. Lauridsen, Merete Wiberg, Kim Rasmussen, Karen Wistoft, Morten Ejrnæs, Lotte Nyboe, Kirsten Elisa Petersen og Niels Rosendal Jensen.
Brugerbedømmelser af PÆDAGOGIK som viden og handling


Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.